De grotere honden in mijn buurt zijn eigenlijk allen van heel keurige baasjes, rustig, verantwoord, duidelijk en vriendelijk. Ik heb eigenlijk zelden last van een hond boven de 50 cm hoog.
De kleintjes daarentegen

Op een of andere manier trekt mijn hond kleintjes aan en laat zich berijden, bespringen, toebrullen, ik weet niet wat het is

Ook soms leuk hoor, want de kleintjes die normaal bang zijn van grote honden spelen dan weer met mijn hond tot grote verbazing van de baasjes.
Gisteren moest ik nog gauw van mijn fiets springen omdat er een kleine overenthousiaste Cairn op ons af kwam gerend. Ik had geen haast, maar ik wil mijn hond leren dat aan de fiets werken is en dus andere honden moet negeren. Lukt niet zo

Baasje was erg trots op haar kleine Noessie, die zo stoer op die grote hond aan het springen was.
Ik krijg eigenlijk nooit conflicten of een grote mond. Ik laat niet veel ruimte over voor discussie, als ik een hond vast wil, of dat nou de mijne of de jouwe is, gaat ie vast. Of ik ga weg. Ik glimlach er vriendelijk bij en krijg het wel gedaan. Nu woon ik ook wel in een heel braaf durp.
Laatst ook een hond die contact zocht met mijn hond, dan kreeg 'ie contact en ging dan keihard staan gillen. Manu snapte er niets van en na 2x gillen ging hij maar wat anders doen. De giller bleef alleen maar om hem heen draaien. Toen heb ik ze ook uit elkaar gehaald, was mevrouw het ook niet mee eens. Maar het zat me niet lekker en Manu was het zat

Jammer dan. Dag, tot ziens! Fijne dag nog! En dan wordt er gewoon vrolijk terug gezwaaid.