Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Om de zoveel uur even naar buiten.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Re: Om de zoveel uur even naar buiten.

Ongelezen bericht door rose »

Renee1966 schreef:Gaat dat niet onwijs stinken, hondenpies in de tuin?

Als het een tijd niet geregend heeft ruik je het wel, en dan van Sam (doet het vaak op dezelfde plaats) maar ik moet er dan wel dicht in de buurt zijn. Onkruid wieden oid, in het voorbij lopen/in de tuin zitten ruik ik het niet.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

rose schreef:

Als het een tijd niet geregend heeft ruik je het wel, en dan van Sam (doet het vaak op dezelfde plaats) maar ik moet er dan wel dicht in de buurt zijn. Onkruid wieden oid, in het voorbij lopen/in de tuin zitten ruik ik het niet.
Ah ok. Ik laat ze hier eigenlijk nooit in de tuin piesen (is ook niet heel groot), omdat ik dacht dat het vreselijk zou gaan ruiken. Maar dat valt wel mee begrijp ik.
Romy_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer

Ongelezen bericht door Romy_ »

Met onze vorige hond gingen we 3 x per dag
9:00 een dik uur
15:00 een dik uur
23:00 een klein uurtje

met mijn huidige hond
tussen 8 en 10 uur een klein rondje 15-30min
tussen 12-14:00 grote wandeling 1.5-2.5 uur (met slecht weer of druk ook maar 15-30min)
tussen 18:00-20:00 kleine wandeling 5-10min
en rond 23:00 kleine wandeling 5-10min

Het komt wel eens voor in t weekend dat ze doorslaapt van 23:00-11:00 niks doet.

In de tuin mag ze wel maar doet ze niks, want ze kan alleen op gras plassen :piew: en dat hebben wij niet :P
rose
Zeer actief

Renee1966 schreef:
rose schreef:

Ah ok. Ik laat ze hier eigenlijk nooit in de tuin piesen (is ook niet heel groot), omdat ik dacht dat het vreselijk zou gaan ruiken. Maar dat valt wel mee begrijp ik.

Ik lees nu net iets over gras maar ik denk dat als je alleen maar gras hebt (zoals hier) dat het dan meevalt, op bestrating kon dat wellicht wel eens anders zijn :wink:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik heb niet zo'n vast schema, geeft ze het aan dat ze moet plassen dan gaan we en heb ik zin in een loopje gaan we ook, ongeacht de tijd die daar tussen zit. De eerste ronde is wel vaak rond 6 uur, volgens Kier is dat te vroeg en doet ze het omdat de baas het wil maar het liefst blijft ze slapen. Ik kan haar om 10 uur in de auto gooien voor een rondje bos maar dat kan ook om drie uur zijn en gaat ze de tussenliggende tijd gewoon een plas/poep ronde doen. Als het heel warm is op de dag wil ze helemaal niet naar buiten en verschuiven we de lange ronde naar de avond. Het komt heel zelden voor dat ze in de tuin plast, poepen al helemaal niet, dus echt hoge nood heeft ze niet.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Hier geen vast schema. Gewoon 4 á 5 keer per dag ongeveer en 1 of 2 keer daarvan een lange losloopronde.
Hier mogen ze ook gewoon in de tuin poepen en piesen. Ik ruik het niet en als het warm is dan ruim je het zo op of je spoelt het even weg met een emmer water met wat schoonmaakazijn.
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Hier komen ze ook prima toe met drie tot vier keer naar buiten. Daarnaast zitten ze bij enigszins lekker weer uren per dag vrij in de tuin, waar ze lekker rond snuffelen, ook wel een plas doen (ruik er niks van), met elkaar spelen en rondracen en helpen omspitten :mrgreen:

's Ochtends ga ik rond 9 uur minimaal een uur met ze naar het bos, loslopen dus.
Tussen de middag als het geen lekker weer is even een plas in de tuin zo gewenst (willen ze vaak niet eens, zeker Boyke niet, die ouwe heeft een blaas van ijzer) en bij lekker weer zijn ze dus buiten.
Rond 15 uur gaan de twee dames mee naar stal, waar ze een uur of twee ronddarren (los). Bij terugkomst doe ik met Boyke even een kort plasrondje.
Dan rond 23 uur de laatste plas- en poepronde van een kwartiertje.
eveliendepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)

Ongelezen bericht door eveliendepien »

Hier ligt het er aan of ik 's ochtends naar stage ga of niet, als ik vrij ben dan als volgt:
8:00 p&p ronde door mijn vriend
rond 11 a 12 uur het bos in +/- 1 a 1,5 uur
rond 16:00 een half uur
na het eten rond 20:00 gaat mijn vriend een kwartier ongeveer
en laatste ronde 23:00 p&p

Als ik naar stage moet:
7:30 een half uur lopen
dan rond 12 a 13 uur het bos in 1 a 1,5 uur
en dan de rest als bovenstaand :)!
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik loop dan best veel zie ik :lol1:
Goed, ik heb dan ook de luxe dat ik heel veel tijd heb. Manu is het liefst de hele dag buiten en met dit weer (23graden) ligt hij in zijn zwembadje met ijsklonten.
Het zit dan tussen mijn oren denk ik. Ik ga zelf al meer dan 3x naar het toilet dus dan denk ik dat mijn hond ook wel een keer of 5/6 wil plassen.
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Manu schreef:Ik loop dan best veel zie ik :lol1:
Goed, ik heb dan ook de luxe dat ik heel veel tijd heb. Manu is het liefst de hele dag buiten en met dit weer (23graden) ligt hij in zijn zwembadje met ijsklonten.
Het zit dan tussen mijn oren denk ik. Ik ga zelf al meer dan 3x naar het toilet dus dan denk ik dat mijn hond ook wel een keer of 5/6 wil plassen.
Ik vind het goed dat je zoveel loopt.
Wanneer de mogelijkheden er zijn, moet je er gebruik van maken.
Denk ook wel dat het voor jou een soort van daginvulling is of niet? Dat is bij namelijk ook.
Als Castor straks 1,5 is geweest ga ik het ook weer opschroeven.

Nu word ik helemaal dol. Castor mag nu 4 x 5 minuten. :ugh:
Afbeelding
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Dexter kwam bij ons rond de kerstdagen, vlak voor nieuwjaar dus. Hij was vreselijk bang van het vuurwerk en is toen vanaf 31 december 's ochtends tot 1 januari laat in de middag niet buiten geweest omdat hij weigerde één poot over de drempel te zetten. Over die plas ophouden maak ik me dus niet zo druk meer, haha. We doen hier dan ook meestal 3 wandelingen per dag, en hij moet nooit heel nodig plassen. Alleen op hele warme dagen gaan we 5-6 keer naar buiten, dan drinkt hij meer en doen we ook alleen korte rondjes, dus plast hij minder vaak per rondje.
Afbeelding
Manu

mmartinn schreef:[
Denk ook wel dat het voor jou een soort van daginvulling is of niet? Dat is bij namelijk ook.

Wat saai ja, 4x 5 minuten is helemaal niks. Dan ben je nog niet eens op gang. Wanneer kunnen jullie weer aan de wandel?

Op het moment is het mijn enige dagtaak ja. Ik vlieg morgen weer terug naar het echte leven :jank:
Ik vind een half uurtje lopen al saai. Het is zo heerlijk lekker te struinen. Zelfs in de regen. En Manu vindt het net zo geweldig. Scheelt ook dat je hier echt de rust in loopt.
Straks met werken wordt het even anders maar ik hoop toch 's ochtends en 's avonds net zoveel te kunnen lopen.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Hier afhankelijk van mijn werktijden

Gewone dagdienst
Om 6 uur drie kwartier
Tussen 12 en 13 tien minuten
17.15 een uur
Ergens tussen 21.00 en 22.00 nog minimaal een uur, afhankelijk van hoelaat ik weg ga.

Bij een late dienst doe ik om 12 uur 1 tot 2 uur lopen
En om 19:30 vaak ook nog 1,5 uur
En dan rond 23.00 even naar de hoek van de straat

In het weekend probeer ik 1 van de twee dagen een langere wandeling te doen van 10-20 km, dan hebben ze verder niet zoveel nodig buiten een laatste rondje. Voor de wandeling zelf ben ik vaak de hele dag onderweg. In mijn vrije weken of als ik nachtdienst heb kan dit ook voorkomen
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Jion schreef:
rose schreef:
Renee1966 schreef:
rose schreef:

Ik lees nu net iets over gras maar ik denk dat als je alleen maar gras hebt (zoals hier) dat het dan meevalt, op bestrating kon dat wellicht wel eens anders zijn :wink:
Ik ruik het niet, maar er komen wel gele plekjes op het gras, dus het gazon heeft wel wat meer onderhoud nodig. Ik heb wel kleine honden met kleine blazen dus dat scheelt. :tongue:
Ik heb vooral tegels en 2 smalle borders, lijkt me toch geen succes. Sjon plast heel af en toe wel eens op het nepgras onder de schommel, dan gooi ik er wel gelijk een gieter overheen.
rose
Zeer actief

@ Jion Die gele plekken zijn er hier idd ook, volgens mij voornamelijk van Dewi. Zal mij m'n rug jeuken hoor, maar ben nu wel benieuwd of je er iets aan kunt doen? :wink:
mmartinn
Zeer actief

Manu schreef:
mmartinn schreef:[

Wat saai ja, 4x 5 minuten is helemaal niks. Dan ben je nog niet eens op gang. Wanneer kunnen jullie weer aan de wandel?

Op het moment is het mijn enige dagtaak ja. Ik vlieg morgen weer terug naar het echte leven :jank:
Ik vind een half uurtje lopen al saai. Het is zo heerlijk lekker te struinen. Zelfs in de regen. En Manu vindt het net zo geweldig. Scheelt ook dat je hier echt de rust in loopt.
Straks met werken wordt het even anders maar ik hoop toch 's ochtends en 's avonds net zoveel te kunnen lopen.
Oh bah morgen weer in dit saaie landschaplandje? :(:
25 maart gaan de hechtingen eruit, dan zal hij wel weer echt wat langer mogen, nu bouw ik het ook wel langzaam op hoor.
Hij is qua gedrag al weer helemaal de oude, moeten hem nu continu afremmen.
Klopt, zonneschijn of regen maakt Castor niets uit, dus mij ook niet. Regenpak en laarzen aan en lopen maar.
Scheelt natuurlijk wel dat je nu weer het mooie weer tegemoetgaat, dat maakt het terug naar nederland gaan weer wat dragelijker, alhoewel Manu zal wel net als Castor liever in de kou lopen dan in de warmte?
En je ging toch ook weer terug uiteindelijk?
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

Jion schreef:
rose schreef:@ Jion Die gele plekken zijn er hier idd ook, volgens mij voornamelijk van Dewi. Zal mij m'n rug jeuken hoor, maar ben nu wel benieuwd of je er iets aan kunt doen? :wink:
Een gietertje water erover schijnt te helpen, maar daar ben ik zelf te lui voor. Ik ruk twee keer per zomer de in de borders verdwaalde plukken gras eruit en plaats ze op de gele plekken in het gazon, dat werkt ook. :engel:
:LOL:

Dat zie ik dus voor me!
Klinkt als een mr bean scene.
Afbeelding
Jokkebrok

Ongelezen bericht door Jokkebrok »

Ach, die arme sloebers van mij worden nauwelijks uitgelaten. Tenminste, als in 'de hond uitlaten'. Dat heb ik mijn hele leven nog maar nauwelijks gedaan. De honden gaan gewoon vaak mee naar dingen en tijdens dat meegaan moeten ze dan ook maar hun behoeftes doen. Het enige echte uitlaten is een kleine wandeling na het eten, maar dat is dan eigenijk ook ons eigen rondje 'spijsverteren' :D

Verder gaan ze 4x in de week 's ochtends vroeg mee hardlopen, en op de dagen dat we niet hardlopen doen ze de eerste ochtendplas in de tuin. Verder werken wij allebei buiten en de beestjes kunnen altijd wel met de een of de ander mee. Daarnaast zijn we het hele jaar door ook elke dag wel ergens op ons landgoed :mrgreen: bezig: met houtwallen maken, onkruid wieden, groenten telen, snoeien en wat niet al. En dan maak ikzelf nog regelmatig een wandeling om narcisjes te plukken, champignons te zoeken, foto's te maken, bosasperges te steken, met een vriendin te kletsen, naar de koeien te kijken, pootje te baden. De heren gaan dan altijd mee dus ze krijgen frisse buitenlucht genoeg. Vanaf nu tot ongeveer oktober leven wij eigenlijk buiten dus de heren krijgen frisse lucht genoeg. En tussen alles door leren ze ook nog kunstjes, omdat wij dat handig of gewoon geinig vinden.

En het is blijkbaar meer dan genoeg aktiviteit want ze zijn nooit vervelend in huis, slopen niets en slapen laten we zeggen van een uur of 9 's avonds tot de volgende ochtend 8 aan een stuk door :D
Manu

Ja, het einde van het seizoen komt dichtbij. Ik heb nu een mooie baan gevonden, dus ik ga terug. Ik zou pas in mei gaan maar dit kwam nou eenmaal nu.. Ach, ouders wonen dichtbij het strand dus we zullen ons best vermaken. Mee naar de paarden en ik wil het steppen gaan doen op de platte straten.
Als mijn vriend weer een mooi contract kan krijgen gaan we zo gauw mogelijk terug. Ik ben verliefd geworden op Frankrijk. We hebben al een optie, en dat is het koudste gebied in Frankrijk dus dat zal Manu best fijn vinden ;)

Het is al bijna 25 maart. Nog even doorbijten en dan kunnen jullie weer lekker lang op pad :cheer:
rose
Zeer actief

Jion schreef:
rose schreef:@ Jion Die gele plekken zijn er hier idd ook, volgens mij voornamelijk van Dewi. Zal mij m'n rug jeuken hoor, maar ben nu wel benieuwd of je er iets aan kunt doen? :wink:
Een gietertje water erover schijnt te helpen, maar daar ben ik zelf te lui voor. Ik ruk twee keer per zomer de in de borders verdwaalde plukken gras eruit en plaats ze op de gele plekken in het gazon, dat werkt ook. :engel:

Daar ben ik dan weer te lui voor, maar de gieter ga ik zeker proberen :D
mmartinn
Zeer actief

Jion schreef:
mmartinn schreef:
Jion schreef:
:LOL:

Dat zie ik dus voor me!
Klinkt als een mr bean scene.
Het zou pas een mr Bean scene zijn als de plukken gras vervolgens heel rebels weer terug naar de borders zouden wandelen. :Q:
Of als je hond, nadat jij je graspuzzle weer voorzien hebt van een nieuw puzzlelstukje, er direct weer over heen piest. haha
Laatst gewijzigd door mmartinn op 14 mar 2014 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

Manu schreef:Ja, het einde van het seizoen komt dichtbij. Ik heb nu een mooie baan gevonden, dus ik ga terug. Ik zou pas in mei gaan maar dit kwam nou eenmaal nu.. Ach, ouders wonen dichtbij het strand dus we zullen ons best vermaken. Mee naar de paarden en ik wil het steppen gaan doen op de platte straten.
Als mijn vriend weer een mooi contract kan krijgen gaan we zo gauw mogelijk terug. Ik ben verliefd geworden op Frankrijk. We hebben al een optie, en dat is het koudste gebied in Frankrijk dus dat zal Manu best fijn vinden ;)

Het is al bijna 25 maart. Nog even doorbijten en dan kunnen jullie weer lekker lang op pad :cheer:
Klopt. Schiet allemaal voorbij. Zo zie ik hem ook nog steeds als pup.
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

Jion schreef:
Gelukkig ben ik niet bepaald anaal als het om strakke gazonnetjes gaat.
haha euhm!
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

smorgens een half uur tot 3 kwartier, (zo rond half 8 ) smiddags een klein uurtje (13.15-14.15) en dan savonds varieert het. Soms ga ik na het werk meteen voor de lange wandeling en dan gaat Pom nog even als ik naar bed ga (rond half 12), soms ga ik na het werk even kort en dan doe ik nog een lange ronde rond 8uur, half 9. En dan ook nog om half 12 even plassen..
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

mmartinn schreef:
Jion schreef:
haha euhm!
:goeie: :goeie:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik ga 's morgens een uur of langer het bos in
Tussen de middag een kwartiertje
Eind van de middag weer een uur of langer inclusief af en toe trainen in het bos of in de uiterwaarden.
En 's avonds nog een rondje van een kwartier/20 minuten voor het slapen gaan.

Soms afwijkend.
Dan ben ik een flink deel van de middag op pad vanaf 2 uur en dan hoeft het middagrondje niet :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Jion schreef:
Apple schreef:
mmartinn schreef:
Jion schreef:
haha euhm!
Waar zitten jullie nou eigenlijk aan te denken? :hmmm:

* mompelt iets over de jeugd van tegenwoordig *
Jij zegt gekke dingen, wij niet :mrgreen:
mmartinn
Zeer actief

Apple schreef:
Jion schreef:
Apple schreef:
mmartinn schreef: haha euhm!
Waar zitten jullie nou eigenlijk aan te denken? :hmmm:

* mompelt iets over de jeugd van tegenwoordig *
Jij zegt gekke dingen, wij niet :mrgreen:
Wij denken het alleen.:D
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Hier is het verschillend of ik werk of vrij ben.
Als ik werk is het 7.30 45 min naar station lopen.
13.00 rondje park naast mijn werk
17.15 weer richting huis lopen /bus/lopen
22.30 rondje park van ongeveer 1 uurtje

Daarna gaan ze slapen en de volgende ochtend blijven ze net zolang doorslapen tot de kids naar school zijn gebracht;eerder hoor en zie ik ze niet.
Straks in de zomer komt er voor kibo weer een fietsronde bij.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Hier gaan ze vier keer. In t weekend soms drie keer.

Bij vier keer, S'ochtends voordat we naar het werk gaan.
Tussen de middag. Ik heb het geluk dat ik mijn werkdag mag splitsen in twee blokken, zodat ik tussen de middag anderhalf uur voor de honden heb.
Na mijn werk gaan we weer. Zit dan telkens 3,5 / 4 uur tussen.
De laatste ronde verschilt qua tijd. Tussen tien en half twaalf.
De nachten hebben we met het opgroeien opgebouwd.

In het weekend zijn we overdag meestal wel een aantal uren met ze op pad. Dus dan is alleen s'ochtends en s'avonds laat een rondje.

Daar tussendoor zit nog wel training en spelen. Dat reken ik even niet mee.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”