Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Advies nodig SPOED

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

jinnaa
nieuw lid

Re: Advies nodig SPOED

Ongelezen bericht door jinnaa »

Is ze nog in Kreta?
Neem contact op met Dog Rescue Greece: www.dogrescuegreece.nl via de mail.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Cindy52 schreef:
Tara schreef: Ja, laten we een groepje hondenkleuters zichzelf eens op laten voeden.
Ik heb Pukie ook vanaf vier weken en ze heeft zich prima ontwikkeld hoor, misschien dat het met de rashonden anders ligt
Waarom zou dat met rashonden anders zijn?
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Cindy52 schreef:
Tara schreef: Ja, laten we een groepje hondenkleuters zichzelf eens op laten voeden.
Ik heb Pukie ook vanaf vier weken en ze heeft zich prima ontwikkeld hoor, misschien dat het met de rashonden anders ligt
want? Rashonden zijn geen honden?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Paisley schreef:
ranetje schreef:
Paisley schreef:
Fotogravinnetje schreef:Met vier weken heeft hij eigenlijk z'n moeder en nestgenootjes nog nodig. Hen helemaal vervangen gaat je niet lukken. Juist in deze tijd leren ze heel veel qua sociaal gedrag, hondentaal, bijtrem etc. Realiseer je dus dat als je deze pup wilt redden, je een pup met een verstoorde ontwikkeling neemt.
Ben ik het niet mee eens. Pups in dat soort landen worden vaak gedumpt met die leeftijd. Als je hem nu bij een opvang in een roedeltje pups zet, hoeft er niets aan de hand te zijn.
De hond van mijn moeder is het ook zo vergaan, en vele honden die we via de stichting geplaatst hebben.
En dat zijn dus honden die uitgegroeid zijn tot vrije blije honden zonder problemen.
Een pup van 4 weken bij oudere pupjes zetten?
Nee dat zeg ik toch ook niet? Ze worden op leeftijd bij elkaar gezet. Er zijn zat pups die worden gedumpt met 4 a 5 weken. Dat is op Rhodos zo en zal op Kreta niet anders zijn.
Veel overleven het niet, doordat ze in een besmettingshaard van Parvo en parasieten zitten helaas. Dus als er een andere oplossing is (zoals nu gevonden is) is dat stukken beter.
Ik stelde een vraag ................. er stond zelfs een vraagteken achter :8):

Dank voor het antwoord. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Cindy52 schreef:
Heb je die dan meteen in een groepje hondenkleuters gezet?
Want daar heeft Tara het over...........

Heeft met rashond of niet niets te maken.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

crutz schreef:
Cindy52 schreef:
Zwerfhonden overleven van generatie op generatie, de zwakken vallen af, de rashonden worden van wieg tot graf verzorgt, daarom
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Cindy52 schreef:
crutz schreef:
Cindy52 schreef:
Zwerfhonden overleven van generatie op generatie, de zwakken vallen af, de rashonden worden van wieg tot graf verzorgt, daarom
Ja generatie op generatie dus niet enkel in een groep kleuters die zelf nog nat achter de oren zijn ;)

En zal dan wel iets fout doen. Fok ras honden maar laat de natuur toch echt z'n gang gaan. Wat helaas ook wel eens net als in het wild in dode pups geresulteerd heeft.
Kan een teef ze niet zelf grootbrengen dan vind ik haar en de volgende generatie ook niet fokwaardig.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

ranetje schreef:
Paisley schreef:
ranetje schreef: Een pup van 4 weken bij oudere pupjes zetten?
Nee dat zeg ik toch ook niet? Ze worden op leeftijd bij elkaar gezet. Er zijn zat pups die worden gedumpt met 4 a 5 weken. Dat is op Rhodos zo en zal op Kreta niet anders zijn.
Veel overleven het niet, doordat ze in een besmettingshaard van Parvo en parasieten zitten helaas. Dus als er een andere oplossing is (zoals nu gevonden is) is dat stukken beter.
Ik stelde een vraag ................. er stond zelfs een vraagteken achter :8):

Dank voor het antwoord. :wink:
Als we precies gaan lopen doen, was het niet eens een vraag maar een zinsdeel met een vraagteken erachter :oohja:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Caro. schreef: Nou, ik weet niet hoor... een asiel dat een gezond pupje laat inslapen?
Kies er dan voor om de oude, zieke honden in te laten slapen en al helemaal als er zicht op is dat iemand
de hond wil zodra het wettelijk mogelijk is.
Ik vind dat een vreemd beleid voor een asiel.
Het is geen nederlands asiel he. Het is een grieks asiel.

Een stichting zoals hier eerder genoemd is, heeft de kennis en de middelen. Die moet ze inschakelen en dan maakt de pup de beste kansen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”