Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenbelasting: Waarom geen kattenbelasting?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

meetjewrc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am staff
Pitbull
Fila brasileiro
Aantal honden: 0
Contacteer:

Re: Hondenbelasting: Waarom geen kattenbelasting?

Ongelezen bericht door meetjewrc »

[Sandra] schreef:
Cleva schreef:
Wolfsblut schreef:
Snoeiafval van de zuurbes in je tuintje verspreiden.
Daar houden katten niet van.

Een klodder vla tussen de dankbare oogjes of aangelijnde honden werkt beter.
Ik heb gewoon graszaad gezaaid. Werkt ook. Bijkomende voordelen: Geen onkruid meer rooien en onderhoudsarm.

Mag jij mijn tuin in de zomer maaien, kan je zien hoe onderhoudsarm gras is :ok:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Hier betaal je niet voor honden en ook niet voor katten
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Tara schreef:
Wolfsblut schreef:
[Sandra] schreef:Maar als je vla kookt gaat dat toch schiften? Kan dat wel in een waterpistool dan?
Wat moet je nou met een puddingbuks?
Nou, dit bijvoorbeeld...
Dat was geen vla van 100 graden :engel:

Je kunt ook koffiedrab over je tuintje strooien.
Ben je weer een paar weken verlost van de stank :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Honden houden is een keuze. Als je in een gemeente woont waar je hondenbelasting moet betalen is dat 1 van de voorwaarde die bij jou keuze zijn komen kijken. Ik woon in een gemeente waar geen hondenbelasting wordt geheven. Moet ook zeggen, we hebben ook geen officieel losloopgebieden of iets.

Er zijn verschillende redenen dat er in sommige gemeente nog belasting geheven wordt en sommige gemeentes vinden het makkelijk innen, maar in sommige gemeente snap ik heel goed dat het als ontmoedigingsbeleid gebruikt wordt.

En dan argumenten als: sommige mensen hebben heel veel katten. Uuuhhm hoe lang loop je hier al mee? Ik zie hier heel veel mensen met ook heel veel honden.

En ja er zijn meer katten in nederland dan honden. Ook een groot aandeel zwerf en wildkatten. Je snapt het al een onhoudbaar systeem. Daarnaast is het probleem met honden wat groter kan zijn. Hoe vaak hoor je in het nieuws dat iemand/kind vreselijk toegetakeld is door een kat? Daarnaast begraven katten hun poep nog in ieder geval. Dus sta ik niet direct in. En het verschil met de drol van die frolic etende boerboel....... etc etc.

Wat is zo frappant vind. Eigen tuintjes dit en dat. Daar mag eigenlijk niks van buiten af in. Het is iets menselijks om hun territorium zo voor alles en niets af te sluiten. In het wild worden redelijk andere dieren in territoria getolereerd. En ja een tuin is mooi, maar het moet vooral niet te natuurlijk worden. We eigen ons zo veel toe, we laten niks meer voor dieren over. Tja moeilijk dit te verwoorden, maar het voelt gewoon scheef. De kat van de buren willen we niet door ons tuin, maar die ene vogel is wel mooi, maar een zwerm spreeuwen niet..... Weet je... soms snap ik de mens ook niet meer.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Feather__ schreef:Omdat niet iedereen hun katten naar buiten doet. Dus hoe wil je dan gaan bewijzen dat die mensen de katten wél naar buiten doen?
Maar veel mensen laten hun honden ook niet uit buiten maar alleen op eigen terrein. Hoe ga je dan bewijzen dat die wél ergens met hun honden gaan lopen?

Zelfde argument.

Hondenbelasting vraagt men alleen omdat de wet daartoe voorziet in de mogelijkheid op iets wat vroeger ooit was, maar wat nu allang niet meer is.

Het is niet rechtvaardig.

Ik vind trouwens helemaal niet dat mensen belasting moeten betalen over hun dieren, dat vind ik belachelijk.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

gyanty schreef:Honden houden is een keuze. Als je in een gemeente woont waar je hondenbelasting moet betalen is dat 1 van de voorwaarde die bij jou keuze zijn komen kijken. Ik woon in een gemeente waar geen hondenbelasting wordt geheven. Moet ook zeggen, we hebben ook geen officieel losloopgebieden of iets.

Er zijn verschillende redenen dat er in sommige gemeente nog belasting geheven wordt en sommige gemeentes vinden het makkelijk innen, maar in sommige gemeente snap ik heel goed dat het als ontmoedigingsbeleid gebruikt wordt.

En dan argumenten als: sommige mensen hebben heel veel katten. Uuuhhm hoe lang loop je hier al mee? Ik zie hier heel veel mensen met ook heel veel honden.

En ja er zijn meer katten in nederland dan honden. Ook een groot aandeel zwerf en wildkatten. Je snapt het al een onhoudbaar systeem. Daarnaast is het probleem met honden wat groter kan zijn. Hoe vaak hoor je in het nieuws dat iemand/kind vreselijk toegetakeld is door een kat? Daarnaast begraven katten hun poep nog in ieder geval. Dus sta ik niet direct in. En het verschil met de drol van die frolic etende boerboel....... etc etc.

Wat is zo frappant vind. Eigen tuintjes dit en dat. Daar mag eigenlijk niks van buiten af in. Het is iets menselijks om hun territorium zo voor alles en niets af te sluiten. In het wild worden redelijk andere dieren in territoria getolereerd. En ja een tuin is mooi, maar het moet vooral niet te natuurlijk worden. We eigen ons zo veel toe, we laten niks meer voor dieren over. Tja moeilijk dit te verwoorden, maar het voelt gewoon scheef. De kat van de buren willen we niet door ons tuin, maar die ene vogel is wel mooi, maar een zwerm spreeuwen niet..... Weet je... soms snap ik de mens ook niet meer.
Veel mensen ervaren veel problemen met katten hoor, als ik lees op fora wat de klachten zijn. Katten zorgen evengoed voor overlast. Nog meer zelfs, want andermans honden komen tenminste niet spitten in jouw tuin.

En het is gewoon scheef ja. Het ene dier wordt geduld en het andere niet. Zo is het.
En van zichzelf dulden mensen alles, want het is hún wereld en alleen van hen.
Wat natuurlijk belachelijk is.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

meetjewrc schreef:
[Sandra] schreef:
Cleva schreef:
Wolfsblut schreef:
Snoeiafval van de zuurbes in je tuintje verspreiden.
Daar houden katten niet van.

Een klodder vla tussen de dankbare oogjes of aangelijnde honden werkt beter.
Ik heb gewoon graszaad gezaaid. Werkt ook. Bijkomende voordelen: Geen onkruid meer rooien en onderhoudsarm.

Mag jij mijn tuin in de zomer maaien, kan je zien hoe onderhoudsarm gras is :ok:
Haha!
Ik heb een stukje van een vierkante meter gras voor. Ik ben langer onderweg met grasmaaier en snoer dan met het maaien zelf. En het werkt prima, de buurtkatten poepen niet meer op dat stuk. Ze mogen er wel lekker liggen hoor.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Zeg, zou insectenbelasting niets zijn, daar zijn er zoveeeeeeeeeeeeeel van, de meeste zijn knap vervelend ook. :idea:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Kruimel53 schreef:
thom schreef:Zeg, zou insectenbelasting niets zijn, daar zijn er zoveeeeeeeeeeeeeel van, de meeste zijn knap vervelend ook. :idea:
Maar wie moet dat dan betalen :denken: er moet wel een aan te spreken eigenaar zijn tenslotte. Alleen bij de vrij rondvliegende honingbijen zou je nog een kans hebben, maar dan moeten de imkers ze wel merken natuurlijk.
Dat moet de regering maar uitzoeken, daar zijn ze voor. :klaar:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Honden houden is een keuze ja......
Katten houden toch ook?
Het houden van huisdieren van welke aard dan ook, is een keuze.

Dacht ik. :U:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Net het hele topic doorgelezen en vooral in een deuk gelezen om de pareltjes die bij Cleva uit zijn toetsenbord gekomen zijn. Briljant weer! :F:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Wolfsblut schreef:
[Sandra] schreef:Maar als je vla kookt gaat dat toch schiften? Kan dat wel in een waterpistool dan?
Wat moet je nou met een puddingbuks?
Ik ga ervan uit dat dit een retorische vraag is.
gyanty
Zeer actief

Tara schreef:
gyanty schreef:
Kletskoek, hondenbelasting wordt geheven omdat het kan, omdat het mag. Het is maar gewoon een ordinair melkkoetje.
Meer niet. Met ontmoediging of voorzieningen voor honden heeft het helemaal niets van doen. Het heeft zelfs helemaal niets met honden van doen.
Tuurlijk is het een melkkoe, maar dat bepaald niet de soms rare tarieven en de met name drastich hoge toenemende belasting bij het toename van aantal honden, want tja zeker in druk bevolkte gebieden staat de overlast die honden veroorzaken op nummer 1. Hondenpoep, honden die mensen lastig vallen (al doen ze niks) en laten we het vooral ook hebben over geluidsoverlast.

En weet je, ik snap het wel in de druk bevolkte gebieden. Het is overigens niets iets wat ik uit de lucht grijp dat het om ontmoedigingsbeleid gaat. 1 + 1 = 2. Dat het gewoon een handige melkkoe is staat daar buiten
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

Kruimel53 schreef: Klopt. Het geld wordt helemaal niet aan honden uitgegeven maar gaat in de pot Algemeen, voor viooltjes op de rotonde en kunstwerken, alsmede dure snoepreisjes voor de wethouders en nieuw meubilair in het gemeentehuis.
Maar dáár zei ik toch ook niets over, wat er met het geheven geld gebeurd. Ik had het erover dat ze het naast melkkoe ook gebruiken om een schijnbaar groot probleem in de grote steden te ontmoedigen. Dat de helft nog steeds illegaal en buiten de boekjes om gaat en ze er geen grip op kunnen krijgen is een ander probleem, maar het ging er niet over wat het resultaat van de som was.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

iones schreef: Veel mensen ervaren veel problemen met katten hoor, als ik lees op fora wat de klachten zijn. Katten zorgen evengoed voor overlast. Nog meer zelfs, want andermans honden komen tenminste niet spitten in jouw tuin.

En het is gewoon scheef ja. Het ene dier wordt geduld en het andere niet. Zo is het.
En van zichzelf dulden mensen alles, want het is hún wereld en alleen van hen.
Wat natuurlijk belachelijk is.
Tuurlijk zijn katten ook een probleem en veroorzaken ze ook overlast. Jou beredenatie is alleen nergens in de statistieken terug te vinden. Honden staan al jaren als problematiek in bijna geheel nederland op nummer 1. Hondenpoep, hondengeblaf en verstoren van rust en mensen. Najagen van wild etc. Kattenoverlast is wel terug te vinden in de statistieken maar niet zo hoog. Zo simpel is het. Dat zegt niet dat het geen probleem is en dat mensen er zich niet aan ergeren. En andere honen spitten niet in jou tuin? Die van jou misschien niet, maar ook daar hoor en zie ik heus wel verhalen over. Die vlieger gaat niet op.

Tja ik wordt wel eens kriegel van in dat hokjes en mijn en dijn. Ach ook dat is zoals het is...
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Mijn katten ga ik echt niets voor betalen. Die komen niet verder dan huis en de kattenren. Heeft niemand last van.

Maar verder kan ik het wel een beetje met je eens zijn hoor. Katten, paarden schijten ook overal, en daar betaald men niets voor. Hoeft voor mij ook niet, als ze die gekke hondenbelasting ook eens afschaffen.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

De hondenbelasting is hier afgeschaft en om de inkomstenderving te compenseren is de ogb voor elke bewoner verhoogd. Hondenpoep moet je opruimen maar de gemeente heeft ook ter bezuiniging alle afvalbakken verwijderd en voor de ondergrondse containers een pasjessysteem ingevoerd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, je betaald verder voor geen enkel beest belasting alleen voor de hond, dus dat moet gewoon weg, alles weer geregeld en netjes
S@ndr@
Zeer actief

en gaat dat stoppen als er een katten belasting komt :hmmm:
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Frolic schreef:Hier poepen de katten net zo hard in het gras als in het zand hoor. Buurvrouw heeft een mooi gazon en kiezels naast haar huis. Overal liggen kattendrollen.
Ik weet in elk geval van drie katten die elke dag hun behoefte in mijn tuin doen. En aangezien er meer dan 21 hoopjes in de tuin liggen elke week, zijn er meer katten de dat doen.
Wat ik zou kunnen doen is mijn tuin bestraten, maar ik heb hem juist aangelegd zodat er kikkers, padden en egels komen. En heel veel vogeltjes. En het genot dat die dieren me geven is me heel veel waard, dus bestraten doe ik niet.
Maar elke week 30 drollen uit een voortuin van zo'n 15 vierkante meter halen is NIET leuk. Zeker niet omdat een gedeelte half ondergegraven is en je die pas opmerkt als je er in staat.
Jemig, wat veel zeg.
Gewoon uit interesse hoor, maar waarom haal je die drollen er elke week uit dan?
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Frolic schreef:
Zamunda schreef:
Frolic schreef:Hier poepen de katten net zo hard in het gras als in het zand hoor. Buurvrouw heeft een mooi gazon en kiezels naast haar huis. Overal liggen kattendrollen.
Ik weet in elk geval van drie katten die elke dag hun behoefte in mijn tuin doen. En aangezien er meer dan 21 hoopjes in de tuin liggen elke week, zijn er meer katten de dat doen.
Wat ik zou kunnen doen is mijn tuin bestraten, maar ik heb hem juist aangelegd zodat er kikkers, padden en egels komen. En heel veel vogeltjes. En het genot dat die dieren me geven is me heel veel waard, dus bestraten doe ik niet.
Maar elke week 30 drollen uit een voortuin van zo'n 15 vierkante meter halen is NIET leuk. Zeker niet omdat een gedeelte half ondergegraven is en je die pas opmerkt als je er in staat.
Jemig, wat veel zeg.
Gewoon uit interesse hoor, maar waarom haal je die drollen er elke week uit dan?
Omdat ik anders vanwege de stank mij raam niet open kan zetten. Omdat er ook onkruid gewied moet worden en je anders elke graai die je doet stront mee naar boven haalt en altijd al je gereedschap onder de shit zit
Ja, in de zomer kan ik me daar een klein beetje wat bij voorstellen, maar in de winter ook dan :scratch: ?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

S@ndr@ schreef:en gaat dat stoppen als er een katten belasting komt :hmmm:
Nou, ik denk dat er dan toch minder mensen zijn die er meer dan twee of drie hebben.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
S@ndr@
Zeer actief

marian* schreef:
Nou, ik denk dat er dan toch minder mensen zijn die er meer dan twee of drie hebben.
dat denk ik niet, mensen betalen alles lachend tegenwoordig lijkt t wel- niemand protesteert
Ik zou het er niet voor laten tenminste :wink:
Niet dat ik hierna nog katten neem, maar dat is meer omdat ik mensen intolerant vind worden ( zijn ) en ik t die beesten niet meer aan wil doen :F: :mann: Nederland is echt vol, te vol voor dit soort dieren aan t worden
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Martijn :LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
iones
Zeer actief

Maar daar heeft alleen de buurvrouw last van.
Het zou anders zijn als de kinderen uit de buurt daar zouden spelen of vele dagelijkse voorbijgangers.

Feitelijk is hondenpoep gemeenschappelijke overlast, en kattenoverlast is meer individueel verdeeld, namelijk bij mensen in de tuin.. Maar die hoop individuen bij elkaar hebben toch minder inbreng dan de gemeenschap. Dat is het enige verschil.

Ik vind dat mensen die voor dieren kiezen, een ander daarmee niet moeten lastig vallen. En belasting over dieren moeten betalen vind ik absurd. Moet er dan belasting betaald worden voor elke liefhebberij? Waar ligt de grens?

En waarom staat hondenpoep bovenaan de lijst van ergernissen?
Omdat de meeste mensen geen honden hebben. Ergeren aan dat wat van een ander is.
Maar waar komt al dat vuil dan vandaan dat op de grond ligt? Plastic, papier, blikjes, flesjes, wie doet dat dan? Daar hebben we geen duidelijk aanwijsbare dader voor. Anders kon die aangesproken worden als grootste veroorzaker van overlast.

Ik erger me in de groene mooie natuur veel meer aan het vuil dat van mensen komt, dan een vergaanbare hondendrol.
iones
Zeer actief

http://www.bild.de/www.bokt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Al twee jaar strijden de paardenbezitters in het dorpje Bad Sooden-Allendorf tegen de invoering van de omstreden paardenbelasting. Deze gemeente wil belasting heffen op het houden van paarden (200 euro per paard per jaar). Ze verwachten hiermee hun gemeentekas met 30.000 euro te kunnen spekken. Hierdoor hebben al verscheidene paardenbedrijven hun deuren moeten sluiten en ook pensionstallen hebben klanten verloren aan naburige gemeentes die nog geen belasting heffen.

Er heerst in Duitsland een terechte angst dat meerdere gemeentes zich zullen aansluiten en paardenbelasting gaan invoeren. Veel gemeentes hebben te kampen met grote tekorten en het heffen van belasting op paarden is een manier om deze tekorten te gaan verminderen. Er wordt al gesproken over belasting ter hoogte van 750 euro per paard per jaar.

Diverse paardenliefhebbers en eigenaren hebben in het verleden massaal gedemonstreerd tegen de invoering van deze belasting bij andere gemeentes die dreigden deze belasting ook in te gaan voeren. Het is dan ook hele grote klap dat de bestuursrechter in Hessen deze belasting heeft goedgekeurd. De rechter beargumenteerde de uitspraak met het feit dat het hebben van paarden met grote kosten samengaat en dat paardeneigenaren deze kosten dus kunnen dragen. Daarom is een belasting hierop heffen terecht. Uitgesloten worden bewoners die met paarden hun hoofdinkomen verdienen.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Bij mijn moeder thuis gooi ik gewoon de deur open als er een kat zit te drukken, en jaagt Mayke die kat de stuipen op het lijf. En die kat zie je dan een hele tijd niet meer. Ik denk dat Toby je ook wel wil helpen ;)
Afbeelding
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

De discussie over hondenbelasting draait ook altijd uit op kattenoverlast he, frappant eigenlijk :P Ik vind het ook irritant dat onder mijn balkon alle buurtkatten hun boodschap achterlaten maar nóg irritanter vind ik het dat mensen in de wijk "mijn" (de gedeelde) achtertuin tussen de flats gebruiken als hondenpoepveldje en daar derhalve ook niet opruimen. De gemeente ruimt hier sowieso al niet maar zeker niet in mijn achtertuin. Waardoor ik in de zomer, als de zon er op staat, ik mijn achterdeuren gewoon niet kan openzetten wegens de stank. Alle beesten geven, in meer of mindere mate, overlast. Het heffen van belastingen gaat dat echt niet tegen. Al gaan ze de wegenbelasting torenhoog maken, ik stap echt niet minder in mijn auto want ik wil nou eenmaal comfortabel van a naar b reizen. Om maar een zijstraat te noemen.

Overigens heft onze gemeente sinds dit jaar geen hondenbelasting meer, er is wel ruimplicht maar die wordt nauwelijks nageleefd. Wegens bezuinigingen hebben ook wij veel te weinig prullenbakken en de containers zijn ondergronds en enkel met een pasje te openen; en je pasje opent ook alleen JOUW container. Dus loop je wel eens een 20 minuten met een zakje. En da's niet leuk nee, dus ergens begrijp ik ook wel dat mensen daar geen zin in hebben hoor..
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Eigenlijk word ik zieker en naargeestiger van het gezeik om regeltjes omdat ik ook zus en dit en dat en hunnie, dan de last die ik van zus en dit en dat en hunnie heb.
Jonge jonge en daarna maar zeiken dat jezelf weer ergens voor moet betalen en dat alles al zo duur is. :blah: :blah:
Godsamme hoe zou dat nu komen.
Weet niet hoe zwaar zeiken en zeuren weegt maar laten ze daar maar belasting over gaan betalen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

marian* schreef:
Hoe wil je gaan controleren waar die katten thuis horen? Ze hebben niet allemaal een kokertje met adres en aanbellen heeft niet zoveel zin als de kat lekker buiten is.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”