Ach, die arme sloebers van mij worden nauwelijks uitgelaten. Tenminste, als in 'de hond uitlaten'. Dat heb ik mijn hele leven nog maar nauwelijks gedaan. De honden gaan gewoon vaak mee naar dingen en tijdens dat meegaan moeten ze dan ook maar hun behoeftes doen. Het enige echte uitlaten is een kleine wandeling na het eten, maar dat is dan eigenijk ook ons eigen rondje 'spijsverteren'
Verder gaan ze 4x in de week 's ochtends vroeg mee hardlopen, en op de dagen dat we niet hardlopen doen ze de eerste ochtendplas in de tuin. Verder werken wij allebei buiten en de beestjes kunnen altijd wel met de een of de ander mee. Daarnaast zijn we het hele jaar door ook elke dag wel ergens op ons landgoed

bezig: met houtwallen maken, onkruid wieden, groenten telen, snoeien en wat niet al. En dan maak ikzelf nog regelmatig een wandeling om narcisjes te plukken, champignons te zoeken, foto's te maken, bosasperges te steken, met een vriendin te kletsen, naar de koeien te kijken, pootje te baden. De heren gaan dan altijd mee dus ze krijgen frisse buitenlucht genoeg. Vanaf nu tot ongeveer oktober leven wij eigenlijk buiten dus de heren krijgen frisse lucht genoeg. En tussen alles door leren ze ook nog kunstjes, omdat wij dat handig of gewoon geinig vinden.
En het is blijkbaar meer dan genoeg aktiviteit want ze zijn nooit vervelend in huis, slopen niets en slapen laten we zeggen van een uur of 9 's avonds tot de volgende ochtend 8 aan een stuk door