Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Soms heb ik er zo genoeg van...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Re: Soms heb ik er zo genoeg van...

Ongelezen bericht door lunaquinty »

ik heb dat nou echt helemaal nooit. misschien is het mijn uitstraling, of het type honden wat ik bij heb :U:
er loopt hier een hele opdringerige duitse herder waar luna niet tegenop kan, maar ik heb maar 1x gevraagd of ze hem bij willen houden en dat doen ze nu steeds als ik ze tegenkom.hondjes waarvan ik weet dat ze bang zijn, dan roep ik mijn honden ook bij me, en ik word daar altijd netjes voor bedankt.
ik zou me er niet teveel van aantrekken als ik jou was, en gewoon netjes rekening blijven houden met mensen. als mensen dat nu ook nog met jou en je hondje gaan doen, dan zijn we er. :mrgreen:
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

malinois schreef:Oh ik schijn wel goed te kunnen spreken met mn ogen :mrgreen:
Rond de laatste verkiezingen stonden ze voor de pvda zieltjes te winnen voor de supermarkt. Ik heb al een hekel aan boodschappen doen maar al helemaal om ongevraagd mijn tijd te verdoen voor politieke partijen. Dus natuurlijk kwamen ze direct op me aflopen toen ik de deur naderde maar meneer zei 'oh ...laat maar zitten' toen ik hem aankeek...
:mrgreen:
Kijk, dat wil ik nou ook! Ik ben zo verschrikkelijk gedrild als kind in altijd maar beleefd zijn (want groter zonde dan niet beleefd zijn en iemand voor het hoofd stoten was er bijna niet, samen met jokken en "aan jezelf denken") dat ik dat nog steeds bijna automatisch doe.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

jvanringen schreef:
Rond de laatste verkiezingen stonden ze voor de pvda zieltjes te winnen voor de supermarkt. Ik heb al een hekel aan boodschappen doen maar al helemaal om ongevraagd mijn tijd te verdoen voor politieke partijen. Dus natuurlijk kwamen ze direct op me aflopen toen ik de deur naderde maar meneer zei 'oh ...laat maar zitten' toen ik hem aankeek...
Kijk, dat wil ik nou ook! Ik ben zo verschrikkelijk gedrild als kind in altijd maar beleefd zijn (want groter zonde dan niet beleefd zijn en iemand voor het hoofd stoten was er bijna niet, samen met jokken en "aan jezelf denken") dat ik dat nog steeds bijna automatisch doe.
2goede punten m.i.z beleefd zijn en niet jokken.
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Bah ja zoiets kan mijn wandeling ook goed verzieken.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Dinos schreef:2goede punten m.i.z beleefd zijn en niet jokken.
Heel erg goed. Maar dan kun je nog steeds De Blik gebruiken, hoor.
En beleefd zijn is iets anders dan jezelf verantwoorden door van alles uit te leggen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Miranda schreef:
Dinos schreef:2goede punten m.i.z beleefd zijn en niet jokken.
Heel erg goed. Maar dan kun je nog steeds De Blik gebruiken, hoor.
En beleefd zijn is iets anders dan jezelf verantwoorden door van alles uit te leggen.
Zonder meer , niet voor je eigen opkomen en het kaas niet van je brood laten eten vermeld ik ook niet.
63673J

lunaquinty schreef:ik heb dat nou echt helemaal nooit. misschien is het mijn uitstraling, of het type honden wat ik bij heb :U:
Dat zou me niet verbazen. ;-) Misschien ligt het ook wel aan mij hoor. Het is voor het eerst dat we een klein hondje hebben, 6 kilo Lakeland is natuurlijk niet veel. Ik merk dat ik wel wat bezorgder ben dan met onze vorige honden, die waren toch een stuk robuuster. Maar we hebben haar wel altijd juist ook met grote honden laten spelen, wel met sociale honden en ook zolang zij het zelf leuk vond. Met een aantal van die honden trekt ze nog bijna dagelijks op en daar zijn hele groterds bij, o.a. een Bordeaux dog. Het maakt mij niks uit hoe groot een hond is of wat voor ras het is, ik kijk in de eerste plaats naar het gedrag. Maar deze hond speelt niet, ik vind het hem vervelend doen, hij wil alleen maar rijden en haar een beetje in de rondte duwen en op de grond drukken met zijn voorpoot. Pol vindt het niet fijn en ik ook niet. Het is ook een hond waar je geen contact mee krijgt, hij is alleen maar gefixeerd op Polly en reageert verder nergens op.
er loopt hier een hele opdringerige duitse herder waar luna niet tegenop kan, maar ik heb maar 1x gevraagd of ze hem bij willen houden en dat doen ze nu steeds als ik ze tegenkom.hondjes waarvan ik weet dat ze bang zijn, dan roep ik mijn honden ook bij me, en ik word daar altijd netjes voor bedankt.
Het is heerlijk als mensen zo zijn als jij.
ik zou me er niet teveel van aantrekken als ik jou was, en gewoon netjes rekening blijven houden met mensen. als mensen dat nu ook nog met jou en je hondje gaan doen, dan zijn we er. :mrgreen:
Dank je wel. :-)
63673J

Tara schreef:
renee-uk schreef:
jvanringen schreef:
wolvster schreef:Ik liep vorige week met Murdock in de wijk toen er een man met een flinke Duitse Herder op ons afkwam. Murdock was zwaar onder de indruk-en terecht-, want die hond fixeerde hem onmiddelijk met zijn blik. Dus ik hou Murdock daar even uit de buurt, zegt die man: "Hij doet niks hoor, we hebben thuis ook een pup." Waarop ik antwoordde dat Murdock er niet helemaal op gerust was en liever niet dichterbij kwam. Zegt die vent dat mijn hond 'wel heel erg angstig is' en hij loopt door, herder achter hem aan sleurend.
Dan denk ik ook... ligt het aan mij of snappen die mensen er niets van? :piew:
Dat soort dingen dus, ik snap daar ook niks van en soms erger ik me daar enorm aan, dat soort domme zelfingenomenheid.
jullie moeten je gewoon wat beter oefenen in 'de' blik ;)
beetje zo :evil: :hmmm: :devil:
werkt perfect!
Ik wil wel cursus in De Blik geven, voor HF-leden gereduceerd tarief. :engel:
Ik heb me bij deze aangemeld.
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

jvanringen schreef:
lunaquinty schreef:ik heb dat nou echt helemaal nooit. misschien is het mijn uitstraling, of het type honden wat ik bij heb :U:
Dat zou me niet verbazen. ;-) Misschien ligt het ook wel aan mij hoor. Het is voor het eerst dat we een klein hondje hebben, 6 kilo Lakeland is natuurlijk niet veel. Ik merk dat ik wel wat bezorgder ben dan met onze vorige honden, die waren toch een stuk robuuster. Maar we hebben haar wel altijd juist ook met grote honden laten spelen, wel met sociale honden en ook zolang zij het zelf leuk vond. Met een aantal van die honden trekt ze nog bijna dagelijks op en daar zijn hele groterds bij, o.a. een Bordeaux dog. Het maakt mij niks uit hoe groot een hond is of wat voor ras het is, ik kijk in de eerste plaats naar het gedrag. Maar deze hond speelt niet, ik vind het hem vervelend doen, hij wil alleen maar rijden en haar een beetje in de rondte duwen en op de grond drukken met zijn voorpoot. Pol vindt het niet fijn en ik ook niet. Het is ook een hond waar je geen contact mee krijgt, hij is alleen maar gefixeerd op Polly en reageert verder nergens op.
hihi, als opdringerige reuen echt niet willen luisteren, hebben wij dinos nog die het oplost. :mrgreen: zondag nog, 1 flinke grauw als een reu luna bestijgt en het is weer klaar. en dan moet je eens opletten hoe snel mensen die reu weer aanlijnen. of je laat jezelf net zo vol tattoeëren als ik, dan zeggen mensen meestal ook weinig meer. :LOL:
63673J

lunaquinty schreef:
jvanringen schreef:
hihi, als opdringerige reuen echt niet willen luisteren, hebben wij dinos nog die het oplost. :mrgreen: zondag nog, 1 flinke grauw als een reu luna bestijgt en het is weer klaar. en dan moet je eens opletten hoe snel mensen die reu weer aanlijnen. of je laat jezelf net zo vol tattoeëren als ik, dan zeggen mensen meestal ook weinig meer. :LOL:
Ik heb ook weleens gedacht om er een Dinos bij te nemen, maar ik moet alles op de fiets doen en een Dinos past niet het fietsmandje. En een kar achter de fiets met een Dinos er in... ik krijg er misschien wel heul gespierde benen van, maar verder zie ik dat toch niet zo zitten.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik had er ook altijd last van, heel vervelend. Nu Tay wat groter en aanweziger is en mijn blik eindelijk ook werkt zonder paard heb ik verrassend weinig last. Nog maar een paar mensen, maar die doen het altijd en tegen iedereen. Met Tessa kreeg ik vooral commentaar op haar uitvallen, met Tay gaat vooral de roddel dat hij gevaarlijk is en we worden dus vermeden. Zelfs in gebieden waar ze ons niet kennen gaan ze aan de kant. Zwart, groot en de wereld negerend met een eigenaar die blijkbaar de blik heeft is intimiderend.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik ben hartstikke beleefd hoor, straal alleen -denk ik- wel uit dat ik geen zin heb in gezeur.
ik zorg ervoor dat mensen geen last hebben van mijn hond en ik stel het zeer op prijs ook geen last te hebben van andermans hond ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dinos schreef:
jvanringen schreef:
2goede punten m.i.z beleefd zijn en niet jokken.
Inderdaad, iemand aankijken is beleefd en ik jok ook niet :engel:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
renee-uk schreef:
jvanringen schreef:
wolvster schreef:Ik liep vorige week met Murdock in de wijk toen er een man met een flinke Duitse Herder op ons afkwam. Murdock was zwaar onder de indruk-en terecht-, want die hond fixeerde hem onmiddelijk met zijn blik. Dus ik hou Murdock daar even uit de buurt, zegt die man: "Hij doet niks hoor, we hebben thuis ook een pup." Waarop ik antwoordde dat Murdock er niet helemaal op gerust was en liever niet dichterbij kwam. Zegt die vent dat mijn hond 'wel heel erg angstig is' en hij loopt door, herder achter hem aan sleurend.
Dan denk ik ook... ligt het aan mij of snappen die mensen er niets van? :piew:
Dat soort dingen dus, ik snap daar ook niks van en soms erger ik me daar enorm aan, dat soort domme zelfingenomenheid.
jullie moeten je gewoon wat beter oefenen in 'de' blik ;)
werkt perfect!
Ik ook wel, doe jij de ene helft van het land doe ik de andere.... :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

malinois schreef:
Tara schreef:
renee-uk schreef: jullie moeten je gewoon wat beter oefenen in 'de' blik ;)
werkt perfect!
ik doe de overkanaalse gebieden in de buurt van coventry wel :engel:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik lijn meestal Orpa aan en mensen roepen dan vaak dat hun hond niks doet. "Nee, maar mijne wel", zeg ik dan.
En dat de rest zich dan misdraagt in woest gedoe (wel braaf, maar wel woest) wordt ze dan vergeven, want die ene die soms snapt, die zit vast ;)
Hier vinden mensen het meestal prima als je uitlegt of een praatje maakt. Maar mijn ervaring is wel dat het scheelt waar je woont/loopt. In de ene streek zijn de mensen bewuster een hondeneigenaar dan in de andere.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Tegenwoordiger gaat het hier goed. Aanlijnen en zeggen dat hij gevoelig is voor blessures werkt voor ons. Is overigens ook echt zo, nadat een labrador op zijn achterpoot is gaan staan en hij gillend op de grond lag van de pijn (leek het meest op heupluxatie, na enige manipulatie schoot hij weer terug. Maar hij heeft een aantal dagen op 3 poten gelopen), mag hij van mij niet meer met grotere honden spelen.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

jvanringen schreef:
Probeer eens zo te kijken, het is te leren.
Afbeelding

Bij sommigen is het aangeboren. Daar hoef je geen moeite voor te doen, gaat vanzelf.
Afbeelding

Die worden uiteindelijk zo.
Afbeelding
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Als je kort op elkaar een paar van zulke belevenissen hebt is dat wel wat deprimerend.
Maar er zijn toch ook nog genoeg wel aardige hondenmensen in de buurt hoop ik?

Ik word ook wel eens wat sacherijnig van de onverschilligheid die sommigen laten zien t.o.v. andermans hond.
Maar ik begin na een paar botsingen steeds beter die flauwekul langs me af te laten glijden.

Ook een vorm van training zal ik maar zeggen :tongue:

Tara heb je nog een plekje voor me trouwens in je trainingsgroepje?
Ik moet mijn BLIK nog wel wat verbeteren :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
63673J

Wolfsblut schreef:
jvanringen schreef:
Probeer eens zo te kijken, het is te leren.
Afbeelding

Bij sommigen is het aangeboren. Daar hoef je geen moeite voor te doen, gaat vanzelf.
Afbeelding

Die worden uiteindelijk zo.
Afbeelding
:LOL:
63673J

ranetje schreef:Als je kort op elkaar een paar van zulke belevenissen hebt is dat wel wat deprimerend.
Maar er zijn toch ook nog genoeg wel aardige hondenmensen in de buurt hoop ik?
Ja hoor, gelukkig wel, en die kom ik ook vrijwel dagelijks tegen. Ik kan gewoon beter niet meer op dat tijdstip daar gaan lopen.
Ik word ook wel eens wat sacherijnig van de onverschilligheid die sommigen laten zien t.o.v. andermans hond.
Daar word ik ook chagrijnig van, sowieso van allerlei soorten onverschilligheid.
Maar ik begin na een paar botsingen steeds beter die flauwekul langs me af te laten glijden.
Ik ga ook flink trainen, eens moet ik het toch onder de knie krijgen zou je denken. Nou ja, hoop ik dan toch.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

jvanringen schreef:
ranetje schreef:Maar ik begin na een paar botsingen steeds beter die flauwekul langs me af te laten glijden.
Ik ga ook flink trainen, eens moet ik het toch onder de knie krijgen zou je denken. Nou ja, hoop ik dan toch.
Het lukt mij ook nog niet altijd hoor :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
malinois schreef:
Tara schreef:
renee-uk schreef: jullie moeten je gewoon wat beter oefenen in 'de' blik ;)
werkt perfect!
ik doe de overkanaalse gebieden in de buurt van coventry wel :engel:
:LOL: :LOL: :E:
Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Jullie vergeten nog een belangrijke; altijd een schone onderbroek aan.
Afbeelding
heimwee
Zeer actief

Ongelezen bericht door heimwee »

Ik voelde me laatst zo schuldig, terwijl ik eigenlijk dat mens zelf wel een beetje door elkaar wilde rammelen :tong: :vaag:

Hier achter in het bos is een stuk waar de honden los mogen. Dit staat heel erg duidelijk aangegeven, waar het niet mag staat het ook heel duidelijk aangegeven en mensen respecteren dit ook.

Wanneer het 's ochtends rustig is (dan is er werkelijk niemand) oefen ik daar met Kalev met los lopen en terug komen, hij is tenslotte pas 5 maanden.
Een paar dagen terug kwamen we een hardloopster tegen..
En in plaats van dat ze even een beetje rustig aan doet omdat ze ziet dat ik mijn best doe Kalev terug te roepen en aan te lijnen -- rent ze door!
Een fantastisch spelletje voor een pup natuurlijk. Hij doet verder niets, meer niets is leuker dan mee rennen.. Hij ging er dus achter aan. Schelden dat ze deed.. Op het moment dat ze even stil stond, en ik hem riep, kwam hij meteen weer naar mij toe. Maar nog voor hij dan goed en wel bij me was (pas op een kwart van de afstand) begon zij weer te rennen.. En hij er dus weer achteraan..
Op een gegeven moment heb ik heel erg hard geroepen of ze *&^%#% toch even stil kon blijven staan! En toen was het binnen no time gepiept..

Maar man wat voelde ik me schuldig. Terwijl ik tegelijkertijd denk -- wie gaat er dan ook hardlopen in een honden losloop gebied en houdt dan geen rekening met het feit dat baasjes de kans moeten krijgen hun hond bij zich te roepen?!
Maar goed, mijn hond, mijn verantwoordelijkheid en als hij iets doet dan is het mijn schuld, pup of niet. Ik voelde me er iig ook best wel even een beetje naar over..
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Tja, je zegt het zelf al, Heimwee: jouw hond, jouw verantwoordelijkheid. Ik kan me ook wel eens verbazen over de onwetendheid van mensen over honden, maar wij kunnen als hondeneigenaren ook niet verwachten dat iedereen maar van alles weet over iets wat ze gewoonweg niet interesseert! Die hardloopster was zich er waarschijnlijk niet van bewust dat het losloopgebied is en dan nog mag zij er natuurlijk gewoon lopen. Dat een (jonge) hond graag meerent en het voor jou lastig is hem terug te roepen, zal haar worst wezen :mrgreen:

Ik vind het ook niet altijd makkelijk om reacties langs me af te laten glijden, dus een cursusje BLIK is wel aan mij besteed :cheer: Voor nu wandel ik vooral op plekken waar het heerlijk stil is en heb ik nergens last van :wink:
heimwee
Zeer actief

Ongelezen bericht door heimwee »

Flevo Bordertje schreef:Tja, je zegt het zelf al, Heimwee: jouw hond, jouw verantwoordelijkheid. Ik kan me ook wel eens verbazen over de onwetendheid van mensen over honden, maar wij kunnen als hondeneigenaren ook niet verwachten dat iedereen maar van alles weet over iets wat ze gewoonweg niet interesseert! Die hardloopster was zich er waarschijnlijk niet van bewust dat het losloopgebied is en dan nog mag zij er natuurlijk gewoon lopen. Dat een (jonge) hond graag meerent en het voor jou lastig is hem terug te roepen, zal haar worst wezen :mrgreen:
De ergernis wordt bij mij echter wel groter omdat het hier een klein bergdorpje betreft met een stukje bos waarvan iedereen dondersgoed weet dat het een losloop gebied is, ook zij.. Het interesseert haar alleen niet.. En dan wil ik mensen wel eens even goed door elkaar rammelen.
Er zijn nog prima andere stukjes bos waar je heerlijk ongestoord kunt rennen.. waarom kies je dan nu net dit stuk uit!?
Maar idd.. mijn hond mijn verantwoordelijkheid dus maar braaf excuses aanbieden en me ondertussen schuldig voelen - want jah, ik heb ook liever niet dat mijn hond met een ander ongevraagd meerent!.. en doorlopen.. Maar ondertussen.. :mep:
Laatst gewijzigd door heimwee op 25 nov 2014 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

De grotere honden in mijn buurt zijn eigenlijk allen van heel keurige baasjes, rustig, verantwoord, duidelijk en vriendelijk. Ik heb eigenlijk zelden last van een hond boven de 50 cm hoog.
De kleintjes daarentegen :schrik: Op een of andere manier trekt mijn hond kleintjes aan en laat zich berijden, bespringen, toebrullen, ik weet niet wat het is :19: Ook soms leuk hoor, want de kleintjes die normaal bang zijn van grote honden spelen dan weer met mijn hond tot grote verbazing van de baasjes.
Gisteren moest ik nog gauw van mijn fiets springen omdat er een kleine overenthousiaste Cairn op ons af kwam gerend. Ik had geen haast, maar ik wil mijn hond leren dat aan de fiets werken is en dus andere honden moet negeren. Lukt niet zo :mrgreen:
Baasje was erg trots op haar kleine Noessie, die zo stoer op die grote hond aan het springen was.

Ik krijg eigenlijk nooit conflicten of een grote mond. Ik laat niet veel ruimte over voor discussie, als ik een hond vast wil, of dat nou de mijne of de jouwe is, gaat ie vast. Of ik ga weg. Ik glimlach er vriendelijk bij en krijg het wel gedaan. Nu woon ik ook wel in een heel braaf durp.
Laatst ook een hond die contact zocht met mijn hond, dan kreeg 'ie contact en ging dan keihard staan gillen. Manu snapte er niets van en na 2x gillen ging hij maar wat anders doen. De giller bleef alleen maar om hem heen draaien. Toen heb ik ze ook uit elkaar gehaald, was mevrouw het ook niet mee eens. Maar het zat me niet lekker en Manu was het zat ;) Jammer dan. Dag, tot ziens! Fijne dag nog! En dan wordt er gewoon vrolijk terug gezwaaid.
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Hier heb ik er meestal geen last van, maar af en toe...
Vanmorgen kwam ik een man met een loslopende hond tegen, vriendelijk beest, alleen erg geïnteresseerd in Gizmo. Helaas heeft Gizmo moeite met op commando terugkomen als hij los is, dus houd ik hem aangelijnd op momenten dat ik dat niet specifiek met hem kan/wil oefenen. Maar als er een hele blije hond op hem afgestormd komt, wil hij natuurlijk spelen. Roept die eigenaar naar mij 'hij doet niks hoor!', maar blijkbaar is het wel een te grote moeite om zijn hond even bij zich te roepen zodat ik met mijn hond even kan passeren. Ik heb nou eenmaal niet altijd de tijd om 1-2 uur te wachten tot ik mijn hond weer te pakken heb, en dan laat ik hem dus ook niet los. Maar sommige mensen lijken nou eenmaal niet te begrijpen dat je jouw hond niet ten alle tijden met hun hond wilt/kunt laten spelen...
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Waar ik vroeger woonde kwam ik eens in een losloopgebied iemand tegen die begon te gillen dat die honden wegwegweg moesten want zij was bang!!
Ik heb toen gevraagd waarom ze dan in vredesnaam in een groot losloopgebied ging wandelen, maar dat was omdat zij dat wilde.
Oh. :scratch:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”