Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Urn voor je overleden hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Cendy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboel
Aantal honden: 2

Re: Urn voor je overleden hond

Ongelezen bericht door Cendy »

Branco heeft 3 jaar in de keuken gestaan in het blik van het crematorium.
Nu staat hij samen met Juffrouw Jannie op het dressoir, beide in die foeilelijke blikken :roll:
Ik kan gewoon niks moois vinden, of het is niet te betalen inderdaad.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Urnen staan hier in de kelder, ik kijk er verder niet zo vaak naar. De eerste hond overleed plotseling toen ik zwanger was en ging emigreren, ik kon hem dus niet achterlaten. Tja, zo staan er nu dus 3 urnen en 1 asbus, ik denk dat ze ooit uit ga strooien maar ja wat is daar dan een geschikte plek en tijd voor :roll:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Toen wij te horen kregen dat onze boxer een neustumor heeft ben ik dezelfde week nog gaan zoeken naar crematoria en urnen, eigenlijk zoals je zelf al aan geeft dat je op het moment zelf je daar niet druk over hoeft te maken. Waar ik vooral tegen aan loop is dat ik niet weet hoe groot de urn moet zijn. Dit omdat ik de as bij elkaar wil houden en niet wil splitsen. Ook merk ik dat er veel prijsverschil en verschil in mogelijkheden is bij de crematoria ook fijn om vooraf uit te zoeken. (Nou ja voor zover het fijn is...)

Nadeel is bij ons dat we niet dezelfde smaak hebben, die wat ik dan nog goed genoeg vind zijn niet in grotere maten etc etc.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

http://www.dierenurnwinkel.nl/dierenurn ... urnen/p-1/
Bovenste rij middenin

Deze vind ik ook mooi
http://www.huisdiergedenken.nl/product/memory-stone/

Of deze
http://www.huisdiergedenken.nl/product/ ... -keramiek/#

Voor mij zou niet alle as er in hoeven passen maar een gedeelte erin en de rest verstrooien.

Mijn eerste hond Bartho hebben we inlaten slapen bij de da en daar achtergelaten , vrij normaal voor die tijd. Nu 30 jaar geleden ongeveer
Mijn 2e hond Basco is gecremeerd en uitgestrooid op het hondenveld bij het crematorium.
Amos zit nog in zijn blik zoals ik hem mee kreeg en ik heb hem nog niet kunnen uitstrooien
Fenneke en Baloe
Afbeelding
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Tara schreef:Wat een mooi verhaal Lemuria, het klopt!

Ik kwam dit nog tegen, en zoiets vind ik mooi!

Afbeelding
Ja, deze vind ik ook heel mooi.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
fenneke
Zeer actief

Tara schreef:
Heavy schreef:
165 euro voor een grote hond
In geen honderdvijfenzestig jaar.

Mijn laatse link?

Ik weet niet of die ook groter te krijgen zijn maar een gedeelte erin zou voor mij voldoende zijn .
Fenneke en Baloe
Afbeelding
amelie
Zeer actief

Ongelezen bericht door amelie »

Tara schreef:[potje vind ik mooier. Misschien is zoiets ook wel ergens in opdracht te realiseren voor een beschaafde prijs?
Ja hoor, dat hoeft niet zo moeilijk of duur te zijn.
Ieder jaar is er hier in de stad en keramiek festival met een markt vol kraampjes met hele dure kunst maar ook heel betaalbaar maar mooi ambachtswerk. Bij zoiets zou je best rond kunnen kijken naar een stijl die je bevalt; als ik zo zie wat je nu aangeeft mooi te vinden dan denk ik dat je bij zoiets meer naar je smaak zal vinden dan bij kant en klare urnen

Ik weet zeker dat de meeste keramisten ook op bestelling maken.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik heb nu 2 honden hier thuis in een urn.. En allebei de keren vond ik zo verschrikkelijk moeilijk om een urn uit te zoeken. Voor Bowie had ik van te voren al wel eens gekeken, maar niks geschiktst gevonden. Uiteindelijk is het een hart met hondenpootjes, brons kleur. Geen keramiek, want staarten ed in huis. De grootste was toevallig groot genoeg voor Bowie's as. Als Pasha overlijdt, gaat ze in zo'n zelfde urn als Bowie en dan kan ik ze weer bij elkaar zetten.

Ushi overleed natuurlijk heel erg onverwachts. En daarbij, doordat ze jong was en een stevig beenderstelsel had, is er echt heel veel meer as overgebleven dan ik aanvankelijk dacht. Ik geloof zo'n 2 liter. Dus daar een urn voor zoeken was helemaal een drama. Of het was keramiek, wat ik dus echt niet wil, want uiteindelijk wordt hier alles door een staart gesloopt of laat ik het vallen. Of het was een echte mensen urn-urn. Ook niks voor mij. Marc vond toen een bedrijf in Amerika wat aan de hand van foto's uit metaal een beeld maakt. Werkelijk prachtig, niet goedkoop, maar vooruit. Alleen een belachelijk lange levertijd, dus heeft hij een edelsmit gezocht die dit ook wel wilde proberen. Ze dachten super mee, en hebben geheel vrijblijvend een urn voor Ushi gemaakt. Ik heb gejankt toen we hem ophaalden, hij is zo mooi! Echt precies goed voor Ushi.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Rami schreef:Ik heb niet zo veel met urnen. Zo opgesloten. Ik laat ze liever vrij. :wink:
Dit is ons gevoel ook. Tagor en Jari struinen samen voor eeuwig in de duinen vlak bij het strand waar ze vaak en graag kwamen.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Tirsa en Floortje (kat) zijn door het crematorium uitgestrooid in het haventje in Scheveningen. De as van Yentle heb ik bij de boom in mijn tuin begraven. Niet in het blik, gewoon los, dus dat is al lang opgelost. Ik heb niets met urnen of speciale plekjes in huis. Van Tirsa en Yentle heb ik een fotoboekje gemaakt, dat is een herinnering voor me en die staan gewoon in de kast bij de andere boeken. Ook geen foto's in huis van ze tentoongesteld.
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Wij hebben de as van Lotus ook nog steeds boven staan. Ik was van plan dat uit te strooien, maar kan er maar niet toe komen.
Dan is ze helemaal weg.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Branka schreef:
Rami schreef:Ik heb niet zo veel met urnen. Zo opgesloten. Ik laat ze liever vrij. :wink:
Dit is ons gevoel ook. Tagor en Jari struinen samen voor eeuwig in de duinen vlak bij het strand waar ze vaak en graag kwamen.
Hier ook zo. Vind het niks om ze in een potje te moeten houden. En ik zou me er druk om maken dat zo'n pot dan stuk kan gaan etc. Nee hoor dood is dood, daar scheiden onze wegen. Betekend niet dat ik de hond/kat/persoon in kwestie vergeet maar ik vind het niks, en kan dan ook geen enkele urn mooi vinden.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik ga echt niet mijn hond in een urn in mijn huis zetten (mijn ouders ook niet trouwens), en ik ben blij dat k er zo over denk want ik vid het allemaal ook echt vreselijk... Die kattenurn van Lemuria vind ik nog wel mooi trouwens, als beeldje sowieso, ik zou er denk ik geen as in doen.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Urn voor je overleden hond

Ongelezen bericht door marian* »

Wat ik eigenlijk van al die urnen vind is dat ze zo vreselijk treurig zijn. Natuurlijk is het overlijden van je hond erg (vertel mij wat) maar waarom moet hij dan ook nog in zo'n stemmig potje gestopt worden? Als ik jou was zou ik de bevriende keramiste inschakelen en kijken of zij iets moois kan maken.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Gizmo zijn as heeft een hele tijd in een blikje gezeten totdat ik tegen een oude tabakspot aan liep hier zit zijn as nu in.
Afbeelding
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

DuCain zit nog in de standaard blik die je gewoon krijgt als je niets uitzoekt, ik was van plan hem uit te strooien, maar het beschuitblik ( zoals ik het noem) staat er nog steeds te staan- ik kan het gewoon niet sentimentele doos die ik ben :mep:
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Antonetta schreef:Gizmo zijn as heeft een hele tijd in een blikje gezeten totdat ik tegen een oude tabakspot aan liep hier zit zijn as nu in.
Afbeelding
super goed idee :ok:
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

al mijn overleden en gecremeerde honden zaten in asbussen en stonden in de kast. tot ik ze zo zat was dat ik alles in 2 boodschappentassen hebt gedaan en ze uit hebt gestrooid op het strand van duindorp. de plek waar ze graag liepen. de laatste 2 die afgelopen 3 jaar zijn gegaan heb ik uitgestrooid in het park bij ons.

ellen
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Bij mij is alles nog ingeblikt met datum
Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Wij hebben Sammy, onze kat die afgelopen vrijdag overleden is, laten cremeren. Morgen halen we hem op, in zijn urn. Een bruin hart van messing, met een pootafdruk erop.
AfbeeldingAfbeelding
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Mizzsylver schreef:
nathalie schreef:Ik heb nu 2 honden hier thuis in een urn.. En allebei de keren vond ik zo verschrikkelijk moeilijk om een urn uit te zoeken. Voor Bowie had ik van te voren al wel eens gekeken, maar niks geschiktst gevonden. Uiteindelijk is het een hart met hondenpootjes, brons kleur. Geen keramiek, want staarten ed in huis. De grootste was toevallig groot genoeg voor Bowie's as. Als Pasha overlijdt, gaat ze in zo'n zelfde urn als Bowie en dan kan ik ze weer bij elkaar zetten.

Ushi overleed natuurlijk heel erg onverwachts. En daarbij, doordat ze jong was en een stevig beenderstelsel had, is er echt heel veel meer as overgebleven dan ik aanvankelijk dacht. Ik geloof zo'n 2 liter. Dus daar een urn voor zoeken was helemaal een drama. Of het was keramiek, wat ik dus echt niet wil, want uiteindelijk wordt hier alles door een staart gesloopt of laat ik het vallen. Of het was een echte mensen urn-urn. Ook niks voor mij. Marc vond toen een bedrijf in Amerika wat aan de hand van foto's uit metaal een beeld maakt. Werkelijk prachtig, niet goedkoop, maar vooruit. Alleen een belachelijk lange levertijd, dus heeft hij een edelsmit gezocht die dit ook wel wilde proberen. Ze dachten super mee, en hebben geheel vrijblijvend een urn voor Ushi gemaakt. Ik heb gejankt toen we hem ophaalden, hij is zo mooi! Echt precies goed voor Ushi.
Heb je er een foto van die je wilt delen? Het klinkt heel erg mooi.
Ik heb er geen foto van online staan geloof ik. Even zoeken
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

nathalie schreef:
Mizzsylver schreef:
nathalie schreef:Ik heb nu 2 honden hier thuis in een urn.. En allebei de keren vond ik zo verschrikkelijk moeilijk om een urn uit te zoeken. Voor Bowie had ik van te voren al wel eens gekeken, maar niks geschiktst gevonden. Uiteindelijk is het een hart met hondenpootjes, brons kleur. Geen keramiek, want staarten ed in huis. De grootste was toevallig groot genoeg voor Bowie's as. Als Pasha overlijdt, gaat ze in zo'n zelfde urn als Bowie en dan kan ik ze weer bij elkaar zetten.

Heb je er een foto van die je wilt delen? Het klinkt heel erg mooi.
Ik heb er geen foto van online staan geloof ik. Even zoeken
Gevonden! Komt op geen een foto over zoals hij echt is... Jammer genoeg.
Afbeelding
Afbeelding
fenneke
Zeer actief

Prachtig vind ik hem
Fenneke en Baloe
Afbeelding
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Zelf geen urn voor de hond, maar wel voor Beertje (kat) die ik een maand geleden heb laten inslapen.
Is een bol geworden met pootafdrukjes erop. In de link hieronder van de eerste rij de 5e foto qua kleur.
http://shop.shcn.eu/index.php/catalog/p ... tegory/10/
Heb de urn nog niet in huis, omdat zij alles met de hand maken.

Normaal ben ik ook niet zo van de urnen en opsluiten, maar hij is bijna 17 geworden en hoort gewoon hier.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Casper zit ook nog in de strooikoker van het crematorium.
Ik heb wel een foto staan, met een pluk haar erin en een klein glazen buisje waar ik wat as in wil bewaren. Maar ik kan me er nog niet toe zetten om de koker te openen. Als ik een haar van hem tegen kom barst ik al in tranen uit. Die koker trek ik nog echt niet.
Afbeelding

En ik zou heel graag nog zoiets willen, een glasbol met wat as erin verwerkt. Dat vind ik iets wat mooi blijft om te zien, waarvan mensen niet direct beseffen wat het is en waar je best een aantal van in huis kan hebben.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

xSuzannex schreef:Casper zit ook nog in de strooikoker van het crematorium.
Ik heb wel een foto staan, met een pluk haar erin en een klein glazen buisje waar ik wat as in wil bewaren. Maar ik kan me er nog niet toe zetten om de koker te openen. Als ik een haar van hem tegen kom barst ik al in tranen uit. Die koker trek ik nog echt niet.
Afbeelding

En ik zou heel graag nog zoiets willen, een glasbol met wat as erin verwerkt. Dat vind ik iets wat mooi blijft om te zien, waarvan mensen niet direct beseffen wat het is en waar je best een aantal van in huis kan hebben.
Afbeelding
Die bol vind ik gaaf....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Zo'n gemberpot vind ik wel wat.

http://www.wierook.nl/groothandel/index ... mitstart=0

Op Etsy staan ook veel mooie handgemaakte kistjes en potten.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

dagmar88 schreef:Zo'n gemberpot vind ik wel wat.

http://www.wierook.nl/groothandel/index ... mitstart=0

Op Etsy staan ook veel mooie handgemaakte kistjes en potten.
Die zijn echt mooi.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Melissa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Melissa »

Zuslief en ik zijn ook opzoek geweest naar een urn, maar konden niks vinden. Uiteindelijk Cenzo's as opgehaald in een standaard askoker met bomenprint. Deze heeft een aantal dagen in de kamer gestaan, maar dit vonden we allebei niks. Vervolgens is deze koker naar boven gegaan, waar hij nu nog steeds staat...
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

kayleigh* schreef:Zelf geen urn voor de hond, maar wel voor Beertje (kat) die ik een maand geleden heb laten inslapen.
Is een bol geworden met pootafdrukjes erop. In de link hieronder van de eerste rij de 5e foto qua kleur.
http://shop.shcn.eu/index.php/catalog/p ... tegory/10/
Heb de urn nog niet in huis, omdat zij alles met de hand maken.

Normaal ben ik ook niet zo van de urnen en opsluiten, maar hij is bijna 17 geworden en hoort gewoon hier.
Ik heb voor Oryn ook deze urn uitgezocht, alleen dan in het groen. Was best heel moeilijk, ook omdat ik totaal niet verwacht had überhaupt een urn uit te moeten zoeken voor Oryn :ugh: " Gelukkig" had ik relatief wat langer omdat er eerst sectie gedaan is. Dat hielp wel met zoeken. Bij een evt. volgende hond, als ik het van te voren aan zie komen, zou ik wel van te voren alvast gaan kijken.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”