Sorry Kim dat ik je topic over neem maar nog een vraagje nu hier wat kenners/eigenaren reageren

Wat zijn de kwalen in het ras naast de verplichte erfelijke testen, bijv. bij Staffies hoor je veel over allergie en kruisband problemen.
Moderator: moderatorteam
Ik weet niet in hoeverre het standaard zo is, maar veel van de Ridgebacks die ik ken met huid- en vachtproblemen (allergieën ook), zijn donker. Wij noemen het mahonie.Bink2009 schreef:Dit topic gaat bij mijn favorieten, als ik het zo lees denk ik dat een RR perfect bij ons past, ik herken in veel verhalen Bink (op het hond-sociale na dan). Goed lijnen uitpluizen dus voor karakter, ridge maakt niet uit maar wel een donker kleur type, eigenlijk mag je niet kiezen op kleur, maar voor die donkere smelt ik (dark wheaten heet dat geloof ik).
Nee, leuk juist! Hoe meer informatie, hoe beter toch. Wij denken er toch nu nog niet aan een tweede hond aan te schaffenBink2009 schreef:Dit topic gaat bij mijn favorieten, als ik het zo lees denk ik dat een RR perfect bij ons past, ik herken in veel verhalen Bink (op het hond-sociale na dan). Goed lijnen uitpluizen dus voor karakter, ridge maakt niet uit maar wel een donker kleur type, eigenlijk mag je niet kiezen op kleur, maar voor die donkere smelt ik (dark wheaten heet dat geloof ik). Gelukkig heb ik nog wat tijd om het een en ander uit te zoeken want Bink blijft voorlopig nog bij ons!
Sorry Kim dat ik je topic over neem maar nog een vraagje nu hier wat kenners/eigenaren reageren![]()
Wat zijn de kwalen in het ras naast de verplichte erfelijke testen, bijv. bij Staffies hoor je veel over allergie en kruisband problemen.