Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond wassen?
Moderator: moderatorteam
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
- Aantal honden: 1
Re: Hond wassen?
Overigens heb ik een poosje getraind met iemand die haar niet-rollende, kortharige hond vier keer per jaar onder de douche zette. Gewoon, omdat dat ieder kwartaal moet of zo
dat vind ik dan wel weer apart.
-
Joey.K
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bram (langhaar chihuahua) van 10 maanden is twee keer onder de douche geweest. Heeft de neiging om met zijn achterpoten omhoog staand tegen een boom te poepen... geen succes. Door heb zijn kont haar kortgeknipt en het haar op zijn buik ook want dat zeikt hij helemaal onder. Dan ziet hij er maar een beetje uit alsof hij door ratten aangevreten is haha
Scheelt een hoop gedoe.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
Ik spoel alleen af met water en dat is het.Vlo heb ik bij binnenkomst wel gewassen maar die stonk naar zeik.

- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Mowgli is in de negen jaar dat ik haar heb 1x gewassen en Balou nog nooit. Ik was ze alleen als dit echt nodig is en dat is dus bijna nooit. Wel vind Mowgli het prachtig als ik met de tuinslang in de weer ben, ze word kleddernat en dus eigenlijk mee gewassen. Balou heeft voor de warme dagen zijn zwembadje, maar hij heeft het niet zo op water.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Als ze echt stinken en wanneer ze in de rui zijn. Tessa dus maar 2 keer per jaar, Tay wat vaker, want die is nogal smerig. Het ligt er ook aan hoe smerig, vieze sloot is alleen afspoelen. (dus in schone sloot of ff thuis) Andere smerige zooi is echt wassen.
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Gelukkig al die berichtjes, ik dacht al: straks vind iedereen mij een viespeuk dat ik Castor nog nooit gewassen heb. 
Laatst gewijzigd door mmartinn op 12 apr 2014 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.

-
nomo
- Zeer actief
Morris wordt alleen gewassen als hij in iets heel erg smerigs heeft gerold. En heel soms als hij lang in de rui blijft hangen. Maar meestal probeer ik hem gewoon in zulke gevallen even te laten zwemmen. Als die mogelijkheid er is hoeft hij dus niet onder de douche. Nu in mijn nieuwe huis heb ik hem nog nooit onder de douche gehad en hoop ook niet dat het nodig is. Volgens mij gaat dat nooit passen en wordt dan mijn badkamer meteen voor de 2e keer verbouwd
Op zich vind ik het als hij in de rui is wel fijn om hem even goed te wassen. Dan ben ik meteen heel veel haar kwijt. In de 3 jaar dat ik hem nu heb is hij geloof ik ook 3 keer gewassen. Valt dus mee.
Op zich vind ik het als hij in de rui is wel fijn om hem even goed te wassen. Dan ben ik meteen heel veel haar kwijt. In de 3 jaar dat ik hem nu heb is hij geloof ik ook 3 keer gewassen. Valt dus mee.
- *tweety*
- Zeer actief
Alleen als hij erg stinkt van al die modderbadjes en bij de trimster wordt hij ook gewassen
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
als ze niet meer zo lekker fris ruikt, of als ze gelig is ipv wit dan gaat ze onder de douche.. Nu in de zomer wat vaker omdat ze jeuk heeft ivm allergie voor gras/pollen, en de Allercalm shampoo helpt heel goed.
Niet haar hobby meer tegenwoordig, dat douchen, maar een drama is het ook niet gelukkig. Dan zou ik het niet zo vaak doen.
Niet haar hobby meer tegenwoordig, dat douchen, maar een drama is het ook niet gelukkig. Dan zou ik het niet zo vaak doen.
-
Dinos
Nee nooit, ik heb het geluk dat ik aan zee woon en hij graag zwemt en rolt in het zand.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Kaya waste ik wel ca. 2 x per jaar toen ze nog heel veel zwom. De vacht ging daarvan stinken.
Nu was ik ze alleen als ze in de gier of de poep of dooie zooi hebben liggen rollen
en volgens mij zijn ze vorig jaar
helemaal niet gewassen omdat ze dit zowaar niet hebben gedaan... of Puchu wel in de gier geloof ik.
Afijn, alleen in nood dus en dat komt misschien neer op 1 x per jaar.
De vacht stinkt overigens helemaal niet van ze, dus daarvoor hoef ik het niet te doen.
Nu was ik ze alleen als ze in de gier of de poep of dooie zooi hebben liggen rollen
helemaal niet gewassen omdat ze dit zowaar niet hebben gedaan... of Puchu wel in de gier geloof ik.
Afijn, alleen in nood dus en dat komt misschien neer op 1 x per jaar.
De vacht stinkt overigens helemaal niet van ze, dus daarvoor hoef ik het niet te doen.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ik was ze nooit, eigenlijk doe ik helemaal niets aan de vachten.
Ik knip zelfs de puntjes van de staart niet, das wel heel erg in labradorland
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Dat doe ik alleen bij Tay, anders krijg ik op mijn donder op de club.samantha! schreef:Ik was ze nooit, eigenlijk doe ik helemaal niets aan de vachten.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Hier hetzelfde, op de puntjes na sinds kortsamantha! schreef:Ik was ze nooit, eigenlijk doe ik helemaal niets aan de vachten.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
hier worden ze gewassen indien ze een stront bad hebben genomen of als ze door iets anders dusdanig stinken dat ik over mijn nek ga.
Af en toe billen wassen als ze een keer wat diarree hebben.
Daan heeft af en toe wat poep aan zijn kontje zitten en dat was ik dan even.
Fleur moet er wel binnenkort aan geloven, even goed wassen in de hoop dat ze een bende haar kwijt raakt. Staat al even op de planning maar stel het nog maar 2 weken uit. De dierenarts heeft net gisteren een rare plek weg gehaald in haar oksel dus eerst wachten totdat de hechtingen weg zijn.
Af en toe billen wassen als ze een keer wat diarree hebben.
Daan heeft af en toe wat poep aan zijn kontje zitten en dat was ik dan even.
Fleur moet er wel binnenkort aan geloven, even goed wassen in de hoop dat ze een bende haar kwijt raakt. Staat al even op de planning maar stel het nog maar 2 weken uit. De dierenarts heeft net gisteren een rare plek weg gehaald in haar oksel dus eerst wachten totdat de hechtingen weg zijn.

-
29996D
Joey wordt elke lente gewassen, omdat zijn vacht dan wat gelig is geworden en iets viezig aanvoelt.
Hij kan dan de rest van het jaar weer mee.
Beuk eigenlijk nooit, die blijft perfect schoon.
Hij kan dan de rest van het jaar weer mee.
Beuk eigenlijk nooit, die blijft perfect schoon.
-
Dinos
Vreemd eigenlijk denk ik nu, mijn hond stinkt niet als hij nat is van zeewater, maar als hij nat is van de regen en ik droog hem af ruik ik hem wel degelijk. Ik weet niet hoe dit komt ?
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Dumas als ie eens aan de dunne is. En sowieso 2 a 3x per jaar omdat hij anders gaat stinken. Csiva was ik nooit, en Luca ook niet eigenlijk...
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
een hond (te vaak) wassen is niet goed. ik was ze eigenlijk nooit, of ze moeten het wel heel bont hebben gemaakt. als je je hond persé wilt wassen, doe dat dan maximaal 2x per jaar. honden hebben van nature een vettige laag op hun vacht, die ze beschermt tegen kou.
-
Lieke87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Ik heb vandaag Indy voor het eerst gewassen nadat ze in een dood rottend dier heeft lopen rollen in t bos, t was zo smerig... Had al een stok in het water gegooid maar zelfs dat mocht niet baten. Nu ruikt ze weer fris en fruitig en is ze binnen weer welkom.
- Kaatj
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Is het niet handig om een hond te wassen als pup zodat hij er een beetje aan kan wennen? Misschien niet met shampoo maar alleen net lauw water?

-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Ik was Luna niet zomaar. Na de loopsheid gaat ze wel onder de douche en als ze eens in de stront heeft liggen rollen doe ik het ook. En heel soms als de rui echt bizar is en niet over lijkt te gaan.

- Zamunda
- Zeer actief
Nee hoor, niet omdat je Castor nog nooit gewassen hebtmmartinn schreef:Gelukkig al die berichtjes, ik dacht al: straks vind iedereen mij een viespeuk dat ik Castor nog nooit gewassen heb.
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Doorgaans vanaf de badkamerdeur. We hebben een kleine douche/badruimte en er staat een hoekbad in. Het is nog geen meter. In het begin gooide ik er er idd wel 's naast maar je krijgt er handigheid in.Inge O schreef:vanaf hoever mik je dan? en gooi je er ook wel eens naast~Suzanne~ schreef:Zo eens in de zoveel tijd mik ik de mijne onder de douche / in bad?
Suzanne
-
Manu
Ik was wel regelmatig. Nu heeft hij ook al een paar dagen zo'n smerige staart omdat meneer in alle sloten heeft gelegen. In Frankrijk kon hij van de oranje grond ook wel heel vies zijn, zo'n vergeeld hondje, dan wasten we hem ook.
- Mutt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Retrievermixen
Mazzel is in die (alweer bijna) 6 jaar wel geteld 1 keer gewassen bij de trimster, toen hij in iets had gerold en na 2/3 dagen nog steeds stonk.
Boef in 4 jaar ook 1 keer zelf kort onder de douche omdat ze ook in iets had gerold wat niet te harden was.
Boef rolt overigens nog al eens in iets en dan ruikt het inderdaad die dag even, maar verder doen we er niets aan, dat 'slijt' vanzelf en na een (mid)dag is het weg.
Maar ik heb dan ook kortharige honden die niet zwemmen (bij gebrek aan water)
Boef in 4 jaar ook 1 keer zelf kort onder de douche omdat ze ook in iets had gerold wat niet te harden was.
Boef rolt overigens nog al eens in iets en dan ruikt het inderdaad die dag even, maar verder doen we er niets aan, dat 'slijt' vanzelf en na een (mid)dag is het weg.
Maar ik heb dan ook kortharige honden die niet zwemmen (bij gebrek aan water)

Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Contacteer:
Hier gaan ze meestal elke week in bad. Ligt maar net aan de combinatie: vachtsoort en wat je met je hond onderneemt.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
In krap 11 jaar is Felix één keer echt gewassen, en verder een paar keer de vaart ingestuurd om stront of dooie vis uit te spoelen.
Het enige dat we met hem doen is zo nu en dan, hard met de handen wrijvend, het losse haar eruit rossen.
Hij is wel veel in het water te vinden, maar zwemt zelden echt. Hij stinkt nooit.
Het enige dat we met hem doen is zo nu en dan, hard met de handen wrijvend, het losse haar eruit rossen.
Hij is wel veel in het water te vinden, maar zwemt zelden echt. Hij stinkt nooit.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
Eagle is nog nooit gewassen, de nakers gaan om de 2 weken..

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15