Frolic schreef:Hier poepen de katten net zo hard in het gras als in het zand hoor. Buurvrouw heeft een mooi gazon en kiezels naast haar huis. Overal liggen kattendrollen.
Ik weet in elk geval van drie katten die elke dag hun behoefte in mijn tuin doen. En aangezien er meer dan 21 hoopjes in de tuin liggen elke week, zijn er meer katten de dat doen.
Wat ik zou kunnen doen is mijn tuin bestraten, maar ik heb hem juist aangelegd zodat er kikkers, padden en egels komen. En heel veel vogeltjes. En het genot dat die dieren me geven is me heel veel waard, dus bestraten doe ik niet.
Maar elke week 30 drollen uit een voortuin van zo'n 15 vierkante meter halen is NIET leuk. Zeker niet omdat een gedeelte half ondergegraven is en je die pas opmerkt als je er in staat.
Maar daar heeft alleen de buurvrouw last van.
Het zou anders zijn als de kinderen uit de buurt daar zouden spelen of vele dagelijkse voorbijgangers.
Feitelijk is hondenpoep gemeenschappelijke overlast, en kattenoverlast is meer individueel verdeeld, namelijk bij mensen in de tuin.. Maar die hoop individuen bij elkaar hebben toch minder inbreng dan de gemeenschap. Dat is het enige verschil.
Ik vind dat mensen die voor dieren kiezen, een ander daarmee niet moeten lastig vallen. En belasting over dieren moeten betalen vind ik absurd. Moet er dan belasting betaald worden voor elke liefhebberij? Waar ligt de grens?
En waarom staat hondenpoep bovenaan de lijst van ergernissen?
Omdat de meeste mensen geen honden hebben. Ergeren aan dat wat van een ander is.
Maar waar komt al dat vuil dan vandaan dat op de grond ligt? Plastic, papier, blikjes, flesjes, wie doet dat dan? Daar hebben we geen duidelijk aanwijsbare dader voor. Anders kon die aangesproken worden als grootste veroorzaker van overlast.
Ik erger me in de groene mooie natuur veel meer aan het vuil dat van mensen komt, dan een vergaanbare hondendrol.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen