Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zijn jullie eisen aan een vakantie pension???

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Wat zijn jullie eisen aan een vakantie pension???

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

cindymaes schreef:Ik kan het me ook wel voorstellen hoor. Je geeft je hond toch af bij een voor jou vreemd persoon.
Maar zoals jezelf ook al zegt, als mensen het niet willen, dan gebeurt het gewoon niet. Het kan als extra service gezien worden dan voor de mensen die het wel graag willen.

Wel fijn dat er zoveel meningen gegeven worden, daar kan ik wat mee!
Daarom moet je ook een doelgroep hebben.
Je kunt niet iedereen plezieren ,dus duidelijk zijn. Als jij graag wil wandelen en honden bij elkaar wil laten en kleinschalig zijn dan kun je dat veroorloven. door dat ben je exlusief en krijg je de klanten [vaste die zich thuis voelen.] die je wil en daardoor kun je ook een redelijke prijs vragen voor jouw verdienste..
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
cindymaes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cindymaes »

bouvierpoedel schreef:
cindymaes schreef:Ik kan het me ook wel voorstellen hoor. Je geeft je hond toch af bij een voor jou vreemd persoon.
Maar zoals jezelf ook al zegt, als mensen het niet willen, dan gebeurt het gewoon niet. Het kan als extra service gezien worden dan voor de mensen die het wel graag willen.

Je kunt niet iedereen plezieren ,dus duidelijk zijn. Als jij graag wil wandelen en honden bij elkaar wil laten en kleinschalig zijn dan kun je dat veroorloven. door dat ben je exlusief en krijg je de klanten [vaste die zich thuis voelen.] die je wil en daardoor kun je ook een redelijke prijs vragen voor jouw verdienste..
Dat zou ik zelf ook het prettigste vinden, als je de honden goed kent, weet je ook beter op hun behoeften in te springen. En welke honden het goed met elkaar kunnen vinden. Maar als opstartend pension dacht ik de doelgroep groter te houden, zodat je eerst wat naamsbekendheid krijgt. En later te selecteren. Maar als de mogelijkheid er is, is het voor iedereen het prettigste als de honden allemaal lekker samen kunnen, of in 2 groepen. Ook weer denken aan de oudjes he, haha
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

cindymaes schreef:
bouvierpoedel schreef:

Dat zou ik zelf ook het prettigste vinden, als je de honden goed kent, weet je ook beter op hun behoeften in te springen. En welke honden het goed met elkaar kunnen vinden. Maar als opstartend pension dacht ik de doelgroep groter te houden, zodat je eerst wat naamsbekendheid krijgt. En later te selecteren. Maar als de mogelijkheid er is, is het voor iedereen het prettigste als de honden allemaal lekker samen kunnen, of in 2 groepen. Ook weer denken aan de oudjes he, haha
:wink: Over starten/doelgroepen is heel veel informatie te vinden op internet.
Ik ga mee met Kees, zou al beginnen met een duidelijke nickhe en je prijs en marketing daar op afstemmen.
Wanneer je weet wie je aan wilt spreken, kun je die makkelijker vinden.
Denk dat je juist niet de naam wilt hebben moeilijkere honden op te vangen. Daar willen mensen hun hondjes in een professionele "huiskamer"setting waarschijnlijk helemaal niet bij hebben.
bouvierpoedel
Zeer actief

cindymaes schreef:
bouvierpoedel schreef:

qua marketing denk je dan al verkeerd . Je hoeft geen pension van 80 honden vol te krijgen maar een bezetting van 10. Dan zit je in een erg luxe positie en die luxe moet je aanspreken als doelgroep .Luxe is onderscheiden van de rest en geeft je een voorsprong in het binnenhalen van klanten.
Daar hangt dan ook een prijskaartje aan , want je zult zakelijk ook moeten overleven. Goede promotie en website en je hebt je pension binnen korte tijd vol zitten met jouw doelgroep.
Moet je alleen geen kennels willen.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Mijn honden gaan niet naar een pension. Zij gaan uit logeren omdat ik denk dat mijn honden erg ongelukkig worden als ze in een kennel moeten verblijven. Mijn honden mogen best met vreemden mee wandelen. Ik weet dat mijn beide dames zich prima aanpassen aan een groep en luisteren naar wie ze op dit moment logeren. Als ik toch voor een pension zou kiezen zou ik gaan voor een kleinschalig pension met veel aandacht voor de honden en waar goed gematcht wordt tussen de honden als ze bij elkaar komen. Omdat Lizzie lastig is met eten wil ik ook de mogelijkheid hebben eigen voer mee te geven.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Inge O schreef:
duitse herder schreef:
Inge O schreef:mijn eisen zijn dat de honden in een rustig binnenhok verblijven (dus niet dat ze links en rechts en voor en achter allemaal honden door het draad zien) en zelf naar believen naar een ruime buitenkennel kunnen, liefst op zand of gras - en verder niks, geen speelwei, niet wandelen, niks.
Dit, plus dat ze in avond nog een keertje buiten kunnen plassen. De meeste pensions sluiten om 5 uur de deur en pas volgende ochtend na 8-9 uur komen ze weer buiten.
maar als ze zelf naar een grote buitenkennel kunnen is dat toch niet erg? of bedoel je dat de honden dan 's nachts opgesloten zitten in de binnenkennel?
Dan zitten ze opgesloten ivm geluidsoverlast. Ik heb bij 2 verschillende gewerkt en 2 stage gelopen, bij 3 van de 4 sluiten de deuren om 5 uur en volgende ochtend om 8 uur zijn ze de eerste.
Perry en Noah

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

alm@ schreef:Ik zou ook niet graag een vreemde met mijn herders laten wandelen. Niet dat ik nou van die gevaarlijke honden heb maar ik ken mijn pappenheimers en ik weet precies in welke omstandigheden ik alert moet zijn en waarom. Voor mijn eigen gemoedsrust zou ik dat niet graag aan een vreemde overlaten. Dus mijn voorkeur zou ook uitgaan naar een rustig binnenverblijf en een ruime buitenkennel.
Geloof mij maar, zodra baasje weg is, gedragen bijna alle honden zich als makke lammetjes :tongue: Ik zie het al met mijn Noah, ben ik erbij dan wil ze alles regelen en tettert ze de hele boel bij elkaar, ben ik weg en is ze bij collega's dan is het een zoete brave herder :mrgreen:
Perry en Noah

Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

duitse herder schreef:
alm@ schreef:Ik zou ook niet graag een vreemde met mijn herders laten wandelen. Niet dat ik nou van die gevaarlijke honden heb maar ik ken mijn pappenheimers en ik weet precies in welke omstandigheden ik alert moet zijn en waarom. Voor mijn eigen gemoedsrust zou ik dat niet graag aan een vreemde overlaten. Dus mijn voorkeur zou ook uitgaan naar een rustig binnenverblijf en een ruime buitenkennel.
Geloof mij maar, zodra baasje weg is, gedragen bijna alle honden zich als makke lammetjes :tongue: Ik zie het al met mijn Noah, ben ik erbij dan wil ze alles regelen en tettert ze de hele boel bij elkaar, ben ik weg en is ze bij collega's dan is het een zoete brave herder :mrgreen:
Dat zal best. Maar ik heb het dus over mijn eigen gemoedsrust :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

duitse herder schreef:
Bijna idd. Bij Xantos kon in t pension niemand komen. Wel geprobeerd want zij dachten dus ook zo als jou maar dat ging toch niet gebeuren. En daarom dus ook die aangesloten kennels anders had ie een week binnen gezeten en had ie t voer toegeworpen moeten krijgen.
Xena geen probleem had ik ook niet verwacht. Xavi is ook zo'n type... die mot ook niks van vreemden hebben. Zeker niet als ik er niet bij ben.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Inge O schreef:
duitse herder schreef:
Dat heb je ook met kinderen. De etterbakjes thuis zijn vaak doetjes op school, simpelweg omdat ze dan het zelfvertrouwen niet kunnen opbrengen om kattenkwaad uit te halen.

Een beetje bescheidenheid in een vreemde situatie zie ik niet persé als stress wat schadelijk is.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
cindymaes
Zeer actief

Ik zou ook niet weten waarom ik het wel zou doen als de eigenaar aangeeft dit niet prettig te vinden. Vandaar is een goede communicatie heel belangrijk denk ik. Iedereen kent zijn eigen hond het beste, ik had er alleen niet bij stil gestaan dat er mensen zijn die het liever niet hebben. Maar daarom zijn dit soort forums net zo handig! :D
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

De grootste reden bij onze klanten dat er niet met de honden gelopen mag worden is de angst voor weglopen/ losbreken en toch liever niet dat een vreemde met hun hond gaat wandelen.
Iets wat ik goed kan begrijpen want met mijn honden laat ik ook niet iedereen lopen.

's Nachts zijn de buitenverblijven inderdaad dicht en zitten de honden binnen vanwege geluidsoverlast; het mag niet van gemeente en ik denk dat mijn collega die er woont ook niet fijn slaapt als er een paar beginnen te blaffen omdat de herten/ paarden of hooglanders voorbij komen wandelen.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

malinois schreef:
duitse herder schreef:
Bijna idd. Bij Xantos kon in t pension niemand komen. Wel geprobeerd want zij dachten dus ook zo als jou maar dat ging toch niet gebeuren. En daarom dus ook die aangesloten kennels anders had ie een week binnen gezeten en had ie t voer toegeworpen moeten krijgen.
Xena geen probleem had ik ook niet verwacht. Xavi is ook zo'n type... die mot ook niks van vreemden hebben. Zeker niet als ik er niet bij ben.
Haha dat dachten ze ook van Norah. Ze hadden braaf mijn verhaal aangehoord, maar dachten in hun ervaring dat het in vreemde omgeving wel zou meevallen. Het was een kort verblijf, maar ze vertelde mij dus achteraf idd dat ze niet hadden verwacht dat ze zich hetzelfde zou gedragen als in haar vertrouwde omgeving. Nou dat deed ze dus mooi wel (ook omdat ze natuurlijk Kay bij zich had, en Kay is eigenlijk haar hele wereld!). Ze vonden haar wel een pittig dame en niet altijd helemaal kenmerkend voor het ras (ik koos voor betrouwbaarheid en dus bekendheid met het ras)
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

cindymaes schreef:Ik zou ook niet weten waarom ik het wel zou doen als de eigenaar aangeeft dit niet prettig te vinden. Vandaar is een goede communicatie heel belangrijk denk ik. Iedereen kent zijn eigen hond het beste, ik had er alleen niet bij stil gestaan dat er mensen zijn die het liever niet hebben. Maar daarom zijn dit soort forums net zo handig! :D
Maar wat is jou kracht? Dat je wandelen leuk vind vertelde je toch? Dan is dat iets waar jou pension in uitblinkt dan toch? Kies voor dat wat jij graag zou willen. Echt er zijn mensen die dat ook zou zouden willen. Zo veel mensen zo veel wensen. De vraag naar hondenopvang is enorm. Steeds meer mensen hebben een hond en veel mensen gelukkig gewoon een simpele en makkelijke huishond. Dat is je doelgroep en uit ervaring weet ik dat die doelgroep groot genoeg is. Ik kan de aanvragen in ieder geval niet bolwerken en moest mensen weigeren. En ik was selectief. Ik had hoge eisen, want omdat de honden zo in mijn leven meedraaide moest het ook gewoon klikken. Mijn standpunt was dat de zorg van thuis tijdens het verblijf eigenlijk gehandhaafd kon blijven. Dat moet dus in plaatje passen. Ik had ook niks aan luie honden die niet konden wandelen, dan hadden ze bij mij helemaal geen plezier.
Afbeelding
cindymaes
Zeer actief

Mijn kracht, en mijn doel is om de honden ook een vakantie te geven terwijl hun baasjes op vakantie zijn. Ipv een opvang waar ze alleen hun eten krijgen toegestopt, en de rest van de dag zelf maar in en uit moeten wandelen in hun kennels.
Ik zou mijn hond nml nooit naar zo een kennel weg brengen.

Ze zullen het er zeker niet slecht hebben, maar ik ben pas ontspannen als ik weet dat mijn hond het minstens zo goed heeft als thuis.
Mijn honden zijn om die reden zelfs nog nooit in een pension geweest... Wel vaker gaan kijken, en ook onze honden van thuis zijn vroeger wel eens naar een pension geweest, maar dat is ook niet altijd goed gegaan.

Ik wil het gewoon beter doen, al klinkt dat misschien arrogant. En mijn beleving is dat als je gaat wandelen met honden je de band versterkt en je honden makkelijker aan elkaar laat wennen, ze hebben elkaar immers al kunnen ruiken, en zien. En je hebt zelf al een groot deel van het gedrag kunnen observeren. Een vreemde hond in een groep gooien is altijd met een risico, en mijn ervaring is dat als je al bent gaan wandelen, je ze gemakkelijker aan elkaar introduceert als je teug bent, en ze dan vak samen los kunt gooien op 1 van de speelvelden.

Weglopen tijdens een wandeling lijkt me sterk, ik zal de honden nml nooit van de lijn af doen. En de riem alvorens vertrek eerst goed gekeurd worden. Mooie glitterhalsbandjes die eigenlijk te groot zijn en daardoor over de kop kunnen gaan als de hond zich in de achteruit zet, zijn natuurlijk niet de bedoeling. We zullen er dus ook voor zorgen dat er allerlei maten reserve riempjes zijn. Ik heb zelf heel veel getraind met mijn eigen honden G&G en Agility, en ik heb ook vaker mee geholpen bij het lesgeven. Instructeur wilde ik niet worden, omdat je dan meer zonder hond op het veld staat dan met. Maar ik vind het gewoon genieten, het bezig zijn met honden!

Verder moet ik er echt even over nadenken nu. Dit was mijn originele plan, hier ligt mijn hart in. Een doe en slaap vakantie voor de honden, haha. Een rustige kalme, koele/warme plek in huis om de batterij op te laden. En verder lekker wandelen en spelen. Is dat niet wat wij ook doen op vakantie.
Afbeelding
cindymaes
Zeer actief

Verder nog even terug komen op het voer, ik heb daar enkele keren iets over gelezen.

Ik ga zelf geen voer aanschaffen om de honden te eten te geven. Alle eigenaren geven voer mee voor de periode dat hun hond bij ons verblijft + 1 extra dag. Zo kunnen de honden lekker hun eigen eten krijgen, Kvv brok, maakt allemaal niet uit. Het is voor de hond en voor ons veel prettiger. Zoveel honden die niet goed ander voer verdragen, dieetvoer krijgen, of gewoon kieskeurig zijn.
De vraag, zou hij niet eten omdat hij moet wennen, of lust hij de brok niet, is dan ook uit de wereld.
Er komt een centrale diepvrieskist, en elk hondenvertrek krijgt zijn eigen kast om voeding en persoonlijke spullen in weg te leggen.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

cindymaes schreef:Verder nog even terug komen op het voer, ik heb daar enkele keren iets over gelezen.

Ik ga zelf geen voer aanschaffen om de honden te eten te geven. Alle eigenaren geven voer mee voor de periode dat hun hond bij ons verblijft + 1 extra dag. Zo kunnen de honden lekker hun eigen eten krijgen, Kvv brok, maakt allemaal niet uit. Het is voor de hond en voor ons veel prettiger. Zoveel honden die niet goed ander voer verdragen, dieetvoer krijgen, of gewoon kieskeurig zijn.
De vraag, zou hij niet eten omdat hij moet wennen, of lust hij de brok niet, is dan ook uit de wereld.
Er komt een centrale diepvrieskist, en elk hondenvertrek krijgt zijn eigen kast om voeding en persoonlijke spullen in weg te leggen.
Wat ook een voordeel is, is dat als de hond afvalt (en die kans is groot!!) je kan zeggen dat het niet aan jullie ligt, dat je te weinig hebt gegeven. Bij deze dus een tip, zorg ervoor dat ze altijd grotere porties meegeven omdat ze meer verbruiken dan thuis.
Perry en Noah

Afbeelding
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

cindymaes schreef:Mooie glitterhalsbandjes die eigenlijk te groot zijn en daardoor over de kop kunnen gaan als de hond zich in de achteruit zet, zijn natuurlijk niet de bedoeling. We zullen er dus ook voor zorgen dat er allerlei maten reserve riempjes zijn.
Veel pensions gebruiken jachtlijnen. Die kan een hond nooit over zijn kop trekken (veel goed passende halsbanden kan een hond met een worstennek en kleine kop prima uit krijgen) en zijn eenvoudig in gebruik. Halsbanden in pensions vind ik gevaarlijk. Sommige honden sjorren elkaar aan een halsband en zonder toezicht kunnen ze ergens in vast blijven hangen.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
cindymaes
Zeer actief

duitse herder schreef:
cindymaes schreef:Verder nog even terug komen op het voer, ik heb daar enkele keren iets over gelezen.

Wat ook een voordeel is, is dat als de hond afvalt (en die kans is groot!!) je kan zeggen dat het niet aan jullie ligt, dat je te weinig hebt gegeven. Bij deze dus een tip, zorg ervoor dat ze altijd grotere porties meegeven omdat ze meer verbruiken dan thuis.
Vandaar al de + 1 extra dag, maar dat is niet genoeg buffer dus. Dankjewel voor de tip!
Afbeelding
cindymaes
Zeer actief

Ik gebruik zelf ook de jachtlijnen, zijn ook lekker gemakkelijk snel aan en uit gedaan! :D
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Skye* »

Inge O schreef:
cindymaes schreef:Dit was mijn originele plan, hier ligt mijn hart in. Een doe en slaap vakantie voor de honden, haha. Een rustige kalme, koele/warme plek in huis om de batterij op te laden. En verder lekker wandelen en spelen.
dan moet je dat zeker doen, daar is zeker ook genoeg vraag naar :ok: .
Mij zou je al hebben ;) Heb vandaag een topic geopend over Skye zijn eerste nachtje pension. Ik zou echt gebruik willen maken van een plek zoals jij beschrijft. Gewoon een soort van thuis, maar dan niet thuis. Ik zou het zelf heel fijn vinden om zelf op de hoogte gehouden te worden en niet dat mijn zorgen als een last gezien worden.
gyanty
Zeer actief

Houdt dat beeld voor ogen. Ik denk niet dat jou kracht ligt in honden die niet uitgelaten kunnen worden, daar zullen andere pensions prima in kunnen zijn.
Tja vakantiebestemming voor mensen zijn divers: die 1 zit liefst op een camping, de andere in een luxe 5 sterrenhotel. Voor hondeneigenaren zijn de wensen voor pensions net zo divers. Kay wilde ik eigenlijk helemaal niet in pension hebben, maar die kon ook bij iedereen thuis logeren, maar Norah daar en tegen zou ik niet zo snel in een huiselijk situatie bij iemand neer durven zetten. Dat zou een mismatch geweest zijn. En zo heb ik honden in huis gehad, waarvan ik ook zei: geen volgende x meer, want het was voor de hond niet leuk, maar ook niet voor mij.
Geef honden de zorg die jezelf voor je honden zou willen hebben. Dat lijkt mij een prima uitgangspunt.
Afbeelding
cindymaes
Zeer actief

*Skye* schreef:
Inge O schreef:
cindymaes schreef:Dit was mijn originele plan, hier ligt mijn hart in. Een doe en slaap vakantie voor de honden, haha. Een rustige kalme, koele/warme plek in huis om de batterij op te laden. En verder lekker wandelen en spelen.
Mij zou je al hebben ;) Heb vandaag een topic geopend over Skye zijn eerste nachtje pension. Ik zou echt gebruik willen maken van een plek zoals jij beschrijft. Gewoon een soort van thuis, maar dan niet thuis. Ik zou het zelf heel fijn vinden om zelf op de hoogte gehouden te worden en niet dat mijn zorgen als een last gezien worden.
Ik had het gelezen ja, en als mensen zo bij mij zouden vertrekken zou ik er zelf doodongelukkig van zijn.
Afbeelding
cindymaes
Zeer actief

gyanty schreef:Houdt dat beeld voor ogen. Ik denk niet dat jou kracht ligt in honden die niet uitgelaten kunnen worden, daar zullen andere pensions prima in kunnen zijn.
Tja vakantiebestemming voor mensen zijn divers: die 1 zit liefst op een camping, de andere in een luxe 5 sterrenhotel. Voor hondeneigenaren zijn de wensen voor pensions net zo divers. Kay wilde ik eigenlijk helemaal niet in pension hebben, maar die kon ook bij iedereen thuis logeren, maar Norah daar en tegen zou ik niet zo snel in een huiselijk situatie bij iemand neer durven zetten. Dat zou een mismatch geweest zijn. En zo heb ik honden in huis gehad, waarvan ik ook zei: geen volgende x meer, want het was voor de hond niet leuk, maar ook niet voor mij.
Geef honden de zorg die jezelf voor je honden zou willen hebben. Dat lijkt mij een prima uitgangspunt.
maar vaak weet je van te voren niet hoe je hond precies gaat reageren in een pension, vandaar dat ik ook de aparte kennels boven wil hebben. ALs er honden zijn die niet matchen, of die gewoon echt te nerveus zijn/blijven heb je altijd een noodoplossing, en een goede ook.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

Het niet matchen of niet kunnen passen kan je van te voren natuurlijk ook bekijken. Het is maar hoe groot je je kans van slagen wilt hebben. Hier kwamen mensen eerst een keer voor een gesprek en kennismaking. Vervolgens werd er 1 of 2 dagen proef gelogeerd. Ik wil niet een hond 3 weken om me heen die zijn draai niet kan vinden. Voor mensen was dat ook een geruststelling.
Afbeelding
cindymaes
Zeer actief

en dat doe je altijd? Ook als ze maar een dag of 4 a 5 blijven?

Want het is zeker aan te raden als de hond voor een langere tijd komt, maar doen mensen dat ook als ze de hond voor een korte periode willen brengen?
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Skye* »

cindymaes schreef:
*Skye* schreef:
Inge O schreef:
Ik had het gelezen ja, en als mensen zo bij mij zouden vertrekken zou ik er zelf doodongelukkig van zijn.
Nou moet ik ook eerlijk zeggen dat ik dit ook helemaal niet heb aangegeven. Ik ga dit ook niet doen, omdat een deel van de 'klacht' inhoudt dat ze niet open willen zijn. Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik me daar overheen moet zetten, maar nu heb ik me wel echt gerealiseerd dat het dan misschien wel om de hond draait, ze mogen ook echt wel rekening houden met de baasjes. Maar nogmaals, mijn stem heb je ;)
cindymaes
Zeer actief

Dankjewel!

Ik vind het zowiezo raar dat je niet mag kijken waar je hond komt te verblijven. Ik snap dat dat voor onrust kan zorgen bij de honden die er al zijn, maar ik zou mijn hond echt niet zomaar ergens achter laten waarvan ik niet weet hoe en wat er met ze gedaan wordt.

Je hebt het goed aangepakt, en wie weet mag skye ooit wel een keer bij ons logeren, haha. Maar dat duurt nog wel een paar jaartjes denk ik.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Zou eerst eens op papier gaan zetten hoe jou bedrijfje er uit gaat zien in het dagelijkse draaien en zorg in wat je wil/kunt.
Als je dat weet dan kun je ook gerichter gaan zoeken naar een locatie.
cindymaes
Zeer actief

Dat staat al allemaal op papier. 2 verschilende concepten, naar gelang wat we kunnen vinden, en of we daar de vergunningen krijgen, wat dus niet zo simpel is. Tot 10 honden is er meldlicht, tja, is dus een goedkeuring die je moe krijgen van de gemeente.

Maar komt goed, we moeten alleen wat geduld hebben, ik moet het wauw gevoel hebben bij de locatie, en anders zoeken we gewoon verder.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”