Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dood moeten ze....bijna allemaal

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: dood moeten ze....bijna allemaal

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Op het moment dat je ze niet afschiet, ze geen kant uit kunnen, krijg je voedsel tekort, en krijg je dat ze verhongeren in de winter. Oostvaardersplassen taferelen dus. En dan krijg je weer mensen die gaan roepen dat laten verhongeren dierenleed is.

Ik vraag me wel af of er onderzocht is of het mogelijk is de herten over te plaatsen naar gebieden waar geen overschot is of waar ze niet voor komen.

Prachtige plaatjes dat wel :)
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Shiloh86 schreef:Ik vraag me wel af of er onderzocht is of het mogelijk is de herten over te plaatsen naar gebieden waar geen overschot is of waar ze niet voor komen.
Verplaatsen kan dus niet, zie boven. Dat overleven ze niet.

Ik kom vaak herten en reeën tegen en elke keer ben ik bang dat er zich weer een zich doodloopt, tegen de hekken (die staan er wel al lopen ze er buiten, tegen mijn auto als ik daar rijd op die eenzame weg bij het losloopgebied, misschien gaan ze in paniek toch die wildroosters over, domweg omdat ik daar loop/rijd...
En voor de goede orde: dat is dus in ons losloopgebied hier waar ook gemountainbiked en gechilled mag worden. Ik bedoel maar, ik ben niet de enige die hier komt.
Ik ben al dode herten tegengekomen daar, waar niets aan te zien was. En dat was dus echt niet van de honger. :ugh:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Marjoleine schreef:
Shiloh86 schreef:Ik vraag me wel af of er onderzocht is of het mogelijk is de herten over te plaatsen naar gebieden waar geen overschot is of waar ze niet voor komen.
Verplaatsen kan dus niet, zie boven. Dat overleven ze niet.
Ik had de tweede pagina gemist. Helder...

Met een goed geplaatst schot zijn ze zo dood, lijkt me dan het vriendelijkst. Zullen ze best stress van hebben hoor, maar door ruimte en voedsel gebrek de onbekende bewoonde mensen wereld in gedwongen worden levert ook stress en lopen ze zich dood tegen de auto's.

Leuk is het niet, maar ik begrijp dat het nodig is. Dat krijg je ervan als je als menselijk organisme de aardbol dusdanig in bezit neemt, maar beperkingen op ons eigen fokbeleid wordt dan weer onetisch gevonden.
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Een grote reden is ook dat de boeren er veel overlast van hebben. Dat is al jaren zo.
Op een gegeven moment mochten ze zelf gaan schieten. Ze lopen het land stuk, gewassen en bollenvelden.
Ook het aantal aanrijdingen is niet mis. Er zitten in dat gebied echt veel teveel herten. Hele kuddes die over de weg lopen.

Afschieten lijkt me een betere dood voor die beesten dan aangereden worden of verhongeren.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Shiloh86 schreef:maar beperkingen op ons eigen fokbeleid wordt dan weer onetisch gevonden.
Het is een ander topic ;)
Maar nee hoor, ik vind dat niet per definitie onethisch.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

kooi schreef:
Omdat er jagers zijn, meer dan je op 1 hand kunt tellen alleen al in mijn ervaring, die het niet zo nauw nemen met katten te schieten waar ze hun kopje maar laten zien, ook met een bandje om. Dus zo'n kat die een eigenaar heeft. De reden daarvoor, die alleen aan al mij door die meer dan op één hand te tellen jagers werd gegeven, was dat ze hun jachtgenot saboteerden en daar hielden die heren niet van.

Ik begrijp dat jij je er niet zoveel bij kunt voorstellen want die eigenaren houden toch niet van hun katten en zelfs als ze dat wel doen mogen die katten wat jou betreft op de meest gruwelijke manieren om het leven komen, want dat is dan de eigen schud van die eigenaren. (of ik moet me vergissen dat jij niet degene was die mij dat gunde in een eerder topic?)
Ik ben er geen voorstander van dat iemands kat doodgeschoten wordt. Ik ken mensen die allemaal keurig hun katten laten helpen, o.a. mijn dierenarts, een wat ouder stel dat katten opvangt en die zelfs katten vangt die daar rondzwerven om ze te laten helpen, en een vriendin van mij. En die zijn allemaal katten kwijtgeraakt en ze verdenken jagers. In geval van mijn vriendin is er een zwaar vermoeden omdat iemand een schot had gehoord en vervolgens een doodgeschoten kat aantrof, in een periode dat er veel katten vermist raakten en nooit meer terug keerden. Dat speelt hier in de buurt waar in woon.
Ik weet dat er mensen zijn die veel van hun kat houden, ook al begrijp ik het niet helemaal, maar ik respecteer dat.

Maar ik weet dat de meeste mensen hier op het platteland er niets om geven als ze een kat meer of minder hebben. `die wordt wel weer vervangen, katten genoeg.`

Het blijft jou nog altijd bezig houden he, dat ik jou een dode kat gunde? Overigens gunde ik het jouw kat dan weer níet. Dus het was een tegenstrijdigheid.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”