Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trimmer die het net even anders doet

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Romy_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Aantal honden: 2

Re: Trimmer die het net even anders doet

Ongelezen bericht door Romy_ »

Wolfsblut schreef: Ook als ze gedronken heeft, dan ziet het er in de kamer uit alsof iemand al lopend een spons heeft staan uitwringen.
Vandaar dus die wat kortere baard.
Voor dat water hebben veel mensen een drinkbak met zo'n rand naar binnen bovenop. Zo'n anti knoeibak voor onderweg / reis drinkbak :P

http://www.winkelvoordieren.nl/media/ca ... coll_3.jpg

Die van mij heeft daar gelukkig geen last van en toch al een flink baardje gekweekt :P

Ik vind deze trouwens prachtig
Afbeelding
NudityAndTheBeast
Actief
Mijn ras(sen): 5 Chinese naakthonden
1 Franse bulldog
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door NudityAndTheBeast »

laeken schreef:Ik denk dat jullie een te zonnige situatie schetsen. Zat showmensen en fokkers die hun honden niet in de bosjes laten rennen ed om het haar te sparen. Immers, een poedel die in zee zwemt, rolt op scherp zand en rent door takken heeft domweg geen mooie vacht meer na een paar maandjes. Dat haar breekt af, trekt eruit aan takjes en wordt droog en dof van zeewater en zon.

Ik denk dat inderdaad veel huishonden een lekker trimmetje krijgen en de dag erna al weer naar het bos gaan. De honden die echter zo opgedirkt worden gaan in een tas en plassen in een kattenbak als je het mij vraagt. Wie gaat er nu naar de trimmer om van een maltezer een meisje te laten maken met staartjes voor 150 dollar om die vervolgens door de blubber te laten lopen? Dat geloof je toch niet?

En er zitten genoeg hondjes in tasjes om mijn bewering te ondersteunen denk ik. Mensen die hun hondjes als meisje laten opdirken behandelen hun hondjes ook als meisjes.

De trimmers die wedstrijden doen en een kameel van hun poedel trimmen zullen inderdaad de dag erna de verf eruit wassen en de honden weer normaal laten leven. Maar echt normaal laten leven als er zo op de kwaliteit van de vacht gezeten moet worden durf ik te betwijfelen.
Oei, dan zijn de poedels van mijn vriendin wel heel erg zielig... Lopen show, wordt elke week aan geknipt, gewassen en geföhnd en ze moeten hun haar dan nog in papillotjes ook!

Gelukkig mogen ze wel naar de losloopweide, naar het bos, naar het strand... Ja, baasje vloekt wel eens om haar verloren gelopen werk als een van de jongens in het water springt, maar dat wil niet zeggen dat t niet toegelaten is ...

Hier trouwens ook, chinese naakthonden waar show mee gelopen wordt... mijn ene powderpuff had op 'n gegeven moment haar haar helemaal kapot van in de bossen te rennen, tja, die is kort gegaan... Helaas voor de shows, maar dat was niet meer te redden... Dus nu geduld tot het weer gewoon lang wordt! :) Meestal lopen wij vrijdagavond om 7u nog door het bos als we de volgende ochtend om 10 uur op show moeten staan... Ohja, en die naakte reu van mij , die mag met grote honden spelen als die dat wil, OOK met een Duitse dog de dag voor show. Moet de keurmeester maar over kijken...

Ik zou het misschien iets minder veralgemenen dus ;)
Taff, Sora, Lobke, Stavros
Sleep tight and forever walk with us

Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

laeken schreef:Ik kom in het bos anders nooit showpoedels tegen. In de polder kom ik ook geen hondjes tegen die geknipt zijn als kleine meisjes. Die zitten altijd in tasjes en lopen aan een roze riempje door de stad met winkelen. ik weet dat er genoeg goede eigenaren zijn maar zelf persoonlijk zie ik dus nooit hondjes met vlechtjes in de haren en rond geknipte kopjes in een natuurgebied.
Dus omdat jij ze niet tegen komt bestaan ze niet, ik ken genoeg showpoedels die een normaal honden leven hebben hoor.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Lizzie. schreef:
laeken schreef:Ik kom in het bos anders nooit showpoedels tegen. In de polder kom ik ook geen hondjes tegen die geknipt zijn als kleine meisjes. Die zitten altijd in tasjes en lopen aan een roze riempje door de stad met winkelen. ik weet dat er genoeg goede eigenaren zijn maar zelf persoonlijk zie ik dus nooit hondjes met vlechtjes in de haren en rond geknipte kopjes in een natuurgebied.
Dus omdat jij ze niet tegen komt bestaan ze niet, ik ken genoeg showpoedels die een normaal honden leven hebben hoor.
Ik ook. En die rossen met mijn wetters door de brandnetels en het kleefkruid (fijn, al die bolletjes :schrik: ).
En ze gooien ook nog hoge ogen op shows, een deel ervan althans (want we zijn niet allemaal winnaars).
Nee Marc, dat is veel te kort door de bocht, het gros leeft een doodnormaal leven.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik vind het geweldig om te zien. Gewoon kunstwerken.
En wat betreft de tijd die honden op de trimtafel doorbrengen: er zijn zoveel rassen die een intensieve vachtverzorging nodig hebben. Om te kunnen functioneren. Ik geloof dat ik eerder dát aan de kaak zou stellen. Honden die zonder dat zouden sterven omdat ze met de vacht ergens vast komen te zitten, of verstikt raken of noem maar op.

Als ik mijn eigen ras bekijk, dan kunnen de meeste collies uit de Engelse lijn (de plofvachten, zogezegd) niet zonder menselijk ingrijpen functioneren zonder er ernstig onder te lijden.
Mijn honden worden dus van het begin af aan gewend aan vachtverzorging, en ja daar zitten soms lange zitten op de trimtafel bij. En dan ben ik nog van het makkelijke omdat ik buik, liezen en achterwerk kaalscheer en alleen de lange franje aan de buitenkant laat zitten.
Maar ik denk niet dat het hen zou uitmaken of ik ze nou kam/borstel/scheer/knip en er ook nog papillotten indraai of er gekleurde figuurtjes inscheer.
De tijd dat ik met ze bezig ben, blijft denk ik dan toch hetzelfde en zij kijken nooit in de spiegel.
Hoop ik. :mrgreen:
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Marjoleine schreef:
Lizzie. schreef:
Ik ook. En die rossen met mijn wetters door de brandnetels en het kleefkruid (fijn, al die bolletjes :schrik: ).
En ze gooien ook nog hoge ogen op shows, een deel ervan althans (want we zijn niet allemaal winnaars).
Nee Marc, dat is veel te kort door de bocht, het gros leeft een doodnormaal leven.
breek me de bek niet open over die kleefbolletjes :O:
2 maanden geleden zat die van mij zo onder dat ik ze dus echt kort hebben moeten scheren :jank:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Lizzie. schreef:
Marjoleine schreef:
Lizzie. schreef:
breek me de bek niet open over die kleefbolletjes :O:
2 maanden geleden zat die van mij zo onder dat ik ze dus echt kort hebben moeten scheren :jank:

Moet je eens het effect van distels en kleefbolletjes op die schapenvacht van mijn honden zien.... :jank:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

lieke schreef:Ik vind het geweldig om te zien. Gewoon kunstwerken.
En wat betreft de tijd die honden op de trimtafel doorbrengen: er zijn zoveel rassen die een intensieve vachtverzorging nodig hebben. Om te kunnen functioneren. Ik geloof dat ik eerder dát aan de kaak zou stellen. Honden die zonder dat zouden sterven omdat ze met de vacht ergens vast komen te zitten, of verstikt raken of noem maar op.

Als ik mijn eigen ras bekijk, dan kunnen de meeste collies uit de Engelse lijn (de plofvachten, zogezegd) niet zonder menselijk ingrijpen functioneren zonder er ernstig onder te lijden.
Mijn honden worden dus van het begin af aan gewend aan vachtverzorging, en ja daar zitten soms lange zitten op de trimtafel bij. En dan ben ik nog van het makkelijke omdat ik buik, liezen en achterwerk kaalscheer en alleen de lange franje aan de buitenkant laat zitten.
Maar ik denk niet dat het hen zou uitmaken of ik ze nou kam/borstel/scheer/knip en er ook nog papillotten indraai of er gekleurde figuurtjes inscheer.
De tijd dat ik met ze bezig ben, blijft denk ik dan toch hetzelfde en zij kijken nooit in de spiegel.
Hoop ik. :mrgreen:
Nou precies. De gemiddelde Collie staat niet veel korter op de trimtafel dan een Poedel hoor :wink: Een hond die dat gewend is heeft daar ook geen problemen mee. Dat probleem maken wij er soms zelf van, maar dat is wat anders natuurlijk :engel:

Zat showhonden die gewoon mogen rennen en spelen hoor. Waarom ook niet? Zo'n show is vaak één dag, dan blijft er tijd zat over. Hier rennen en zwemmen ze vaak een dag voor de show nog. Savonds werk ik de vacht wat bij, kam erdoor en voetjes en oren bijknippen en klaarrrr :ok: En wat mij betreft gaan ze weer zwemmen zodra ze in de ring zijn geweest.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik snap best dat er genoeg grote poedels wel mogen rennen en spelen hoor. Maar die kleine witjes met lang haar etc. Geloof er niks van. Mooi showbichonnetje komt echt niet in het bos gemiddeld genomen. En de yorkshire terriërs die shows lopen mogen vaak alleen met ingewikkelde lokjes rondlopen. Ik begrijp eigenlijk niet waarom hier ineens net gedaan wordt alsof er geen rekening met een showvacht gehouden wordt. En wie gaat zijn hondje nu in bolletjes laten knippen om hem na de beurt met haarlak, parfum, talkpoeder en het wassen de plomp in te laten springen? Geloven jullie het zelf?
Afbeelding
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

laeken schreef:Ik snap best dat er genoeg grote poedels wel mogen rennen en spelen hoor. Maar die kleine witjes met lang haar etc. Geloof er niks van. Mooi showbichonnetje komt echt niet in het bos gemiddeld genomen. En de yorkshire terriërs die shows lopen mogen vaak alleen met ingewikkelde lokjes rondlopen. Ik begrijp eigenlijk niet waarom hier ineens net gedaan wordt alsof er geen rekening met een showvacht gehouden wordt. En wie gaat zijn hondje nu in bolletjes laten knippen om hem na de beurt met haarlak, parfum, talkpoeder en het wassen de plomp in te laten springen? Geloven jullie het zelf?
Er zijn inderdaad ook mensen waarbij showhonden vrijwel nooit buiten komen/vies worden. Maar het kan echt wel, klein wit hondje die veel buiten komt en winnen op shows. Ik heb mijn Coton nog steeds lang in vacht en die komt elke dag buiten, dus ook bos, blubberpark, mee naar verregende agility wedstrijden. Ze is nu 13 jaar maar vroeger heeft ze veel gewonnen op shows. Het is wel heel veel werk, een klein langharig hondje en ik doe het ook nooit meer. Maar ik vind kort niet leuk en ik vind het niet leuk als ze niet mee mag naar het bos. Dus ben ik veel tijd kwijt om haar vacht zo te houden (wat ze gelukkig niet erg vindt, ze vindt het heerlijk al dat geprut aan haar).
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

bouvierpoedel schreef:
Maaiketh schreef:Wat zielig.....
Waarom zielig.? Die hond weet niet dat hij een poedel ,duitse herder of cocker is .Laat staan dat hij modebewust is of schoonheidsidealen heeft.
Omdat 'ie hoogstwaarschijnlijk uren op zo'n tafel moet staan en hoogstwaarschijnlijk niet gewoon lekker hond mag zijn.

Ik vind het ook erg sneu.

Edit: ik heb het over de honden op Facebook.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Eindelijk zijn we het een keer eens Fafo haha. Ik denk ook dat weinig honden graag uren op een tafel willen staan.
Afbeelding
NudityAndTheBeast
Actief
1 Franse bulldog

laeken schreef:Ik snap best dat er genoeg grote poedels wel mogen rennen en spelen hoor. Maar die kleine witjes met lang haar etc. Geloof er niks van. Mooi showbichonnetje komt echt niet in het bos gemiddeld genomen. En de yorkshire terriërs die shows lopen mogen vaak alleen met ingewikkelde lokjes rondlopen. Ik begrijp eigenlijk niet waarom hier ineens net gedaan wordt alsof er geen rekening met een showvacht gehouden wordt. En wie gaat zijn hondje nu in bolletjes laten knippen om hem na de beurt met haarlak, parfum, talkpoeder en het wassen de plomp in te laten springen? Geloven jullie het zelf?
Ja, ik geloof het zelf want ik maak het zelf mee. :)

Afbeelding
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Hazel wordt ook elke 7 weken gewassen, geföhnd en strak geknipt.
Allereerst vliegt ze maar al te graag de trimsalon in als we aankomen. Na afloop maken we altijd een mooie foto. Daarna doet mevrouw wat honden zoal doen, poedelen, rollen, rauzen en gewoon hond zijn.
Vandaag toevallig een dagje weg geweest naar een evenement en Hazel mocht mee.
Vanmorgen wel even de blazer door haar vacht en even de borstel erover.
Dan ziet ze er weer tiptop uit.
Gewoon, omdat ze zo strak geknipt is, ze ziet er dan weer prachtig uit hoor.
Kost dus niet altijd zoveel moeite om je hond na het gewone hond zijn weer netjes te krijgen.
En morgen raust ze gewoon weer door het natte gras om haar dummy te zoeken :ok:
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ik vind het knipwerk van die link gewoon prachtig.Zeker die grote poedels.

Ik ken showhonden die gewoon hond mogen zijn.Maar ik ken ook huishonden genoeg die geen hond mogen zijn.
De moeder van een vriendin van mij had haar Maltezer gewoon verwassen :80: ze kreeg flink op de kop van haar dierenarts toen ze met huidproblemen bij hem kwam.Hij ging iedere dag in bad.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Nanna schreef:
Ik denk dat showmensen ook weleens te hysterisch doen over die vachten. Die vachten kunnen doorgaans best wat hebben.
Dat moet toch haast. Ik denk dat een gemiddelde bus hairspray of al dat opgefluf niet minder schade aan zo'n vacht oplevert dan een takkenbosje en een modderpoel hoor.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

[Sandra] schreef:
Nanna schreef:
Ik denk dat showmensen ook weleens te hysterisch doen over die vachten. Die vachten kunnen doorgaans best wat hebben.
Dat moet toch haast. Ik denk dat een gemiddelde bus hairspray of al dat opgefluf niet minder schade aan zo'n vacht oplevert dan een takkenbosje en een modderpoel hoor.
Er zijn best wel showmensen die hun hond enorm beperken omdat ze denken dat het moet en niet anders kan vanwege die vacht. Jammer, want anderen doen dat niet en hun honden doen het ook goed op shows. :19:
NudityAndTheBeast
Actief
1 Franse bulldog

lets have fun schreef:
[Sandra] schreef:
Nanna schreef:
Er zijn best wel showmensen die hun hond enorm beperken omdat ze denken dat het moet en niet anders kan vanwege die vacht. Jammer, want anderen doen dat niet en hun honden doen het ook goed op shows. :19:
En diegene die het niet doen worden net zo vies aangekeken als die het wel doen, want immers, iedereen doet t toch??

Ik heb ooit op de hondenweide de opmerking gekregen dat mijn honden ontzettend zielig waren, want ze moesten op show en dus konden ze geen hond zijn... Net op het moment dat mijn naakte uit het water geklommen kwam, mijn puff in de modder aan het rollen was en mijn andere puff tussen de bosjes lag te spelen...

Dat is gewoon kortzichtigheid... Die honden lopen daar heerlijk te rollebollen en tegelijk wordt er gezegd dat ze geen hond mogen zijn... :/

Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

NudityAndTheBeast schreef:
lets have fun schreef:
[Sandra] schreef:
Nanna schreef:
En diegene die het niet doen worden net zo vies aangekeken als die het wel doen, want immers, iedereen doet t toch??

Ik heb ooit op de hondenweide de opmerking gekregen dat mijn honden ontzettend zielig waren, want ze moesten op show en dus konden ze geen hond zijn... Net op het moment dat mijn naakte uit het water geklommen kwam, mijn puff in de modder aan het rollen was en mijn andere puff tussen de bosjes lag te spelen...

Dat is gewoon kortzichtigheid... Die honden lopen daar heerlijk te rollebollen en tegelijk wordt er gezegd dat ze geen hond mogen zijn... :/
Maar dat geldt toch niet voor iedereen? Ik scheer niet alles over 1 kam hoor.

Maar ik vind wel dat je ze er best uit kunt halen, de honden die écht alleen voor show zijn ;) Afijn. Ik heb sowieso niets met show.

Hier werd ook al eens gezeg dat ik mijn golden retriever wel eens naar de trimmer mocht doen. Want zijn staart was niet zoals het hoorde. Eh, nou. En. Hij is heel happy ;) Ik borstel wanneer nodig, knip zijn poten wanneer nodig, en ik vind hem prachtig zoals hij is.

Mijn toller ook. 'Die plukjes bij haar oren, kan niet hoor, die moeten er echt uit' van wie? Ik vind haar plukjes schattig :pffff:

Maar er zijn er ook genoeg die de hond alleen even een trimbeurt ed geven vlak voor de show en de honden verder altijd gewoon lekker hun eigen gang mogen gaan.

Maar de honden die dat niet mogen.. Die vind ik heel erg zielig. En de honden van de Facebook pagina, nou enig, maar zielig. Wat heeft die hond er aan? Die heeft uren op een tafeltje moeten staan om daarna nog heel lang te moeten poseren. Wat een lol.

En met alle shows vind ik dat. Vogel shows ook, doodzonde. Vogels worden in een kooitje gekwakt waar ze niet eens hun vleugels kunnen uitslaan voor een weekend of langer, met een hoop voer op de grond waar ze ook op kakken. Kan me dan niet echt schelen of ze de rest van het jaar in een mooie volière zitten, ik vind het gewoon sneu ;)
Laatst gewijzigd door Ήυs op 07 sep 2014 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Het is niet 1 trimmer op die pagina, toch? Werk van allerlei trimmers?

Die hond met die mickeymouse oren, ernstig hahaha..
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Ik heb een keer gehad dat ik met Dana lekker op het strand bezig was. Dana lekker zwemmen en achter tennisballen aangaan.
Lopen er 2 dames voorbij met mooi geknipte poedels. Ze kijken met een afgunstige blik naar Dana en vragen: "Is dát een poedel?. Dus ik antwoord: "Ja dat is een rasechte poedel". Dames: "zwemt ze ook nog?". Uhhh ja ze zwemt en raust door het zand en bosjes, en modder.
Dames: "nou dat doet die van mij niet, want dan worden ze nat en vies!". Ik heb mij omgedraaid, tennisbal van Dana gepakt en hem lekker ver de zee in gegooid en Dana, die ging er vol enthousiasme achter aan. De blikken van de dames spraken boek delen :engel:
Afbeelding
lets have fun

Ja, mensen zijn kortzichtig en zitten vol vooroordelen. Zien een showvacht of een glamourfoto van een schoothondje en denken te weten hoe het leven van zo'n beestje eruit ziet.

Krijg ook wel eens opmerkingen hoe zielig het is dat ik Rufus in continentaal laat trimmen. Zoooo zielig dat uren op tafel staan... en hij mag zeker ook niet vies worden, want je rijdt niet helemaal naar het midden van het land om je hond te trimmen en hem daarna in de sloot te laten zwemmen. Dan zou je er zelf wel het scheerapparaat overheen halen.....Dat hij elke ochtend door de landerijen banjert zien ze niet want dan zitten ze zelf bij de kachel.

Mensen die het hardst roepen hoe zielig het is hebben zelf geen trimhond, zijn nog nooit bij een trimbehandeling aanwezig geweest. Weten niet hoe lang het duurt, of een hond moet staan, liggen of zitten hoe vaak de hond pauze krijgt enz..maar ze denken wel alles te weten en daar wordt dzn een oordeel aan opgehangen. Vreemd hoor.
Ήυs
Zeer actief

lets have fun schreef:Ja, mensen zijn kortzichtig en zitten vol vooroordelen. Zien een showvacht of een glamourfoto van een schoothondje en denken te weten hoe het leven van zo'n beestje eruit ziet.

Krijg ook wel eens opmerkingen hoe zielig het is dat ik Rufus in continentaal laat trimmen. Zoooo zielig dat uren op tafel staan... en hij mag zeker ook niet vies worden, want je rijdt niet helemaal naar het midden van het land om je hond te trimmen en hem daarna in de sloot te laten zwemmen. Dan zou je er zelf wel het scheerapparaat overheen halen.....Dat hij elke ochtend door de landerijen banjert zien ze niet want dan zitten ze zelf bij de kachel.

Mensen die het hardst roepen hoe zielig het is hebben zelf geen trimhond, zijn nog nooit bij een trimbehandeling aanwezig geweest. Weten niet hoe lang het duurt, of een hond moet staan, liggen of zitten hoe vaak de hond pauze krijgt enz..maar ze denken wel alles te weten en daar wordt dzn een oordeel aan opgehangen. Vreemd hoor.
Oké. Dus volgens jou heb ik geen trimhond, ben ik nog nooit bij een trimbehandeling geweest, weet ik niet hoe lang het duurt, hoe een hond moet staan, liggen of zitten en hoe vaak de hond pauze krijgt? Maar ik dénk het allemaal wel te weten?

Want ik ben toch wel zo iemand die roept dat ik het zielig/sneu vind.
lets have fun

Moet een hond trouwens eerst door modder lopen voordat hij gelukkig kan zijn? Ook hondjes die schoon moeten blijven kunnen een heel prettig leven hebben. Ik zie hier toch een blij hondje met een blije mammie.

lets have fun

Fafo schreef:
lets have fun schreef:Ja, mensen zijn kortzichtig en zitten vol vooroordelen. Zien een showvacht of een glamourfoto van een schoothondje en denken te weten hoe het leven van zo'n beestje eruit ziet.

Oké. Dus volgens jou heb ik geen trimhond, ben ik nog nooit bij een trimbehandeling geweest, weet ik niet hoe lang het duurt, hoe een hond moet staan, liggen of zitten en hoe vaak de hond pauze krijgt? Maar ik dénk het allemaal wel te weten?

Jij moet echt beter lezen. Niet alles gaat over jou. Ik heb het over de mensen die mij aanspreken op mijn hond.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik lees hier vaak dat de honden in het bos op het pad moeten blijven en die van mij moeten dat ook.
Waarom zou een vacht dan beschadigen? Ja er hangen wat takjes in die je er thuis zo weer uitplukt.
De vachten beschadigen meer van het stoeien met elkaar want ze hebben natuurlijk lekker houvast aan het lange haar.
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

lets have fun schreef:Moet een hond trouwens eerst door modder lopen voordat hij gelukkig kan zijn? Ook hondjes die schoon moeten blijven kunnen een heel prettig leven hebben. Ik zie hier toch een blij hondje met een blije mammie.

Wie zegt dat?
Ήυs
Zeer actief

lets have fun schreef:
Fafo schreef:

Jij moet echt beter lezen. Niet alles gaat over jou. Ik heb het over de mensen die mij aanspreken op mijn hond.
Ik lees heel goed. Je hebt het in het eerste stuk over dat je wel eens aangesproken wordt, en in je laatste stuk schrijf je over 'mensen' die het hardst roepen. Laat ik nou én een mens zijn én hard roepen dat ik het zielig vind.

Dus ja, in deze zin heb je het wel degelijk over mij.

Dus nogmaals mijn vraag. Mensen (waaronder ik dus) die het hardst roepen dat het zielig is, hebben automatisch dus geen idee waar ze het over hebben?
lets have fun

Fafo schreef:
lets have fun schreef:
Fafo schreef:

Ik lees heel goed. Je hebt het in het eerste stuk over dat je wel eens aangesproken wordt, en in je laatste stuk schrijf je over 'mensen' die het hardst roepen. Laat ik nou én een mens zijn én hard roepen dat ik het zielig vind.

Dus nogmaals mijn vraag. Mensen (waaronder ik dus) die het hardst roepen dat het zielig is, hebben automatisch dus geen idee waar ze het over hebben?
Jezus fafo bijt je er niet zo in vast :LOL: Ik beschrijf een situatie uit mijn eigen leven en jij denkt dat het meteen over jou gaat. Ik weet niks van jou. Ik heb het over mensen irl, die ken ik, daarvan weet ik dat zij geen trimhond hebben. Ik weet dat ze nooit bij een trimbehandeling waren enz. Ik praat helemaal niet in het algemeen, dat maak jij ervan.
Ήυs
Zeer actief

lets have fun schreef:
Fafo schreef:
lets have fun schreef:
Fafo schreef:

Jezus fafo bijt je er niet zo in vast :LOL: Ik beschrijf een situatie uit mijn eigen leven en jij denkt dat het meteen over jou gaat. Ik weet niks van jou. Ik heb het over mensen irl, die ken ik, daarvan weet ik dat zij geen trimhond hebben. Ik weet dat ze nooit bij een trimbehandeling waren enz. Ik praat helemaal niet in het algemeen, dat maak jij ervan.
Oh ik bijt mij er niet perse in vast hoor. Ik probeer slechts jouw tegenstrijdige spreken te beargumenteren. Je zegt namelijk dat je het over mensen in jouw omgeving hebt, nadat ik aangaf me aangesproken te voelen omdat je in mijn optiek in zijn algemeenheid aan het spreken was, wat je nu plots ontkent.
Jouw stuk waarin je praat over 'mensen' (een alomvattend begrip wat naast een groep menselijke individuen ook ieder mens in zijn algemeenheid betekent) en niet over 'mensen in mijn omgeving', wekt namelijk de indruk dat je het over iedereen hebt, waaronder dus ik als mens.
Dat je het in je middelste alinea hebt over dat je weleens wordt aangesproken (dus in jouw omgeving) wil niet zeggen dat je eerste en derde alinea waarin je over 'mensen' rept, ook meteen duidelijk maken dat het puur om jouw omgeving gaat.

Je stuk suggereert namelijk dat je het in zijn algemeen over mensen hebt én dat je in je omgeving wel eens opmerkingen krijgt.
Als mens in het algemeen concludeer ik dus in mijn optiek volkomen terecht dat je er vanuit gaat dat ik dus nooit bij een trimbeurt ben geweest, niet weet hoe lang het duurt en niet weet hoe lang de hond pauze krijgt, etc.

Ik begrijp het wel, misschien heb je het zo bedoeld, dat je het alleen over mensen in je omgeving had, maar misschien ook niet. Feit is dat je geschreven hebt dat je het over mensen in het algemeen had.
Dat je er achter bent gekomen, dat je het wellicht niet handig geschreven hebt, is prima, maar wil niet zeggen dat je meteen maar moet gaan blèren dat iemand er volledig op zichzelf betrekt en denkt dat alles om haar draait. Als je daar onzeker van wordt, hoef je dat niet op anderen af te reageren. Want het geeft niet, iedereen maakt weleens een foutje.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”