@Eva_NJ
De Toller hebben wij ook naar zitten kijken. Komt bijna overeen met de Aussie qua bewegingsbehoefte, dus dan is het toch weer lastig wat kies je dan, omdat we helemaal weg zijn van de Aussie...
@Wolfsblut
Aha, ik vond het al een eigenaardige naam voor een hondenras, eerlijk gezegd.
Ik heb hem even opgezocht, en het is toch niet helemaal ons type. Wel een aandoenlijk koppie overigens!
@Apple
Ook even opgezocht, maar spreekt ons toch niet zo aan, helaas..
@Laura84
Dank! Zal haar naam even onthouden.
@toots
Hele leuke hond, staat momenteel hoog bovenaan het lijstje, thanks. Wel de behaarde variant dan overigens, hahaha.
@Lin-C
Tsja, toch weer dat jachtinstict.. Blijft lastig. Maar we houden hem in ons achterhoofd!
@Badu
Als ik dan moest kiezen.. dan toch liever een harig monster dan zo'n bloterikje.
@Diesel en Loek
Bedankt voor je input over de Keesjes, ik vind ze zelf ook ontzettend leuk (al heb ik ze alleen nog maar mogen zien vanaf foto's en filmpjes).
Ze staan sowieso hoog bovenaan het lijstje, dus een bezoekje aan een fokker zal er zeker komen zodat ik ze ook in het echt kan zien.
@Marie-Josée
Tsja, je zou het misschien niet verwachten.. maar deze vinden we dan weer nét te klein, volgens internet 23-27 cm.
Wel hele leuke hondjes overigens, mijn vriendin heeft er ook eentje, een sable-bruinkleurig teefje.
@Fotogavinnetje
Markiesje zijn we toch een beetje vanaf aan het stappen vanwege de lange wachtlijst.
We nemen zeker de tijd om een goed doordachte beslissing te maken over welke hond het wordt, maar om 1 à 2 jaar te moeten wachten is ons een beetje teveel van het goede.
Mede omdat het al járen heeft gekost om - met name mijn moeder - over te halen voor een hondje.
@Tara
Zulke plakhaartjes zijn een klein nadeel, maar geen ramp..
Wat vaker schoonmaken dan maar, dat moet toch wel als we een hond hebben.
@Sita
Spaniels staan ook op het lijstje!
@Renske
Vandaag kwamen we toevallig iemand tegen met een Kooikerhondje, even mee gesproken en wat handige tips en info gekregen.
Ook dat ze wat eenkennig zijn, dat vinden we jammer.
Het hondje mag zich gerust wat gereserveerd opstellen tegenover vreemden, maar het moet natuurlijk ook geen angstbijter oid worden.
@Julisca
Welke kruising?
@Feather_
Die krulletjes zijn inderdaad niet zo mijn ding, maar als je hem laat scheren blijven die 'weg' of...?
Heb daar eerlijk gezegd niet zoveel verstand van.
@Lysette
Handzaam zeker, misschien iets té.. Maar bedankt voor je input!
De gesprekken gaan al bijna nergens anders meer over dan over 'welk ras gaat het worden?', dus in die zin zijn we er goed mee bezig.
Mijn moeder heeft aangegeven dat het best een wat grotere hond mag zijn, en laat ze nou net verliefd zijn geworden op de Toller en.. toch weer de Aussie.
Hiermee zal ook echt een of meerdere sport(en) beoefend gaan worden, zodat verveling absoluut niet toe kan slaan.
Ons oog is ook gevallen op een Dwergkees x Sheltie, maar omdat beide bekend staan als behoorlijke keffers vraag ik me af of dat wel de juiste combi is.
Dan heb ik nog een vraag van hele andere aard; nemen we een reu, of een teefje?
Ik snap dat deze keus vrij persoonlijk is, maar ik zou toch graag ervaringen horen.