Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rhodesian Ridgeback

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Bink2009
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Bink2009 »

Dit topic gaat bij mijn favorieten, als ik het zo lees denk ik dat een RR perfect bij ons past, ik herken in veel verhalen Bink (op het hond-sociale na dan). Goed lijnen uitpluizen dus voor karakter, ridge maakt niet uit maar wel een donker kleur type, eigenlijk mag je niet kiezen op kleur, maar voor die donkere smelt ik (dark wheaten heet dat geloof ik). Gelukkig heb ik nog wat tijd om het een en ander uit te zoeken want Bink blijft voorlopig nog bij ons!

Sorry Kim dat ik je topic over neem maar nog een vraagje nu hier wat kenners/eigenaren reageren :engel:

Wat zijn de kwalen in het ras naast de verplichte erfelijke testen, bijv. bij Staffies hoor je veel over allergie en kruisband problemen.
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Bink2009 schreef:Dit topic gaat bij mijn favorieten, als ik het zo lees denk ik dat een RR perfect bij ons past, ik herken in veel verhalen Bink (op het hond-sociale na dan). Goed lijnen uitpluizen dus voor karakter, ridge maakt niet uit maar wel een donker kleur type, eigenlijk mag je niet kiezen op kleur, maar voor die donkere smelt ik (dark wheaten heet dat geloof ik).
Ik weet niet in hoeverre het standaard zo is, maar veel van de Ridgebacks die ik ken met huid- en vachtproblemen (allergieën ook), zijn donker. Wij noemen het mahonie.
Zelfde geldt voor blauw/dilute (een foutje volgens de rasstandaard). Zie je ook regelmatig met een heel gevoelige huid en vacht.
Ik durf zeker niet te zeggen dat deze kleuren samenhangen met veel vacht problemen, maar mijn ervaring tot nu toe is dat het wel 'toevallig' meer voorkomt.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Kim87
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ruwharige teckel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kim87 »

Bink2009 schreef:Dit topic gaat bij mijn favorieten, als ik het zo lees denk ik dat een RR perfect bij ons past, ik herken in veel verhalen Bink (op het hond-sociale na dan). Goed lijnen uitpluizen dus voor karakter, ridge maakt niet uit maar wel een donker kleur type, eigenlijk mag je niet kiezen op kleur, maar voor die donkere smelt ik (dark wheaten heet dat geloof ik). Gelukkig heb ik nog wat tijd om het een en ander uit te zoeken want Bink blijft voorlopig nog bij ons!

Sorry Kim dat ik je topic over neem maar nog een vraagje nu hier wat kenners/eigenaren reageren :engel:

Wat zijn de kwalen in het ras naast de verplichte erfelijke testen, bijv. bij Staffies hoor je veel over allergie en kruisband problemen.
Nee, leuk juist! Hoe meer informatie, hoe beter toch. Wij denken er toch nu nog niet aan een tweede hond aan te schaffen :wink: voorlopig duurt dat nog wel een jaar of 3. Eerst Cato maar eens goed op zien te voeden. Ik denk zelf ook niet, ondanks dat ik ze werkelijk prachtig vind, dat wij voor een RR zouden gaan. Maar dromen mag altijd toch :lol1:

Wel echt heel erg jammer dat het een moderas is, zeker in combinatie met verschillende karakters in verschillende lijnen is het wachten op problemen met zulke sterke honden. :(:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”