nathalie schreef:Nee, hou je vast: zo'n originele naam hoor je nooit meer: Doodle!dagmar88 schreef:hij heette geen bailey?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe reageren jullie honden?
Moderator: moderatorteam
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Hoe reageren jullie honden?
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 1
Ik verwacht dat Bo er met een boog omheen zou lopen. Dat doet ze met alles wat ze raar en/of eng vindt.
Zou de andere hond hierdoor meer ontspannen dan sluit ik niet uit dat er een korte kennismaking kan plaatsvinden.
Dus zie ik geen enkele aanleiding om Bo aan te lijnen.
Zou de andere hond hierdoor meer ontspannen dan sluit ik niet uit dat er een korte kennismaking kan plaatsvinden.
Dus zie ik geen enkele aanleiding om Bo aan te lijnen.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Doran zou ik meteen onder appèl zetten, zekerheid voor alles. Luna zou negeren, Max is ook goed in negeren, maar als de hond erg onzeker is wil hij wel spelen, Zinzi zou er wel eens achteraan willen rennen denk ik, dus die ook maar meteen onder appèl.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Frolic
Vriend zou negeren. Ik loop altijd met een bal of dummy, hij ziet alleen mij. Correctie; hij ziet alleen bal of dummy 
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dát ga ik een volgende keer doen ja!Maeve schreef:Als je hond groter is, is het al snel een kuthond zodra er iets gebeurt. Lekker laten lullen![]()
In jouw geval had ik heel veel moeite moeten doen om niet je eigen honden te roepen met: Weim en Weim, nu hierrrrkomen!nathalie schreef:Nee, hou je vast: zo'n originele naam hoor je nooit meer: Doodle!dagmar88 schreef:hij heette geen bailey?

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Maeve schreef:Als je hond groter is, is het al snel een kuthond zodra er iets gebeurt. Lekker laten lullen![]()
In jouw geval had ik heel veel moeite moeten doen om niet je eigen honden te roepen met: Weim en Weim, nu hierrrrkomen!nathalie schreef:Nee, hou je vast: zo'n originele naam hoor je nooit meer: Doodle!dagmar88 schreef:hij heette geen bailey?
- Miepmiept
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Haha, hier in de buurt liepen ook twee hondjes. Jack en Russel. Nee jullie mogen niet raden naar het ras.
Mijn Beagle doet een schietgebedje of de hond hem met rust laat en loopt snuffelend negerend verder. De Herderpuber is natuurlijk wel in voor een potje rennen,...
Mijn Beagle doet een schietgebedje of de hond hem met rust laat en loopt snuffelend negerend verder. De Herderpuber is natuurlijk wel in voor een potje rennen,...
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik denk dat Felix wel even gaat kijken. Dat is net een oud wijf wat zulks betreft.
En ik zou me nog maar net kunnen bedwingen om te vragen of de hond misschien met een stroomband gecorrigeerd is voor het opzoeken van andere honden
En ik zou me nog maar net kunnen bedwingen om te vragen of de hond misschien met een stroomband gecorrigeerd is voor het opzoeken van andere honden
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Jaap* schreef:Ik denk dat Felix wel even gaat kijken. Dat is net een oud wijf wat zulks betreft.
Maar je bedwingt je wel?
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Skadi wil zo'n hond in elkaar slaan
Maar als een hond - een reu moet ik eigenlijk zeggen - frank en vrij op ons af komt lopen, heb ik geen reden om haar onder appèl te zetten. Dat zou dus millisecondenwerk zijn. Meestal ben ik scherp. Maar een hond die zo vreemd reageert, daar ben ik ook niet echt op bedacht.
Als ik heel eerlijk ben weet ik niet of het in zo'n situatie goed zou gaan. Ik dénk dat het een kwestie van terugbulderen zou worden
Bizar, zeg.
Maar als een hond - een reu moet ik eigenlijk zeggen - frank en vrij op ons af komt lopen, heb ik geen reden om haar onder appèl te zetten. Dat zou dus millisecondenwerk zijn. Meestal ben ik scherp. Maar een hond die zo vreemd reageert, daar ben ik ook niet echt op bedacht.
Als ik heel eerlijk ben weet ik niet of het in zo'n situatie goed zou gaan. Ik dénk dat het een kwestie van terugbulderen zou worden
Bizar, zeg.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Muis ?
Die kijkt waarschijnlijk mij met een blik aan
Doet dan vier stappen naar links en loopt met een enorme 'persoonlijke boog aan aura' via struikjes of bosjes om dat rare gedoe heen...
Kijkt nog een keer achterom met een blik
en loopt dan gewoon door.
Rimpel daarentegen was volledig over de zeik gegaan....
Die had in zijn tuig gehangen, schuimbekkend, rollende ogen, opgepompt tot anabolen Henkie,
Dat snelle geren op hem af trok hij heeeeel slecht..ONGEACHT wat de bedoelingen waren.
Die kijkt waarschijnlijk mij met een blik aan
Doet dan vier stappen naar links en loopt met een enorme 'persoonlijke boog aan aura' via struikjes of bosjes om dat rare gedoe heen...
Kijkt nog een keer achterom met een blik
en loopt dan gewoon door.
Rimpel daarentegen was volledig over de zeik gegaan....
Die had in zijn tuig gehangen, schuimbekkend, rollende ogen, opgepompt tot anabolen Henkie,
Dat snelle geren op hem af trok hij heeeeel slecht..ONGEACHT wat de bedoelingen waren.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
ja bizar....Miranda schreef:Skadi wil zo'n hond in elkaar slaan![]()
Als ik heel eerlijk ben weet ik niet of het in zo'n situatie goed zou gaan. Ik dénk dat het een kwestie van terugbulderen zou worden![]()
Bizar, zeg.
Muis schat dat ook zo in..
Als een bizar gedoe
En die wil dan graag dat IK Die hond in elkaar sla of zo...want vrouw Muis is niet zo van de vieze pootjes makerij hoor
Maar de ene hond zal totaal anders reageren op bizar hondengedrag dan de andere hond
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Elmo gaat aan de lijn. En onder apel. Die zou een punt willen maken.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Mila zou even verbaasd opkijken en dan de hond negeren of doorlopen, misschien met een boogje eromheen. Als ze vindt dat een andere hond raar doet, gaat ze in elk geval contact uit de weg.
- Miranda
- Erelid
Ja, maar.....die hond komt frank en vrij, helemaal ontspannen op je aflopen.Elmo/maureen schreef:Elmo gaat aan de lijn. En onder apel. Die zou een punt willen maken.
Dan verwacht je toch niks?
Waarom zou jij je hond dan onder appèl zetten?
Als een hond strampotig of onzeker, of juist met een heleboel poeha aan komt lopen, ja...dán gaat ze onder appèl. Lost mama wel op. Maar een ontspannen hond waar mevrouw ontspannen op reageert? Neuh. Dat laat ik gaan, in de volle overtuiging dat ze niet ineens volledig ander gedrag laten zien. En die andere hond dus ook niet....
And few will ever climb
-
Manu
Manu zou er achteraan rennen en vervolgens stil staan en omkijken: dat was raar.
Kleine angstige honden jaagt hij nog wel eens achteraan, grote vindt hij maar raar maar blijft vaak wel op afstand.
Kleine angstige honden jaagt hij nog wel eens achteraan, grote vindt hij maar raar maar blijft vaak wel op afstand.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Otto gaat snel in de negeermodus bij dit soort gedrag. Jet is naar andere honden heel afwachtend en ze is van de kalmerende signalen, maar ik denk dat ze met deze doedel snel mee zou doen, ze zou er eerder een speelmaatje in zien.

Groetjes,
Sandra
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Hier hetzelfde, als er niks aan de hand is hoef ik de meiden ook niet onder appel te zetten of aan te lijnen. Zodra ik er de noodzaak van in zie, lees wat angstige hond ed, dan gaat in ieder geval Dieber aan de lijn. Dieber is de grootste relnicht.Miranda schreef:Ja, maar.....die hond komt frank en vrij, helemaal ontspannen op je aflopen.Elmo/maureen schreef:Elmo gaat aan de lijn. En onder apel. Die zou een punt willen maken.
Als een hond strampotig of onzeker, of juist met een heleboel poeha aan komt lopen, ja...dán gaat ze onder appèl. Lost mama wel op. Maar een ontspannen hond waar mevrouw ontspannen op reageert? Neuh. Dat laat ik gaan, in de volle overtuiging dat ze niet ineens volledig ander gedrag laten zien. En die andere hond dus ook niet....

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Dat hangt in hoge mate af van wat voor soort figuur het isranetje schreef:Jaap* schreef:Ik denk dat Felix wel even gaat kijken. Dat is net een oud wijf wat zulks betreft.
En ik zou me nog maar net kunnen bedwingen om te vragen of de hond misschien met een stroomband gecorrigeerd is voor het opzoeken van andere honden![]()
Maar je bedwingt je wel?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
Omdat ik standaard aanlijn, en hem dan netjes langs een andere hond wil hebben (reuen voornamelijk).Miranda schreef:Ja, maar.....die hond komt frank en vrij, helemaal ontspannen op je aflopen.Elmo/maureen schreef:Elmo gaat aan de lijn. En onder apel. Die zou een punt willen maken.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
De reuen zal ik altijd bij me roepen ongeacht de bedoelingen Xena zou in dit geval mogen gaan kijken. Maar als die hond vervolgens zo idioot reageert moet ik dr wel in de gaten houden. Ze is nogal van de perfecte hondentaal. En dit zal ze waarschijnlijk verre van perfect vinden en ik denk dat ze dat dan ook wel even duidelijk wil maken xoals t een herderdame betaamt. En dat mag niet dus als ik dr roep komt ze ook terug.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
kaylee gaat er achteraan en de rest loopt gewoon door en negeren de hond.
ellen
ellen
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
- Aantal honden: 2
Enzi zou ook graag een punt willen maken, dat is geen normaal gedrag volgens hem
Dus aan de lijn en braaf doorlopen.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ik vind dat Chuck nog netjes reageerde, hij snapte die hond gewoon niet. Pasha had het anders opgelost en Ushi had hem zeker opgejaagd en tegen de grond gewerkt.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Miranda
- Erelid
Eensch.Tara schreef:Off-topic, maar ik ben wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben met honden die zo vinnig kunnen reageren op schichtig gedrag van andere honden. Het is natuurlijk hatelijk dat ze het doen, maar het is geen echt afwijkend gedrag.
And few will ever climb
- Elmo/maureen
- Zeer actief
Ik ookTara schreef:Off-topic, maar ik ben wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben met honden die zo vinnig kunnen reageren op schichtig gedrag van andere honden. Het is natuurlijk hatelijk dat ze het doen, maar het is geen echt afwijkend gedrag.
- h a n s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin Espanol
Debiele honden gaan in de negeer.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Cyntha gaat standaard aan de lijn als er een andere hond nadert. In beschreven situatie zal ze zich dan groot proberen te maken met hoge staart (bluf), en waarschijnlijk probeert ze op het moment dat de hond wegsprint er achteraan te vliegen wat dus niet kan aangezien ze aan de lijn zit. Cyntha heeft 't over het algemeen niet zo op plotselinge confrontaties met onbekende soortgenoten en rennende honden zijn en blijven voor mijn oudje een trigger. Ze luistert op zo'n moment wel naar mij en wordt dan ook (vrijwel) meteen rustig. Ik houd zelf overigens ook niet zo van dit soort ontmoetingen.
- Adjani & Tyson
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull terrier
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Als ze nog niet aan de lijn zouden zitten, zou Tyson er op af gaan en polshoogte nemen.
Jessy zou op het moment van wegspringen erachteraan gaan, maar zodra de hond dan weer stilstaat kan ze er goed voorbij lopen alsof ze de hond nooit gezien heeft
Jessy zou op het moment van wegspringen erachteraan gaan, maar zodra de hond dan weer stilstaat kan ze er goed voorbij lopen alsof ze de hond nooit gezien heeft

- dagmar88
- Zeer actief
Nee, dat is het niet. Toch wordt tegen Pjotr eigenlijk nooit lelijk gedaan.Tara schreef:Off-topic, maar ik ben wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben met honden die zo vinnig kunnen reageren op schichtig gedrag van andere honden. Het is natuurlijk hatelijk dat ze het doen, maar het is geen echt afwijkend gedrag.