Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het is weer zover, weer pech, overleden.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Het is weer zover, weer pech

Ongelezen bericht door gonnie »

blondie schreef:Wat vind ik dit weer erg om te lezen voor jou en Gerard.
Stel dat ze goed genoeg is voor de operatie, hoe lang wordt het herstellen van de operatie dan ingeschat? En wat moet ze allemaal laten? Daar zou het bij mij ook vanaf hangen.
Maar goed, dat ze nu zo benauwd is, is natuurlijk ook verschrikkelijk voor haar, en voor jullie.
Sterkte met het wachten tot woensdag voor de uitslag, en goed dat je er nu zo goed over nadenkt.
Kan me enigszins voorstellen wat een druk het voor jou geeft om na zo'n slecht verlopen operatie recent je enorm twijfelt waar je goed aan doet.
Sterkte Gonnie!

Dank je, Gerard is nog even terug geweest om te praten, de dierenarts zou proberen of de uitslag er maandag al kan zijn.
Als Jarah het ondertussen niet volhoudt en het echt benauwd krijgt laten we haar dus gelijk al inslapen en wachten we niet op de uitslag.

Naar aanleiding van Tama haar dood doen ze nu standaard bloedonderzoek voor operaties.

In sommige gevallen deden ze dat al, maar nu gaan ze het bij elke operatie doen.

Ik vind het echt moeilijk nu.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

gonnie schreef: Ik vind het echt moeilijk nu.

:knuffel:
Waardeloos. Ik kan me herinneren dat je zelf merkte dat je langer last had van de dood van Tama om de manier waarop het gegaan is. Luisteren naar je gevoel, en niet naar dierenartsen, dus.
gonnie
Zeer actief

Nou, mijn gevoel zegt dat zij de herstelperiode wel aan kan.

Maar ik ben er nog niet uit.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

2500 voor een hond van 12 , die ging echt hemelen .
Maar goed heb ook geen gevoel dat ik in de steek gelaten word. hahaha
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

wat ik elders op het forum ook al schreef, heb indirect te maken gehad met zo'n tumor
startte ook met kuch klachten, uiteindelijk (geen echo maar röntgen) was de eerste diagnose gescheurd middenrif waardoor er op luchtpijp gedrukt werd
dus besloten open te maken
bleek een tumor tussen hart/longen, onbekend of het goed of kwaadaardig was, want nav de lijdensweg van de weken daarvoor dat er eerst voor kuch behandeld was is ze ingeslapen (de eigenaar belde mij nog of ik opties wist, ehhhh nee, enige juiste keuze voor mij zou ook zijn laten gaan)

zij is dus, omdat er geen voorgeschiedenis was van hartklachten, behandeld voor kuch en de tumor is pas later aan het licht gekomen, maar als dit het normale verloop is dan zou ik echt niet kiezen voor verwijderen. Het was een enorme lijdensweg en om dat een hond van haast 12 nog aan te doen

wel goed dat je dierenarts nu vooraf bloedonderzoeken standaard doet, doen ze bij mijn dierenarts gelukkig al jaren, zou het niet eens meer zonder willen, dan weet je voor je een operatie ingaat tenminste waar je aan toe bent

weet overigens niet of mijn vertrouwen nog bij die dierenarts van jullie zou liggen, maar dat is denk ik een heel ander verhaal
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

alles boven de tien is reservetijd en grote operaties ga ik echt niet meer doen. hoe fit de hond ook mag zijn. een operatie hakt er meer in dan we denken en vergeet de herstelperiode niet.

ellen
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Wat een zorgen weer Gonnie voor jullie :ugh:
Ik zeg niets anders als wat andere ook zeggen volg je hart maar neem de beslissing wel in overleg met Gerard maar laat hem niet de beslissende factor daarin alleen zijn :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
gonnie
Zeer actief

Bedankt voor jullie reacties en sterkte wensen.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Kruimel53 schreef:
ellen en de birmanen schreef:alles boven de tien is reservetijd en grote operaties ga ik echt niet meer doen. hoe fit de hond ook mag zijn. een operatie hakt er meer in dan we denken en vergeet de herstelperiode niet.

ellen
Ja, de herstelperiode zou mij dus ook tegenhouden. Stel je hond leeft er een jaar langer door maar is 6 maanden daarvan beroerd, dan vind ik die rekening dus te hoog.
:ok:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ach jee, wat een zorgen weer Gonnie. Sterkte !!
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

is de vakantie al geannuleerd of wachten jullie even?
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ben ik nou zo'n gevoelloze trut als ik zeker ben dat ik in zo'n situatie de hond zou in laten slapen en over 6 weken gewoon op vakantie zou gaan?

Een hond van 12 die al een vernauwde aorta heeft zou ik zeker niet open halen voor het verwijderen van een enorm gezwel bij t hart in de buurt. Dat wordt een drama en dient geen enkel doel. Een hond van 12 heeft een mooi leven gehad en als er serieuze gezondheidsproblemen komen, is het naar mijn inzicht gewoon echt over.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Tara schreef:
ellen en de birmanen schreef:alles boven de tien is reservetijd
Nou... Niet mee eens.
Ben ik het ook niet zo mee eens, het is ook afhankelijk van hoe de hond is. En dat vind ik trouwens voor oud en jong(er) gelden.

Wat ik overigens wel lastig vind is een dierenarts die risico's weg lijkt te wuiven. En niet echt verder dan na de operatie denkt.

Of nu tot aan de diagnose kijkt. Het is goed dat opties worden aangedragen. Met Bluf zei mijn da ook wat de opties waren (luchtcabine e.d.) dat was de vrijdag toen ze aandrong op inslapen maar dat ik op dat moment het gewoon nog niet kon accepteren. Maar daarbij gaf ze aan dat het in ons geval eigenlijk meer uitstel zou zijn dan dat het zou gaan helpen bijvoorbeeld.

Ben wel blij dat Gonnie zelf aangeeft dat als ze het voor die tijd (voor de uitslag) te benauwd gaat krijgen dat ze haar wil laten gaan. Heb bij Bluf moeten zien hoe het gaat als een hond wel wil, maar dat ze het zo benauwd had telkens :ugh:
Het blijven rotbeslissingen die je moet maken als een hond ogenschijnlijk nog wil, zeker als er nog een ander alternatief is om het beter te maken (volgens een dierenarts) en je dus balanceert tussen de keuze leven of dood.
Ik had een dierenarts die ook alle opties had overwogen, ook zelfs van vrijdag op zaterdag nacht had ze er wakker van gelegen en had ze van alles na lopen zoeken qua diagnoses en opties omdat zij het ook niet zo goed kon rijmen hoe Bluf was, wat de aandoening was maar dat tegelijkertijd niet alle symptomen klopten.
Maar zij was helder. Ik moest beslissen, zij kon alleen nog maar een keer nog goed naar het hart luisteren die zaterdag ochtend, en dat kon ze eigenlijk niet, want het hart was door het vocht nauwelijks te beluisteren. En dan zit je met een redelijk alerte hond, die zegt nog te willen leven terwijl haar lichaam een heel ander beeld geeft.
Sorry voor deze extra info wat geheel egoïstisch is op dit moment. Maar nogmaals, ik kan me zo voorstellen dat ook Gonnie weer voor een lastige beslissing staat.
Zelf kan ik dan alleen maar m.b.t. de benauwdheid zeggen, doe dat een hond die graag wil niet aan. En daarbij dus het herstel in acht nemen. En ook hoe dan de twee honden weer op elkaar reageren, want meen me te herinneren dat bij ziekte de honden toch wel fel op elkaar konden reageren? Of is dat in de huidige samenstelling niet aan de orde?
gonnie
Zeer actief

We hebben gebeld en de situatie uitgelegd. We kunnen woensdag de vakantie afzeggen als we zouden beslissen om te opereren. Normaal moet je vijf weken van tevoren afzeggen wil je je aanbetaling terug krijgen. Dus volgende week zou eigenlijk te laat zijn, maar ze zijn het er mee eens als we het wat later afzeggen.

Als het kwaadaardig is gaan we gewoon. Zal wel wennen zijn met een hond.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Tara schreef:
Nou... Niet mee eens.
Nee ik ook niet.
Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik, als Ita zo oud zou zijn en er een zwaar probleem met een zware operatie zou komen, ik een ander alternatief zou kiezen als dat er zou zijn.

Ze zou niet in "reservetijd" zijn, maar ik realiseer me heel goed dat herstel na een zware operatie bij oudere honden heel wat meer tijd en moeite vergt.

Het is moeilijk Gonnie.
Ik denk dat jij prima in staat bent om een beslissing te nemen op grond van de conditie (en na bloedonderzoek) voor Jarah.
Sterkte hoor, het is niet niks :(:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
gonnie
Zeer actief

ranetje schreef:
Tara schreef:
Nou... Niet mee eens.
Nee ik ook niet.
Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik, als Ita zo oud zou zijn en er een zwaar probleem met een zware operatie zou komen, ik een ander alternatief zou kiezen als dat er zou zijn.

Ze zou niet in "reservetijd" zijn, maar ik realiseer me heel goed dat herstel na een zware operatie bij oudere honden heel wat meer tijd en moeite vergt.

Het is moeilijk Gonnie.
Ik denk dat jij prima in staat bent om een beslissing te nemen op grond van de conditie (en na bloedonderzoek) voor Jarah.
Sterkte hoor, het is niet niks :(:
Dank je. Gelukkig probeert de dierenarts maandag al de uitslag te hebben.

Ja, Een bloedonderzoek laat ik nu zeker doen, dat is ook het geld niet.

Weet je, Jarah was na de operatie waarbij beide melklijsten in een keer werden verwijderd ook heel snel boven jan, een dag later liep ze als een kievit.

Ik weet wel dat ze nu haast twee jaar ouder is, maar aan haar conditie mankeert niks. Ja, nu wel omdat die tumor op haar luchtwegen drukt. Ik neem aan dat als de druk weg is het weer beter gaat.

Maar misschien is het wel kwaadaardig en dan is het einde verhaal. Zal wel wennen zijn ineens een hond.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Het zit niet mee :ugh:

Hoe zwaar is zo'n operatie? Dat zou voor mij ook meespelen. Als de operatie niet heel erg intensief is en de prognose is goed,
dan zou ik het er wel op wagen, maar een hele zware operatie en een twijfelachtig herstel, zou mij weer de andere kant op doen gaan.
En tja, hoeveel kost het? Ook niet altijd geheel onbelangrijk helaas.

Het bloedonderzoek zou ik absoluut eerst doen mochten jullie toch voor een operatie kiezen.

Sterkte :roos:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Tineke schreef:Wat een zorgen weer Gonnie voor jullie :ugh:
Ik zeg niets anders als wat andere ook zeggen volg je hart maar neem de beslissing wel in overleg met Gerard maar laat hem niet de beslissende factor daarin alleen zijn :wink:
helemaal mee eens
wat de beslissing ook wordt, je weet nooit of het 'de goeie' was; sta er dus in ieder geval samen helemaal achter!
sterkte :roos:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Caro. schreef:Het zit niet mee :ugh:

Hoe zwaar is zo'n operatie? Dat zou voor mij ook meespelen. Als de operatie niet heel erg intensief is en de prognose is goed,
dan zou ik het er wel op wagen, maar een hele zware operatie en een twijfelachtig herstel, zou mij weer de andere kant op doen gaan.

Het bloedonderzoek zou ik absoluut eerst doen mochten jullie toch voor een operatie kiezen.

Volgens de dierenarts zal ze goed herstellen.
Maar als ik haar al laat opereren is dat alleen als de tumor goedaardig is.
De dierenarts kon nog niet zeggen hoe duur het is.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Bah wat jammer nu weer.
Weer die onzekerheid en het in de zorgen zitten.

Sterkte met je besluit .
Moeilijk lijkt mij dat , is het slechtaardig dan is de keus wat makkelijker maar anders bij goedaardig ?
Dat lijkt mij echt moeilijk .
Fenneke en Baloe
Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

malinois schreef:Als t mijn hond geweest was dan liet ik niet meer opereren. Keek nog event met medicatie aan hoe t ging en als t klaar was had ze een mooie leeftijd bereikt. Geen operaties meer met lange en zware herstelperiodes op die leeftijd hier iig. Sterkte met wat je ook beslist
Precies dat. Ondersteuning dmv medicijnen, en als dat niet meer voldoende is dan is het klaar. Niet om het geld, maar wel om de impact van een operatie. Want waar laat je voor opereren? Voor een jaartje extra?
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Sterkte en veel wijsheid toegewenst
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
gonnie
Zeer actief

Dank je.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

gonnie schreef:

Kon niet zeggen hoe duur??? Vaste prijs niet mogelijk dan?
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Iris123 schreef:
Paisley schreef:Ben ik nou zo'n gevoelloze trut als ik zeker ben dat ik in zo'n situatie de hond zou in laten slapen en over 6 weken gewoon op vakantie zou gaan?

Een hond van 12 die al een vernauwde aorta heeft zou ik zeker niet open halen voor het verwijderen van een enorm gezwel bij t hart in de buurt. Dat wordt een drama en dient geen enkel doel. Een hond van 12 heeft een mooi leven gehad en als er serieuze gezondheidsproblemen komen, is het naar mijn inzicht gewoon echt over.
Dat vind ik ook, hoe moeilijk die beslissing op het moment dat je het uit moet voeren ook is. Sterkte met het nemen van een beslissing.

Dan zijn we met z'n 3-en zo gevoelloos ;)
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie

Ongelezen bericht door Chiki »

Zat er nu wel vocht achter de longen? Was haar hart wel vergroot of niet? Dit zijn nl wel beelden die passen bij een aorta vernauwing die je hondje heeft. En ja, dit geeft benauwdheid.
Een hond van 12 met een aortastenose en een hart wat niks mankeert? Hmmmm.....
Als je besluit tot opereren zou ik hier absoluut uitsluitsel over willen hebben, anders is het inderdaad geld weggooien.
Sterkte!
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

crutz schreef:
Iris123 schreef:
Paisley schreef:Ben ik nou zo'n gevoelloze trut als ik zeker ben dat ik in zo'n situatie de hond zou in laten slapen en over 6 weken gewoon op vakantie zou gaan?

Dat vind ik ook, hoe moeilijk die beslissing op het moment dat je het uit moet voeren ook is. Sterkte met het nemen van een beslissing.

Dan zijn we met z'n 3-en zo gevoelloos ;)
Ik sluit me hier bij aan. Ze is 12 jaar, ze heeft een goed leven gehad en als ze last van de tumor krijgt zou ze bij mij gaan hemelen. Ik zou nog geeneens uitzoeken of de tumor goed of kwaadaardig is. Ze krijgen een goed leven bij mij en ze worden tiptop verzorg maar als ze 12 jaar zijn en ze krijgen zoiets, dan is het klaar. Ik zou haar nog lekker vertroetelen en proberen haar pijn en klachten vrij te houden, lukt dat niet meer is het mooi geweest. Maar goed je moet zelf doen wat je het beste lijkt voor je hondje. Heel veel sterkte de komende tijd.
gonnie
Zeer actief

crutz schreef:
gonnie schreef:

Kon niet zeggen hoe duur??? Vaste prijs niet mogelijk dan?
Jawel, maar hij kan het pas zeggen als hij weet wat voor tumor het is.
En dan bedoel ik niet of het kwaadaardig of goedaardig is, want bij kwaadaardig wordt ze in geslapen.
Chiki schreef:Zat er nu wel vocht achter de longen? Was haar hart wel vergroot of niet? Dit zijn nl wel beelden die passen bij een aorta vernauwing die je hondje heeft. En ja, dit geeft benauwdheid.
Een hond van 12 met een aortastenose en een hart wat niks mankeert? Hmmmm.....
Als je besluit tot opereren zou ik hier absoluut uitsluitsel over willen hebben, anders is het inderdaad geld weggooien.
Sterkte!
Het hart was niet vergroot dat was gewoon nog helemaal goed op die vernauwde aorta na dan natuurlijk.
En er zat wel een beetje vocht in haar longen. Maar dat kwam omdat de tumor op de luchtwegen drukte.

En ja, als ik alleen was geweest had ik misschien wel het besluit genomen om haar in te laten slapen.
Maar ik ben niet alleen, zoiets moet met zijn tweeën besproken worden. Dat mijn man dat bij Tama niet met mij gedaan deed wil niet zeggen dat ik niet met hem hoor te overleggen.

Alleen is het heel erg moeilijk om met hem te praten als hij zo emotioneel is. Dus ik laat het nog even betijen.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie

Ongelezen bericht door Chiki »

Iets wat op de luchtpijp drukt is onaangenaam, maar veroorzaakt geen vocht achter de longen. Een hart wat continue overbelast is doet dat wel.... is de echo gemaakt en bekeken door een specialist?
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Dan zijn vriend en ik wrs ook gevoelloos want wij beiden denken er ook zo over

Desalnietemin wil ik je heel veel sterkte wensen Gonnie
Wij kunnen er wel makkelijk over praten , maar t is jouw hond en wij kunnen er niet over beslissen
Wel kunnen we je zeggen wat wij denken en hopelijk heb je er wat aan . Al komt t mss een beetje rot over
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”