Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat voor raars vindt jullie hond superleuk?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Re: wat voor raars vindt jullie hond superleuk?

Ongelezen bericht door petra1 »

Stef vind het geweldig als ik heel diep inadem, met zo'n huhhhhhh geluid.
Dan gaat ze loeien en heel hard kwispelen.
Ze weet dan dat ik haar even zacht in haar gezicht blaas, geweldig vind ze dat!
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

Het raarste is toch wel de liefde voor de stofzuiger denk ik. Net als Willemijn moet en zal Kaiou gestofzuigd worden.
Hij blijft net zo lang in de weg lopen tijdens het stofzuigen totdat hij, inderdaad met het kleine mondstuk op de slang, uitgebreid gestofzuigd wordt.

En als ik wat nieuws aan heb moet daar altijd even één keer aan gelikt worden, ook zo vreemd.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Raar is toch minder raar dan je zo denken. :D Billy had dat met winkelwagentjes, dus precies zo, Inge! En Ziva wordt ook helemaal enthousiast van niezen net als Mila van DeDiana.

Sam wordt helemaal wild als ik in zijn gezicht blaas en Silka ehm... zij wordt blij van geur van heel pittig eten. Hoe meer knoflook en kruiden ik hanteer in de keuken, hoe enthousiaster zij wordt.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Mika vind echt alles superleuk, dat vind ik raar :mrgreen:
Ze is altijd zo blij, wanneer ze lekker heeft gegeten, gespeeld, geknuffeld, wanneer ik mijn schoenen aantrek, wanneer ik wakker word, van alles! En daarbij moet ze dan uitgebreid in haar mand rollen en gekke geluidjes maken :piew:

Gollum word helemaal maf wanneer ik nies :schrik:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Marjoleine schreef:Stofzuigen en dan dus extreem.
Willemijn stort zich ervoor en blijft er achteraan lopen om dan weer ter aarde te gaan. Die MOET hardhandig gestofzuigd worden, en dan met het (kleine) meubelmondstuk direct op de slang, zodat haar velletje zo ongeveer die stofzuiger ingaat :schrik:
De rest zit beledigd in de tuin of de gang, Willemijn niet. Die hobbelt al omvallend achter die stofzuiger aan :piew:

edit: stilzwijgend doet ze het trouwens, ze doet alles stilzwijgend.
Bij Charlie moet haar tong in de stofzuiger, da's heel lekker :tongue: Behalve bij de carwash, die zuigen te hard.
Over tafel lopen is ook fantastisch en haar nr 1 guilty pleasure is bubbeltjesplastic stukmaken.

Pjotr vind het dan weer geweldig om charlie voort te trekken. Of ze nu in een kartonnen doos zit, op de stoel of op een kleedje, hij komt haar met een flos of aan het ding zelf gillend door de kamer slepen :mrgreen:

De anderen zijn vrij normaal geloof ik. Tibbe moet bij wijze van hallo van mensen die hij lang niet heeft gezien uit de lucht gevangen worden. Hondje springt met z'n stokkenpootjes gewoon anderhalve meter hoog.
En Niko snapt na jaren nog steeds niet dat hij een deken zelf weer van zich af kan doen. De verwóndering dat ik zo knap ben en hij zomaar opeens bevrijd is :mann:
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Lola komt als een gek aangerend als je een broek aantrekt :19: dan strompel je vanaf je bed naar de kledingkast, sta je met één been in een broekspijp en dan komt zij springend aan. En het liefst springt ze met die scherpe nagels tegen het stuk bovenbeen dat nog bloot is.

Als ze ruikt dat ik de 'hondjesbroek' aan heb, wordt ze helemaal hysterisch. Dan gaan we binnen afzienbare tijd uitgebreid aan de wandel.

Edit: voor en na dit gedoe ligt ze voor dood in onze slaapkamer, veel te vroeg voor beweging!
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Tommy is helemaal gek van de speelbaan van de katten. Daar zit een balletje in die af en toe lichtgeeft en die je met je poot door de baan moet meppen.
Alleen zijn Tommy's poten daar net iets te dik voor dus probeert hij het met zn tong en het lukt heel aardig. Meestal probeert hij het balletje ook nog vooruit te blaffen, maar dat werkt dan weer niet...
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Runar komt neurotisch als ik een broek aandoe :scratch:

Als hij binnen geslapen heeft, komt hij altijd mee naar de badkamer en het moment dat ik een broek aantrek, begint hij dwangmatig te snuffelen aan de linkerbroekspijp (nooit de rechter). :19:
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Mickey wordt helemaal blij van de kruiwagen, ze geeft het ding regelmatig tikjes met de poot, bal in de bek en kijkt mij dan schalks aan in de hoop dat ik er mee aan de wandel ga.
Als ik dan opsta en even op en neer door de tuin loop met de kruiwagen wordt ze helemaal happy en gaat smakkend en geluiden makend met de tennisbal in de bek de kruiwagen helpen duwen, gek beest.
Dit probeert ze ook wel met de grasmaaier maar dat vind ik soms wat gevaarlijk dus mag dat nooit heel lang. Ze vindt samen in de tuin "werken" sowieso leuk.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zamunda schreef:Leuk topic :E: !
Moos schreef:Vera wil het zakje (stoffen zakje is het) met hondenkoekjes altijd dragen. Ze wil geen koekje eruit, ze wil het zakje hebben :19: Dat propt ze dan als een soort hamster in een wangzak (als ze het weer aan mij af moet geven moet ze het ongeveer uit haar bek werken), en daar loopt ze dan mee door het wandelgebied.
Laatst was ze er ook gewoon mee gaan zwemmen, had Saar daarna nogal sompige koekies.
:80: :LOL:
Ja, het ziet er ook niet uit. Ik krijg regelmatig dat mensen me toeroepen "mevrouw, ik denk dat uw hond iets in d'r bek heeft ofzo!!!" Dan roep ik terug "ja, dat klopt, het koekjeszakje". Het is net een gesprek tussen twee imbecielen dan eigenlijk :LOL:
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief

maart schreef:Runar komt neurotisch als ik een broek aandoe :scratch:

Als hij binnen geslapen heeft, komt hij altijd mee naar de badkamer en het moment dat ik een broek aantrek, begint hij dwangmatig te snuffelen aan de linkerbroekspijp (nooit de rechter). :19:
:80: die van jou ook :LOL:
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Frank wordt gestoord als ik dat Jaws deuntje neurie. Oh, en dat zinnetje uit die reclame van Lutosa, 'schatjes van patatjes', daar kan hij ook niet tegen :lol1:

En verder misschien niet zo heel raar maar wel erg grappig: hij gaat opzettelijk de verkeerde weg in op wandeling. Dan staat hij vol verwachting stil en wacht hij tot ik hem zeg dat hij verkeerd loopt om dan met een rotvaart de juiste weg in te rennen :mrgreen:
Winston
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Winston »

Muggen en vliegen willen eten. Ik heb nog nooit een hond gehad die muggen nog vliegen lekker vond, maar voor Omar is het de meest favoriete snack. Wanneer ik de beestjes frituur met mijn electrische vliegenmepper, wacht hij zéér verwchtingsvol af, bijna smekend. Als hij ze toegeworpen krijgt eet hij smakelijk. De muggenslachting is zijn favoriete moment van de dag.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Cleva schreef:Hein vindt het leuk om een balletje van de trap te laten stuiteren. De eerste paar treden gaat hij dan tree voor tree maar daarna slaat hij er een paar over en dan krijgt hei de slappe lach.
Noah heeft zoiets ook, zij laat het liefst OP een heuvel de bal los. Die laat ze dan naar beneden rollen en dan past pakt ze hem. Elke keer weer flikt ze dat, ook in het trappenhuis :hmmm:
In het park laat ze altijd haar balletje 100x in het water vallen. Ze kijkt ernaar en doet niks. Pas als ze ziet dat ik doorloop en tijd rekken weinig zin heeft, springt ze in de sloot om balletje te pakken. Ze rent dan naar mij toe en ja hoor, dan laat ze altijd "per ongeluk" de bal in het water vallen. Ze kijkt er dan ook altijd heel snugger bij, alsof het helemaal niet de bedoeling was :tongue:
Perry en Noah

Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Bas wordt helemaal happy als ik richting de bank loop. Ze rent me dan voorbij en vliegt de bank op vol verwachting kijkend of ik ook op de bank kom zitten. Ze wil niets liever dan samen op de bank. Alleen is er niks aan. Wij hebben een zithoek en daar kan ik dus niet normaal naartoe lopen zonder dat Bas voorbij komt vliegen en op de bank ploft.
Afbeelding
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drazic »

Bros gaat ook altijd op het randje van de bank kluiven, en vind het dan ook nog raar dat de kluif continue op de grond valt.
Zelf ligt hij ook graag op het randje meestal schuif ik hem dan verder naar achteren, maar sinds hij er van af is gevallen gaat hij tegen de rugleuning aan liggen. :piew:
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Dushi gaat het liefst op platiczakken liggen. Ze verkiest een verdwaalde zak altijd boven haar mand. En dat terwijl ze in principe bang is voor zo'n beetje alle knisperende geluiden.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Moos schreef:
Zamunda schreef:Leuk topic :E: !
Moos schreef:Vera wil het zakje (stoffen zakje is het) met hondenkoekjes altijd dragen. Ze wil geen koekje eruit, ze wil het zakje hebben :19: Dat propt ze dan als een soort hamster in een wangzak (als ze het weer aan mij af moet geven moet ze het ongeveer uit haar bek werken), en daar loopt ze dan mee door het wandelgebied.
Laatst was ze er ook gewoon mee gaan zwemmen, had Saar daarna nogal sompige koekies.
:80: :LOL:
Ja, het ziet er ook niet uit. Ik krijg regelmatig dat mensen me toeroepen "mevrouw, ik denk dat uw hond iets in d'r bek heeft ofzo!!!" Dan roep ik terug "ja, dat klopt, het koekjeszakje". Het is net een gesprek tussen twee imbecielen dan eigenlijk :LOL:
:LOL: :LOL:
Afbeelding
mariekebrand
Actief
Mijn ras(sen): kruising stafford

Ongelezen bericht door mariekebrand »

django word helemaal blij en wild door het woord dierenarts :roll: ben wel blij dat ie altijd met veel plezier erheen wil :mrgreen:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Mizzsylver schreef:Gaia wordt intens gelukkig als ze in de douchecabine mag zitten terwijl ik douche :piew:
:LOL:
Perry en Noah

Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

duitse herder schreef:[
Noah heeft zoiets ook, zij laat het liefst OP een heuvel de bal los. Die laat ze dan naar beneden rollen en dan past pakt ze hem. Elke keer weer flikt ze dat, ook in het trappenhuis :hmmm:
In het park laat ze altijd haar balletje 100x in het water vallen. Ze kijkt ernaar en doet niks. Pas als ze ziet dat ik doorloop en tijd rekken weinig zin heeft, springt ze in de sloot om balletje te pakken. Ze rent dan naar mij toe en ja hoor, dan laat ze altijd "per ongeluk" de bal in het water vallen. Ze kijkt er dan ook altijd heel snugger bij, alsof het helemaal niet de bedoeling was :tongue:
Kita gooide haar balletje geregeld in het kanaal, maar dan ging ze er niet achteraan. Ze zwom heel graag, maar als ze zelf haar bal in het water had gegooid, bleef ze op de kant staan piepen en jammeren. Ik kreeg regelmatig te horen dat het zielig was, helemaal als ik geïrriteerd tegen haar zei dat ze als de sodemieter die bal moest halen.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Als we naar bed gaan loopt ze achter me aan en duwt me dan tegen mijn enkels naar boven. Op de overloop pakt ze mijn hand vast tot we op de slaapkamer zijn.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
mariekebrand
Actief
Mijn ras(sen): kruising stafford

Ongelezen bericht door mariekebrand »

Wolfsblut schreef:Als we naar bed gaan loopt ze achter me aan en duwt me dan tegen mijn enkels naar boven. Op de overloop pakt ze mijn hand vast tot we op de slaapkamer zijn.
aah hoe romantisch :I: :mrgreen:
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Elmo moet een plastic flesje altijd helemaal naar huis brengen. Of het nu een wandeling is door de wijk of door het bos. Flesje moet mee en in de container :19:
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief

laeken schreef:Bas wordt helemaal happy als ik richting de bank loop. Ze rent me dan voorbij en vliegt de bank op vol verwachting kijkend of ik ook op de bank kom zitten. Ze wil niets liever dan samen op de bank. Alleen is er niks aan. Wij hebben een zithoek en daar kan ik dus niet normaal naartoe lopen zonder dat Bas voorbij komt vliegen en op de bank ploft.
dat doet me aan iets van lola denken. Wij hebben van die zitzakken voor buiten. Die dingen zijn een meter bij anderhalve meter. Als ze het geluid van zo'n zak hoort, schrapend over de grond op weg naar een goede plek, moeten man en ik héél snel zijn willen we zelf nog op dat ding kunnen liggen. Zodra zo'n zak enigszins de grond raakt, ligt mevrouw erop.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Jigzy wordt helemaal wild als ik scheetgeluidjes maak op haar buik :engel:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Valerie schreef:Jigzy wordt helemaal wild als ik scheetgeluidjes maak op haar buik :engel:
Dat doen we om te plagen. Ze is er van overtuigd dat dat rare gevoel en geluid uit haar buik komt en snapt niet dat ze er na grondige inspectie steeds maar niets van ziet :mann:
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ze hebben ieder wel hun eigen dingen, maar die zullen anderen ook vast wel herkenbaar vinden.

Figo heeft wel iets met ballen. Veel honden, dat snap ik.
Hij heeft 1 voetbal waar hij wel regelmatig mee speelt, maar echt wild wordt hij er niet van.
Komt zijn oranje balletje echter tevoorschijn ( klein, hard balletje ) dan wordt het pas echt leuk! Want dan zoekt hij zijn grote bal, als hij deze niet kan vinden is iets anders groots wat kan rollen ook goed. Dan neemt hij de grote in de bek en dan doet 'ie daarmee de kleine bal mee aanduwen.

Als hij een beetje lui is, of als het warm is, dan doen we met datzelfde oranje balletje een soort voetbal voor lamzakken.
Hij neemt dat balletje dan in zijn bek, gaat op een twee/drie meter van mij afliggen en duwt hij dat balletje met zijn snuit of poot naar mij.
Ik trap hem dan terug, en zo zijn we dan een paar minuten bezig.
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef

Ongelezen bericht door wiebel »

Boef word wild als ik in zijn gezicht blaas. Zo wild dat je moet opletten om niet gelikt, gebeten of gekrabt te worden.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ze vinden het allemaal, maar Atoq met stip, helemaal leuk als ik een kleed glad op de vloer probeer te leggen. Het is de sport om voordat het kleed de grond raakt erop te springen :piew: Zodra ze zien dat ik een kleedje pak voor ze om op te liggen/kluiven/spelen komen ze aangerend en staan ze te springen.

Spring is helemaal bezeten van stoffers en de bezem. Ze breekt de boel af als ik ga vegen en zij kan er niet bij. Als ze er bij loopt hangt ze dus vast in de bezem.

Elena heeft een buurvrouw fetish. Die kan urenlang de buurvrouw begluren en ze heeft periodes dat ze gillend naar de tuin of de serre rent als de buurvrouw thuiskomt om haar te gaan begluren. Geen idee hoe ze hier bij komt. De buurvrouw zegt de honden wel eens gedag maar meer niet. Ze hebben nooit een snoepje ofzo van haar gehad. Als buuf in de tuin aan het werk is, is Elena helemaal in trance heen een weer de buuf aan het volgen.

Verder kan ik even niet iets raars bedenken geloof ik.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”