Ik werk ook fulltime (36 uur, 4 om 5 dagen) en heb twee energieke honden.
Ik woon een half uur rijden van het werk en ben 's ochtends een kwartier van te voren aanwezig, dus ik ben zo'n 9,5 uur van huis.
Nu zouden ze het prima kunnen volhouden, maar dan zou ik zelf niet fijn op mijn werk zitten.
Om die reden passen mijn ouders elke dag op de honden wanneer ik aan het werk ben, een tweede hond is dan ook aangeschaft in samenspraak met hun.
Maar het houdt wel in dat ik elke avond een lange wandeling met de honden maak, ik 3 - 4 keer in de week met ze train en we ook heerlijk samen bank hangen.
Ja uiteraard had ik ook graag maar 24 uur gewerkt en er veel meer voor ze willen zijn, maar er zijn ook nog andere belangrijke zaken in het leven.
En ja, ik heb heel egoïstisch gekozen voor honden, omdat ik dat nu echt heel leuk vind en ik ook echt geen leven zonder honden zou willen, maar daarentegen ben ik er ook voor mijn honden en zorg ik echt dat ze niets te kort komen.
En mochten ze ziek worden is er ook nog eens een potje (of verzekering) die voorziet in de kosten.
Ik denk dat er altijd een manier is om een hond een goed leven te bieden met voldoende uitdaging, ook als werkende, alleen moet je wel echt bereid zijn om je leven er op aan te willen passen.
Zo ga ik door de week ook in de avond niet weg zonder de honden en plan ik in het weekend dingen met de honden, juist omdat ik dat heel erg leuk vind.
En ook ik doe gerust dingen zonder de honden, dan gaan ze naar de oppas, of zijn dan een paar uurtjes alleen.
Misschien hadden ze bij een ander een leuker leven gehad, maar ze zijn nog elke dag nog steeds erg blij om me te zien