lets have fun schreef:Fafo schreef:lets have fun schreef:Fafo schreef:
Oké. Dus volgens jou heb ik geen trimhond, ben ik nog nooit bij een trimbehandeling geweest, weet ik niet hoe lang het duurt, hoe een hond moet staan, liggen of zitten en hoe vaak de hond pauze krijgt? Maar ik dénk het allemaal wel te weten?
Want ik ben toch wel zo iemand die roept dat ik het zielig/sneu vind.
Jij moet echt beter lezen. Niet alles gaat over jou. Ik heb het over de mensen die mij aanspreken op mijn hond.
Ik lees heel goed. Je hebt het in het eerste stuk over dat je wel eens aangesproken wordt, en in je laatste stuk schrijf je over 'mensen' die het hardst roepen. Laat ik nou én een mens zijn én hard roepen dat ik het zielig vind.
Dus ja, in deze zin heb je het wel degelijk over mij.
Dus nogmaals mijn vraag. Mensen (waaronder ik dus) die het hardst roepen dat het zielig is, hebben automatisch dus geen idee waar ze het over hebben?
Jezus fafo bijt je er niet zo in vast

Ik beschrijf een situatie uit mijn eigen leven en jij denkt dat het meteen over jou gaat. Ik weet niks van jou. Ik heb het over mensen irl, die ken ik, daarvan weet ik dat zij geen trimhond hebben. Ik weet dat ze nooit bij een trimbehandeling waren enz. Ik praat helemaal niet in het algemeen, dat maak jij ervan.
Oh ik bijt mij er niet perse in vast hoor. Ik probeer slechts jouw tegenstrijdige spreken te beargumenteren. Je zegt namelijk dat je het over mensen in jouw omgeving hebt, nadat ik aangaf me aangesproken te voelen omdat je in mijn optiek in zijn algemeenheid aan het spreken was, wat je nu plots ontkent.
Jouw stuk waarin je praat over 'mensen' (een alomvattend begrip wat naast een groep menselijke individuen ook ieder mens in zijn algemeenheid betekent) en niet over 'mensen in mijn omgeving', wekt namelijk de indruk dat je het over iedereen hebt, waaronder dus ik als mens.
Dat je het in je middelste alinea hebt over dat je weleens wordt aangesproken (dus in jouw omgeving) wil niet zeggen dat je eerste en derde alinea waarin je over 'mensen' rept, ook meteen duidelijk maken dat het puur om jouw omgeving gaat.
Je stuk suggereert namelijk dat je het in zijn algemeen over mensen hebt én dat je in je omgeving wel eens opmerkingen krijgt.
Als mens in het algemeen concludeer ik dus in mijn optiek volkomen terecht dat je er vanuit gaat dat ik dus nooit bij een trimbeurt ben geweest, niet weet hoe lang het duurt en niet weet hoe lang de hond pauze krijgt, etc.
Ik begrijp het wel, misschien heb je het zo bedoeld, dat je het alleen over mensen in je omgeving had, maar misschien ook niet. Feit is dat je geschreven hebt dat je het over mensen in het algemeen had.
Dat je er achter bent gekomen, dat je het wellicht niet handig geschreven hebt, is prima, maar wil niet zeggen dat je meteen maar moet gaan blèren dat iemand er volledig op zichzelf betrekt en denkt dat alles om haar draait. Als je daar onzeker van wordt, hoef je dat niet op anderen af te reageren. Want het geeft niet, iedereen maakt weleens een foutje.