Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bang. Update

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Re: Bang. Update

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Hanneke2 schreef:
-Lilo- schreef:Lastig vooral, je kunt er zo weinig mee. Niet troosten, niet corrigeren en als het te erg is kun je ze ook niks meer leren.
Fijn dat die medicatie helpt joh. Lilo kwam hier op de antidepressiva en heb ik toen dat afgebouwd was nog een jaar of wat op Valdispert gehouden, dat haalde ook de scherpe kantjes eraf.

En je kan inderdaad weinig behalve steun bieden en vertrouwen winnen. En vooral voor ogen houden wat het eindresultaat moet zijn, een blij zorgeloos hondje, en daar naar toe blijven werken, dus je nooit neerleggen bij die (resterende) angst alsof er niks meer aan te doen is.

De buren gingen vandaag een gat in de muur boren en Lilo vindt dat nog steeds vreselijk, kruipt altijd al bibberend tegen me aan als dat gebeurt. Maar ik was niet thuis en voor de allereerste keer zocht ze vandaag steun bij zoonlief die wel thuis was. Dat is toch weer een soort mijlpaal, na 9 jaar hier.
Och ja, neerleggen klinkt wel heel passief. Maar het gaat me erom dat Lola normaal, ontspannen door het leven gaat. Dat ze weg is als ik tafel dek of sleutel in mn handen heb, dat is raar maar niet de reden waarom we nu aan de druppels etc zijn gegaan. Het doel is om haar een leuk leven te geven, de overige winsten zijn mooi meegenomen.
grover schreef:He wat fijn dat je verbetering ziet zeg!

Dat laatste, zou het in het weer zitten? Ik ben de afgelopen weken ook al een paar keer 's nachts wakker gemaakt door een bovenmatig blije Bolle haha :LOL: En die mag gewoon op bed, daar lígt ie normaal ook, dus waar dat gedrag vandaan komt? Geen idee :LOL:
Haha, misschien is dat het. Irritant he? Vannacht is ze een paar keer van boven naar beneden en weer terug gerend. Juist....
Cleva schreef:Normaliter ben ik niet zo van de druppeltjes maar toen ik mijn wijlen Cleo kreeg was ze net zo. In zichzelf gekeerd en echt doodsangst bij de gekste dingen.
Ik heb toen van die Bach-druppels gekregen van een vriendin en dat heeft een enorm en blijvend verschil gemaakt. Of niet, misschien was het toch al van voorbijgaande aard.
Misschien was het inderdaad ook gewoon de tijd maar uiteindelijk is ze helemaal fobie-vrij geworden terwijl ze het eerste jaar echt regelmatig angststuipen heeft gehad. Daarna had ze nog een jaartje dat ze soms heel gespannen was en soms ineens op eieren liep (langzaam en met stijve poten sluipen) maar uiteindelijk ook 8 of 9 jaar helemaal nooit meer angst. Het was juist een hele stabiele hond. Helemaal niet nerveus van aard.

Ik heb het nooit echt begrepen maar goed, het is weggegaan en ze heeft een goed en ontspannen leven gehad. Gelukkig maar want ik kon daar niet goed mee overweg.
Ik heb engelengeduld met veel hondse zaken maar ik kan niet tegen zenuwenlijerij. Ik word er erg chagrijnig van.
Ik wil gewoon een mug dood kunnen slaan zonder hond die dan in de hoek van de slaapkamer achter de plint wil kruipen en als je nooit een beuk hebt gekregen ga je niet pissen omdat ik een keer een hand omhoog steek omdat ik me uitrek. En ondertussen wel kafferen als ik je van de bank stuur. Ik kan er niets mee. Bloedirritant.
Wat fijn om jouw verhaal te lezen Martijn. Het komt in de beste families voor zullen we maar zeggen ;)

Ik merk dat vooral mijn man hetzelfde heeft als jij, die roept soms chagrijnig DOE NORMAAAAL als Lola weer in een paniek schiet om niks. Mijn geduld is wat groter, maar ik kan er niet tegen als ik geen contact krijg en dus geen zicht op vooruitgang heb. Die is er nu wel weer, dus dat is fijn :)
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Cleva schreef: Ik heb het nooit echt begrepen maar goed, het is weggegaan en ze heeft een goed en ontspannen leven gehad. Gelukkig maar want ik kon daar niet goed mee overweg.
Ik heb engelengeduld met veel hondse zaken maar ik kan niet tegen zenuwenlijerij. Ik word er erg chagrijnig van.
Ik wil gewoon een mug dood kunnen slaan zonder hond die dan in de hoek van de slaapkamer achter de plint wil kruipen en als je nooit een beuk hebt gekregen ga je niet pissen omdat ik een keer een hand omhoog steek omdat ik me uitrek. En ondertussen wel kafferen als ik je van de bank stuur. Ik kan er niets mee. Bloedirritant.

Ik kan er ook niet tegen, Tama van me heeft staar en van elk dingetje schrikt ze, als we door deuropeningen moeten gaat ze gillen of piepen en loopt er met haar staart tussen haar poten doorheen, zelfs als ik een brokje wil geven als beloning pakt ze het wel aan maar springt gelijk naar achteren, staat ze te eten dan moet ik stil blijven staan want anders rent ze gillend weg.
Krijg er het heen en weer van.
Als ze op het kleed ligt en ik wil er langs loopt ze bang weg.

Heb haar nu ook aan de flex als ik haar uitlaat, want aan de korte riem is ze bang als ze vlakbij me loopt.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

gonnie schreef: Ik kan er ook niet tegen, Tama van me heeft staar en van elk dingetje schrikt ze, als we door deuropeningen moeten gaat ze gillen of piepen en loopt er met haar staart tussen haar poten doorheen, zelfs als ik een brokje wil geven als beloning pakt ze het wel aan maar springt gelijk naar achteren, staat ze te eten dan moet ik stil blijven staan want anders rent ze gillend weg.

Heb haar nu ook aan de flex als ik haar uitlaat, want aan de korte riem is ze bang als ze vlakbij me loopt.
daar begrijp ik dan weer helemaal niks van.
ze ziet haast niks meer en dat maakt haar angstig, dat kun je toch een hond niet kwalijk nemen :U:

misschien is iets kalmerends ook wel wat voor tama, bach neemt vaak de scherpe randjes wat weg en wie weet kan ze dan beter met de veranderde situatie omgaan.
niet geschoten is altijd mis want om je hond nou zo vreselijk bang rond te laten lopen is toch ook helemaal niks?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
vaagheid
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese scoobydoo
Contacteer:

Ongelezen bericht door vaagheid »

Cleva schreef:
Ik heb het nooit echt begrepen maar goed, het is weggegaan en ze heeft een goed en ontspannen leven gehad. Gelukkig maar want ik kon daar niet goed mee overweg.
:mrgreen: Haha dat is wel herkenbaar, ik heb ook een echte scoobydoo. En ook iemand met veel geduld, maar soms leidt het wel tot irritaties ja als ze bijvoorbeeld met een half tentenkamp aan de haal gaat omdat er een zeiltje wappert. :denken: Of omdat je met je mes door de zon een lichtje op de muur hebt gemaakt en vervolgens de hond weer onder het bed vandaan kan trekken want ze kan er wél zelf onder maar er niet meer zelf onder weg :O: :roll: .
Ahja, uiteindelijk zijn de meeste dingen ook weer goed gekomen en dan ben ik toch wel trots op haar dat ze al zoveel verbeterd is.
En uiteindelijk, eigenlijk pas na 3 jaar begint ze steeds enthousiaster te worden en wordt het een hele andere hond die af en toe zelfs wel wil voetballen met de baas.

Ze blijft wel een 'verlegen' karakter hebben maar je kan er steeds makkelijker doorheen prikken en ondanks dat ik het misschien vanaf het begin iets te snel heb gedaan, hielp het wel heel erg om vooral veel mee te nemen en veel dingen te doen. Zo'n gymbal was bijvoorbeeld doodeng maar gewoon een workshop treibbal meegedaan en na heel veel koekjes was de bal leuk en ze begon zelfs de bedoeling te begrijpen. Daarna dobo (balansdingen met zon bal) voor de gein geprobeerd en ik dacht dit wordt niks maar ze klom er gewoon op haha. Merk ook dat ze door dat soort dingen onbekende voorwerpen anders begint te benaderen want mogelijk zijn er koekjes involved. :LOL:

Gewoon volhouden, langzaam maar zeker zie je het wel beter worden.
Keep up the good work. :E:
Washbar, 100% natuurlijke shampoo uit Nieuw-Zeeland voor paarden en honden
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

renee-uk schreef:
gonnie schreef: Ik kan er ook niet tegen, Tama van me heeft staar en van elk dingetje schrikt ze, als we door deuropeningen moeten gaat ze gillen of piepen en loopt er met haar staart tussen haar poten doorheen, zelfs als ik een brokje wil geven als beloning pakt ze het wel aan maar springt gelijk naar achteren, staat ze te eten dan moet ik stil blijven staan want anders rent ze gillend weg.

daar begrijp ik dan weer helemaal niks van.
ze ziet haast niks meer en dat maakt haar angstig, dat kun je toch een hond niet kwalijk nemen :U:

misschien is iets kalmerends ook wel wat voor tama, bach neemt vaak de scherpe randjes wat weg en wie weet kan ze dan beter met de veranderde situatie omgaan.
niet geschoten is altijd mis want om je hond nou zo vreselijk bang rond te laten lopen is toch ook helemaal niks?
Wat Renee zegt, douw er dan wat in tegen die angst. Het is geen aanstellerij, die hond is er diepongelukkig onder en dan heb je als baas gewoon te zorgen dat je die angst minimaliseert.

Mensen onderschatten vaak hoe angst het leven (van hond en mens) tot een alsmaar voortdurende nachtmerrie kan maken. En ik kan me best voorstellen dat mensen niet bewust voor een bange hond kiezen (ik zou het zelf zo weer doen hoor), maar je moet gewoon je verantwoordelijkheid nemen en ook zorgen dat ouwe hondjes zich veilig kunnen voelen. Zal best irritant zijn af en toe, maar daar stap je dan maar effe overheen. Als je over tig jaar zelf halfblind in een verzorgingstehuis zit wil je ook veiligheid.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou, ik heb haar druppels gegeven maar het helpt niet.

En ik laat het natuurlijk niet merken, maar ik schrik me soms zelf dood als ze achter me loopt met naar buiten gaan en ze gilt opeens. Al raak ik er ook wel aan gewend.

Sinds ik haar aan de flex heb heeft ze er met naar het bos toe gaan in ieder geval minder last van, maar tijdens het eten en door deuropeningen gaan wel.

Ik weet ook wel dat ze er niks aan kan doen, zoals ik er niks aan kan doen dat ik me soms een ongeluk schrikt als ze zo gilt. Het is ook weer niet zo dat ze thuis gilt als ze door een deuropening moet alleen in de lift en bij het naar buiten gaan en ook niet elke keer.

En als je dus vlak bij haar gaat staan als ze staat te eten, nou ja als je langs haar heen loopt, dus ik geef haar nu eten waar ze rustig alleen kan staan.

Vandaag had ze een goede dag, ze kwam zowaar ook gelijk aan toen ik met ze naar het bos wilde gaan, en in het bos was ze lekker vrolijk, op momenten dat ze het even eng vond kwam ze weer even naast me lopen maar over het algemeen had ze het vanmorgen wel naar haar zin.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”