Nu staat hij samen met Juffrouw Jannie op het dressoir, beide in die foeilelijke blikken
Ik kan gewoon niks moois vinden, of het is niet te betalen inderdaad.
Moderator: moderatorteam

Ja, deze vind ik ook heel mooi.Tara schreef:Wat een mooi verhaal Lemuria, het klopt!
Ik kwam dit nog tegen, en zoiets vind ik mooi!

Tara schreef:In geen honderdvijfenzestig jaar.Heavy schreef:
165 euro voor een grote hond

Ja hoor, dat hoeft niet zo moeilijk of duur te zijn.Tara schreef:[potje vind ik mooier. Misschien is zoiets ook wel ergens in opdracht te realiseren voor een beschaafde prijs?

Dit is ons gevoel ook. Tagor en Jari struinen samen voor eeuwig in de duinen vlak bij het strand waar ze vaak en graag kwamen.Rami schreef:Ik heb niet zo veel met urnen. Zo opgesloten. Ik laat ze liever vrij.
Hier ook zo. Vind het niks om ze in een potje te moeten houden. En ik zou me er druk om maken dat zo'n pot dan stuk kan gaan etc. Nee hoor dood is dood, daar scheiden onze wegen. Betekend niet dat ik de hond/kat/persoon in kwestie vergeet maar ik vind het niks, en kan dan ook geen enkele urn mooi vinden.Branka schreef:Dit is ons gevoel ook. Tagor en Jari struinen samen voor eeuwig in de duinen vlak bij het strand waar ze vaak en graag kwamen.Rami schreef:Ik heb niet zo veel met urnen. Zo opgesloten. Ik laat ze liever vrij.

. super goed ideeAntonetta schreef:Gizmo zijn as heeft een hele tijd in een blikje gezeten totdat ik tegen een oude tabakspot aan liep hier zit zijn as nu in.
Ik heb er geen foto van online staan geloof ik. Even zoekenMizzsylver schreef:Heb je er een foto van die je wilt delen? Het klinkt heel erg mooi.nathalie schreef:Ik heb nu 2 honden hier thuis in een urn.. En allebei de keren vond ik zo verschrikkelijk moeilijk om een urn uit te zoeken. Voor Bowie had ik van te voren al wel eens gekeken, maar niks geschiktst gevonden. Uiteindelijk is het een hart met hondenpootjes, brons kleur. Geen keramiek, want staarten ed in huis. De grootste was toevallig groot genoeg voor Bowie's as. Als Pasha overlijdt, gaat ze in zo'n zelfde urn als Bowie en dan kan ik ze weer bij elkaar zetten.
Ushi overleed natuurlijk heel erg onverwachts. En daarbij, doordat ze jong was en een stevig beenderstelsel had, is er echt heel veel meer as overgebleven dan ik aanvankelijk dacht. Ik geloof zo'n 2 liter. Dus daar een urn voor zoeken was helemaal een drama. Of het was keramiek, wat ik dus echt niet wil, want uiteindelijk wordt hier alles door een staart gesloopt of laat ik het vallen. Of het was een echte mensen urn-urn. Ook niks voor mij. Marc vond toen een bedrijf in Amerika wat aan de hand van foto's uit metaal een beeld maakt. Werkelijk prachtig, niet goedkoop, maar vooruit. Alleen een belachelijk lange levertijd, dus heeft hij een edelsmit gezocht die dit ook wel wilde proberen. Ze dachten super mee, en hebben geheel vrijblijvend een urn voor Ushi gemaakt. Ik heb gejankt toen we hem ophaalden, hij is zo mooi! Echt precies goed voor Ushi.

Gevonden! Komt op geen een foto over zoals hij echt is... Jammer genoeg.nathalie schreef:Ik heb er geen foto van online staan geloof ik. Even zoekenMizzsylver schreef:Heb je er een foto van die je wilt delen? Het klinkt heel erg mooi.nathalie schreef:Ik heb nu 2 honden hier thuis in een urn.. En allebei de keren vond ik zo verschrikkelijk moeilijk om een urn uit te zoeken. Voor Bowie had ik van te voren al wel eens gekeken, maar niks geschiktst gevonden. Uiteindelijk is het een hart met hondenpootjes, brons kleur. Geen keramiek, want staarten ed in huis. De grootste was toevallig groot genoeg voor Bowie's as. Als Pasha overlijdt, gaat ze in zo'n zelfde urn als Bowie en dan kan ik ze weer bij elkaar zetten.
Ushi overleed natuurlijk heel erg onverwachts. En daarbij, doordat ze jong was en een stevig beenderstelsel had, is er echt heel veel meer as overgebleven dan ik aanvankelijk dacht. Ik geloof zo'n 2 liter. Dus daar een urn voor zoeken was helemaal een drama. Of het was keramiek, wat ik dus echt niet wil, want uiteindelijk wordt hier alles door een staart gesloopt of laat ik het vallen. Of het was een echte mensen urn-urn. Ook niks voor mij. Marc vond toen een bedrijf in Amerika wat aan de hand van foto's uit metaal een beeld maakt. Werkelijk prachtig, niet goedkoop, maar vooruit. Alleen een belachelijk lange levertijd, dus heeft hij een edelsmit gezocht die dit ook wel wilde proberen. Ze dachten super mee, en hebben geheel vrijblijvend een urn voor Ushi gemaakt. Ik heb gejankt toen we hem ophaalden, hij is zo mooi! Echt precies goed voor Ushi.

Die bol vind ik gaaf....xSuzannex schreef:Casper zit ook nog in de strooikoker van het crematorium.
Ik heb wel een foto staan, met een pluk haar erin en een klein glazen buisje waar ik wat as in wil bewaren. Maar ik kan me er nog niet toe zetten om de koker te openen. Als ik een haar van hem tegen kom barst ik al in tranen uit. Die koker trek ik nog echt niet.
En ik zou heel graag nog zoiets willen, een glasbol met wat as erin verwerkt. Dat vind ik iets wat mooi blijft om te zien, waarvan mensen niet direct beseffen wat het is en waar je best een aantal van in huis kan hebben.

Die zijn echt mooi.dagmar88 schreef:Zo'n gemberpot vind ik wel wat.
http://www.wierook.nl/groothandel/index ... mitstart=0
Op Etsy staan ook veel mooie handgemaakte kistjes en potten.

Ik heb voor Oryn ook deze urn uitgezocht, alleen dan in het groen. Was best heel moeilijk, ook omdat ik totaal niet verwacht had überhaupt een urn uit te moeten zoeken voor Orynkayleigh* schreef:Zelf geen urn voor de hond, maar wel voor Beertje (kat) die ik een maand geleden heb laten inslapen.
Is een bol geworden met pootafdrukjes erop. In de link hieronder van de eerste rij de 5e foto qua kleur.
http://shop.shcn.eu/index.php/catalog/p ... tegory/10/
Heb de urn nog niet in huis, omdat zij alles met de hand maken.
Normaal ben ik ook niet zo van de urnen en opsluiten, maar hij is bijna 17 geworden en hoort gewoon hier.