Nou inderdaad, dat vind ik het grootste wonder van deze zaakCleva schreef:Overigens begrijp ik met de beste wil van de wereld niet waarom iemand een akitaXberner wil. Die vacht!Hele grote, niet bepaald baasgerichte honden met rotte poten en een vacht als een mammoet.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Akita x rottweilerbernersennen gebreken (tilburg).
Moderator: moderatorteam
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Re: Akita x rottweilerbernersennen gebreken (tilburg).
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Wat denk je daarmee te kunnen uitsluiten dan als je weet van nestgenoten hoe gezond of ongezond ze zijn.?
Je kunt er werkelijk wat ee als je eigen hond ziek word of gebreken gaat vertonen en eerder niet.
Als jouw hond omkacheld dan kunnen zijn kneuzen van nestgenoten wel 13 worden.Of andersom.
Je kunt er werkelijk wat ee als je eigen hond ziek word of gebreken gaat vertonen en eerder niet.
Als jouw hond omkacheld dan kunnen zijn kneuzen van nestgenoten wel 13 worden.Of andersom.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- hilly200
- geregistreerd lid
Als het een eerste nest was geweest kun je het natuurlijk niet garanderen nee, maar als dit het zoveelste nest is waarbij.allemaal dezelfde klachten zijn wel.Zamunda schreef:Maar jij als paraveterinair weet toch zeker wel dat niemand jou kan garanderen dat jouw pup geen hd/ed kan hebben? Ook al zijn of zouden de ouders hd/ed-vrij zijn.hilly200 schreef:Over het zijn van mevrouw haar slachtoffer, zo voelt het wel. Er is bewust tegen je gelogen, bewust een andere naam gebruikt. Bewust gefokt met een combinatie die nesten geeft met hd en ed, en bewust een misschien wel zieke pup aan je verkocht terwijl mevrouw zei dat dezen niet hd en ed konden hebben. Dan voel ik mij wel lichtelijk bedrogen..
De vacht valt reuze mee, weet niet wag je verstaat onder een iets langere dubbel vacht die makkelijk te doorborstelen is maar voor mij is het geen mamoet vacht. Kwa karakter ze is heel groot maar zo ontzettend baas gericht, altijd blij, super enthousiast, werkt graag voor je. Gaat er graag mee opuit. Helemaal niks mis daarmeeCleva schreef:
Overigens begrijp ik met de beste wil van de wereld niet waarom iemand een akitaXberner wil. Die vacht! Hele grote, niet bepaald baasgerichte honden met rotte poten en een vacht als een mammoet
- hilly200
- geregistreerd lid
Bouvierpoedel: Wat ik uit wil sluiten? Kan natuurlijk niks uitsluiten, maar voor mijn gevoel wil je bij zo'n situatie alles weten. Hond gezond of niet, en misschien wie weet mankeert dit nest niks dat kan. Maar dat zou ook fijn zijn om te weten.
- dagmar88
- Zeer actief
Misschien dezelfde die met een volgend ras verder is gegaan?
- hilly200
- geregistreerd lid
Ja de moeder is de rottweiler x bernersenner en de vader een akita.schelsey schreef:Ik denk dat ik een van die nesten heb zien staan voor ik Nisha kocht (stamboom pup berner)
Kan het zijn dat de moeder een kruising is van rotweiler/berner en de vader dus een akita?
Had even men oog erop laten vallen maar wilde geen pup meer van ongeteste ouders
- dagmar88
- Zeer actief
Gevonden; ilja & milo
http://www.hondenforum.nl/plaza/memberl ... le&u=48047
Nou weet ik het niet meer zeker, dacht dat er laatst nog een topic over dezelfde kruising was.
Nou weet ik het niet meer zeker, dacht dat er laatst nog een topic over dezelfde kruising was.
- dagmar88
- Zeer actief
alinelaila schreef:Ja, volgens mij ook. Met een heel verhaal over die broodfokker.dagmar88 schreef:Gevonden; ilja & milo
Maar dat topic lijkt te zijn verdwenen?
- hilly200
- geregistreerd lid
Aan de foto's te zien is dat dezelfde persoon als diegene die een topic op de hondenpage heeft te lopen. Met haar heb ik ook al contact gehad. Maar alsnog bedankt voor de tip
Kan verder hier zo op dit forum geen enkel ander topic vinden over deze broodfokker.
-
Corneliana
- Zeer actief
Cleva schreef:Ik zou er ook echt niet mee zitten, zo'n groeiende groep "Je hep tegen ons gelauge!" klagers.Lemuria schreef:*Zit ongeduldig te wachten tot Izzy loops wordt*Cleva schreef:Telt u even mee?
4 nesten per jaar. Gemiddeld 5 pups. 600 pop per stuk.
Oh. 12.000 euro.
Er zijn er die om minder een leugentje vertellen.
Ik vind dat je het voor de honden echt niet kunt doen want kutkarma maar met mensen die kirrend een krijsend dure kruisingpup (kostprijs nul) uit de grabbeldoos van een wildvreemde halen heb ik weinig medelij.
Niet omdat ik dommigheid niet snap want ik heb mijn domme dingen wel gedaan maar het blijft wel een hele dikke bult. Je laat je afzetten.
Ik ken er een bij mijn werk verderop. Die haalt gratis pups van Duitse boerderijen als ze toch naar de camping gaat en verkoopt ze stuk voor stuk omdat haar zielige dochtertje weer eens dodelijk ziek is. "Jaaa, neee, vandaag hep se wel een goeie dag maar gisteren, ohohoh. Nee, dat kan niet hoor. Dus nou moet 'ie naar het asiel. Erg he, maar het kan echt niet anders, hoor. Anders zou ik het ook nooit doen. Ik ben dol op dieren. Altijd al geweest. Gelukkig wil jij hem!"
Of ze wel even willen aftikken voor ze het pupje redden want de dierenarts was zo duur.
"Oh, was hij ziek dan?"
"He?"
"Is hij wel gezond?"
"Jaaa! Tuurlijk meis. Nee, want hij had eh, cyniliofigie. Aan zijn buikje. Of nee, eigenlijk aan zijn bekje. Van het wisselen. Kijk, lief bekje. Roze tongetje, he? Heel gezond."
"Wisselen? Maar hij is 10 weken toch?"
"Dat moet ik even aan mijn man vragen! Oh nee, die ligt net te slapen. Hij heeft het heel erg moeilijk met onze dochter. Heel moeilijk! De schat."
" Tja. Kan ik misschien even de dierenarts bellen?"
"Nou. Dat vind ik een hele rare vraag! De dierenarts bellen? Vertrouw je me soms niet?"
"Nee hoor, dat is het helemaal niet. Ik vind het alleen zoveel geld om in anderhalve week uit te geven aan een pup die nu alweer helemaal gezond is."
"Ja, maar je krijgt er een mandje en een riempje bij, he? En je kunt hem ook laten chippen. Jaaa, dat doen ze nou allemaal, hoor. Nou, ik moet zo naar het ziekenhuis met mijn stervende dochtertje dus als we even af kunnen rekenen zou het fijn zijn. He meis? Kun jij fijn met je puppie naar huis want die heeft ook rust op zijn nieuwe plekje nodig, toch? Dusss."
Ze fokt ook witte kittens. Stomtoevallig wit omdat ze al 5 generaties wit zijn. 5 generaties ook niet buiten geweest en stammen allemaal af van dezelfde twee katten. Stokdoof natuurlijk maar dat merk je later pas. "Doohoof? Met se ore? Henk! Moet je nou horen, die vrouw is hier. Kukeltje is doof. Nou, zo zout heb ik het nog nooit gevroten! Weet je het zeker? Geld terug? Nee, dat heb ik nodig voor mijn stervende dochtertje. Die wil naar het dolfinarium. Nou, sterkte hoor, met Kukeltje. Ach germ, zomaar doof. Misschien gaat het nog wel over. Dat hoor je heel vaak. Doei! "
Mensen kunnen zo vreselijk liegen. Maar ja, mensen zien een wit poesje op marktplaats en vliegen er op af en dan zijn anderen heus niet te min om er een achter de koelkast vandaan te trekken en te doen alsof het hele bijzondere is..
of een boek schrijven mag ook.
ik heb beeld.
- dagmar88
- Zeer actief
hilly200 schreef:Aan de foto's te zien is dat dezelfde persoon als diegene die een topic op de hondenpage heeft te lopen. Met haar heb ik ook al contact gehad. Maar alsnog bedankt voor de tipKan verder hier zo op dit forum geen enkel ander topic vinden over deze broodfokker.
Nee, dat topic is verdwenen. Maar je zou diegene wel even een pb kunnen sturen.