Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Laten logeren

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Re: Laten logeren

Ongelezen bericht door veertje »

Ik vond het in het begin wel lastig trouwens. Biry en Joris hoefden nooit ergens heen omdat er vaak wel een oplossing te vinden is in een gezin van 5 mensen. Met de jaren heb ik hier op het forum ook genoeg gelezen wat er allemaal mis kan gaan bij een oppas, dus het is niet dat ik Finn met het allergrootste gemak ergens afzet. Maar ik kan bijna niet anders, in m'n eentje en een fulltime baan moet je ergens wel wat toegeven. Zo leer ik zelf ook wat meer te vertrouwen op het feit dat ik heus niet de enige ben die mijn hond in huis kan hebben, lastig voor een control freak :wink:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Nouja, niet voor weken, maar mijn honden kunnen gerust ergens logeren hoor.. Een paar daagjes ofzo, als ik maar weet dat ze het goed hebben. Pom zou het overal wel naar haar zin hebben maar ze is niet altijd de makkelijkste met andere honden dus ik zou wel iemand zoeken die daar mee om kon gaan. Charlie hangt wat meer aan mij maar die zou het denk ik ook wel leuk hebben. Hij was laatst een dag bij mijn vader en daar had ie plezier genoeg :D
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Lizzy en Douscha liet ik vroeger een enkel keertje achter bij mijn ouders. Lizzy met losloopinstructies en Douscha was gewoon van nature braaf :pffff:
Mijn huidige drietal is een ander verhaal. Amber zou doodongelukkig worden zonder mij en erg gestressed. Kailen luistert vrij slecht, trekt hard aan de riem en is erg eenkennig. Die geef je dus ook niet aan een ander. Lizzy zou nog wel kunnen, maar die zou ook zichzelf niet zijn zonder de anderen.
Een pension is een no go voor de dames, te veel stress. Voor Kailen zou ik dit, als het moest, nog wel overwegen.
Kortom, er wordt niet gelogeerd en ik verzin altijd oplossingen zodat ze bij me kunnen zijn.
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Zorro mag naar iedereen die hem wil hebben. Die hond kan je je geen breuk aan vallen. Dali komt wat preciezer maar dan nog zou ik het denk ik wel aandurven bij iemand die hij goed kent. In de praktijk is het niet nodig - ze 'logeren'/wonen al 2 tot 3 dagen per week bij mijn moeder dus daar gaan ze altijd heen als ik wat heb. En als zowel moeder als ik weg moeten gaan ze naar de opvang waar ze ook iedere week komen en gillend van plezier heen gaan (Dali in ieder geval, Zorro is alleen vocaal als hij denkt te moeten waken).
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Nee.
Begin van het jaar heeft mijn vrouw een stedentrip naar Budapest gewonnen.
Uiteindelijk prijs terug gegeven want we wilden de dames niet in een pension brengen.
Vriend van ons wilde hier komen oppassen maar dat durfde mijn vrouw ook niet aan.
Die was bang dat Suske zou ontsnappen om mij te gaan zoeken.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Jahoor, maar wel alleen bij échte bekende. Sultan heeft een paar keer gelogeerd bij Nikki.. Maar zij kent hem wel door en door en weet precies wat ik wel of niet wil.

Luna kan opzich ook wel bij Nikki logeren.

Verder zou ik niet weten waar ik ze kan laten logeren.. Ik ben daar niet zo makkelijk in, het moet wel echt iemand zijn die net zo met zijn honden omgaat als ik. En ik ben nogal een zeur :lol1:

Maar, los van mijn eigen gevoel.. Zouden mijn honden prima kunnen logeren ergens hoor, het zijn makkelijke honden die goed luisteren. Behalve rond oud en nieuw, dan mag Luna zelf niet door een ander worden uitgelaten. Zelfs niet door mijn eigen man. ( vanwege extreme angst)
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Oh ja hoor, met gemak. Het ligt natuurlijk wel aan wie, maar mijn vrienden met honden zou ik Duke allemaal zo mee geven.

Hij is regelmatig bij anderen zonder mij. Hij heeft nog niet ergens ook echt gelogeerd, maar wel al hele dagen bij iemand anders zeg maar. Als ik hem mee neem naar mijn ouders of zus en daar overnacht, gaat hij net zo makkelijk slapen als thuis. Ook wat betreft wandelen geef ik hem zo mee en ja dan gaat hij ook los. Mijn beste vriendin bijvoorbeeld, loopt altijd met haar twee honden in bossen met uitlaten. Duke kan dan zo mee en blijft echt wel in de buurt.

Mijn standaard oppas waar Duke een paar keer per week is en die hem ook regelmatig uitlaat, heeft hem nu laatst voor het eerst los gelaten en dat ging eigenlijk ook super goed.

Misschien als hij zo gaat puberen en wat lastiger wordt dat ik er wat voorzichtiger in word, maar voor alsnog zie ik geen enkele reden het niet te doen.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ja, maar bij maar een select aantal personen. Bij mijn ouders bv, dat gaat zeker goed :)
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Manu overal. Uma alleen bij voor haar bekenden waar ze op haar gemak is.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik laat Apple wel logeren, liefst bij mij moeder maar ze is ook wel eens uit logeren geweest bij Lieke van het forum en bij de eigenaren van Apple haar broertje.
Ik moet wel altijd een goed gevoel hebben bij de mensen, en ervaring met honden vind ik ook erg belangrijk.
Apple is verder niet de moeilijkste, loopt ook zo mee met vreemden dus ik hoef niet bang te zijn dat ze me mist.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Hilde schreef:Nee. Al zou het soms makkelijker zijn om het wel te doen, maar ik zou het logeeradres, Beau en mezelf er geen enkel plezier mee doen.
Ik zit zo alles te lezen en ik ben gelukkig niet de enige die tuttig en moeilijk doet over logeren, maar zou het niet een idee zijn om juist onderling met bangerds en blafferds en weglopers en andere minder makkelijke logeerhonden eens te kijken of er iets mogelijk is?

Jouw Beau bijvoorbeeld zou ik best een paar dagen durven opvangen (als hij geen katten vreet). Lilo zou hem geweldig vinden en Toetje is een doetje. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Pukie mag alleen maar logeren bij mijn vriendin, die kent haar van pup af aan en heeft het zusje geadopteerd, verder bij niemand.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Ik zou Izzie niet gemakkelijk uit logeren laten gaan maar het zal er heus ooit van komen, dat of een pension. Maar ik denk wel dat het grootste deel van het 'probleem' bij mij ligt.

Izzie is niet gemakkelijk en hangt enorm aan me. Maar toch... Het is een herplaatser en ze is ook 1 geworden zonder mij :mrgreen:. Als mij iets zou gebeuren vertrouw ik er dus ook op dat er wel weer een nieuw gouden mandje voor mijn meiske wordt gevonden. Ik geloof eigenlijk niet helemaal in al die hondjes die niet zonder deze baas zouden kunnen (niet slaan :schrik:)
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Hanneke2 schreef:
Hilde schreef:Nee. Al zou het soms makkelijker zijn om het wel te doen, maar ik zou het logeeradres, Beau en mezelf er geen enkel plezier mee doen.
Ik zit zo alles te lezen en ik ben gelukkig niet de enige die tuttig en moeilijk doet over logeren, maar zou het niet een idee zijn om juist onderling met bangerds en blafferds en weglopers en andere minder makkelijke logeerhonden eens te kijken of er iets mogelijk is?

Jouw Beau bijvoorbeeld zou ik best een paar dagen durven opvangen (als hij geen katten vreet). Lilo zou hem geweldig vinden en Toetje is een doetje. :mrgreen:
De oppas van Amy heeft hier volgens mij een flinke tijd op het forum gezeten en weet echt wel van honden. :wink: Niet flauw bedoelt maar ik denk dat het in dit geval niet zoveel uitmaakt. Een stomme fout kan iedereen overkomen, ook bij je eigen honden. En dan maakt het niet zo veel uit wat voor hond het is.
Afbeelding
Afbeelding
Manu

Hanneke2 schreef:zou het niet een idee zijn om juist onderling met bangerds en blafferds en weglopers en andere minder makkelijke logeerhonden eens te kijken of er iets mogelijk is?
Nee. Juist die mensen die denken ervaren te zijn met bange honden vertrouw ik niet met Uma.
Juist die mensen gaan op hun hurken en beginnen rare geluidjes naar haar te maken.
Ik breng Uma nog het liefst bij iemand die honden niets interesseert of waar ze niks vanaf weten en gewoon alleen maar gaan lopen en bak voer geven.

Wij zijn zelf nogal van de no-nonsense. Onze dagelijkse dingen gaan gewoon door ook al loopt Uma te miepen.
Hebben we een verjaardag, gaat ze gewoon mee en ligt ze onder mijn stoel. En ook al is ze dan even bang, ze neemt nu eten aan terwijl ze in een kring van mensen staat en begint na 10 minuten al om zich heen te kijken. Het gaat steeds beter. Als mensen haar maar met rust laten.
Ik zou haar nooit bij een "koetsjiekoe-ach-arm-hondje"-persoon brengen maar ook nooit bij iemand die zegt ervaren te zijn met bange honden. Ik vertrouw dat nooit zo.
Te vaak gezien dat er dan te hard geprobeerd wordt of teveel zelfvertrouwen aanwezig is.
Liever dat iemand zegt "ach doe normaal beest!". Een soort Manu in mensenverpakking :mrgreen: Daar mag ze naartoe.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Manu schreef: Nee. Juist die mensen die denken ervaren te zijn met bange honden vertrouw ik niet met Uma.
Juist die mensen gaan op hun hurken en beginnen rare geluidjes naar haar te maken.

Ahem. Zo zwart wit is het natuurlijk niet. Izzie was doodsbang en die is zonder oetsjie koetsjie van mijn kant stukken zelfverzekerder aan het worden. Ik ben gewoon niet zo'n mens, dat rare geluidjes gedoe krijg ik niet op een oprechte manier mijn strot uit.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nou ik zou het bij Van Gils niet aandurven eigenlijk die gaat in de pauze stand tot ik terug kom en Sneeuw - die zou ik wel durven hoor, die mag rustig logeren bij mensen die een beetje kennis hebben van honden gedrag
Manu

Izzie_Anneke schreef:
Manu schreef: Nee. Juist die mensen die denken ervaren te zijn met bange honden vertrouw ik niet met Uma.

Ahem. Zo zwart wit is het natuurlijk niet. Izzie was doodsbang en die is zonder oetsjie koetsjie van mijn kant stukken zelfverzekerder aan het worden. Ik ben gewoon niet zo'n mens, dat rare geluidjes gedoe krijg ik niet op een oprechte manier mijn strot uit.
Hier idem hoor.

Als iemand zegt: "breng maar bij mij, ik heb ervaring met bange honden" ben ik in eerste instantie wantrouwend.
Vaak zijn dat van die wat te zelfingenomen mensen die denken dat Uma dan bij hen wél zal willen kroelen. Maar niet prinses Uma hoor :pffff:
Zo zwart-wit is het inderdaad niet, weet ik heus wel ;) Ik heb alleen iets te vaak meegemaakt met mensen die vooraf roepen dat ze ervaring hebben het in de soep loopt.
Was altijd leuk met de vraag: wie kan hier goed paardrijden?
Degenen die hun hand als eerste opstaken hadden ooit op vakantie of bij een tante op een paard gezeten en degenen die nog niets deden hadden al een jaar les op de manege. Zulks :mrgreen:

Ik zie het al heel snel of iemand wel of niet zal passen. Ik ben niet zo'n zeikerd, ik ben helemaal niet speciaal voor mijn honden en ik beeld me dan ook niet in dat ik de enige ben bij wie ze gelukkig zullen zijn of jankend voor het raam zitten te wachten tot ik terug kom.
Uma is wel een zeikerd. Maar als je die bij iemand neer zet die alleen "hallo hond" zegt en vervolgens op de bank gaat hangen heeft ze het prima naar haar zin.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Bij Dalí hoef je als vreemde echt niet met smakgeluidjes en gehurk aan te komen, dat vertrouwt hij niet. In het beste geval komt hij naar achteren leunend naar voren geschoven en in het slechtste geval blaft hij naar je. Als geen aandacht aan hem besteedt en hem op een gegeven moment nonchalant een koekje biedt of aai geeft is hij helemaal relaxed. Soms kan dat trouwens wel al binnen een minuut. Mensen die hij kent mogen lekker een eind weghurken en -smakken, dan vindt hij het wel leuk. Ik snap Manu dus wel :D er zit een verschil tussen een vreemde die aandacht vraagt of een bekende.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Manu schreef:
Hanneke2 schreef:zou het niet een idee zijn om juist onderling met bangerds en blafferds en weglopers en andere minder makkelijke logeerhonden eens te kijken of er iets mogelijk is?
Nee. Juist die mensen die denken ervaren te zijn met bange honden vertrouw ik niet met Uma.
Ik breng Uma nog het liefst bij iemand die honden niets interesseert of waar ze niks vanaf weten en gewoon alleen maar gaan lopen en bak voer geven.

Wij zijn zelf nogal van de no-nonsense. Onze dagelijkse dingen gaan gewoon door ook al loopt Uma te miepen.
Hebben we een verjaardag, gaat ze gewoon mee en ligt ze onder mijn stoel. En ook al is ze dan even bang, ze neemt nu eten aan terwijl ze in een kring van mensen staat en begint na 10 minuten al om zich heen te kijken. Het gaat steeds beter. Als mensen haar maar met rust laten.
Ik zou haar nooit bij een "koetsjiekoe-ach-arm-hondje"-persoon brengen maar ook nooit bij iemand die zegt ervaren te zijn met bange honden. Ik vertrouw dat nooit zo.
Te vaak gezien dat er dan te hard geprobeerd wordt of teveel zelfvertrouwen aanwezig is.
Liever dat iemand zegt "ach doe normaal beest!". Een soort Manu in mensenverpakking :mrgreen: Daar mag ze naartoe.
wie zegt dat iemand met zelfvertrouwen en ervaring met bange honden niet gewoon ook zegt 'ach doe normaal beest' en de hond in kwestie met rust laat?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Manu

Kan best.
Ik wil je eerst kennen voor ik Uma naar je toe breng en niet naar zomaar iemand die roept ervaring ermee te hebben.
Daar heb ik teveel slechte ervaringen mee.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Ik vraag me altijd af hoe de honden zijn waar men nu van zegt dat ze niet zonder het baasje kunnen.
Of mijn honden zijn zulke opportunisten of ik heb misschien een ander beeld maar mijn honden zouden het bij een ander net zo leuk of misschien zelfs leuker hebben.
Daarmee zeg ik niet dat ik ze makkelijk uit logeren doe maar dat is meer mijn gevoel.
Manu

JBK schreef:Ik vraag me altijd af hoe de honden zijn waar men nu van zegt dat ze niet zonder het baasje kunnen.
Of mijn honden zijn zulke opportunisten of ik heb misschien een ander beeld maar mijn honden zouden het bij een ander net zo leuk of misschien zelfs leuker hebben.
Daarmee zeg ik niet dat ik ze makkelijk uit logeren doe maar dat is meer mijn gevoel.
Als ik nooit terug zou komen zouden ze het ook totaal niet erg vinden geloof ik :LOL:

Nou is wel een Uma zonder Manu echt een heel andere hond. Die zou ik dan weer niet zo snel uit elkaar halen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Manu schreef:Kan best.
Ik wil je eerst kennen voor ik Uma naar je toe breng en niet naar zomaar iemand die roept ervaring ermee te hebben.
dat snap ik dan wel weer ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

JBK schreef:Ik vraag me altijd af hoe de honden zijn waar men nu van zegt dat ze niet zonder het baasje kunnen.
Toch bestaan die honden wel, zeer zeldzaam.. Maar ze bestaan. Ooit maakte ik over Luna een topic, dat zij door een heel vakantie park was gerend om mij te vinden ( zoek maar eens luna hachi) . Luna stopt met eten en drinkt amper, zodra zij ergens logeert. Dit is nog nooit langer geweest dan 7 dagen, dus zij zal wellicht uiteindelijk de draad weer oppakken.

Maar goed, zij is 2 keer uit logeren geweest en beide keren bij een ander die zij goed kende. Beide keren haalde ik haar letterlijk ziek en zwak op. Zij wilde niet mee uit, wilde niet eten, wilde zelfs niet drinken en lag bij de voordeur tijdens het logeren. Daarnaast als je bij mij thuis bent en ik ben thuis, krijg je haar niet mee uit. Gaat in de ankers staan en loopt niet mee.

Een apart geval die Luna, dat zeker. Maar er zit dan ook een extreem verleden aan vast. Dus ik durf zeker te stellen, dat zij bij een ander het zelfde, lange proces moet doormaken als bij mij jaren geleden.. Dus nee, bij een ander heeft Luna het écht niet leuk, daar gaan jaren aan voorbij voordat dat komt. 100%
Izzie_Anneke
Zeer actief

Manu schreef:Kan best.

Logisch. Ik maakte alleen bezwaar tegen het zwart wit, niet tegen de strekking van je bericht :mrgreen:
Izzie lijkt aaibaar en lieffff dus daar komt men en masse op af. Geen goed idee. Het arme kind schiet er gewoon van in de stress.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Tank was een deeltijd hond, als mijn beste vriendin en oppas van de honden een paar dagen vrij was haalde ze Tank op en die bleef dan een paar dagen bij haar, en als ze weer meer moest gaan werken kwam hij weer terug, ze sleepte hem ook overal mee naar toe en hij vond het geweldig als ze hem kwam halen maar die was ook zo makkelijk. De mannen die ik nu heb zou ik niet zo snel ergens laten logeren, Sjonnie al helemaal niet zou doodangsten uit staan dat hij de benen zal nemen..
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Manu schreef:
Izzie_Anneke schreef:

Hier idem hoor.

Als iemand zegt: "breng maar bij mij, ik heb ervaring met bange honden" ben ik in eerste instantie wantrouwend.
Vaak zijn dat van die wat te zelfingenomen mensen die denken dat Uma dan bij hen wél zal willen kroelen. Maar niet prinses Uma hoor :pffff:
Zo zwart-wit is het inderdaad niet, weet ik heus wel ;) Ik heb alleen iets te vaak meegemaakt met mensen die vooraf roepen dat ze ervaring hebben het in de soep loopt.
Was altijd leuk met de vraag: wie kan hier goed paardrijden?
Degenen die hun hand als eerste opstaken hadden ooit op vakantie of bij een tante op een paard gezeten en degenen die nog niets deden hadden al een jaar les op de manege. Zulks :mrgreen:

Ik zie het al heel snel of iemand wel of niet zal passen. Ik ben niet zo'n zeikerd, ik ben helemaal niet speciaal voor mijn honden en ik beeld me dan ook niet in dat ik de enige ben bij wie ze gelukkig zullen zijn of jankend voor het raam zitten te wachten tot ik terug kom.
Uma is wel een zeikerd. Maar als je die bij iemand neer zet die alleen "hallo hond" zegt en vervolgens op de bank gaat hangen heeft ze het prima naar haar zin.
Nou, ik vind dat ik met Lilo wel aardig wat ervaring heb opgedaan met een bange hond, en ik vind mezelf niet zelfingenomen. :mrgreen:

Maar het is wat jij zegt hoor, koetsjiekoetjie werkt vaak helemaal averechts. Lilo vertrouwt het nog voor geen meter als mensen haar gaan 'lokken', want lokken = pakken, en dat was voorheen haar grootste angst, dat mensen haar zouden vastgrijpen. Iedereen kan haar nu aaien, en liefst zonder aarzelen, gewoon hop die hand bovenop haar kop en flink aanraken en niks aan de hand. Ga je op je hurken haar aan zitten staren dan blijft ze uit je buurt.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Mijn vorige stel is nooit uit logeren geweest. Finn is in een pension/asiel geweest toen ik met familie naar het buitenland ging, ik had een knoop in mijn maag.
Eerste paar dagen gingen goed, daarna vond hij het wel tijd dat ik terug kwam zeiden de opvangers toen ik hem weer op ging halen. Advies om hem in ieder geval in zo'n setting niet meer te laten logeren :(:
Bluf is bij de fokster terug geweest voor een periode en dat was ook wel prima. Ik heb ze een enkele dag bij mijn ouders gelaten, en ik zat niet lekker.. Het is toen goed gegaan, maar ik had er geen goed gevoel bij.
Mijn reu liet ik zo met en bij mijn vader, maar het duo was een ander verhaal.

Jol is van mijn vriend, een wat ander type hond en zij kan zonder moeite met Jan en alleman mee, en ook logeren, dat zal geen problemen geven. Zij kan ook overal zonder problemen terecht.
Aki zal ik weer niet zomaar uit logeren sturen. Hij zou welkom zijn bij schoonma, maar zij is niet sterk genoeg om hem te houden als hij zou gaan donderjagen. Mijn eigen vader ziet in iedere duitse herder een "Finn" daarom ging het al mis met hem en mijn teefje Bluf. Ik ben dus veels te bang dat hij in Aki ook een Finn ziet en denkt dat die net zo feilloos naar hem luistert als dat Finn dat deed :engel:
Dus durf ik hem daar ook niet uit logeren te sturen, want dan gaat de lijn er geheid af en zal je net zien :roll:

Er is wel een jongere vrouw die hier in huis oppaste toen Aki net hier was, met moeite ging ik weg.. dat wel. Maar het ging helemaal goed. Zij kon Jol ook al heel goed, dus dat was ook een pluspunt.
Paar maanden geleden was er ook een weekend weg geboekt, zonder honden. Ik blijf er tegenaan hikken, ik vind het gewoon niet fijn om een ander met mijn honden te moeten vertrouwen terwijl ik weg ben. Zij was wederom bereid om in huis te komen, en het is echt de ideale oplossing voor mij. Zeker om te zien dat bij thuiskomst ze net weer met de honden weg waren. Honden blij dat ze ons zagen, maar ze liepen potdorie vervolgens net zo makkelijk met ze mee om het rondje te maken en wij thuis bleven :o
Was voor mij wel een bevestiging dat ze het helemaal leuk hadden met die meid (en andersom).

Een willekeurige vreemde zal ik niet zo snel echter op laten passen op de herder, er zijn toch wel wat dingetjes waar je op moet letten en wat bovenop moet zitten want hij zit echt nog een beetje in de probeerfase en is best een hondje met een karaktertje. Ben toch wat te angstig dat hij ineens verkeerde dingen gaat doen waar wij juist zo alert op zijn.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lemuria schreef:Izzy heeft een paar dagen bij d'r fokster gelogeerd. Verder hou ik er niet zo van, ik ben een beetje een controll-freak als het gaat om wie er wat met mijn hond doet :mrgreen:

Ik ook, maar wil toch wel eens heel graag weer ergens heen.
Ben sinds een week of wat aan het twijfelen om de jongens eens op proef te sturen naar een pension.
Particulier zou ik niet zien zitten. De bulgaren samen in een kennel waar niemand aan komt en Niko bij een leuk vriendinnetje wil ik wel proberen.
Charlie gaat nergens heen, dat durf ik echt niet, zou geen seconde rust hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”