Ik denk dat ik teveel twijfels heb bij de rugzak van een hond uit het buitenland. Dat is misschien een betere optie als we al honden ervaring hebben

Er zijn maar weinig herplaatsers te vinden van de Golden.. op zich een goed teken natuurlijk

Moderator: moderatorteam
Dat lijkt me heel verstandig wanneer je én jonge kinderen hebt én geen hondenervaring.mirjam2112 schreef:tot nu toe neigen we meer naar een Golden pup of herplaatser.
Ik denk dat ik teveel twijfels heb bij de rugzak van een hond uit het buitenland. Dat is misschien een betere optie als we al honden ervaring hebben
Er zijn maar weinig herplaatsers te vinden van de Golden.. op zich een goed teken natuurlijk
Ik ook. Een golden van 9 maanden is een puber, kan redelijk druk zijn bij tijd en wijle, zal zo nu en dan bananen in de oren hebben en je heus wel eens je haren uit je kop laten trekken. Maar, een golden is gemiddeld genomen echt de moeilijkste niet en 9 maanden is zéker niet te oud om te leren. Voordelen:mirjam2112 schreef:Precies wat ik ook dacht.
ik heb inmiddels wat mail contact gehad.
Ik kreeg het nummer van de dierenarts en die was positief over de hond.
Ze is in oktober behandeld voor een droge huis en in november gebeten door een andere hond. Sindsdien is ze niet meer geweest. De dierenarts heeft ons uitgelegd waar we naar moeten kijken mbt de droge huid.
Een hond van 9 maanden, is nog wel enigzins te vormen toch? We gaan hoe dan ook op cursus.
Het idee is om vrijdag langs te gaan en te wandelen met de hond. Waar moet ik op letten? Wat mag je verwachten van een golden van 9 mnd?
Het feit dat ze gelijk het nummer van de dierenarts gaven vond ik wel geruststellend.
Ik zou goed observeren hoe ze reageert op de eigenaren en op jullie. Het hoort een vrolijk en vrij hondje te zijn op die leeftijd.mirjam2112 schreef:Oke bedankt.
Ik heb al een lijstje met vragen klaarliggen. Zoals welk voer ze eet, of ze in de bench slaapt, auto gewend enz.
De huidproblemen heeft de dierenarts uitgelegd.
of ze wat heeft overgehouden aan de beet zullen we ontdekken met een wandeling hopelijk.
Zijn er nog andere vragen die ik echt moet stellen?
Mijn vriend is vrij brutaaldus die zal ze wel aan de tand voelen over de reden dat ze weg moet.
Het is nu even afwachten of we een ontmoeting kunnen regelen.
Ben het met je eens dat een leuke volwassen herplaatser waarschijnlijk het verstandigst is met zulke jonge kinderen.Nanna schreef:De kinderen zijn in de leeftijd van 2 tot 6. Daar moet je helemaal geen onstuimige grote jachthondpup bij zetten, dat wordt janken. Kinderen vallen om als kegels en de pup overal maar die tandjes inzetten.
Je zou om minder gek worden.
Ik zou ook een leuke volwassen herplaatser nemen hoor, eentje die bewezen braaf is.
Voor mezelf sprekend vind ik het juist een fijne leeftijd om een herplaatser te nemen, mits niet helemaal verkloot natuurlijk maar anders kan je nog best het een en ander ombuigen. Het zijn geen pups meer maar hangen een beetje tegen de volwassenheid aan, mijn ervaring is dat ze juist dan dingen veel beter oppakken.Cleva schreef: Ik zou niet aan een herplaatser van 9 maanden beginnen. Dan heb je nog steeds een opvoedklus terwijl wel te laat bent om de basis neer te zetten.
En laten we eerlijk zijn, mensen die een hond van 9 maanden weg doen zijn doorgaans geen hondenhelden die tophonden opleiden.
10 tegen 1 dat ze het zat zijn dat hij nog steeds niet zindelijk is. Dát gaat vanzelf over maar wat ze verder allemaal hebben aangericht niet.
Dat zeker, beter dan dat ze voor verrassingen komen te staanTara schreef:Ik zou er ook nog niet meteen de grootste problemen mee hebben, maar als je zonder ervaring een ontspoordo in huis haalt kan het nog wel eens knap tegenvallen.Tiny schreef:Voor mezelf sprekend vind ik het juist een fijne leeftijd om een herplaatser te nemen, mits niet helemaal verkloot natuurlijk maar anders kan je nog best het een en ander ombuigen. Het zijn geen pups meer maar hangen een beetje tegen de volwassenheid aan, mijn ervaring is dat ze juist dan dingen veel beter oppakken.Cleva schreef: Ik zou niet aan een herplaatser van 9 maanden beginnen. Dan heb je nog steeds een opvoedklus terwijl wel te laat bent om de basis neer te zetten.
En laten we eerlijk zijn, mensen die een hond van 9 maanden weg doen zijn doorgaans geen hondenhelden die tophonden opleiden.
10 tegen 1 dat ze het zat zijn dat hij nog steeds niet zindelijk is. Dát gaat vanzelf over maar wat ze verder allemaal hebben aangericht niet.
Ik ga er trouwens niet meteen vanuit dat het bij voorbaat kansloos is natuurlijk, maar je kunt er gerust wel een beetje rekening mee houden toch?
Haha ja, een nieuwe hond krijgen voelt altijd een beetje zoals zwanger zijn.mirjam2112 schreef:Ja wij ook.. krijg gelijk al de zenuwen.
Lijkt wel als met mijn 1e zwangerschap, uithuilen bij mijn moeder omdat ik de prenatal instructie van het bedje opmaken niet snapte
Zit me al helemaal in te lezen over allerlei gedragsproblemen, je kan maar voorbereid zijn..
Eens, hoor. Helemaal bij een herplaats-Golden.Cleva schreef: Waarom zou je in vredenaam je hond weg moeten doen als je je baan kwijt raakt?
Ik zou niet aan een herplaatser van 9 maanden beginnen. Dan heb je nog steeds een opvoedklus terwijl wel te laat bent om de basis neer te zetten.
Dat wilde ik net zeggen. Mijn herplaatsers waren dan wel iets ouder, twee rond de anderhalf jaar en nu Toto ongeveer een jaar oud, maar mijn ervaring is dat je ze nog van alles kan leren en dat ze vaak heerlijk snel leren. Een pup moet je net als een peuter 100 keer iets vertellen, bij een jongvolwassen hond is 1 keer soms al voldoende voor ze begrijpen wat je bedoelt.Tiny schreef:Voor mezelf sprekend vind ik het juist een fijne leeftijd om een herplaatser te nemen, mits niet helemaal verkloot natuurlijk maar anders kan je nog best het een en ander ombuigen. Het zijn geen pups meer maar hangen een beetje tegen de volwassenheid aan, mijn ervaring is dat ze juist dan dingen veel beter oppakken.Cleva schreef: Ik zou niet aan een herplaatser van 9 maanden beginnen. Dan heb je nog steeds een opvoedklus terwijl wel te laat bent om de basis neer te zetten.
Kan me voorstellen dat het toch even een teleurstelling is hoor. Maar wat langer doorzoeken is helemaal niet verkeerd, wij hebben over onze eerste hond ook maaaanden gedaan, en uiteindelijk de perfecte hond gevonden.mirjam2112 schreef:Een domper wel ja.. ik zag haar al helemaal liggen bij de open haard in haar mandje .
Wij wachten geduldig en kunnen ons ondertussen alleen maar nog beter voorbereiden!
mirjam2112 schreef:Een domper wel ja.. ik zag haar al helemaal liggen bij de open haard in haar mandje .
Wij wachten geduldig en kunnen ons ondertussen alleen maar nog beter voorbereiden!
Ik zie er helaas geen die bij ons (katten en kinderen) zou passen.. of ze moeten jong genoeg zijn om het nog te leren..billy20 schreef:Ik tel (zo ff snel) 5 goldens en 1 kruising golden. Overigens zijn goldens meestal snel geplaatst dus je moet er wel snel bij zijn.
http://www.dierenasiels.com/" onclick="window.open(this.href);return false; (kijken bij grote jachthonden en retrievers)