Lemuria schreef:@Dagmar: Izzy neigt inderdaad meer naar Terriër. Wat raar is, want haar ouders zijn gewoon brede bakbeestenDat wil zeggen...ik heb een foto gezien van een reu die de vader zou moeten zijn, maar de vrouw waar ze geboren is, was natuurlijk niet bij de dekking. Dus voor hetzelfde geld is Izzy een kruising Stafford x Jack Russel
Haar moeder was, toen ik Izzy ging ophalen, jonger dan Izzy nu is (een maand of 11 geloof ik). Toch was zij toen al veel breder gebouwd. En haar 'vader' is gewoon een dik Bully-type.
Aan de andere kant. Dat ze zo'n sprietje is komt d'r achterpootje wel goed van pas. Als ze al die extra spierkilo's mee moest dragen, was dat niet per sé beter voor het herstel geweest. Ach ja, ik vind het geen ramp. Maar ik vind een Bronco wel heerlijk solide uitzien.
@Gretha: Ik zal eens wat rustiger aan doen met d'r
Precies. Charlie heeft als pup haar schouder lelijk beschadigd en (mits ze bij vies weer een jas draagt
) loopt als een kieviet.
Voor zijn type vind ik bronco een erg mooie hond, maar in principe ga ik toch voor het lichte, functionele.
Al die massa moet toch maar meegenomen worden.
Naast een normaal gebouwde hond lijkt het alsnog heel wat, Tibbe is net zo hoog en half zo breed
Je weet met zo'n stafford type mixje toch niet wat er in zit.
Een van haar zusjes is echt typisch amstaff.