Met trocoxil heb ik bij samara minder goede ervaring..deed niks bij haar, na 2 weken stond ze weer met pijn en dan mag je er niets meer bij geven pas.. mag pas een week of 2 later... ik heb bij haar de metacam uiteindelijk flink verhoogd... tuurlijk niet goed voor organen maar op een gegeven moment is het een kwestie tussen kiezen van kwade... pijn was voor mij gewoon geen optie en die tijd na de trocoxil vond ik echt zo vreselijk
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Laatste keer strand voor Gol?
Moderator: moderatorteam
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Laatste keer strand voor Gol?
Dat is nooit leuk
Met trocoxil heb ik bij samara minder goede ervaring..deed niks bij haar, na 2 weken stond ze weer met pijn en dan mag je er niets meer bij geven pas.. mag pas een week of 2 later... ik heb bij haar de metacam uiteindelijk flink verhoogd... tuurlijk niet goed voor organen maar op een gegeven moment is het een kwestie tussen kiezen van kwade... pijn was voor mij gewoon geen optie en die tijd na de trocoxil vond ik echt zo vreselijk
- Bishy
- Zeer actief
Ik herken het wel. Bish had met 6 al artrose aan 1 voorpoot. Hij had echt baat bij acupunctuur.
Je woont in de buurt van Amsterdam he? Ik ging altijd met hem naar Stefan Veenstra van Natuurlijk gezonde dieren in de Rijnstraat.
Ook ben ik toen begonnen met geven van supplementen om z'n gewrichten soepel te houden. Phytonics joint onder andere maar er zijn veel goede supplementen.
Als pijnstiller kreeg hij rimadyl.
Je woont in de buurt van Amsterdam he? Ik ging altijd met hem naar Stefan Veenstra van Natuurlijk gezonde dieren in de Rijnstraat.
Ook ben ik toen begonnen met geven van supplementen om z'n gewrichten soepel te houden. Phytonics joint onder andere maar er zijn veel goede supplementen.
Als pijnstiller kreeg hij rimadyl.
-
Doke
- Actief
- Aantal honden: 2
Ira heeft ook artrose in haar schouders (door de sle).
Zij genoot er ook enorm van om op het strand te crossen (vooral in de duinen achter de konijnen...
).
Nu wil ze pertinent niet meer op het strand! Volgens de fysio omdat dat veel te belastend is voor haar schouders.
Ira kan dus zelf heel goed aangeven waar, hoe lang en wanneer ze wil wandelen.
Op goede ondergrond (geen kiezels, mul zand, rotsen,...) kan ze nog ruim twee uur mee.
Stapt ze op voor haar vervelende ondergrond, mankt ze en heeft ze nadien sneller last in haar schouders. Ook wel doordat haar linkervoorvoetje doorgezakt is (door de cortisone voor haar sle).
We passen onze wandelingen dan maar met veel plezier aan en als we ergens gaan waar het voor haar niet ok is, blijft ze thuis en krijgt ze op een ander moment wat me-time.
Ze neemt overigens geen pijnstillers.
Zij genoot er ook enorm van om op het strand te crossen (vooral in de duinen achter de konijnen...
Nu wil ze pertinent niet meer op het strand! Volgens de fysio omdat dat veel te belastend is voor haar schouders.
Ira kan dus zelf heel goed aangeven waar, hoe lang en wanneer ze wil wandelen.
Op goede ondergrond (geen kiezels, mul zand, rotsen,...) kan ze nog ruim twee uur mee.
Stapt ze op voor haar vervelende ondergrond, mankt ze en heeft ze nadien sneller last in haar schouders. Ook wel doordat haar linkervoorvoetje doorgezakt is (door de cortisone voor haar sle).
We passen onze wandelingen dan maar met veel plezier aan en als we ergens gaan waar het voor haar niet ok is, blijft ze thuis en krijgt ze op een ander moment wat me-time.
Ze neemt overigens geen pijnstillers.

- Crystalclear
- Actief
- Mijn ras(sen): Poolse herderin
Och jee wat ontzettend confronterend. Geen adviezen hier maar wel een knuffel voor Gol en jou 
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
zie openings topicmosquito1980 schreef:Hoe oud is Gollum nu?
9 dus
ik geef buster rimadyl als wij een langere wandeling plannen dan de normale
Fenneke en Baloe

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Bedankt allemaal voor de tips en lieve woorden!
Ik schoot even in de paniekmodus vanochtend, ik had een filmpje uit 2011 bekeken en dat kwam zo hard aan na de strandwandeling. Op dat filmpje zag ik een totaal andere hond. En ik heb ooit geroepen dat als Gol haarzelf niet meer is en de dingen niet meer kan doen die ze leuk vind dat het dan klaar is. En wat ik op het filmpje zag doet ze al een hele tijd niet meer
Maar misschien moet ik me gewoon niet zo aanstellen en me instellen op een oudere hond. En me daar op aanpassen..
Ik ga in ieder geval kijken naar alle mogelijkheden en het bespreken met de dierenarts!
Ik schoot even in de paniekmodus vanochtend, ik had een filmpje uit 2011 bekeken en dat kwam zo hard aan na de strandwandeling. Op dat filmpje zag ik een totaal andere hond. En ik heb ooit geroepen dat als Gol haarzelf niet meer is en de dingen niet meer kan doen die ze leuk vind dat het dan klaar is. En wat ik op het filmpje zag doet ze al een hele tijd niet meer
Maar misschien moet ik me gewoon niet zo aanstellen en me instellen op een oudere hond. En me daar op aanpassen..
Ik ga in ieder geval kijken naar alle mogelijkheden en het bespreken met de dierenarts!
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Alex (10) is na het overlijden van m'n oude hond, in Januari, ineens oud aan het worden. 2 Weken geleden werd hij in een keer ziek, kon nauwelijks lopen, wilde niet mee wandelen en hield op met eten (paniek!!). 's Avonds ook bij hem gezeten met z'n hoofd op mijn schoot, er vielen wel enkele tranen, jeetje dacht ik, jij nog niet.Gollum schreef:In september is ze 9 geworden.mosquito1980 schreef:Hoe oud is Gollum nu?
Paar daagjes rustig gedaan, Vusi bij hem weggehouden en aan de Metacam begonnen. Nu is hij weer aardig opgeknapt en gaat weer mee wandelen.
Nu het weer beter gaat denk ik wel weer nuchter: als het zijn tijd is moet ik hem laten gaan. Maar zou gauw hij wat krijgt ga ik in paniek.
Verwen Gollum maar goed, geef maar een dikke knuffel
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Ik zou als ik jou was een bezoek aan een osteopaat (ik weet niet waar je woont maar ik ben erg tevreden over martine burgers www.martineburgers.nl )
overwegen. Ik ben daar met Lune geweest ivm ouderdomsklachten en die is echt enorm verbeterd.
Pompidou had nek klachten (gillen van de pijn als ze ergens tegenaan kwam) en die is ook weer helemaal de oude na 2 behandelingen. Ik teken echt voor de osteopaat. Als ik van het bestaan had geweten toen Elmo nog leefde had ik er zeker gebruik van gemaakt voor hem. Elmo had met 7 jaar al ernstige artrose.
Vanaf dat moment heb ik hem op dagelijkse pijnstilling gehad. Helaas is hij met 10 jaar oud overleden aan een tumor in zijn buikholte die niet operabel was.
Maar die artrose had achteraf zeker behandeld kunnen worden door Martine.
overwegen. Ik ben daar met Lune geweest ivm ouderdomsklachten en die is echt enorm verbeterd.
Pompidou had nek klachten (gillen van de pijn als ze ergens tegenaan kwam) en die is ook weer helemaal de oude na 2 behandelingen. Ik teken echt voor de osteopaat. Als ik van het bestaan had geweten toen Elmo nog leefde had ik er zeker gebruik van gemaakt voor hem. Elmo had met 7 jaar al ernstige artrose.
Vanaf dat moment heb ik hem op dagelijkse pijnstilling gehad. Helaas is hij met 10 jaar oud overleden aan een tumor in zijn buikholte die niet operabel was.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik bedoel dit absoluut niet gemeen, maar denk je niet dat ze misschien baat kan hebben bij afvallen?
Voor mijn gevoel neemt ze heel wat overbodige kilo's mee. (puur wat ik zo op foto's)
Hoe dan ook kan ik me heel erg voorstellen dat dit niet leuk is, 9 jaar is nog veel te jong voor dit soort fratsen!
Voor mijn gevoel neemt ze heel wat overbodige kilo's mee. (puur wat ik zo op foto's)
Hoe dan ook kan ik me heel erg voorstellen dat dit niet leuk is, 9 jaar is nog veel te jong voor dit soort fratsen!
-
Ikke93
- Zeer actief
Dit heb ik ook altijd gezegd,Gollum schreef: Op dat filmpje zag ik een totaal andere hond. En ik heb ooit geroepen dat als Gol haarzelf niet meer is en de dingen niet meer kan doen die ze leuk vind dat het dan klaar is. En wat ik op het filmpje zag doet ze al een hele tijd niet meer![]()
maar je moet je wel realiseren dat honden ook ouder worden. En ze zijn dan niet persee ongelukkiger. Als jij 50 bent hang jij ook niet meer ondersteboven aan een klimmenrek terwijl je dat op je 15e nog wel kon bij wijze van spreken!
Als ze van haar pijn kan afkomen door enkele van de tips die hier zijn gegeven kan ze vast nog wel een paar jaar mee!
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik begrijp waarom je dit zegt maar ik heb Gollum een paar keer in het echt gezien en ze heeft veel los vel hangen waardoor ze dikker lijkt. Er kan wel wat af hoor maar zeker een stuk minder dan je denkt.Apple schreef:Ik bedoel dit absoluut niet gemeen, maar denk je niet dat ze misschien baat kan hebben bij afvallen?
Ik zou ook voor acupunctuur gaan
- Gollum
- Zeer actief
Ze weegt 28 kilo, er zou inderdaad wat af kunnen. Het nadeel is dat ze niet heel vlot beweegt, ze hobbelt altijd wat achteraan op haar eigen tempo. Ze krijgt ongeveer 350 gram smuldier op een dag. Soms zelfs wat minder vanwege het prullenbakspel waar ze natuurlijk allemaal aan meedoen. Nog minder voer durf ik niet goed vanwege de voedingsstoffen. Op de restjes van ons eten zou ik wat meer kunnen letten misschien.Valerie schreef:Ik begrijp waarom je dit zegt maar ik heb Gollum een paar keer in het echt gezien en ze heeft veel los vel hangen waardoor ze dikker lijkt. Er kan wel wat af hoor maar zeker een stuk minder dan je denkt.Apple schreef:Ik bedoel dit absoluut niet gemeen, maar denk je niet dat ze misschien baat kan hebben bij afvallen?
Ik zou ook voor acupunctuur gaanik gaf zelf toen previcox volgens mij, dat zou ook minder bijwerkingen hebben maar dat is best een tijdje terug al.
Gol heeft verder geen last van de metacam volgens mij, of zou ze daar ook suf van kunnen worden?
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ja daar kan ze zeker suf door worden. Krijgt ze ook weleens een dag geen medicatie?
- Gollum
- Zeer actief
Ik ben eens een paar dagen gestopt op advies van de dierenarts maar dat deed haar geen goed. Haar poten werden gelijk dik en ze liep een stuk slechter.Valerie schreef:Ja daar kan ze zeker suf door worden. Krijgt ze ook weleens een dag geen medicatie?
- Hanneke2
- Zeer actief
Wat Jacq zegt. Jack heeft jarenlang op hele flinke pijnstilling gelopen en kon gewoon nog lekker rennen. En uiteindelijk is hij niet doodgegaan door schade aan zijn maag of nieren hoor, maar waren die poten echt helemaal op.jacq1970 schreef:Dat is nooit leuk![]()
Ik zou de dosering verhogen en/of overstappen op iets anders met een dosering waarbij Gol pijnvrij is. Desnoods een maagbeschermer erbij, en nog zo lang als het kan lekker wandelen. Liever een hond die stijf staat van de pijnstilling maar die nog vrolijk mee hobbelt dan te voorzichtig met medicatie en een hond met pijn.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Shari
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
- Aantal honden: 5
Hier hele goede ervaringen met previcox! Trocoxil deed hier helaas helemaal niks. Heb het uiteindelijk de maand moeten uitzingen met tramadol.
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
- Gollum
- Zeer actief
Ja inderdaad. Gol is ook een harde, als zij pijn toont heeft ze dat ook echtHanneke2 schreef:Wat Jacq zegt. Jack heeft jarenlang op hele flinke pijnstilling gelopen en kon gewoon nog lekker rennen. En uiteindelijk is hij niet doodgegaan door schade aan zijn maag of nieren hoor, maar waren die poten echt helemaal op.jacq1970 schreef:Dat is nooit leuk![]()
Ik zou de dosering verhogen en/of overstappen op iets anders met een dosering waarbij Gol pijnvrij is. Desnoods een maagbeschermer erbij, en nog zo lang als het kan lekker wandelen. Liever een hond die stijf staat van de pijnstilling maar die nog vrolijk mee hobbelt dan te voorzichtig met medicatie en een hond met pijn.
Ik gooi er gelijk wel even een algeheel bloedonderzoek tegenaan, om te kijken of de rest nog goed werkt. Dat hoort ook eens in de zoveel tijd als je dagelijks metacam geeft had ik in de bijsluiter gelezen.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Misschien dat je dan best wel wat succes kan behalen door belasting in het water? (hydrotherapie?)Gollum schreef:Ze weegt 28 kilo, er zou inderdaad wat af kunnen. Het nadeel is dat ze niet heel vlot beweegt, ze hobbelt altijd wat achteraan op haar eigen tempo. Ze krijgt ongeveer 350 gram smuldier op een dag. Soms zelfs wat minder vanwege het prullenbakspel waar ze natuurlijk allemaal aan meedoen. Nog minder voer durf ik niet goed vanwege de voedingsstoffen. Op de restjes van ons eten zou ik wat meer kunnen letten misschien.Valerie schreef:Ik begrijp waarom je dit zegt maar ik heb Gollum een paar keer in het echt gezien en ze heeft veel los vel hangen waardoor ze dikker lijkt. Er kan wel wat af hoor maar zeker een stuk minder dan je denkt.Apple schreef:Ik bedoel dit absoluut niet gemeen, maar denk je niet dat ze misschien baat kan hebben bij afvallen?
Ik zou ook voor acupunctuur gaanik gaf zelf toen previcox volgens mij, dat zou ook minder bijwerkingen hebben maar dat is best een tijdje terug al.
Gol heeft verder geen last van de metacam volgens mij, of zou ze daar ook suf van kunnen worden?
Als ze altijd een beetje langzaam meeloopt verbrand ze minder, en komt het ook haar spieropbouw niet ten goede.
Spieren kunnen dan de klappen op de gewrichten enigszins opvangen.
Ik zou aan haar smuldier niks doen, dat is al niet veel.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat je ook kan doen is even warm lopen. Dus niet losmaken maar eerst even tien minuutjes met haar mooi recht en rustig lopen. Mijn Wuilus liep altijd even warm en zelf met 13 en heel veel artrose kon daar dan daarna nog wel eens een gek sprintje of bokkesprongetje vanaf. Koud loslaten uit een auto geeft wel drive en enthousiasme maar bij artrose is het juist zo belangrijk dat ze even warmlopen. En daarna is de kans op een pijnscheut veel kleiner. Ook de hele scherpe kantjes van het blij zijn om het wandelen zijn dan al wat weg. Dus de kans op een overbelasting daardoor is kleiner. 
- Ivanneke
- Actief
- Mijn ras(sen): Herderig, Kangalachtig en een knappe kruising
- Aantal honden: 3
Ik geef sinds kort gemalen oesterschelp aan de seniordieren (hond en paard) en verassend genoeg zijn ze allemaal makkelijker gaan bewegen. Misschien dat het ook iets voor Gollum doet als extra boven op de pijnstillers? De honden vinden het hier nog lekker ook, paarden niet zo 

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Martine vind ik een hele fijne behandelaarSuuz! schreef:Ik zou als ik jou was een bezoek aan een osteopaat (ik weet niet waar je woont maar ik ben erg tevreden over martine burgers http://www.martineburgers.nl )
Voor een osteopaat bij je in de buurt kan je ook kijken op ICREO
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ik zou kiezen voor wandelingen op een harde ondergrond dan zand hoe vervelend ook je poten en voeten bewegen heel anders en pijnlijker dan kan je wel medicatie extra geven maar voor de botten is het niet zo goed
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Is zwemmen een goed idee of is het daar nu te koud voor?
- Gollum
- Zeer actief
Ja inderdaad, vandaar ook dat ik het topic zo heb genoemd. Op een harde ondergrond loopt ze beter.twinkeltje schreef:Ik zou kiezen voor wandelingen op een harde ondergrond dan zand hoe vervelend ook je poten en voeten bewegen heel anders en pijnlijker dan kan je wel medicatie extra geven maar voor de botten is het niet zo goed
Ik vind het zelf eigenlijk te koud, al denkt Gol daar anders overmosquito1980 schreef:Is zwemmen een goed idee of is het daar nu te koud voor?
Ze houd ervan om door het water te lopen, ze kan niet zo goed zwemmen. Ik zit een beetje rond te neuzen naar hydrotherapie, deze zit ook redelijk dichtbij:
http://www.dier-fysiotherapie.nl/hydrot ... onden.html
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Bleghh wat stom 
Je hebt al veel tips gekregen gelukkig!
Osteopathie heb ik met Shib ervaring mee en dat heeft hem heel goed geholpen. Lopen ging na de behandeling zoveel beter, echt een super verbetering.
Je hebt al veel tips gekregen gelukkig!
Osteopathie heb ik met Shib ervaring mee en dat heeft hem heel goed geholpen. Lopen ging na de behandeling zoveel beter, echt een super verbetering.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- ranetje
- Zeer actief
Die waterbak komt me bekend voor.Gollum schreef:Ja inderdaad, vandaar ook dat ik het topic zo heb genoemd. Op een harde ondergrond loopt ze beter.twinkeltje schreef:Ik zou kiezen voor wandelingen op een harde ondergrond dan zand hoe vervelend ook je poten en voeten bewegen heel anders en pijnlijker dan kan je wel medicatie extra geven maar voor de botten is het niet zo goed
Ik vind het zelf eigenlijk te koud, al denkt Gol daar anders overmosquito1980 schreef:Is zwemmen een goed idee of is het daar nu te koud voor?![]()
Ze houd ervan om door het water te lopen, ze kan niet zo goed zwemmen. Ik zit een beetje rond te neuzen naar hydrotherapie, deze zit ook redelijk dichtbij:
http://www.dier-fysiotherapie.nl/hydrot ... onden.html
Ita loopt ook in de waterbak

Ik weet niet wat je precies zoekt.
Voor mij zou in het geval van Gol de volgorde zijn:
1. Osteopaat voor controle en eventuele behandeling.
2. Hydrotherapie
3. En bij eventuele blijvende pijn acupunctuur, maar niet tegelijk met de osteopaat
Zo te zien heeft deze hydrotherapie alleen een loopband en geen zwembad?
- Gollum
- Zeer actief
Grappig! Waarom krijgt Ita hydrotherapie?ranetje schreef:Die waterbak komt me bekend voor.Gollum schreef:Ja inderdaad, vandaar ook dat ik het topic zo heb genoemd. Op een harde ondergrond loopt ze beter.twinkeltje schreef:Ik zou kiezen voor wandelingen op een harde ondergrond dan zand hoe vervelend ook je poten en voeten bewegen heel anders en pijnlijker dan kan je wel medicatie extra geven maar voor de botten is het niet zo goed
Ik vind het zelf eigenlijk te koud, al denkt Gol daar anders overmosquito1980 schreef:Is zwemmen een goed idee of is het daar nu te koud voor?![]()
http://www.dier-fysiotherapie.nl/hydrot ... onden.html![]()
Ita loopt ook in de waterbak
Ik weet niet wat je precies zoekt.
Voor mij zou in het geval van Gol de volgorde zijn:
1. Osteopaat voor controle en eventuele behandeling.
2. Hydrotherapie
3. En bij eventuele blijvende pijn acupunctuur, maar niet tegelijk met de osteopaat
Zo te zien heeft deze hydrotherapie alleen een loopband en geen zwembad?
Ik ben bij dierenfysiotherapie uitgekomen omdat we niet zo van de alternatieve geneeswijzen zijn. Eerst maar eens kijken wat er uitkomt via de reguliere weg. Dus eigen DA, bloedonderzoek, medicatie en fysiotherapie bespreken.
- ranetje
- Zeer actief
Heel in het kortGollum schreef:Grappig! Waarom krijgt Ita hydrotherapie?
Ita heeft een hele ernstige rugblessure gehad waar ze aan is geopereerd afgelopen februari.
Een van de dingen die ik daarna heb gedaan met haar was hydrotherapie omdat ze dan kon bewegen/lopen zonder veel risico en met weinig belasting door gewicht.
Daarnaast is ze uitstekend behandeld door een osteopaat (Martine Burgers) en ik heb ook nog privé trainingen balans en coördinatie gedaan bij Sam Turner.
6 maanden na de operatie konden we weer wat jachttraining doen en nu na 8 maanden is ze bijna helemaal hersteld.
Alleen nog proberen de zware apporten weer te leren dragen.
Hopen dat dat lukt .........
-
jeanine
- Actief
waar heeft ze artrose?
Ik heb voor senna die artrose heeft in zijn pols en voet en brace en schoen laten maken bij orthopedieren, ken hem niet meer terug.
Hij doet het er zo goed mee.
Ik heb voor senna die artrose heeft in zijn pols en voet en brace en schoen laten maken bij orthopedieren, ken hem niet meer terug.

- Gollum
- Zeer actief
In haar hele lijf vertelde de dierenarts..jeanine schreef:waar heeft ze artrose?