Ik vraag me wel af of er onderzocht is of het mogelijk is de herten over te plaatsen naar gebieden waar geen overschot is of waar ze niet voor komen.
Prachtige plaatjes dat wel
Moderator: moderatorteam

Verplaatsen kan dus niet, zie boven. Dat overleven ze niet.Shiloh86 schreef:Ik vraag me wel af of er onderzocht is of het mogelijk is de herten over te plaatsen naar gebieden waar geen overschot is of waar ze niet voor komen.
Ik had de tweede pagina gemist. Helder...Marjoleine schreef:Verplaatsen kan dus niet, zie boven. Dat overleven ze niet.Shiloh86 schreef:Ik vraag me wel af of er onderzocht is of het mogelijk is de herten over te plaatsen naar gebieden waar geen overschot is of waar ze niet voor komen.

Het is een ander topicShiloh86 schreef:maar beperkingen op ons eigen fokbeleid wordt dan weer onetisch gevonden.
Ik ben er geen voorstander van dat iemands kat doodgeschoten wordt. Ik ken mensen die allemaal keurig hun katten laten helpen, o.a. mijn dierenarts, een wat ouder stel dat katten opvangt en die zelfs katten vangt die daar rondzwerven om ze te laten helpen, en een vriendin van mij. En die zijn allemaal katten kwijtgeraakt en ze verdenken jagers. In geval van mijn vriendin is er een zwaar vermoeden omdat iemand een schot had gehoord en vervolgens een doodgeschoten kat aantrof, in een periode dat er veel katten vermist raakten en nooit meer terug keerden. Dat speelt hier in de buurt waar in woon.kooi schreef:
Omdat er jagers zijn, meer dan je op 1 hand kunt tellen alleen al in mijn ervaring, die het niet zo nauw nemen met katten te schieten waar ze hun kopje maar laten zien, ook met een bandje om. Dus zo'n kat die een eigenaar heeft. De reden daarvoor, die alleen aan al mij door die meer dan op één hand te tellen jagers werd gegeven, was dat ze hun jachtgenot saboteerden en daar hielden die heren niet van.
Ik begrijp dat jij je er niet zoveel bij kunt voorstellen want die eigenaren houden toch niet van hun katten en zelfs als ze dat wel doen mogen die katten wat jou betreft op de meest gruwelijke manieren om het leven komen, want dat is dan de eigen schud van die eigenaren. (of ik moet me vergissen dat jij niet degene was die mij dat gunde in een eerder topic?)