Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik ben verliefd..
Moderator: moderatorteam
-
DaniBanani
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
- Aantal honden: 1
Re: Ik ben verliefd..
Hmm. Misschien kunnen we een proefperiode afspreken. Gewoon een maand proberen, en als één van ons het dan echt niet ziet zitten gaat hij terug. Ik wil mijn vriend ook niet pushen, wat hem betreft hadden we met de eerste hond ook langer gewacht namelijk, en zijn gevoel hierbij is natuurlijk net zo goed belangrijk (en misschien valt het mij wel enorm tegen, dat kan natuurlijk ook nog). Maar het klinkt wel als een heel ideaal hondje voor naast Dexter, en ik zou wel balen als we over een half jaar alsnog op zoek moeten naar een tweede en dan niks kunnen vinden. Het liefst zou ik ook nog wel langer wachten met een tweede hond, tot Dexter wat stabieler is, maar hij is er gewoon niet de hond naar om meerdere dagen in de week lang alleen te zitten. Dus vóór ik ga werken zullen we daar toch iets op moeten bedenken, en dan is een tweede hond erbij wel 't gemakkelijkst. En leukst. En aangezien jullie als ervaringsdeskundigen zeggen dat het nauwelijks extra werk oplevert..dat is vast overtuigender dan wanneer ik het zeg. 

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Spannend hoor! Ik ben benieuwd wanneer jullie de hond gaan halen
!
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor mij was 2 honden niet meer werk dan 1.. en 3 vond ik ook geen probleem hoor, heb er nu nog maar 1 maar dat blijft zeker niet altijd zo, dat is nu omdat ik geen vaste baan heb en als je al meerdere honden heb en je raakt je baan kwijt dan is dat maar zo maar voor mij is de stap om aan een 2e hond tebeginnen zonder wat extra financieen net even een stapje te groot.
-
DaniBanani
- Zeer actief
Inge, snap ik, maar met 'zullen we het gewoon doen' gaat vriendje zéker niet akkoord. En zelfs dit betwijfel ik eerlijk gezegd, ik ben bang dat hij het echt (nog) niet ziet zitten, zelfs als dit een perfect hondje zou zijn. En ik vind het ook wel erg snel hoor, maar Dexter heeft straks gewoon een maatje nodig. Waarom komen dit soort zaken ook altijd net te vroeg.
Een half jaar later was een stuk handiger geweest.

- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Ik zou dit niet als reden nemen om deze hond erbij te zetten. Het kan zijn dat Dexter er stabieler van wordt. Het kan ook zijn dat de nieuwe hond instabieler wordt door Dexter. En eigenlijk weet je nog zo weinig van de hond. Je noemt zn karakter perfect maar je kent hem nog niet. En dat zijn wel hoge verwachtingen waarbij het mijn inziens reëel is dat ze niet allemaal uitkomen.DaniBanani schreef: Maar iets serieuzer: het is dus wel redelijk van mij om te verwachten dat Dexter er zelf ook wat stabieler van kan worden?
De opvang kan hem wel als heel stabiel ervaren, maar in een andere situatie kan dat weer anders uitpakken. Het heeft ook te maken met het referentie kader van het opvanggezin.
Het blijft een buitenlandse asielhond die ik Nederland nog zoveel moet leren en ontdekken. Dat gaat soms vlekkeloos, soms zit daar heel veel werk in.
Laatst gewijzigd door Sanchis op 31 mar 2014 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Ik kan me goed voorstellen dat je daar verliefd op bent, wat een mooierd.
En dat koppie
Nee, ik ben dus niet in staat het je uit je hoofd te praten
En dat koppie
Nee, ik ben dus niet in staat het je uit je hoofd te praten
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Waarom vraagt je vriend dan wel of er leuke honden in het asiel zitten? Dan kan hij er toch op wachten dat je een keer een hond tegen komt die je heel erg aanspreekt en die je graag een plek wil bieden??

-
DaniBanani
- Zeer actief
Haha, hij was gewoon nieuwsgierig, had er verder ook niet echt bij nagedacht denk ik.
Inge: daar heb je wel een goed punt, dat het dan voor Dexter moeilijker kan worden inderdaad. Dat had ik nog niet bedacht. Maar dan gaat het niks worden denk ik.
Want vriendje was echt niet enthousiast, en ik wil hem niet verder pushen want dan krijg ik daar achteraf verwijten over, en terecht. Hij moet er gewoon zelf achterstaan, niet om mij een plezier te doen. Hoe jammer ook..
Inge: daar heb je wel een goed punt, dat het dan voor Dexter moeilijker kan worden inderdaad. Dat had ik nog niet bedacht. Maar dan gaat het niks worden denk ik.

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
ik vind een maand sowieso ook voor de hond geen optie
weer wennen en weer terug en dan kans op nog een keer nee dat kun je hem niet aandoen is mijn idee
weer wennen en weer terug en dan kans op nog een keer nee dat kun je hem niet aandoen is mijn idee
Fenneke en Baloe

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
gewoon doen. alles is al gezegd. wij hebben 6 honden, we gaan rustig naar een rastaurant, we gaan op vakantie met de honden, totaal geen probleem. als jullie hem hebben wil je hem niet meer kwijt.
ellen
ellen
- Sanchis
- Zeer actief
Ja misschien wil Sphoek die vriend wel herplaatsenellen en de birmanen schreef:gewoon doen. alles is al gezegd.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
-
DaniBanani
- Zeer actief
Ja echt niet! Vriendje is al van mij.
Hij is veel te leuk om te herplaatsen hoor!
Fenneke: Nou ja, eigenlijk heb je dat natuurlijk altijd. Ook als je er helemaal voor gaat kan het dusdanig tegenvallen dat je het echt niet door wil zetten. Het uitgangspunt zou voor mij zijn dat hij in principe blijft, alleen met de afspraak dat hij terug kan als het echt niet gaat, en dat het opvanggezin dus niet alweer een nieuwe hond heeft zitten. Niet 'oh, we proberen een maandje, brengen hem terug en gaan dan nadenken of we 't leuk vonden.' Maar goed, echt serieus had ik daar verder nog niet over nagedacht en ik had er ook nog niet bij stilgestaan dat het voor Dexter nadelig kan uitpakken dus dat gaan we gewoon niet doen. Niet tot we er beide echt achter staan en de kans op succes zo groot mogelijk is. En zo'n leuk hondje zal wel snel weg zijn, vast voordat vriendje tijd heeft gehad aan 't idee te wennen, dus ik ben bang dat het niks gaat worden. Helaas, want ik vind 't echt een leuk ding. Ik hou mezelf maar voor dat hij vast zo lief is omdat hij moet wennen, en dat over 3 maanden blijkt dat 't een draak van een hond is, haha.
Fenneke: Nou ja, eigenlijk heb je dat natuurlijk altijd. Ook als je er helemaal voor gaat kan het dusdanig tegenvallen dat je het echt niet door wil zetten. Het uitgangspunt zou voor mij zijn dat hij in principe blijft, alleen met de afspraak dat hij terug kan als het echt niet gaat, en dat het opvanggezin dus niet alweer een nieuwe hond heeft zitten. Niet 'oh, we proberen een maandje, brengen hem terug en gaan dan nadenken of we 't leuk vonden.' Maar goed, echt serieus had ik daar verder nog niet over nagedacht en ik had er ook nog niet bij stilgestaan dat het voor Dexter nadelig kan uitpakken dus dat gaan we gewoon niet doen. Niet tot we er beide echt achter staan en de kans op succes zo groot mogelijk is. En zo'n leuk hondje zal wel snel weg zijn, vast voordat vriendje tijd heeft gehad aan 't idee te wennen, dus ik ben bang dat het niks gaat worden. Helaas, want ik vind 't echt een leuk ding. Ik hou mezelf maar voor dat hij vast zo lief is omdat hij moet wennen, en dat over 3 maanden blijkt dat 't een draak van een hond is, haha.

- Sanchis
- Zeer actief
Soms is het ook wel goed als iemand er een rem op zet. Als mijn man wat toegeeflijker was geweest, had ik het huis vol honden.
We hebben er nu 3 en dat vind hij eigenlijk wat veel, maar het stel past leuk bij elkaar.
We zijn nogal op de proef gesteld omdat Scott een nest puppy's heeft verwekt wat me het hoofd gek heeft gemaakt, maar na een goed gesprek hebben we besloten dat we het niet gaan doen. En eigenlijk ben ik er wel blij om dat hij die keus heeft gemaakt (ook al zou ik het gelijk doen als hij het ook had gewild), want met Jessie er zo recentelijk bij hebben we eigenlijk onze handen vol.
Als Dexter zo lang alleen zit, kun je er ook voor kiezen om hem naar een dagopvang te brengen. Is duur, maar lang niet zo duur als een tweede hond erbij natuurlijk.
We hebben er nu 3 en dat vind hij eigenlijk wat veel, maar het stel past leuk bij elkaar.
We zijn nogal op de proef gesteld omdat Scott een nest puppy's heeft verwekt wat me het hoofd gek heeft gemaakt, maar na een goed gesprek hebben we besloten dat we het niet gaan doen. En eigenlijk ben ik er wel blij om dat hij die keus heeft gemaakt (ook al zou ik het gelijk doen als hij het ook had gewild), want met Jessie er zo recentelijk bij hebben we eigenlijk onze handen vol.
Als Dexter zo lang alleen zit, kun je er ook voor kiezen om hem naar een dagopvang te brengen. Is duur, maar lang niet zo duur als een tweede hond erbij natuurlijk.