Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De hond van de overbuurman
Moderator: moderatorteam
-
beatje
Re: De hond van de overbuurman
Vreselijk balen chaos.Ik zou ook echt niet weten wat je zou kunnen doen om ze te beschermen,stroomdraadje heeft geen zin want hij springt erover heen natuurlijk.
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
gewoon financieel keihard aanpakken, werkt vaak het beste.
Laat hem bijvoorbeeld de beestjes vergoeden, hek plaatsen, etc. allemaal op zijn kosten en moeite.
Zijn hond, zijn verantwoordelijkheid.
Laat hem bijvoorbeeld de beestjes vergoeden, hek plaatsen, etc. allemaal op zijn kosten en moeite.
Zijn hond, zijn verantwoordelijkheid.
-
Annedee
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Ik vind jou wel heel erg tolerant hoor. Zo'n buurman had ik waarschijnlijk toch een flinke mep verkocht.
Dat is natuurlijk niet de oplossing, sorry maar ik kan hier zo boos over worden. Mensen die maar denken dat ze boven een ander staan.
Kun je niet een aangetekende brief sturen met als eis dat je een hoog hek laat maken op zijn kosten? En natuurlijk vergoeding voor je doodgemaakte beesten. Ik zou mijn hobby toch niet door zo iemand af laten pakken hoor, maar terug vechten.
Dat is natuurlijk niet de oplossing, sorry maar ik kan hier zo boos over worden. Mensen die maar denken dat ze boven een ander staan.
Kun je niet een aangetekende brief sturen met als eis dat je een hoog hek laat maken op zijn kosten? En natuurlijk vergoeding voor je doodgemaakte beesten. Ik zou mijn hobby toch niet door zo iemand af laten pakken hoor, maar terug vechten.
-
Annedee
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Ik vind jou wel heel erg tolerant hoor. Zo'n buurman had ik waarschijnlijk toch een flinke mep verkocht.
-
Dinos
Ik denk dat de hond niets te zoeken heeft op jouw terrein, en dat je zeker een procedure starten, maar wil je dat . Ik neem aan dat de buurman net zoveel van zijn hond houdt als jij van de kippen, dus zou ik hem confronteren met eventuele gevolgen voor de hond.
Het lijkt mij het beste er samen uit te komen , en i.d.d een hond kan kabel doorbijten maar geen ketting, dus laat hem gewoon zijn verantwoordelijkheid nemen.
Het lijkt mij het beste er samen uit te komen , en i.d.d een hond kan kabel doorbijten maar geen ketting, dus laat hem gewoon zijn verantwoordelijkheid nemen.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Kun je die joekel niet vangen en naar het asiel brengen? Ik was er onderhand toch wel klaar mee.chaos schreef:Even een update hoor, ben zo vreselijk boos...
Vandaag is de hond van de overbuurman wederom achter mijn kippen aan gegaan, ik had er nog wat oude rondlopen die ik niet weg wilde doen.
De rest van mijn pluimvee had ik weggedaan en de oudjes heb ik gehouden.
Buurman zegt dat de hond de lijn los kan maken, dat hij er niets aan kan doen.
Politie zei de vorige keer volgende keer weer komen, ze hebben twee keer met overbuurman gesproken maar meer konden ze niet doen.
Morgen kan ik aangifte doen. Maar nu moet ik dus alles ophogen en nog meer wegdoen omdat de buurman echt niet om zijn hond kan denken. Ik ben er zo vreselijk boos over.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Wedden dat als je in de tuin een stel agressieve pitbulls had lopen, de buurman WEL had kunnen voorkomen dat zijn hond de tuin in kan?
Er is eens een hond in beslag genomen die bij de buren op stap ging en daar de konijnenhokken plunderde. Lijkt mij dat het in zo een situatie ook zou kunnen.
Er is eens een hond in beslag genomen die bij de buren op stap ging en daar de konijnenhokken plunderde. Lijkt mij dat het in zo een situatie ook zou kunnen.
-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
Het stuk is te groot om 1.80 te omheinen, stroom op zo'n manier plaatsen dat de hond er tegen aan komt is niet mogelijk.
Ik ga aangifte doen en melding doen bij de gemeente.
Buurman gezegd dat als ik die hond te pakken krijg, hij m niet meer terug ziet. Kan m echter niet te pakken krijgen omdat hij er vandoor gaat als hij mij ziet..
Ik ben d'r echt mee aan. Ik wil m wel slaan maar dat lost niets op. En als ouder ben ik van mening dat ik naar mijn kinderen toe een voorbeeldfunctie heb..
Ik zou echt niet weten wat ik er nog meer aan kan doen.
Buurman gezegd dat als ik die hond te pakken krijg, hij m niet meer terug ziet. Kan m echter niet te pakken krijgen omdat hij er vandoor gaat als hij mij ziet..
Ik ben d'r echt mee aan. Ik wil m wel slaan maar dat lost niets op. En als ouder ben ik van mening dat ik naar mijn kinderen toe een voorbeeldfunctie heb..
- Tineke
- Zeer actief
Nou dit dus ,wat nu hij kan er niets aan doenTara schreef:Rotzanik lekker op zeg! Een hond kan geen lijn losmaken. Als hij dat wel kan, dan heb je geen goede lijn om.chaos schreef: Buurman zegt dat de hond de lijn los kan maken, dat hij er niets aan kan doen.
Als hij zijn hond niet in het gareel kan houden, dan hangt hij er maar een ketting met een karabijnhaak aan.
Die hond was van mij geweest, en de buurman ook.
Altijd maar die schijtsmoesjes, neem gewoon lekker verantwoordelijkheid voor je huisdieren!

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
blondie
- Zeer actief
Lopen je eigen honden niet los op je terrein? Of reageren ze niet als die buurhond zo tekeer gaat op jouw terrein?chaos schreef:Het stuk is te groot om 1.80 te omheinen, stroom op zo'n manier plaatsen dat de hond er tegen aan komt is niet mogelijk.
Ik ben d'r echt mee aan. Ik wil m wel slaan maar dat lost niets op. En als ouder ben ik van mening dat ik naar mijn kinderen toe een voorbeeldfunctie heb..![]()
-
Dinos
Als niemand fouten maakt ,we ons allemaal aan alle regels houden zou de wereld perfect zijn.
Ik praat buurman zeker niet schoon, maar hond in asiel en hond is van mij lijkt me niet echt de oplossing voor hond. Nogmaals de buurman zal van zijn hond houden net als jij van je kippen.
Ik zou toch onderling tot een goede oplossing proberen te komen, waar jij schadeloos gesteld wordt en hij alles wat in zijn mogelijkheid ligt doet om hond op zijn eigen terrein te houden,zodat jij weer gewoon kippen kan houden.
Ik praat buurman zeker niet schoon, maar hond in asiel en hond is van mij lijkt me niet echt de oplossing voor hond. Nogmaals de buurman zal van zijn hond houden net als jij van je kippen.
Ik zou toch onderling tot een goede oplossing proberen te komen, waar jij schadeloos gesteld wordt en hij alles wat in zijn mogelijkheid ligt doet om hond op zijn eigen terrein te houden,zodat jij weer gewoon kippen kan houden.
- Tineke
- Zeer actief
Nee maar wel voor de kippen die tenslotte ook iemands dier zijn.Dinos schreef: Ik praat buurman zeker niet schoon, maar hond in asiel en hond is van mij lijkt me niet echt de oplossing voor hond.
En buurman geeft aan dat hij er niets aan kan doen ,dat is natuurlijk gewoon onzin ,hij wil er niets aan doen.
Daar komt bij hij kan de hond gewoon ophalen in het asiel ,daar zijn enkel kosten aan verbonden ,wellicht is dat net de motivatie om wat beter zijn best te gaan doen.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
We hebben het over de vierde keer he? Schadeloos stellen heeft de laatste keer gedaan, politie is geweest met hem gepraat maar hij neemt t niet serieus. Mijn honden lopen los, maar blijkbaar kunnen die niet op tegen een jachthond in jaagmodus.
Vandaag is het gebeurd toen ik op t werk was en zoon zag buurman met hond uit onze tuin komen, toen was het al achter de rug.
Vandaag is het gebeurd toen ik op t werk was en zoon zag buurman met hond uit onze tuin komen, toen was het al achter de rug.
- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Dan betreedt buurman jouw terrein/eigendom ongevraagd. Daar mag je wél melding/klacht van doen, volgens mij.chaos schreef: zoon zag buurman met hond uit onze tuin komen, toen was het al achter de rug.
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Just like the moon, you're always there, watching.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Niet te geloven! Wat een drama zeg. Ik zou niet weten wat je kunt ondernemen als omheinen op zijn kosten niet werkt. De hond doet ook maar wat z'n instinct hem ingeeft maar het is te belachelijk voor woorden dat je zo'n lakse buurman hebt. Hopelijk komt er nu een goede oplossing en goed dat je de politie er ook bij betrokken hebt. Ook al helpt het kennelijk weinig 
-
Mojuan
- Zeer actief
Fijn zo'n buurman.... ik geloof dat ik flink stennis zou schoppen als hier een buurhond mijn konijnen doodleuk uit zou komen moorden!
Dan was ik echt niet zomaar klaar met die buurman, en dat zou hij weten ook.
Dan was ik echt niet zomaar klaar met die buurman, en dat zou hij weten ook.

-
Monique140970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Siberische Husky
toen mijn hond over een schutting van 1,8m sprong naar de buren en daar de kat heeft gegrepen, heb ik mijn verantwoording genomen. Het is mijn hond die zoiets heeft gedaan.
De kat heeft gelukkig niet veel schade opgelopen. Ik heb mijn verzekering gebeld en heb netjes een formulier toegestuurd gekregen. Deze is ingevuld samen met de buren en weer opgestuurd. Gelukkig viel de schade allemaal wel mee.
Er is door mij schrikdraad aangebracht, helaas heeft hij het nog een keer gedaan. Hierop heb ik samen met mijn vader de schutting verhoogd en nu kan hier er niet meer overheen. De tweede keer was hij vrolijk aan het spelen met de hond van de buren.
Wat is er nu zo moeilijk aan om verantwoording te nemen en ervoor te zorgen dat zoiets voorkomen kan worden.
De kat heeft gelukkig niet veel schade opgelopen. Ik heb mijn verzekering gebeld en heb netjes een formulier toegestuurd gekregen. Deze is ingevuld samen met de buren en weer opgestuurd. Gelukkig viel de schade allemaal wel mee.
Er is door mij schrikdraad aangebracht, helaas heeft hij het nog een keer gedaan. Hierop heb ik samen met mijn vader de schutting verhoogd en nu kan hier er niet meer overheen. De tweede keer was hij vrolijk aan het spelen met de hond van de buren.
Wat is er nu zo moeilijk aan om verantwoording te nemen en ervoor te zorgen dat zoiets voorkomen kan worden.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Leuke buurman. Mensen zijn het beste te pakken via hun portemonnee, dus ik zou alle schade op hem verhalen totdat hij heeft geleerd dat zijn hond zijn verantwoording is. Ik had ook eens een hond uit de buurt in de tuin waar mijn loopse hond rondliep. Doordat mijn andere hond nogal stampij maakte werd ik geattendeerd en heb ik hem thuisgebracht met de mededeling erbij dat eventuele financiële schade door een ongewenste dekking volledig op hun verhaald zou worden als hij nog eens in mijn tuin kwam en hij mijn teef zou dekken. Hij is hier nooit meer geweest. Maar hij mocht zichzelf altijd uitlaten, liep niet veel later een wond aan een poot op die niet opgemerkt werd en is jong gestorven door koudvuur aan die poot. Hij zat namelijk ook regelmatig bij andere mensen in het vijvertje in de voortuin. Altijd fijn, zulke mensen die hun verantwoordelijkheid zo opvatten.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10