Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rabiës enting, hoe noodzakelijk?

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Rabiës enting, hoe noodzakelijk?

Ongelezen bericht door renee-uk »

de italianen aan de andere kant hielden dan vast van een vies wief :?
je wil niet weten hoe smerig je uit de 17 km lange gotthard tunnel komt :schrik:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Wat ik ook deed is net voor de grens overgang de honden in een kleine bench droppen, jas er overheen doen, lege fles en wat etens waren er op leggen. Dan lijkt het net of je auto een bende is :mrgreen: radio aan zodat de honden afgeleid worden van vreemde mannen stemmen. Op deze manier heb ik nooit problemen gehad :engel:
Afbeelding
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Voor de Frankrijkreizigers, hou er rekening mee dat Frankrijk officieel NIET rabiesvrij is en je dus ook bij terugkeer problemen kunt krijgen. De douane controleert niet alleen aan de grens maar ook op gewone wegen elders in het land. I woonde voorheen 3 km over de grens en daar werd herhaaldelijk gepost als ik uit België kwam en werden de papieren van de honden gecontroleerd !
Sandra
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Schengen klopt, maar er is meer controle dan binnen de eu hoor. Binnen de eu heb je soms nauwelijks door dat je de grens overgaat. Van en naar Zwitserland moet je toch met 5 km/h de grens over rollen en worden er zeker nog wel her en der mensen gecontroleerd
Afbeelding
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

ik heb ook wel gehoord van mensen die even naar België gingen om te tanken en bier te halen en de hond in de auto hadden zitten. Ze werden aangehouden, geen rabiës enting bij je : hond in beslag genomen en mocht na het tonen van het entingsbewijs weer mee. Je moet maar een overijverige politie agent tegen komen.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Elvira schreef:ik heb ook wel gehoord van mensen die even naar België gingen om te tanken en bier te halen en de hond in de auto hadden zitten. Ze werden aangehouden, geen rabiës enting bij je : hond in beslag genomen en mocht na het tonen van het entingsbewijs weer mee. Je moet maar een overijverige politie agent tegen komen.
dit verhaal wil ik wel eens uit de eerste hand horen
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

overigens werden wij 3 jaar geleden op de grens van Zwitserland en Italië wel gecontroleerd. Was tussen Lugano en Porletza. Wij hadden geen hondjes bij ons dus was het even in de auto kijken en door maar daar stond elke dag controle.
Afbeelding
gevni havanezers
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

blacky schreef:overigens werden wij 3 jaar geleden op de grens van Zwitserland en Italië wel gecontroleerd. Was tussen Lugano en Porletza. Wij hadden geen hondjes bij ons dus was het even in de auto kijken en door maar daar stond elke dag controle.
Dat is overal bij de grens bij Zwitserland :wink:
Afbeelding
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

Rosita Compagner schreef:
Elvira schreef:ik heb ook wel gehoord van mensen die even naar België gingen om te tanken en bier te halen en de hond in de auto hadden zitten. Ze werden aangehouden, geen rabiës enting bij je : hond in beslag genomen en mocht na het tonen van het entingsbewijs weer mee. Je moet maar een overijverige politie agent tegen komen.
was een collega van een vriendin van me.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Elvira schreef:
Rosita Compagner schreef:
was een collega van een vriendin van me.
ja, altijd :lol1:
Gabber
Actief
Mijn ras(sen): mechelaar

Ongelezen bericht door Gabber »

[quote="tekkel"][quote="renee-uk"][quote="Rosita Compagner"][quote="renee-uk"]wij zijn in het verleden wel bij [b]diverse grenzen gecontroleerd: oostenrijk, slovakije, zwitserland en italië[/b] en daar wilden ze wel de paspoorten en de bij de rabiesenting behorende papieren zien (en soms de penning aan de halsband, maar daar kwamen ze altijd van terug, weet ook niet waarom :U: )
is wel al behoorlijk lang geleden, misschien dat dat scheelt.[/quote]

Die grensposten zijn er toch niet meer?[/quote]
voor zover ik weet is zwitserland nog steeds geen lid van de eu en we waren in 2005 in slovakije en daar was wel degelijk nog grenscontrole ook al hoorden ze toen wel al een jaar bij de eu.[/quote]
Er zijn geen grenscontroles meer tussen Schengen-landen, en Zwitserland en Slowakije zijn Schengen-landen.[/quote]

Weliswaar een oude post maar om verwarring te voorkomen: Schengen gaat alleen over verkeer van personen. Zwitserland is geen lid van de EU dus kunnen er nog steeds grenscontroles door de douane plaatsvinden. Slowakije is wel lid maar sommige lidstaten zoals bijv. de UK kiezen er voor om die controles toch nog te doen. Meestal is het dan voor bijv. drugs of accijnscontroles.
Anneke & Timka
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Franse Bulldog

Ongelezen bericht door Anneke & Timka »

We gaan altijd met eerst Gina en nu Timka naar het buitenland.
Duitsland, Oostenrijk, Italië, Slovenië, Kroatië, Slowakije, Hongarije, Tsjechië, Polen.
Met Gina gingen we voor het eerst in 2001.
Toen controleerden ze nog wel onze paspoorten.
Hoewel Gina open en bloot op de achterbank zat (en ze overigens wel een rabiës enting had) is daar nog nooit naar gevraagd.

Overigens ben ik wel zo'n schijtlijster die geen trammelant in het buitenland wil. Heb Timka dan ook keurig rabiës laten enten.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Denk dat nu met de aanscherping vd regels voor import naar NL einde vt jaar de controle ook wel meer kan gaan worden.
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”