Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

aanbetaling

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Aantal honden: 2

Re: aanbetaling

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Ik heb dat wel gemeld bij het eerste telefonisch gesprek daarbij ook verteld over een uitgebreid contract wat getekend moet worden etc. Meer om wat beter te selecteren, dan om het echt na te streven.
Uiteindelijk alleen een contract over garantie en terugbrengen etc.

Daardoor heb ik wel geweldige gezinnen uit kunnen kiezen en heb ik het geluk dat er veel contact is en blijft en dat ze niet ver weg wonen :)
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
M@rijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door M@rijke »

Bij Finca heb ik ook een aanbetaling gedaan bij Ayla hoefde het niet, bij mijn vorige honden ook nooit een aanbetaling gedaan
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik heb geen aanbetalingen gevraagd. De meeste pupkopers vroegen er na mijn belletje dat de pups er waren, wel of ze wat over moesten maken, maar ik wil dat niet hebben. Mijn pups tot het moment van ophalen (en hier dus ook betalen).
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nooit gedaan...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Als ik zelf fokte zou ik geen aanbetaling vragen omdat ik id niet zou willen dat mensen een pup zouden komen halen omdat ze al betaald hebben.

Wel heb ik zelf voor mijn herder een aanbetaling gedaan,maar dat was pas toen we de pups bezocht hadden en er één gekozen hadden.
Ik heb ook contact gehad met een fokker en daar moest je een aanbetaling doen zelfs voor de teef gedekt was.Dat doe ik dus niet,want er stond ook dat als de teef niet vol was of er niet genoeg pups geboren werden je doorschoof naar een ander nest,van geld terug krijgen was geen sprake.Dat von dik zo'n vreemde regeling.

Meestal heb ik 2e handsjes en als ik dan eens een pup koop doe ik dat omdat ik een pup uit een gekozen combinatie wil en niet omdat de fokker me doorschuift naar een ander nest.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ooit een keer een aanbetaling gedaan voor een pup, maar vriend en ik gingen uit elkaar.
Kon er dus geen pup bij hebben, pup zou er komen omdat vriend veel thuis zat. Kreeg geen geld terug, ik moest maar gewoon een pup nemen, aldus de fokker...
Zij vond uit elkaar gaan geen reden om af te zeggen.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

moosje schreef:Ooit een keer een aanbetaling gedaan voor een pup, maar vriend en ik gingen uit elkaar.
Kon er dus geen pup bij hebben, pup zou er komen omdat vriend veel thuis zat. Kreeg geen geld terug, ik moest maar gewoon een pup nemen, aldus de fokker...
Zij vond uit elkaar gaan geen reden om af te zeggen.
Belachelijk! En walgelijk.
Wij hebben voor Hummer, geheel ongevraagd, een aanbetaling gedaan toen hij 5 weken was. Dat wilde ik (Rob niet hahahah)
Er zat in dat nest b.v. een prachtig getekende andere reu, een 'grijstijger' Maar die was al vergeven aan mensen in Canada.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik vind het geen probleem om een aanbetaling te doen op het moment dat zeker is dat er een pup voor me bij zit. Maar ik heb ook weleens interesse getoond in een combinatie en om op de belangstellingslijst te komen moest ik al een fiks bedrag aanbetalen, dat was zowat een jaar voor de geplande dekking. Dat doe ik niet.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Tara schreef:
Shima schreef:Dan moet je pas gaan fokken als je een flinke wachtlijst hebt.
Zoals ik zei: balletjes kunnen héél raar rollen. :wink:
Dat zegt niks, ik had voor Bijou haar tweede nestje 11 pupkopers op de wachtlijst.
Bijou kreeg er toevallig ook 11, toen ik iedereen ging bellen hadden ze ineens al een pup van een ander ras, of vonden ze het ineens te duur.
Dus toen had ik niemand meer, dan krijg je toch wel even pijn je buik hoor. Zag me al op een flat zitten met 14 honden. Haha.

Ik ging pas een nestje fokken als ik een redelijke wachtlijst had, maar dat zegt dus ook niets.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik vraag een aanbetaling als de mensen weten dat er een pup voor hun bij zit en voor het eerst zijn wezen kijken. sommige willen dan zelfs al het hele bedrag betalen.
ellen
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

gonnie schreef:
Tara schreef:
Shima schreef:Dan moet je pas gaan fokken als je een flinke wachtlijst hebt.
Zoals ik zei: balletjes kunnen héél raar rollen. :wink:
Dat zegt niks, ik had voor Bijou haar tweede nestje 11 pupkopers op de wachtlijst.
Bijou kreeg er toevallig ook 11, toen ik iedereen ging bellen hadden ze ineens al een pup van een ander ras, of vonden ze het ineens te duur.
Dus toen had ik niemand meer, dan krijg je toch wel even pijn je buik hoor. Zag me al op een flat zitten met 14 honden. Haha.

Ik ging pas een nestje fokken als ik een redelijke wachtlijst had, maar dat zegt dus ook niets.
Weet ik hoor, ik had ook 15 mensen op de lijst toen mijn eerste nest van 7 pups geboren werden. :wink: 2 pups heb ik in de 7e week nog andere (heel fijne!) baasjes voor gevonden nadat de rest van de wachtlijst al was voorzien van een pup van ander ras. Even de bestelde pup afzeggen is natuurlijk niet nodig. :pffff: Dat mensen afzeggen is jammer, maar liever dat dan de pup wel nemen en dat je hem over 3 maanden terugkrijgt of nog erger ... op Marktplaats ziet staan. ik geloof dat ik dan helemaal dol zou worden :ugh: Maar fokken zonder wachtlijst vind ik vragen om problemen.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Wij hebben geen aanbetaling hoeven doen voor de babies maar ik zou er geen moeite mee hebben. Dan wel wanneer ik heb gekozen, ik wil dan wel weten dat ik een aanbetaling doe voor de pup die ik ook echt wil.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Tara schreef:
renee-uk schreef:geen moeite mee, maar wel pas nadat de pups er zijn en ik zeker weet dat er eentje voor mij bij zit.
Dat laatste lijkt mij ook niet meer dan billijk. :wink:
Dat zou ik ook eventueel wel willen doen.
Maar dat zeker zijn dat er eentje voor mij bij zit is toch pas nadat ik de pups heb gezien.
Dus niet voor de geboorte en ook niet de eerste twee/drie weken na de geboorte.

Het is me overigens nooit gevraagd.
Ik heb mijn pups betaald op het moment dat ik ze ophaalde.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Pas na het kiezen zou ik eventueel een aanbetaling willen doen. Absoluut niet om op een wachtlijst te komen.
Ik heb het zelf overigens niet hoeven doen. Kiyoshi heb ik wel een week van ten voren betaald omdat ik liever niet zoveel cash op zak heb. Dus gewoon via de bank.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Hm, ik ben niet zo geneigd om aan te gaan betalen, vertrouwen zou er ook moeten zijn zonder dat er geld tussen zit, zo niet, dan zoeken we verder.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

nog nooit gedaan en nooit gevraagd.

Moest ik op leeftijd van 5-6 weken gaan kijken en het nest staat me aan, dan zou ik eventueel wel iets willen geven als me dat gevraagd wordt.
Maar goed en leuk op papier, is niet per sé goed en leuk in het echt. En ik wil toch echt wel een hondje waar ik in het nest al potentieel in zie.

Nu, ik heb niet veel ervaring met pups kopen en dat blijft ook wel zo, gezien mijn honden gelukkig een heel aantal jaar mee gaan tot nu toe en ik geen verzameling honden heb en wil :lol1:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik heb er geloof ik niet eens naar gevraagd, of dat de bedoeling was.. Ik heb Pom met internetbankieren betaald haha, een paar dagen voordat ik haar opgehaald heb. Dat vond ik het makkelijkst, en dat was in orde.

als ik zelf zou fokken zou ik ook geen aanbetalingen vragen denk ik..
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

nee ik vraag geen aanbetaling om de eenvoudige reden dat tot 8 weken het mijn pup is, als er in die 8 weken ineens iets uitkomt bij een pupkoper waar ik niet van gediend ben ik nog altijd zonder gezeur kan zeggen je krijgt geen
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik heb aanbetaald voor Izzy. Puur omdat ik zeker ben dat ik haar wil en degene waar ze vandaan komt bang is dat ik op het laatste moment afhaak. Als ik er niet zeker van was, had ik het nooit gedaan. Ik zou dus niet betalen voor een ongeboren pup.
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Ik vraag wel een aanbetaling. Daar dek ik meestal al de eerste kosten mee.
Maar men betaald hier niet bij komen kijken. Hier komen ze eerst kennismaken, dan stuur ik de mensen naar huis. Eenmaal thuis mogen ze nadenken of ze een pup willen en eventueel al welke (van de beschikbare). Dan krijgen ze een week om weer contact met mij op te nemen en door te geven of ze ervoor gaan of niet. Eventueel mogen ze best nog eens langskomen als ze het niet zeker weten maar meestal weet men dat wel. (hier gebeurd het zelden dan men wacht tot de pups wat ouder zijn voor ze kiezen en ik vind dat best)
Als iemand dus wel een pup wilt dan maken ze het handgeld over, en de rest komt of contant bij het ophalen, of via de bank voordat ze de pup komen halen.
Dit doe ik nu zo'n jaar of 5 en bevalt me perfect.

Handgeld terug betalen doe ik alleen wanneer ik uiteindelijk toch zelf besluit om af te zeggen (ongeacht de reden, dat recht heb ik ten alle tijden en vertel ik mijn pupkopers ook) of wanneer iemand echt een goede reden heeft.
Gaat al jaren goed zo.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Zelf vragen doe ik niet.
Als mensen om wat voor reden dan ook enige vorm van twijfel hebben heb ik liever dat ze last minute afzeggen dan dat ze toch maar de pup komen halen omdat ze al (deels) betaald hebben.

Persoonlijk zou ik zelf ook liever niet een aanbetaling betalen, maar als het goed voelt en ik zeker ben dat ik een pup uit die combinatie wil, dan zou ik een gevraagde aanbetaling wel doen. Het vragen van een aanbetaling is voor mij wel reden nog eens goed na te denken of ik echt perse bij die fokker een pup wil of niet.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Als het nestje geboren is en ik daar erg graag een pup uit wil heb ik totaal geen moeite met een aanbetaling.
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Persoonlijk vind ik het idee van een aanbetaling niet fijn. Ergens voelt dat alsof je zeker wilt zijn dat er een produkt wordt afgenomen ipv dat een levend wezen een thuis voor altijd kijgt...

Daarnaast hou ik graag de vrijheid om af te kunnen zeggen als er medische zaken naar voren komen die niet passen bij de hond die we zoeken. Ik zoek een hond voor behendigheid, dus goede ogen en een gezond lichaam zijn essentieel! Tot de pup is verhuisd zijn dat potentiele breekpunten, maar nadat de pup is verhuisd gaat die nooit meer weg ;)
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks

Ongelezen bericht door Bons »

Is ons nog nooit gevraagd en zou ik ook niet doen. Ik zie het nut er niet van in, als iemand zich bedenkt en de pup alleen komt halen omdat hij/zij anders de aanbetaling kwijt is, wat schiet je daarmee op, graag of helemaal niet zou ik denken. Fokkers die een aanbetaling vragen neem ik dan ook niet serieus.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

Er is mij nooit om een aanbetaling gevraagd, de pup prijs vroeg ik meestal pas bij afhalen. (ook niet in België/Engeland) Ik zou het ook niet vragen omdat ik niet zou willen dat mensen die er eigenlijk van af willen zien, toch maar de pup nemen omdat ze een aanbetaling hebben gedaan. Bovendien kun je altijd iets te weten komen over de toekomstig puppy-eigenaar, waarom je er van af wil zien.
Afbeelding
Kita
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Lhasa Apso, boomer, chihuahua, "vullisbakkie"

Ongelezen bericht door Kita »

Ik heb voor Cinna een aanbetaling gedaan... dit vond ik geen probleem. Ik ben daarna nog een paar keer op visite geweest voor we haar mochten halen... ze was geboren op nog geen 10 minuten scooter afstand van ons huis :D Toen we met Ronja gingen kennismaken hebben we haar gelijk betaald en meegenomen... zij was al oud genoeg om bij mama weg te mogen :)
NudityAndTheBeast
Actief
Mijn ras(sen): 5 Chinese naakthonden
1 Franse bulldog
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door NudityAndTheBeast »

Ik vraag een aanbetaling als de mensen hier zijn geweest en hun keuze definitief is. Om de simpele reden dat ik daarna dus ook mensen af zeg... Bij mij is het systeem als volgend:

Ik vraag 250 euro aanbetaling als ze definitief een pup kiezen.

Zeg ik om een of andere reden af, of sterft de pup toch nog, stort ik het bedrag terug.
Zeggen de mensen die een pup hebben gereserveerd af, blijft het geld van mij.

Voor mij is het toch een beetje een zekerheid, ik heb wat dat betreft nogal een moeilijk ras, je weet nooit wat er gaat in zitten, meestal heb je veel aanvragen voor naakt en dan kan je zomaar eens een nest vol powderpuffjes hebben... Ook zijn er mensen die koste wat kost een true hairless willen , of net een Hairy Hairless... Dus 'een lijst met mensen+ backup' heb je eigenlijk bijna nooit... Iedereen wacht af tot de pups geboren zijn... :)

Verder is het ook inderdaad om al een deel van de kosten te dekken.

Ik heb er zelf ook geen probleem mee als een fokker aan mij een aanbetaling vraagt.
Taff, Sora, Lobke, Stavros
Sleep tight and forever walk with us

Afbeelding
Vlindchi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Vlindchi »

Voor Nena ook een aanbetaling gedaan toen de tijd. Heb ik geen problemen mee.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Elvira schreef:Er is mij nooit om een aanbetaling gevraagd, de pup prijs vroeg ik meestal pas bij afhalen.
Ik lees dit zo vaak, het is eigenlijk net zo raar als fokkers die mensen afwijzen als ze vragen wat een pup kost. Wat een onzin is dat zeg? Het zou voor mij geen verschil maken, rashonden zijn sowieso abnormaal duur, maar je mag toch zeker wel vragen wat zo'n beest moet kosten? Alsof de groenteboer je geen appels wil verkopen als je vooraf vraagt wat ze kosten.

Ik heb bij Nolan volgens mij een aanbetaling van 450 euro gedaan.
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Nee nooit een aanbetaling gedaan en ben ik ook niet van plan.
Zou een fokker mij dat vragen dan haak ik af.

Bij de nestjes die ik gefokt heb heb ik ook geen aanbetaling gevraagd.
Gewoon op het moment van ophalen
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”