nou... niet helemaal maar wie zwijgt stemt gewoon toe.S@ndr@ schreef:mij ook niet toch vind ik mensen die er niets van zeggen niet net zo slecht als degene die mishandeld, dat vergelijk gaat mankmmartinn schreef:Ja zo voel ik dat ook wel een beetje, het lukt me gewoon niet om me stil te houden.jacq1970 schreef: Met je eigen zaken bemoeien is een hele leuke maar als je zomaar voorbij kan lopen als een dier mishandelt wordt en er niks mee doet ben je in mijn ogen net zo slecht.
het is me zelf een keer gebeurd dat ik geslagen en geschopt werd door een paar mensen op straat, de situatie was meer dan duidelijk en mensen liepen gewoon door alsof ze niks zagen. loeidrukke straat etc. en dat vond ik nog erger dan het gebeuren zelf. ik snap best dat een hond dat besef niet heeft, gelukkig maar maar denk dat de hele samenleving beter wordt als mensen alleen al iets gewoon zeggen en daarmee uitstralen: "dit wordt niet geaccepteerd". en dat geldt voor dieren, voor kinderen en volwassenen/bejaarden wat dan ook.