Dat is dan de laatste maand of week... geen haar op mn hoofd dat Xena mocht eten wat ze wilde. Dan kon je haar rollen na een week.bouvierpoedel schreef:Tuurlijk is het niet goed om een beest , je kind of jezelf vol te stoppen met vreten . Maar jezus een hond van 14 die sowieso niet lang te leven heeft, waar gaat het over.Brindlecardi schreef:Nou op een gegeven moment heeft een hond geen plezier meer van dat gevreet... Het gaat hier niet om een klein vetje te veel he?bouvierpoedel schreef:Beest is niet altijd zo ver gevoerd , zijn er die op een slechtere manier dood gaan dan deze die nog wat vreet plezier had op zijn ouwe dag.Brindlecardi schreef:Een hond extreem overvoeren is net zo ernstig als een hond extreem ondervoeden. Beide kan leiden tot de dood en een dier zal zich er niet prettig bij voelen. Hoe denk je dat zo'n dier zich moet voelen met kg's vet op zijn organen gedrukt, en niet meer kunnen lopen uiteindelijk...
Waar het eigenlijk gewoon om draait is als jij je hond niet behandeld voor zijn hotspots en de hond heeft daardoor pijn en ongemak, dan draag je niet voldoende zorg voor je hond en ben je de hond uiteindelijk ook aan het mishandelen. Dat is niet anders dan je hond 24/7 vol te proppen met frikadellen. De hond ervaard grote ongemakken en gezondheidsrisico's en als baas doe je er niks aan...
Hoe vaak word er hier niet gezegt , verwen hem maar lekker voordat je hem in laat slapen.
Je kunt wel overal de meetlat langs leggen .
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Werkstraf om te dikke hond
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Werkstraf om te dikke hond

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ook.Machie schreef:Ik vind het wel goed dat er eens wat gedaan wordt aan moddervette honden. De gemiddelde hond is echt te dik.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
zit niet zo moreel verantwoord te zeuren. als madam een taartje wenst dan geef je datmalinois schreef: Dat is dan de laatste maand of week... geen haar op mn hoofd dat Xena mocht eten wat ze wilde. Dan kon je haar rollen na een week.
en dat heven er geen 15 te zijn, maar 6 mag best

- dagmar88
- Zeer actief
Brindlecardi schreef: Het zou me trouwens ook niet verbazen als deze hond al jaren niet meer kan lopen... Wie weet zat die hond daardoor ook wel iedere dag in zijn eigen uitwerpselen.. Vinden we het dan nog steeds oké om je hond 'te verwennen'?
Ja joh, zuig maar lekker aan die duim. Waar haal je het vandaan.
Volgens die mensen liepen ze er 7-10 rondjes per dag mee.
Ken zat hoogbejaarde dikke/obese honden die dagelijks hun rondjes waggelen.
De dames van marion. zijn/waren ook zo flink en op hoge leeftijd.
Pieter en zij ook maar aan de werkstraf? Zijn er vast heel slecht voor
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Haha dan hebben ze t hier zo slechtM@scha schreef:zit niet zo moreel verantwoord te zeuren. als madam een taartje wenst dan geef je datmalinois schreef: Dat is dan de laatste maand of week... geen haar op mn hoofd dat Xena mocht eten wat ze wilde. Dan kon je haar rollen na een week.![]()
en dat heven er geen 15 te zijn, maar 6 mag best

'Ze zegt dat we niks krijgen met dierendag omdat t 365 per jaar al dierendag is'.

-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik gok maar zo dat ouders die een kind hebben met morbide obesitas omdat ze die koter volproppen met frikandel daar wel op aangesproken worden.Tamara81 schreef:Ouders met te dikke kinderen krijgen ook geen werkstraf.
Dit is niet zomaar een gevalletje mollige hond. Deze hond woog op z'n negende al 15kg teveel.
Indien deze hond 15kg onder gewicht zat had je niemand gehoord over die werkstraf.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Dat betwijfel ik, een border collie reu (uitgaande dan van de 25kg variant) die nog maar 10kg weegt is in mijn ogen ook prima geschikt om de baasjes een werkstraf voor te geven.-Saskia- schreef:Ik gok maar zo dat ouders die een kind hebben met morbide obesitas omdat ze die koter volproppen met frikandel daar wel op aangesproken worden.Tamara81 schreef:Ouders met te dikke kinderen krijgen ook geen werkstraf.
Dit is niet zomaar een gevalletje mollige hond. Deze hond woog op z'n negende al 15kg teveel.
Indien deze hond 15kg onder gewicht zat had je niemand gehoord over die werkstraf.
Ik vind het goed dat er wat aan gedaan wordt, zoveel te dikke honden en 39-44kg voor een border collie is echt veel te veel. Maar ik vind het ook krom want bijv. de puppyhandelaar in Brabant krijgt in verhouding niet zo heel veel meer straf en ik denk dat de mate van mishandeling waar hij zich schuldig aan maakt vele malen groter is. Dus het lijkt wel alsof ze meer een statement willen maken (kijk eens hoe wij voor dierenwelzijn bezig zijn) maar dat ze de echte klootzakken op deze wereld vrolijk hun gang laten gaan. En dat is jammer.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
-
-Saskia-
- Zeer actief
Ik bedoel dat maar weinig mensen die werkstraf dan onzin had gevondenEilfy schreef:Dat betwijfel ik, een border collie reu (uitgaande dan van de 25kg variant) die nog maar 10kg weegt is in mijn ogen ook prima geschikt om de baasjes een werkstraf voor te geven.
We zijn te dikke honden zodanig normaal gaan vinden dat iedereen moord en brand schreeuwt bij een uitstekende rib maar een hond die lichamelijk last heeft van overgewicht wordt gewoon wat verwend.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
-Saskia- schreef: Dit is niet zomaar een gevalletje mollige hond. Deze hond woog op z'n negende al 15kg teveel.
Dat is dus gewoon een hele Cyntha wat dat dier aan overgewicht mee moest slepen, en daarna werd het zelfs nog erger
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Jij ook, want jij kent ze ook niet.dagmar88 schreef:Brindlecardi schreef: Het zou me trouwens ook niet verbazen als deze hond al jaren niet meer kan lopen... Wie weet zat die hond daardoor ook wel iedere dag in zijn eigen uitwerpselen.. Vinden we het dan nog steeds oké om je hond 'te verwennen'?
Ja joh, zuig maar lekker aan die duim. Waar haal je het vandaan.
Volgens die mensen liepen ze er 7-10 rondjes per dag mee.
Ken zat hoogbejaarde dikke/obese honden die dagelijks hun rondjes waggelen.
De dames van marion. zijn/waren ook zo flink en op hoge leeftijd.
Pieter en zij ook maar aan de werkstraf? Zijn er vast heel slecht voor
Waarom haal je Marion er eigenlijk bij? Zal ze leuk vinden.
Als jij willens en wetens je hond structureel te veel te eten geeft ondanks dierenpolitie en inspectie die je sommeren het anders te doen dan vind ik die werkstraf prima op z'n plek. Je gaat mij niet vertellen dat die hond kwaliteit van leven heeft gehad op deze manier.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Eilfy schreef:Dat betwijfel ik, een border collie reu (uitgaande dan van de 25kg variant) die nog maar 10kg weegt is in mijn ogen ook prima geschikt om de baasjes een werkstraf voor te geven.-Saskia- schreef:Ik gok maar zo dat ouders die een kind hebben met morbide obesitas omdat ze die koter volproppen met frikandel daar wel op aangesproken worden.Tamara81 schreef:Ouders met te dikke kinderen krijgen ook geen werkstraf.
Ik vind het goed dat er wat aan gedaan wordt, zoveel te dikke honden en 39-44kg voor een border collie is echt veel te veel. Maar ik vind het ook krom want bijv. de puppyhandelaar in Brabant krijgt in verhouding niet zo heel veel meer straf en ik denk dat de mate van mishandeling waar hij zich schuldig aan maakt vele malen groter is. Dus het lijkt wel alsof ze meer een statement willen maken (kijk eens hoe wij voor dierenwelzijn bezig zijn) maar dat ze de echte klootzakken op deze wereld vrolijk hun gang laten gaan. En dat is jammer.
Precies, kijk ik hou ook niet van te dikke honden hoor.
Maar een werkstraf geven omdat iemand zijn hond te dik is vind ik een beetje overdreven, als ze nou al die anderen (zoals broodfokkers, degenen die de hersens inslaan van hun hond omdat ze verloren hebben met hondengevechten) ook aanpakken vind ik het prima.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Plakvis
- Zeer actief
Maar dat is ook slechte logica. Omdat het ene niet aangepakt wordt, mag het andere ook niet aangepakt worden? Zo kun je nooit meer iets vervolgen.
Ik ben het er wel mee eens dat dierenmishandeling in de vorm van schoppen/slaan en malafide puppyhandel erger zijn, maar dat betekent niet dat het vetmesten van een hond geen vorm van verwaarlozing is en best een straf verdient.
Ik ben het er wel mee eens dat dierenmishandeling in de vorm van schoppen/slaan en malafide puppyhandel erger zijn, maar dat betekent niet dat het vetmesten van een hond geen vorm van verwaarlozing is en best een straf verdient.
-
gonnie
- Zeer actief
Natuurlijk, maar ergere dingen laten ze gaan.
Die hond is veertien geworden zeg. En eerlijk gezegd vond ik hem op die foto nou echt niet zo erg dik tonen. Zie wel dikkere honden.
Die hond is veertien geworden zeg. En eerlijk gezegd vond ik hem op die foto nou echt niet zo erg dik tonen. Zie wel dikkere honden.
Groetjes Gonnie.
- Plakvis
- Zeer actief
Ja maar wel met iedere dag pijn in de gewrichten. En dat hij oud is geworden zegt me niet zo heel veel.
-
-Saskia-
- Zeer actief
Ik heb hier een gordon setter op logé van 17, ze plast en poept zichzelf onder omdat ze nog amper zelfstandig kan opstaan.
Even naar de tuin staat voor haar gelijk aan vijf keer door haar poten zakken en nog tien minuten nahijgen van de pijn. Zo dement als een cactusnaaldje.
Ze eet amper, staat graatmager en toch leeft ze al zeker een jaar in deze omstandigheden, zonder medicatie.
Een lang leven staat niet meteen gelijk aan een leuk leven.
Even naar de tuin staat voor haar gelijk aan vijf keer door haar poten zakken en nog tien minuten nahijgen van de pijn. Zo dement als een cactusnaaldje.
Ze eet amper, staat graatmager en toch leeft ze al zeker een jaar in deze omstandigheden, zonder medicatie.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Dat vind ik eigenlijk sneuer dan een te dikke hond. Als te dik mens weet ik dat het heus niet zo vreselijk hoeft te zijn al die overtollige kilo's. Het kán problemen geven maar het hóeft niet. Of die mensen hun straf verdiend hadden ligt wat mij betreft dus aan dat laatste. Had de hond er allerlei ellende en pijn van dan noem ik het mishandeling. Maar als het enige effect was dat ie wat trager liep en wat meer luierde dan vind ik het allemaal wel meevallen. Ik kan uir het artikel niet direct halen hoe het zat, maar als de dierenarts hem in heeft laten slapen gok ik zo dat er meer aan de hand was dan alleen te dik. En dan kan een straf prima terecht zijn.-Saskia- schreef:Ik heb hier een gordon setter op logé van 17, ze plast en poept zichzelf onder omdat ze nog amper zelfstandig kan opstaan.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Je moet ergens beginnen dus als je hiermee begint prima. Een beetje te dik is wat anders als een derde van je gewicht teveel.

-
laeken
- Zeer actief
Ik heb al een filmpje van jaren geleden gezien over deze mensen. Ik ben het wel eens met de uitspraak. Ze weigerden gewoon met de hond naar de dierenarts te gaan. En ze weigerden de hond normaal te voeren na heel veel bezoekjes en hulp van de dierenbescherming etc. Mag je dan helemaal niks doen als je a hebt gezegd? Gewoon alleen vragen en als mensen dan schijt hebben gewoon jammer voor de hond? Reken maar dat deze hond heel veel pijn had en niks kreeg aan pijnstillers etc. Gewoon verder volproppen met frikadellen...Sorry maar ik heb dus niks met dit soort mensen.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Ik vind het echt een raar mandaat wat zo gesteld wordt...
Mensen die hun dieren op onverklaarbare wijze dumpen, dood maken, mishandelen en ophangen krijgen veelal GEEN straf of minder dan deze mensen...
Wat willen ze met deze uitspraak nou voor signaal afgeven ?
Ga ECHTE dierenslopers eens aanpakken of zo
Op zich vind ik ook dat ze nalatig zijn geweest en blah blah...maar hoe vaak worden verwaarloosde honden niet uit een huis gehaald, compleet verfilt en ondervoed.... daar hoor je OF niets meer van in de media of een boete...
waar praten we nu over?
nah, laat ook maar...ik zit me plaatsvervangend woest te maken
Mensen die hun dieren op onverklaarbare wijze dumpen, dood maken, mishandelen en ophangen krijgen veelal GEEN straf of minder dan deze mensen...
Ga ECHTE dierenslopers eens aanpakken of zo
Op zich vind ik ook dat ze nalatig zijn geweest en blah blah...maar hoe vaak worden verwaarloosde honden niet uit een huis gehaald, compleet verfilt en ondervoed.... daar hoor je OF niets meer van in de media of een boete...
waar praten we nu over?
-
gonnie
- Zeer actief
Vind ik ook hoor.mercedes2803 schreef:Ik vind het echt een raar mandaat wat zo gesteld wordt...
Ga ECHTE dierenslopers eens aanpakken of zo![]()
waar praten we nu over?
Groetjes Gonnie.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Is dat wel zo? Ik denk dat het met gemakzucht, onverschilligheid en luiigheid te maken heeft. Gisteren had ik geen zin om te koken en ben naar de frituur gegaan. Ik was 9,50 kwijt voor een grote zak friet, een kroket, een fricandel en een klein bekertje zuurvlees. Voor dat bedrag kan ik een gezin van 4 personen een gezonde maaltijd voorzetten.Machie schreef:Ja ook eens. Vaak zie je trouwens wel dat vette kinderen ook vette ouders hebben. Dat hangt aardig samen heb ik het idee. En ik geloof nooit dat ze allemaal schilklierproblemen hebbenNanna schreef:Kun je ook wel een werkstraf in gaan stellen voor ouders met vette kinderen.Machie schreef:Ik vind het wel goed dat er eens wat gedaan wordt aan moddervette honden. De gemiddelde hond is echt te dik.
Maar dat te dik is idd wel een probleem in onze maatschappij. Wat ook weer samenhangt met andere dingen. Want slecht eten is helaas goedkoper dan gezond eten, en het is op elke straathoek te verkrijgen...
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Ik lees dit niet terug in het artikel maar als dit waar is en het was niet door onvermogen ivm een verstandelijke beperking ofzo dan vind ik een staf in dit geval ook wel op z'n plaats.laeken schreef:Ik heb al een filmpje van jaren geleden gezien over deze mensen. Ik ben het wel eens met de uitspraak. Ze weigerden gewoon met de hond naar de dierenarts te gaan. En ze weigerden de hond normaal te voeren na heel veel bezoekjes en hulp van de dierenbescherming etc.
Puur en alleen een hond te dik houden omdat je geen nee kan zeggen maar er verder wel goed voor zijn en dan een taakstraf lijkt me wat overtrokken. En als het puur onvermogen was dan is het ook wel schrijnend, betere begeleiding of afdwingen van zorg was dan passender.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Waar baseer je dit eigenlijk op? Als de televaag er niks over schrijft betekent dat niet dat mensen die dit soort dingen doen niet gestraft worden.mercedes2803 schreef:Ik vind het echt een raar mandaat wat zo gesteld wordt...
Misschien wel interessant :
https://www.piepvandaag.nl/straffen-die ... lozing/img
-
laeken
- Zeer actief
Als je dikke hond balto intoetst zie je bv een filmpje van 5 maanden geleden van tv rijnmond over deze hond. Dierenpolitie is er dan al een poosje mee bezig. Eigenaar lult wat over geld en vage dingen.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Heb het gezien inderdaad (laeken schreef:Als je dikke hond balto intoetst zie je bv een filmpje van 5 maanden geleden van tv rijnmond over deze hond. Dierenpolitie is er dan al een poosje mee bezig. Eigenaar lult wat over geld en vage dingen.
Diep triest
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Hij moest nog ff wachten want de huurtoeslag moest nog binnen komen
En dan foldertjes erbij van een dierencrematorium. Die worst hoeft niet gebakken te worden hoor, alleen inslapen is genoeg. Is dat zo duur?
Ik had er trouwens een heel ander type bij verwacht, na de nieuwsberichten.
En dan foldertjes erbij van een dierencrematorium. Die worst hoeft niet gebakken te worden hoor, alleen inslapen is genoeg. Is dat zo duur?
Ik had er trouwens een heel ander type bij verwacht, na de nieuwsberichten.

-
laeken
- Zeer actief
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Dit is echt mishandeling en goed dat ze er iets aan doen.
Hier zit af en toe een labrador van dat formaat bij de supermarkt vastgebonden, het beest kan niet eens meer normaal zitten.
Hier zit af en toe een labrador van dat formaat bij de supermarkt vastgebonden, het beest kan niet eens meer normaal zitten.

- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Ik blijf dan weer de eeuwige vergelijking tussen honden en kinderen erg frapant vinden.
Tja, en verder. 39 kilo op zijn 9ende was ook echt al absurd veel te veel. Tja, jammer voor meneer en mevrouw, maar ik vind het eigenlijk wel terecht. Hoe erg is die straf nou helemaal. Jammer dat zij de pispaal zijn, maar aandacht voor dit onderwerp vind ik maar al te goed. Een paar middagjes ff handjes uit de mouwen en ook weer klaar.
Tja, en verder. 39 kilo op zijn 9ende was ook echt al absurd veel te veel. Tja, jammer voor meneer en mevrouw, maar ik vind het eigenlijk wel terecht. Hoe erg is die straf nou helemaal. Jammer dat zij de pispaal zijn, maar aandacht voor dit onderwerp vind ik maar al te goed. Een paar middagjes ff handjes uit de mouwen en ook weer klaar.

-
-Saskia-
- Zeer actief
Ik word gewoon boos van dat filmpje. Dat beest zit te hijgen als een gek en dan gewoon nog vrolijk een bak voer klaarmaken voor de camera. Godzijdank willen ze geen hond meer.