Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hap, slik, weg. Of niet??
Moderator: moderatorteam
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Re: Hap, slik, weg. Of niet??
2 maal per dag hier, omdat de sporthond dit wel nodig heeft (voorheen altijd 1 maal gevoerd) en gemakkelijksheidshalve staan ze allen dan maar op 2 maal. Dat is ook beter eigenlijk voor Ds, want zo kan ze meer eten zonder te verdikken (zou ik in 1 maal dezelfde portie geven, komt ze aan)
Ze staan op Versele-Laga want dat heb ik gratis en ik ben er ook gewoon tevreden van.
daarnaast heb ik altijd rauw in de vriezer zitten, dat krijgen ze dan 's avonds, verdeeld over honden en katten. Zeker voor de sporthond is dit wel goed, heeft betere ontlasting zo.
Mechelse herders (met soms wat Duitse herders), die op 1 na zeer actief zijn in de africhting.
Ze staan op Versele-Laga want dat heb ik gratis en ik ben er ook gewoon tevreden van.
daarnaast heb ik altijd rauw in de vriezer zitten, dat krijgen ze dan 's avonds, verdeeld over honden en katten. Zeker voor de sporthond is dit wel goed, heeft betere ontlasting zo.
Mechelse herders (met soms wat Duitse herders), die op 1 na zeer actief zijn in de africhting.
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
- Aantal honden: 2
Ik geef mijn hond 1 keer per dag vers vlees van lotgering.
Waarom geef ik maar 1 keer per dag? Sem is een zeer moeilijke eter.
Sochtends en smiddags wilt hij absoluut niet eten, alleen savonds.
Ik heb gelezen dat 1 keer per dag voeren niet eens zo erg is, dus doe ik het zo.
Ik voer vers vlees omdat er geen toevoegingen in zitten, zoals graan suiker zout en kleur geur en smaak stoffen.
Oh en sem krijgt 750 gram vlees per dag, meer krijg ik er niet in bij hem
Waarom geef ik maar 1 keer per dag? Sem is een zeer moeilijke eter.
Sochtends en smiddags wilt hij absoluut niet eten, alleen savonds.
Ik heb gelezen dat 1 keer per dag voeren niet eens zo erg is, dus doe ik het zo.
Ik voer vers vlees omdat er geen toevoegingen in zitten, zoals graan suiker zout en kleur geur en smaak stoffen.
Oh en sem krijgt 750 gram vlees per dag, meer krijg ik er niet in bij hem
Laatst gewijzigd door semmyboy op 12 jun 2014 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 1
Pippa (teckel) krijgt 160 gr Carnibest op een dag. Qua KVV is hier niet zoveel te krijgen. Toen we haar net hadden kreeg ze Smølke brokken omdat ze die ook bij de fokker kreeg. Na een tijdje wou ze er echt helemaal niet van eten, ze vond het gewoon niet lekker. Daarna zijn we overgegaan op Duck (zag er niet bepaald smakelijk uit, zijn daar snel mee gestopt) en toen een hele tijd een mengeling van FF brokken en Renske. Daar deed ze het ook niet zo heel goed op, vaak oprispingen en veel poepen. Toen kwam hier een nieuwe dierenwinkel die wél KVV had
Eerst Barfmenu geprobeerd maar dat stonk zo erg dat m'n moeder 's ochtends de hond geen eten kon geven, té erg
Daarna Carnibest en daar doet Pippa het helemaal goed op. Weinig poepen, geen oprispingen, ze eet het met véél smaak en het ziet er ook smakelijk uit (nou ja, voor hondenvoer dan). Af en toe krijgt ze een rauw eitje, wat zalmolie of yoghurt erdoor.
Onze vroegere honden (bouviers) kregen trouwens ook allerlei raars hoor. Blikvoer met een halve beker gepofte rijst, stukken oud brood en dan ook warm water eroverheen. Aten ze ook met smaak
Onze vroegere honden (bouviers) kregen trouwens ook allerlei raars hoor. Blikvoer met een halve beker gepofte rijst, stukken oud brood en dan ook warm water eroverheen. Aten ze ook met smaak

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ik geef ze twee keer per dag, kvv van Smuldier.Wimbo schreef:Wij, mensen met smaak, weten wel wat we lekker vinden. Maar, de één houdt van biefstuk, de ander liever een fricadel. De één rijst, de ander gewoon aardappeltjes, groenten, stukje vlees... Zoveel menschen, zoveel smaken.
Maar... wat eet je hond? En zo ja, waarom. Hoeveel geef je hem/haar. Hoeveel maaltijden per dag? Doe je maar wat of is het (wetenschappelijk) verantwoord? Waarom geef je de hand nou persé dát merk? Wat is er mis met dat ene merk? Dus, wat zou je zeker niet (meer) kopen. Zijn dure merken nou écht beter dan de gewone huis-tuin-en-keukenbrokken?
Omdat we over een paar maanden de hond krijgen (een Podenco) wil ik wel eens weten wat de mensen een hond zoal te eten geven.
Vroeger, toen we een hond hadden (Hmmmm.... 30 jaar geleden of zo) gaven we ze brokken die we overgoten met warm water en die een (best wel) lekkere, soort bouillonachtige geur hadden. Merk weet ik niet meer en de prijzen al helemaal niet. Misschien bestaat dat niet eens meer... Dus ik ben benieuwd wat jullie geven! Oja.Zet er even bij wat voor soort hond je zelf hebt.
Otto (kruising Engelse bulldog - Maltezer, 14 kg) is een makkelijke eter. Jet, grote poedel, ca 18 kg, eet 's morgens bij vlagen erg lastig. De laatste tijd geef ik haar 's morgens blikvoer en dat gaat goed.
Op veel plekken heb ik gelezen dat kvv gezonder zou zijn en dat ze er minder en steviger ontlasting van hebben dan van blik/brokvoer. Bij mijn honden klopt dat. Een heel enkele keer geef ik brok en dan is het slappe hap wat ze uitpoepen, plus ze poepen vaker. Mijn conclusie was dat ze van kvv kennelijk dan toch meer voedingsstoffen opnemen.
In het begin heb ik wel op het gewicht gelet, het was geloof ik 2 % van het lichaamsgewicht aan voer geven. In een bakje smuldier zit 400 gram, dus Otto krijgt 1/3 bak en Jet 2/3 bak. Ongeveer dan.
Verder hondenkoekjes als tussendoortje en soms krijgen ze wat kaas of wat restjes van mij.

Groetjes,
Sandra
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Ik heb een Herderkruising van 11 maanden.
Voeren doe ik op het oog, Ari krijgt 2x per dag eten. 250 gram KVV (carnibest per keer)
Verder regelmatig een penslap en wekelijks een runderpees en lamsoor.
Voeren doe ik op het oog, Ari krijgt 2x per dag eten. 250 gram KVV (carnibest per keer)
Verder regelmatig een penslap en wekelijks een runderpees en lamsoor.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Donatin.Wimbo schreef:Nee, van alles wat, rode, groene, gele brokjes en ook allerlei vormen.... En ik herinner me dat we dat bij de Boerenbond haalden (die had je toen nog)
Dat is wel even terug, zeg!
Ik voer kvv en barf, tweemaal daags, en ongeveer 20 gram per kilo hond.
Ik heb er vijf, resp 6, 20, 20, 23 en 30 kilo en de jongste is nog in de groei, die krijgt wat meer dus.
Vers bevalt mij erg goed, en dus is dat wat ik voer.
-
Manu
Mijn Siberische Husky krijgt 1 keer per dag eten.
Ik voer vers, gemalen vlees van Smuldier, Naturis, Darf en soms Carnibest. Ik wissel het af omdat hij vrij kieskeurig is en van Naturis lust hij bijvoorbeeld alleen kip of kip/rund en zo houd ik zijn voeding niet compleet. Verder geef ik zoveel mogelijk barf maar helaas heb ik nog geen grote vriezer. Dan krijgt hij kippen- of eendennekken, kipkarkas, zalmlijven, kippenvleugels, rundersnijsel etc.
Hij is nu 14 maanden. Ik probeerde er altijd een kilo in te krijgen maar dat heb ik nu op 600 gram gezet. Dat eet hij makkelijker weg en hij blijft toch goed op gewicht. Soms krijgt hij nog minder omdat ik weet dat hij met warmte minder eet. Afgelopen weekend heeft hij enkel 1 kipkarkas en 1,5 nek op. Dat over 3 dagen is natuurlijk niks maar ach, als hij het niet wil
Als snack krijgt hij van alles, ik krijg van werk vaak monsters mee van nieuwe merken dus dat prop ik erin. Wat hij het allerlekkerste vindt zijn die bacon/kaas staafjes van Bonzo (?), gaat geheel tegen mijn principes in maar hij doet er alles voor
Verder gedroogde oren, pens, long en pezen. Van die rollen van FarmFood is hij ook gek. Als beloningsbrokje geef ik Natural Health, een graanvrije brok met slechts 5 ingrediënten. Kreeg ik mee van werk en het bevalt heel goed.
Ik voer vers, gemalen vlees van Smuldier, Naturis, Darf en soms Carnibest. Ik wissel het af omdat hij vrij kieskeurig is en van Naturis lust hij bijvoorbeeld alleen kip of kip/rund en zo houd ik zijn voeding niet compleet. Verder geef ik zoveel mogelijk barf maar helaas heb ik nog geen grote vriezer. Dan krijgt hij kippen- of eendennekken, kipkarkas, zalmlijven, kippenvleugels, rundersnijsel etc.
Hij is nu 14 maanden. Ik probeerde er altijd een kilo in te krijgen maar dat heb ik nu op 600 gram gezet. Dat eet hij makkelijker weg en hij blijft toch goed op gewicht. Soms krijgt hij nog minder omdat ik weet dat hij met warmte minder eet. Afgelopen weekend heeft hij enkel 1 kipkarkas en 1,5 nek op. Dat over 3 dagen is natuurlijk niks maar ach, als hij het niet wil
Als snack krijgt hij van alles, ik krijg van werk vaak monsters mee van nieuwe merken dus dat prop ik erin. Wat hij het allerlekkerste vindt zijn die bacon/kaas staafjes van Bonzo (?), gaat geheel tegen mijn principes in maar hij doet er alles voor
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Hier 3 grote poedels ,bouvier en laekens herder.
Lotgering,smuldier ,blik ,cavom,brood , tafel en koelkast resten.
Let eigenlijk niet zo heel erg op en trek ook wel eens een zak brokken uit de supermarkt. Van de week was het zo warm dat ze een hele rol bevroren lotgering hebben gehad om af te koelen en lekker te knagen.
Krijgen ze de volgende dag weer wat minder.
Tot voor kort kregen ze ook nog kippenkarkassen maar daar boerde en stonken ze zo verschikkelijk uit hun bek alsof er een lijk lag te ontbinden.
Oh en keer diner krijgen ze ook wel eens of een pan pasta met smuldier/blik erdoorheen.
Etenresten van mij kan ook van alles zijn , van aardappel met groenten en sju tot bami of een kipkerrie/babi pangang van de chinees of patat.
Lotgering,smuldier ,blik ,cavom,brood , tafel en koelkast resten.
Let eigenlijk niet zo heel erg op en trek ook wel eens een zak brokken uit de supermarkt. Van de week was het zo warm dat ze een hele rol bevroren lotgering hebben gehad om af te koelen en lekker te knagen.
Krijgen ze de volgende dag weer wat minder.
Tot voor kort kregen ze ook nog kippenkarkassen maar daar boerde en stonken ze zo verschikkelijk uit hun bek alsof er een lijk lag te ontbinden.
Oh en keer diner krijgen ze ook wel eens of een pan pasta met smuldier/blik erdoorheen.
Etenresten van mij kan ook van alles zijn , van aardappel met groenten en sju tot bami of een kipkerrie/babi pangang van de chinees of patat.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
S@ndr@
- Zeer actief
Cane corso, ( Van Gils ) nogal gevoelig wat eten betreft, krijgt Burns Brokken van zooplus, 1 maal per dag en de rest van de dag wordt er gesnakt
En Sneeuw Puli, krijgt dan weer brok en dan weer vers, net hoe t gaat en wat ik wil
1 maal per dag een hoofdmaaltijd de rest van de dag ook snacken 
En Sneeuw Puli, krijgt dan weer brok en dan weer vers, net hoe t gaat en wat ik wil
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 13 jun 2014 07:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Noah (29 kilo) krijgt als hoofdvoer Lotgering en dan de smaken totaal met pens, paard, vis, wildmix en lam/rijst. Af en toe krijgt ze smuldier, naturis of carnibest. De laatste 2 vind ik zelf wat minder en Noah ook. Vooral naturis, dat is net blikvoer zo fijn gemalen. Ze krijgt 1 rol (500 gr) verdeeld over 2x. Soms als ze ff te mager is, krijgt ze tussen de middag op mijn werk een plakje duck/rodi (100 gr) of een handje brokken van Prins.
-
lets have fun
1 grote poedel, 1 golden retriever.
Mijn vorige honden kregen altijd brok aangevuld met tafelresten en een keer vuile pens, hart, dat soort dingen. Toen kreeg ik mijn golden en die bleek voedselintolleranties te hebben. Zodoende kwam ik op kvv uit en dat voer ik nu nog steeds omdat dat gewoon het beste bevalt.
Ze krijgen naturis, smuldier, rodi, diepvriesvis uit de supermarkt, tafelresten. Barfonderdelen heb ik ook wel eens geprobeert, maar is nooit echt een sukses geworden. En dan voer ik heel soms nog een keer brok, op vakantie bv. Maar dan wel taste of the wild vis vanwege Floor haar intolleranties. En omdat het handiger is om iedereen hetzelfde te voeren krijgt Rufus die brok dan ook.
Mijn vorige honden kregen altijd brok aangevuld met tafelresten en een keer vuile pens, hart, dat soort dingen. Toen kreeg ik mijn golden en die bleek voedselintolleranties te hebben. Zodoende kwam ik op kvv uit en dat voer ik nu nog steeds omdat dat gewoon het beste bevalt.
Ze krijgen naturis, smuldier, rodi, diepvriesvis uit de supermarkt, tafelresten. Barfonderdelen heb ik ook wel eens geprobeert, maar is nooit echt een sukses geworden. En dan voer ik heel soms nog een keer brok, op vakantie bv. Maar dan wel taste of the wild vis vanwege Floor haar intolleranties. En omdat het handiger is om iedereen hetzelfde te voeren krijgt Rufus die brok dan ook.
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Luna (bijna 6, bullterriër, 21 kilo) krijgt momenteel 1 keer per dag KVV (tinlo) en dan variërend tussen de 300 en 500 gram. Het ligt er maar net aan wat het makkelijkst uitkomt, worsten van 500 gram krijgt ze in 1 keer, worsten van een kilo worden verdeeld over 3 dagen. Als ik niet op tijd de voorraad heb aangevuld krijgt ze smuldier (te koop in de supermarkt) en dan krijgt ze een bakje van 400 gram in 1 keer.
Ze krijgt iedere dag een restje van mijn avondeten, zomaar een hapje en dan likt ze mijn bord schoon
Ook snoept ze regelmatig mee van fruit, mandarijnen, aardbeien en bananen zijn favoriet en ook een stukje paprika of rauwe kip gaat er prima in als ik eten sta te koken. Verder dagelijks nog wat snacks, variërend van een paar kattenbrokjes (vind ze zoooooo lekker) tot gedroogde kippenpoten.
Ze zeurt nooit om eten en wordt dus heel soms wel eens vergeten, maar daar kan ze prima tegen.
Voorheen stelde ik zelf voor haar samen, ook toen kreeg ze 1 maal daags met 1 vastendag in de week.
Ze is al dik 3 jaar rond de 21 kilo, kan een paar ons verschillen, dus ik vind het wel best
Ze krijgt iedere dag een restje van mijn avondeten, zomaar een hapje en dan likt ze mijn bord schoon
Ze zeurt nooit om eten en wordt dus heel soms wel eens vergeten, maar daar kan ze prima tegen.
Voorheen stelde ik zelf voor haar samen, ook toen kreeg ze 1 maal daags met 1 vastendag in de week.
Ze is al dik 3 jaar rond de 21 kilo, kan een paar ons verschillen, dus ik vind het wel best

- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Zowel Mowgli mijn kruising d herder/berner sennen als Balou mijn kruising pincher/chihuahua krijgen dieetbrokjes voor honden met maag/darm problemen. Balou krijgt ze nu ongeveer een jaar en Mowgli een paar maanden op aanraden van mijn da. Ik moet zeggen dat de beide honden het er beter op doen, ze hebben duidelijk minder last van maag klachten. Wel vinden ze de brokken minder lekker, het is niet zo als met hun andere brokken of de kvv die ze eerder kregen dat hun bak in een ommezien leeg is. Ik geef ze af en toe gekookte kip als extraatje door de brokken heen.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Wimbo
- Actief
- Mijn ras(sen): We zijn op zoek naar een Podenco Canario
- Aantal honden: 0
Quote: Donatin.
Dat zei ik al, zo'n 30 jaar schat ik..... Zegt wel iets over onze leeftijd he....

Maar hierbij wil ik ook alle mensen die zich de moeite hebben getroost op deze vragen te antwoorden, hartelijk bedanken. Ik vond al eerder dat dit forum (waar ik nog niet zo erg lang lid van ben) op serieuze vragen, serieuze antwoorden gaf, waar ik ook iets mee kan doen (en DAT is op ander fora nog wel eens anders...) Nogmaals: dank!

Dat zei ik al, zo'n 30 jaar schat ik..... Zegt wel iets over onze leeftijd he....
Maar hierbij wil ik ook alle mensen die zich de moeite hebben getroost op deze vragen te antwoorden, hartelijk bedanken. Ik vond al eerder dat dit forum (waar ik nog niet zo erg lang lid van ben) op serieuze vragen, serieuze antwoorden gaf, waar ik ook iets mee kan doen (en DAT is op ander fora nog wel eens anders...) Nogmaals: dank!
No woef like a good woef...
- Wimbo
- Actief
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
Maandag pens
Dinsdag kalkoenpoot Of eendennekken /kalfsstaart eventueel aanvullen met kopvlees.
Woensdag vis..
Donderdag orgaan /botmix/karkassen.
Vrijdag pens
Zaterdag hele kip
Zondag..KVV Herby vier diersoorten of wild/konijn/andere zondag Hüttenkäse prutje.
En ik gooi een handje dog lovers gold in de tuin in de avond.
Vlo krijgt meer KVV.
Dinsdag kalkoenpoot Of eendennekken /kalfsstaart eventueel aanvullen met kopvlees.
Woensdag vis..
Donderdag orgaan /botmix/karkassen.
Vrijdag pens
Zaterdag hele kip
Zondag..KVV Herby vier diersoorten of wild/konijn/andere zondag Hüttenkäse prutje.
En ik gooi een handje dog lovers gold in de tuin in de avond.
Vlo krijgt meer KVV.

-
- Mijn ras(sen): Franse bulldog, kruising labrador/akita, chihuahua en roemeense straathondjes
- Aantal honden: 10
Hier krijgen ze allemaal kvv, soms 2x per dag, soms maar 1x per dag en soms doen we ook een dagje vasten. Verder krijgen ze een keer in de week een dagje barf. Verder krijgen ze geregeld gekookte groentes of fruit erbij. Ze doen het er hier alle 8 super op!!
- Wimbo
- Actief
Het weekeinde een winkel bezocht en die bleek ook allerlei dingen voor dieren te verkopen (Groenekan, van de Neut, de oude "Peterolieboer") De man verkoopt uberhaupt alles wat los en vastzit... Maar in de dierenafdeling aangekomen en een gesprek met de verkoper hebbend, blijkt dat zij nog steeds deze Hols Donatin Diner verkopen. Natuurlijk van een eigen merk (Hols is al jaren ter ziele) maar toch. Hij raadde aan 's morgens diner en 's avond brokken, daar hadden ze goede ervaringen mee. Kan het altijd proberen!
No woef like a good woef...

[/url]