Uiteindelijk alleen een contract over garantie en terugbrengen etc.
Daardoor heb ik wel geweldige gezinnen uit kunnen kiezen en heb ik het geluk dat er veel contact is en blijft en dat ze niet ver weg wonen

Moderator: moderatorteam
Belachelijk! En walgelijk.moosje schreef:Ooit een keer een aanbetaling gedaan voor een pup, maar vriend en ik gingen uit elkaar.
Kon er dus geen pup bij hebben, pup zou er komen omdat vriend veel thuis zat. Kreeg geen geld terug, ik moest maar gewoon een pup nemen, aldus de fokker...
Zij vond uit elkaar gaan geen reden om af te zeggen.
Dat zegt niks, ik had voor Bijou haar tweede nestje 11 pupkopers op de wachtlijst.Tara schreef:Zoals ik zei: balletjes kunnen héél raar rollen.Shima schreef:Dan moet je pas gaan fokken als je een flinke wachtlijst hebt.
Weet ik hoor, ik had ook 15 mensen op de lijst toen mijn eerste nest van 7 pups geboren werden.gonnie schreef:Dat zegt niks, ik had voor Bijou haar tweede nestje 11 pupkopers op de wachtlijst.Tara schreef:Zoals ik zei: balletjes kunnen héél raar rollen.Shima schreef:Dan moet je pas gaan fokken als je een flinke wachtlijst hebt.
Bijou kreeg er toevallig ook 11, toen ik iedereen ging bellen hadden ze ineens al een pup van een ander ras, of vonden ze het ineens te duur.
Dus toen had ik niemand meer, dan krijg je toch wel even pijn je buik hoor. Zag me al op een flat zitten met 14 honden. Haha.
Ik ging pas een nestje fokken als ik een redelijke wachtlijst had, maar dat zegt dus ook niets.
Dat zou ik ook eventueel wel willen doen.Tara schreef:Dat laatste lijkt mij ook niet meer dan billijk.renee-uk schreef:geen moeite mee, maar wel pas nadat de pups er zijn en ik zeker weet dat er eentje voor mij bij zit.
Ik lees dit zo vaak, het is eigenlijk net zo raar als fokkers die mensen afwijzen als ze vragen wat een pup kost. Wat een onzin is dat zeg? Het zou voor mij geen verschil maken, rashonden zijn sowieso abnormaal duur, maar je mag toch zeker wel vragen wat zo'n beest moet kosten? Alsof de groenteboer je geen appels wil verkopen als je vooraf vraagt wat ze kosten.Elvira schreef:Er is mij nooit om een aanbetaling gevraagd, de pup prijs vroeg ik meestal pas bij afhalen.