Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Moeten we onze hond houden? Deel 2.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Moeten we onze hond houden? Deel 2.

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik vind het ronduit asociaal dat je een hond met zoveel jachtpassie en waar je werkelijk 0,0 controle over hebt los laat lopen :ugh: .
Ik geef de medewerkers van de dierenambulance dan ook groot gelijk dat ze je erover aanspraken.

Herplaats Leo alsjeblieft.
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Zamunda schreef:Ik vind het ronduit asociaal dat je een hond met zoveel jachtpassie en waar je werkelijk 0,0 controle over hebt los laat lopen :ugh: .
Ik geef de medewerkers van de dierenambulance dan ook groot gelijk dat ze je erover aanspraken.

Herplaats Leo alsjeblieft.
Ik kan het hier echt mee eens zijn. Ik vind het altijd moeilijk om iemand ergens op aan te spreken. Maar dat van die zwaan zit mij ook erg hoog. Zwanen die een partner hebben, hebben die voor het leven en dan is het zo vreselijk als één van de twee dood zou gaan of gewond raakt en daardoor weggehaald wordt.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Het is gewoon echt heel erg moeilijk om genoeg tijd en motivatie te vinden om probleemgedrag in goede banen te leiden als je een baan en een gezin met twee jonge kinderen hebt. Daar gaat heel veel tijd in zitten en die heb je gewoon niet. Ik heb inmiddels ook het eerste herplaats verhaal gelezen en dacht toen dat je haar beter gelijk terug naar de fokker had kunnen brengen, zeker met in het achterhoofd dat je binnen twee jaar twee kinderen zou hebben. Daar kun je geen werkhond bij hebben, daar heb je gewoon echt geen tijd voor.
Ik vind niet dat je koste wat kost door moet zetten omdat je niet wilt falen, dat proef ik een beetje uit je bericht. Je hebt er naar jouw idee alles aan gedaan om een goede baas te kunnen zijn maar deze combinatie werkt gewoon niet en dat frustreert. Ik denk echt dat het voor alle partijen beter is om Leo te herplaatsen.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ik zou de laatste zijn om een hond te herplaatsen,maar in jou geval denk ik dat je de hond er een plezier mee doet.
Je kan wel trouw naar een curses gaan 1 x per week,maar dan moet je er wel wat mee doen.
Ik lees in jou verhaal eigenlijk geen tijd ,en geen zin meer.Volgens mij ben jij geen gelukkige baas meer en de hond geen gelukkige hond meer.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nog even alleen dit stukje uit je verhaal.............
JayAloha schreef:Moet ik een elektronisch hulpmiddel gebruiken? Dat hielp ook tegen het nachtelijke geblaf. We hebben niet eerder zo serieus overwogen de hond weg te doen. Misschien zij wij gewoon ongeschikt
Nee, nee, nee!!!!!!!!!!!
Dat had al niet gemoeten tegen het nachtelijk geblaf.

Dat is de hond laten boeten en nu een band omhangen omdat jij zelf te weinig hebt gedaan aan het opvoeden en trainen om hem onder controle tehouden.
Echt NIET!! :devil:

Dat je er met het komen van kinderen te weinig tijd voor hebt geloof ik direct.
Maar breng die hond dan onder op een goed adres verdorie!!
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Ben dagelijks zo'n 2-3 uurtjes met Luna op pad.

Wil dat allemaal leuk en aardig blijven moet je er -denk ik - ook voor je zelf een stuk ontspanning uit halen om met je hond lekker buiten bezig te zijn. En niet zo zeer zien als een extra dagtaak in een toch al druk leven met kleine kinderen.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Moet ik een elektronisch hulpmiddel gebruiken? Dat hielp ook tegen het nachtelijke geblaf
Het idee alleen al :ugh:
Ik zou ook herplaatsen. Ik denk dat Leo op een plekje bij mensen die verstand hebben van jachthonden veel gelukkiger is en dan kunnen jullie je bezig houden met de gezinsuitbreiding.
Er is hier genoeg hulp te vinden voor herplaatsing en zoals gezegd kan ook de rasvereniging daarmee helpen.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Probeer eens te gaan fietsen (aangelijnd!!!) in plaats van haar op een onverantwoorde plek los te gooien. Sowieso nooit meer los gooien, ook al lijkt de kust veilig.
Misschien scheelt dat al iets. Daarnaast heel veel blijven trainen, en ik zou zeker ook een goede gedragstherapeut/trainer zoeken die ervaring heeft met jachthonden.
Je kan ook nog een lange lijn/riem kopen zodat ze toch iets meer bewegingsvrijheid heeft.
Probeer het fietsen maar eens.

Mocht je die allemaal niet willen dan inderdaad herplaatsen.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik zou niet gaan fietsen als je zwanger bent met deze hond, is ook onverantwoord.

Herplaatsen is ook het eerste wat in mij opkomt. Als je jachthonden als huishond houdt, moet je je verantwoording nemen. Zorgen dat ze op een bepaalde manier aan hun trekken komen en niet zich gaan botvieren op onschuldige dieren. Je kan niet altijd voorkomen dat er bv eens een konijn sneuveld, maar dat een zwaan 5 minuten toegetakeld wordt door een losgeslagen hond is ronduit belachelijk en asociaal. Ik had na 1x roepen al in het water gestaan, als mijn honden dit zouden flikken.

Een uurtje jachttraining per week (of een avondje, wat dan ook) is niet genoeg voor dit type hond.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Ik zou inderdaad ook herplaatsen. Lijkt mij het beste voor alle partijen.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Inge O schreef:
nathalie schreef:Ik zou niet gaan fietsen als je zwanger bent met deze hond, is ook onverantwoord.
als ik het goed heb is ts een man, die kans lijkt me dus klein :mrgreen: .
Oh. Ging er vanuit dat het een zij was :mrgreen:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Een goede hond op de verkeerde plaats. Herplaatsen lijkt me echt het beste voor iedereen.Jammer dat de fokker een hond met zoveel passie aan mensen heeft gegeven die daar weinig mee kunnen.
Wij hebben ook een DSL, inmiddels al ruim 10 en een geweldige huisgenoot, ook buiten gaat het prima, hij kan prima los op plaatsen waar weinig wild zit maar de fokker heeft dan ook zorgvuldig gekeken welk pupje de minste passie had.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

laeken schreef:Als jij schrijft wat je schrijft dan lees ik wat ik lees. :80: Ongeduld, of beter gezegd, geen geduld. Weinig begrip voor de hond en vooral overlast. Wil niet lullig doen maar je zeikt meer over je natte broek dan het feit dat je hond niet onder controle is en je hem de kans gaf een zwaan toe te takelen. Daar lijk je te weinig tijd en inzet voor te hebben. Wat geeft een natte broek? Help die zwaan en baal niet overal van.
Het is geen verwijt, het is gewoon wat ik lees. En sorry, je kan het wel ontkennen maar dan druk je je verkeerd uit. Het druipt er nl voor mij vanaf als ik je tekst lees. Kan ik ook niks aan doen. :wink:
Helemaal mee eens! Herplaatsen zo snel mogelijk!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik ben jou en Leo een jaar geleden tegengekomen op het strandje daar. Toen begon alles net wat makkelijker te gaan had ik het idee. En ik vond het zo'n leuke hond.

Ik probeer me nu voor te stellen dat Leo bij een baas woont die gelukkig wordt van jachttraining doen, van de hele dag met de hond bezig zijn, misschien een baas zonder kleine kinderen. En dan voelt het bijna oneerlijk dat jullie Leo zouden houden. Het gaat als eerste om de kwaliteit van haar verdere leven. En als tweede om jullie geluk als gezin. Beide hebben meer kans van slagen als Leo ergens anders woont. Dat denk ik tenminste.

Dat gezegd te hebben lijkt het me verschrikkelijk moeilijk om een hond te herplaatsen. En je hebt er al zoveel tijd, liefde en energie ingestoken...

Net als hier eerder gezegd is denk ik ook dat jullie prima een hond zouden kunnen hebben, maar een hond met enorme jachtpassie is echt maar voor heel weinig weggelegd.

Sterkte met je beslissing...
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

doe maar gewoon herplaatsen, jullie weer een makkelijker leventje en de hond een plaats waar ie wel gewenst is en gewaardeerd wordt en waar ze wat met hem doen.
wel op een goede plek alsjeblieft want dat zijn jullie wel aan hem verplicht nadat je er zelf zo'n zooitje van gemaakt hebt.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Leonie.
Zeer actief

Renee, dat advies is al gegeven, dus iemand zich nog even slechter laten voelen dan ie al deed lijkt me niet nodig.
renee-uk
Zeer actief

Leonie. schreef:Renee, dat advies is al gegeven, dus iemand zich nog even slechter laten voelen dan ie al deed lijkt me niet nodig.
en dat houdt in dat ik mijn mond moet houden?
als jij je nou bezig houdt met wat jij post doe ik dat met mijn posts, ok?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Leonie.
Zeer actief

Leuk forum ja, als iedereen zich alleen met z'n eigen posts bezighoud ;)
renee-uk
Zeer actief

Leonie. schreef:Leuk forum ja, als iedereen zich alleen met z'n eigen posts bezighoud ;)
nog leuker forum als mensen zich niet bezig houden met wat zij vinden dat een ander al dan niet mag posten :idea:
sorry leonie maar het interesseert me werkelijk geen moer wat jij vindt dat ik al of niet mag zeggen en eigenlijk hoop ik dat je je fijn met je eigen bemoeisels gaat bemoeien want in convo's zoals deze heb ik al helemaal geen zin.
Afbeelding

Leonie.
Zeer actief

Reageer dan niet zo als je daar geen zin in hebt. Als het je echt geen moet interesseerde zou je de behoefte niet hebben dat neer te schrijven.
Je mag alles zeggen wat je wil hier, ik zeg alleen dat het naar mijn mening niet nodig was nog even een trap na te geven en ik vind het jammer dat je vaak zo negatief post.

Sorry van je topic ts, ik zal er verder vanaf blijven.
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Oh en trouwens, dit wil niet zeggen dat jullie totaal ongeschikt zijn voor een hond natuurlijk, alleen wel voor deze hond en/of een ras met flink jachtinstinct. Mochten jullie overgaan tot herplaatsen en ooit weer overwegen een hond te nemen denk ik dat je beter voor een (jong)volwassen herplaatser kunt gaan. Dan weet je een beetje wat je kunt verwachten. Er zijn genoeg leuke, ongecompliceerde gezinshonden te vinden. Leo kan ook een heel leuke, ongecompliceerde hond zijn maar dan wel bij iemand die tijd, geduld en ervaring heeft. :ok:
renee-uk
Zeer actief

Leonie. schreef:Reageer dan niet zo als je daar geen zin in hebt. Als het je echt geen moet interesseerde zou je de behoefte niet hebben dat neer te schrijven.
Je mag alles zeggen wat je wil hier, ik zeg alleen dat het naar mijn mening niet nodig was nog even een trap na te geven en ik vind het jammer dat je vaak zo negatief post.

Sorry van je topic ts, ik zal er verder vanaf blijven.

het interesseert me geen moer wat jij vindt dat ik mag zeggen of wat je van mijn posts vindt, dat zeg ik.
lezen is niet je sterkste kant blijkbaar.
en als ik wil posten zoals ik deed dan doe ik dat en jij bent wel de laatste die mij daarvan zal tegenhouden.
ik ben oud en wijs genoeg om zelf uit te maken wat ik wel of niet post en zal dat echt niet veranderen of nalaten omdat een of ander bemoeiziek juffertje me de les gaat lezen.:piew:

mensen die honden zo tekort doen en dan ook nog over tt's beginnen kunnen niet op mijn medeleven rekenen, ik hou van honden namelijk en op die manier met een hond omgaan doe je gewoon niet.
dat je je vergist in het hondenhouden kan, maar dat hebben ze dan al twee jaar gedaan en dat is twee jaar te lang in mijn ogen.
kun je je druk maken om die mensen maar die mensen kiezen hiervoor; ik maak me druk om de hond, die heeft namelijk niks te kiezen en moet het maar ondergaan, van kwaad tot erger dus!
Afbeelding

korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Tja... een zootje van gemaakt.
Je kunt maar niet meer als je best doen.
Er moet voldoende tijd vrijgemaakt kunnen worden om dagelijks intensief met zo'n hond bezig te kunnen zijn.
Lijkt mij niet makkelijk als vader met zulke jonge kinderen en fulltime dagdienst baan? Zeker niet met winterdag.
Kan mij best voorstellen, dat het dan eventjes te veel wordt, als de hond ondanks je inspanningen na enkele jaren nog niet wilt steken of snijden.
JayAloha
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door JayAloha »

@iedereen. Bedankt voor de adviezen. Marktplaats ga ik natuurlijk niet doen. Dan idd via de rasvereniging of via via. Jammer dat sommige mensen soms verwijtend doen. Asociaal vind ik mezelf overigens ook al niet. Het scenario met een zwaan had ik zelf niet voor mogelijk gehouden. Een natte broek vind ik ook niet zo'n ramp. Maar mensen lezen soms ook graag wat ze willen lezen misschien.

Herplaatsen klinkt heel makkelijk, maar ik heb deze hond uitgezocht en met veel liefde opgevoed, althans, geprobeerd, en het is geen bibliotheekboek die ik zo even terug breng. Dat is een beslissing die ik niet makkelijk neem. Vandaar ook mijn roep om advies. Nou die heb ik gekregen. Bedankt daarvoor. We kijken het (met veel liefde voor de hond) nog even aan. Ik zal het er ook op de jachthonden vereniging over hebben. Overigens noem ik de naam vd hond niet graag omwille van privacy.

PS. Een andere reden om deze openlijke worsteling met jullie en anderen te delen op dit forum is ook om andere/toekomstige hondenbezitters de kans te geven kennis te nemen van mogelijke scenario's, problemen of twijfels. Zo zou ik het nu altijd afraden om een hond te nemen als je tegelijk aan kleine kinderen gaat beginnen. Tenzij het een hond is die zichzelf prima kan vermaken.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik ken je eerdere posts niet, ook niet gelezen. Maar n.a.v. deze, zegt mijn gevoel wel dat je er het beste aan doet om te herplaatsen. In eerste instantie voor de hond, en daarmee bedoel ik niet dat je een slecht baasje bent. Ten tweede omdat ik lees dat er afstand en onbegrip is met familie en er een tweede kindje op komst is.

Ik geloof wel te lezen dat jullie, vanuit jullie kunnnen, vanalles hebben geprobeerd. Maar ik denk dat het gewoon niet gaat lukken als ik heel eerlijk ben.
Omdat de basis inderdaad al verbeterd zal moeten worden, daar is veel tijd en geduld voor nodig. Die tijd hebben jullie volgens mij gewoonweg niet, want dan bedoel ik niet een extra uurtje vrijmaken in de week. Ik denk dat als je de basis weer goed wilt krijgen, daar heel veel tijd in gaat zitten.
Dat je hem niet op marktplaats gooit, of zomaar wegdoet blijkt ook wel uit je post. Anders had je het niet zolang geprobeerd.

Mijn advies: ga op zoek naar iemand waarbij je een goed gevoel hebt. Iemand die Leo kan geven wat hij nodig heeft.
Geen leuke beslissing, maar als het een goed adres is en je weet dat die persoon meer met hem aan de slag gaat, dan denk ik dat je over je eigen hartenzeer heen moet stappen en de hond dat moet gunnen.
Dan heb je in je gezin weer rust, wat ook niet verkeerd is, lijkt me. Kan de familie gewoon lekker op bezoek komen straks, als jullie kindje geboren is.
En dan kunnen jullie op jullie gemak zoeken naar een hond die meer binnen jullie gezin past.

Sterkte. Want leuk is anders.
renee-uk
Zeer actief

JayAloha schreef:@iedereen. Bedankt voor de adviezen. Marktplaats ga ik natuurlijk niet doen. Dan idd via de rasvereniging of via via. Jammer dat sommige mensen soms verwijtend doen. Asociaal vind ik mezelf overigens ook al niet. Het scenario met een zwaan had ik zelf niet voor mogelijk gehouden. Een natte broek vind ik ook niet zo'n ramp. Maar mensen lezen soms ook graag wat ze willen lezen misschien.

Herplaatsen klinkt heel makkelijk, maar ik heb deze hond uitgezocht en met veel liefde opgevoed, althans, geprobeerd, en het is geen bibliotheekboek die ik zo even terug breng. Dat is een beslissing die ik niet makkelijk neem. Vandaar ook mijn roep om advies. Nou die heb ik gekregen. Bedankt daarvoor. We kijken het (met veel liefde voor de hond) nog even aan. Ik zal het er ook op de jachthonden vereniging over hebben. Overigens noem ik de naam vd hond niet graag omwille van privacy.

PS. Een andere reden om deze openlijke worsteling met jullie en anderen te delen op dit forum is ook om andere/toekomstige hondenbezitters de kans te geven kennis te nemen van mogelijke scenario's, problemen of twijfels. Zo zou ik het nu altijd afraden om een hond te nemen als je tegelijk aan kleine kinderen gaat beginnen. Tenzij het een hond is die zichzelf prima kan vermaken.
wat voor nut heeft dat 'even aankijken' als aan alle kanten blijkt dat het niet goed gaat, jullie niet genoeg tijd in deze hond (kunnen) stoppen en die weinige tijd in de nabije toekomst nog minder gaat worden?
ik denk dat je die liefde voor je hond eerder laat blijken door hem een beter leven te bezorgen, ook al is dat bij een ander, dan door door te gaan op een doodlopende weg.
liefde is ook loslaten.
uiteindelijk komt de vraag of je je hond moet houden niet plotseling opzetten, jullie hebben daar al eerder over gedacht en waarom zou dat nu dan opeens niet meer aan de orde zijn, terwijl je er weer een topic over opent?
Afbeelding

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Niet erg om toe te geven dat je hond een paar stappen te veel voor jullie is.
Geloof dat je de hond en jezelf voor nu en in de toekomst een plezier doet om te herplaatsen. Een baan en je vrouw zo 2 kinderen plus nog iets van een sociaal leven en daarnaast een drukke jachthond die al een poosje aan het ontsporen is, zijn toch wel feiten waar je niet omheem kunt en dat je beter kunt herplaatsen .
Voor jullie word het alleen maar moeilijker en voor de hond ook als je langer wacht en het maar weer even aanziet.
Nu heeft hij og enigsinfs kans op een baas die er wat mee kan , wacht je langer word jullie ergenis groter en zijn gedrag ook en dat maakt zijn kansen ook minder groot.
Wie wil er een hond hebben die al zo lang in bepaald negatief gedrag zit .? Hoe langer je ergens in zit wat niet leuk is hoe negatiever je gedrag word. Geld voor iedere relatie , hond/baas en mensenrelatie's.
Soms is positief blijven en de boel nog even aanzien helemaal niet zo positief , je laat het eigenljk allemaal een beetje gebeuren en doorgaan waar je eigenljk vanaf wil.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Geloof dat je de hond en jezelf voor nu en in de toekomst een plezier doet om te herplaatsen. Een baan en je vrouw zo 2 kinderen plus nog iets van een sociaal leven en daarnaast een drukke jachthond die al een poosje aan het ontsporen is, zijn toch wel feiten waar je niet omheem kunt en dat je beter kunt herplaatsen .
Voor jullie word het alleen maar moeilijker en voor de hond ook als je langer wacht en het maar weer even aanziet.
Nu heeft hij og enigsinfs kans op een baas die er wat mee kan , wacht je langer word jullie ergenis groter en zijn gedrag ook en dat maakt zijn kansen ook minder groot.
Wie wil er een hond hebben die al zo lang in bepaald negatief gedrag zit .? Hoe langer je ergens in zit wat niet leuk is hoe negatiever je gedrag word. Geld voor iedere relatie , hond/baas en mensenrelatie's.
Soms is positief blijven en de boel nog even aanzien helemaal niet zo positief , je laat het eigenljk allemaal een beetje gebeuren en doorgaan waar je eigenljk vanaf wil.
bouvierpoedel
Zeer actief

kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ik denk dat de belangrijkste tegenhouder je angst is dat je hond niet goed terecht komt en je eigen gevoel van gefaald hebben.
In die zin heeft Renee gelijk dat herplaatsen meer een daad van liefde kan zijn dan doormodderen. Ik heb het net achter de rug met een hondje dat niet in mijn gezin kon blijven. Er heeft zich redelijk snel iemand gemeld via de r.v., mensen met ervaring met- en absolute voorkeur voor het ras. Als ik nu zie hoe goed hij het daar getroffen heeft en hoe snel zijn gedrag zich herstelt, ben ik enorm opgelucht en superblij voor hem. Die mensen zijn stapelverliefd op hem.
De gevoelens van gemis en van gefaald hebben, die blijven, maar dit is het beste wat ik onder de omstandigheden had kunnen doen. "Wegens omstandigheden" moeten herplaatsen is zeer pijnlijk, maar als de hond nog jaren van leven voor de boeg heeft, echt het beste. Wanneer schuldgevoelens de basis van de relatie worden kan die beter worden beëindigd.
Daarnaast vind ik dat niemand hoeft te gaan vingerwijzen en oordelen, je bent waarschijnlijk zelf je strengste rechter. Sommige mensen houden van honden. Sommige mensen houden van honden én van mensen. Ik heb respect voor je geworstel en daarin de eventuele fouten die je gemaakt hebt. Legio mensen doen zonder de minste gewetenswroeging en op de meest verfoeilijke manieren een dier weg. Daar hoor jij niet bij...
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”