Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vies harde correctie!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Corneliana
Zeer actief

Re: Vies harde correctie!

Ongelezen bericht door Corneliana »

S@ndr@ schreef:
mmartinn schreef:
jacq1970 schreef: Met je eigen zaken bemoeien is een hele leuke maar als je zomaar voorbij kan lopen als een dier mishandelt wordt en er niks mee doet ben je in mijn ogen net zo slecht.
Ja zo voel ik dat ook wel een beetje, het lukt me gewoon niet om me stil te houden.
mij ook niet toch vind ik mensen die er niets van zeggen niet net zo slecht als degene die mishandeld, dat vergelijk gaat mank
nou... niet helemaal maar wie zwijgt stemt gewoon toe.
het is me zelf een keer gebeurd dat ik geslagen en geschopt werd door een paar mensen op straat, de situatie was meer dan duidelijk en mensen liepen gewoon door alsof ze niks zagen. loeidrukke straat etc. en dat vond ik nog erger dan het gebeuren zelf. ik snap best dat een hond dat besef niet heeft, gelukkig maar maar denk dat de hele samenleving beter wordt als mensen alleen al iets gewoon zeggen en daarmee uitstralen: "dit wordt niet geaccepteerd". en dat geldt voor dieren, voor kinderen en volwassenen/bejaarden wat dan ook.
Wimpel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dalmatier 7 jaar oud.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wimpel »

Marjoleine schreef:
Wimpel schreef:Als je echt tot ze door wilt dringen is een positieve benadering beter. Zo van; Oh wat een leuke hond. Heb je die al lang? Mag ik hem een brokje geven?
Waarop het gros dan zal zeggen dat dat niet mag, en dat je die beesten eronder moet houden want voor je het weet lopen ze over je heen.

Ik snap je insteek hoor, maar bij dit type mensen werkt het zelden.
Alternatief is wachten tot de hond op sterven na dood is, en vaak lopen ze niet meer buiten dan en krijg je hem niet meer te zien.
Trouwens, oudere mensen behandelen hun honden vaak zo omdat ze willen dat hij "waaks" word. Ze voelen zich veiliger met een hond die boos is op de hele wereld. Daar zijn best wel veel mensen van.
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Wimpel schreef:
Marjoleine schreef:
Wimpel schreef:Als je echt tot ze door wilt dringen is een positieve benadering beter. Zo van; Oh wat een leuke hond. Heb je die al lang? Mag ik hem een brokje geven?
Waarop het gros dan zal zeggen dat dat niet mag, en dat je die beesten eronder moet houden want voor je het weet lopen ze over je heen.

Alternatief is wachten tot de hond op sterven na dood is, en vaak lopen ze niet meer buiten dan en krijg je hem niet meer te zien.
Trouwens, oudere mensen behandelen hun honden vaak zo omdat ze willen dat hij "waaks" word. Ze voelen zich veiliger met een hond die boos is op de hele wereld. Daar zijn best wel veel mensen van.
Wordt ie toch niet waaks van? Wordt ie eerder vals van.
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Wimpel schreef:
Marjoleine schreef:

nee hoor dat is geen alternatief.
je kan gewoon aanspreken. elke keer weer.
de wereld is niet zo zwart-wit als de gemiddelde dalmatiër :tongue:
Wimpel
Vaste gebruiker

mmartinn schreef:
Veel mensen zien dat verschil niet.
Corneliana
Zeer actief

mmartinn schreef:
Wimpel schreef:
Marjoleine schreef:

vinden mensen nog stoerder
pas op hoor ik heb een hele valse hond :ugh:
mijn goldens
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door mijn goldens »

Geef je groot gelijk dat je er wat van gezegd hebt.
Ik zou het zelf ook gedaan hebben.

Toch sneu dat mensen nog steeds in dat soort opvoeding geloven :piew:
Wimpel
Vaste gebruiker

Corneliana schreef: de wereld is niet zo zwart-wit als de gemiddelde dalmatiër :tongue:
:neenee: Een dalmatier is wit-zwart. :D
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Wimpel schreef:Alternatief is wachten tot de hond op sterven na dood is, en vaak lopen ze niet meer buiten dan en krijg je hem niet meer te zien.
Waar haal je nou vandaan dat het altijd oudere mensen zijn?
De mensen van die labradoodle bv zijn nog geen vijftig.
En de mensen die zo raar met minder makkelijke honden omgaan zijn vaak nog jonger. Die hebben zulke honden vanwege het stoer-gehalte en niet om ze te beschermen.

Als ik die labradoodle-mensen aanspreek op hun manier van omgang krijg ik een scheldpartij en met wat pech een mep voor mijn hoofd. Want de fokker heeft het zelf gezegd en ik weet er niks van.
Dus nee, dank je. Al vind ik het sneu voor het hondje.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
mmartinn
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Wimpel schreef:Alternatief is wachten tot de hond op sterven na dood is, en vaak lopen ze niet meer buiten dan en krijg je hem niet meer te zien.
Denk omdat het in mijn voorbeeld oudere mensen betreft.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Maar dan zijn het toch niet altijd oudere mensen?
Meestal niet zelfs.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Ik had er overigens ook iets van gezegd hoor.
Maar weet uit ervaring ook dat het vaak niet zoveel nut heeft.
Wij moesten Suske op de puppycursus ook veel harder aanpakken dan we deden.
En zolang dat soort dingen op hondenscholen nog steeds voorkomen zal het idee van
"de herder die je hard aan moet pakken anders loopt hij/zij over je heen" maar langzaam
uitsterven

En net als Marjoleine al zei, ik zie het idd ook bij veel gemoedelijker rassen dan Mecheltjes :ugh:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Weet je waar die mensen wonen?
Is het in dat geval dan een optie om 144 te bellen?
Afschuwelijk is dat om te zien, ik snap dat je wat moest zeggen, daarover zou ik mijn mond ook niet kunnen houden.

Een paar jaar terug woonde er bij ons in de straat ook zo iemand. Ook met een mechel.
Die klapte met 9 maanden al op mijn mechelaartje. Logisch, dat hondje was helemaal verknipt geraakt.
Zowel ik als andere buren hebben de politie gebeld, maar die deden er niet veel mee, behalve een preek geven. En op een dag kwam dat hondje terug. En flink ook. Dat vond ik dan wel weer mooi.
Hij is toen herplaatst, gelukkig.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Wimpel
Vaste gebruiker

Marjoleine schreef:
De mensen van die labradoodle bv zijn nog geen vijftig.
En de mensen die zo raar met minder makkelijke honden omgaan zijn vaak nog jonger. Die hebben zulke honden vanwege het stoer-gehalte en niet om ze te beschermen.

Als ik die labradoodle-mensen aanspreek op hun manier van omgang krijg ik een scheldpartij en met wat pech een mep voor mijn hoofd. Want de fokker heeft het zelf gezegd en ik weet er niks van.
Dus nee, dank je. Al vind ik het sneu voor het hondje.
Lees het nog maar eens, ik zeg niet dat het altijd oudere mensen zijn. Ik spreek over wat ik ervaar. Ik woon in in een flat die vroeger een senioren flat was. Ik ken veel mensen, die niet "slecht" zijn voor hun honden, die het machtig mooi vinden als hun hond vijandig is naar alles wat vreemd is. Als die hond niet mishandeld word, en die mensen voelen zich veiliger daardoor, wie ben ik om ze te veroordelen.
Ik praat het niet goed, maar enig begrip heb ik wel. Vaak schoppen, slaan of schreeuwen ze niet tegen de hond, maar moedigen ze wel enig agressie aan. Er word hier in de buurt regelmatig ingebroken, regelmatig (laatste jaar niet meer) waren er vechtpartijen op straat. Er zijn veel bejaarden in de buurt, die niets van ingewikkelde alarm systemen snappen, maar wel weten hoe een "waakse" hond werkt. Die doet het nog als de stroom uitvalt. Vaak zit zo'n oudje dan op de bank in het donker met de hond stijf tegen zich aan.
mmartinn
Zeer actief

Marjoleine schreef:Maar dan zijn het toch niet altijd oudere mensen?
Meestal niet zelfs.
Nee klopt. Denk ik ook, meestal niet.
Afbeelding
Wimpel
Vaste gebruiker

mmartinn schreef:
Meestal niet zelfs.
Nee klopt. Denk ik ook, meestal niet.
Iemand leest iets verkeerd, en gelijk word het tig keren herhaald. Deze discussie gaat lekker zo. Lijkt wel internet :scratch:
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

In het asiel in de stad hadden ze een nest Mecheltjes. Een paar dagen terug zag ik er eentje in een winkeltje liggen, 5 maanden oud. Leuk! Hij heeft alvast een huisje! Dus ik spreek de (oude) vrouw aan om te vragen of dit idd een van de pups uit het asiel is.
De hond ligt tussen haar benen en zodra ik hem aan keek gromde hij. Beetje onzekerheid natuurlijk. De mevrouw begint te schreeuwen en schopt hem zo hard in zijn flanken dat hij tegen de toonbank vliegt en piepend weg probeert te kruipen waarop ze hem klappen op zijn kop geeft met haar paraplu.
Ik heb in het engels gezegd dat ze zijn onzekerheid alleen maar versterkt en dit echt geen manier is om je hond op te voeden. Ze begreep me prima volgens mij maar het was een berger malinios (mechelse) en die moet je hard trainen :jank:
Wimpel
Vaste gebruiker

Inge O schreef: maar het gaat hier toch niet over al dan niet waakse honden maar over honden die ervan langs krijgen van hun baas?
Ja, dat klopt. Ieder persoon heeft zo z'n methode om de hond "waaks" te krijgen. Je hebt mensen die hun hond mishandelen om hem agressief te houden, en mensen die gewoon niet beter weten.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Marjoleine schreef:

:U: Ik vrees dat niks wat je tegen de baas kunt zeggen een verschil maakt voor de hond.
Wimpel
Vaste gebruiker

Tara schreef:
Wimpel schreef:
Marjoleine schreef:
Wimpel schreef: Trouwens, oudere mensen behandelen hun honden vaak zo omdat ze willen dat hij "waaks" word. Ze voelen zich veiliger met een hond die boos is op de hele wereld. Daar zijn best wel veel mensen van.
Lees het nog maar eens, ik zeg niet dat het altijd oudere mensen zijn. Ik spreek over wat ik ervaar.
Jawel, dat schrijf je wel.
Je beschrijft hoe oudere mensen vaak hun honden behandelen, niet over dat vaak oudere mensen hun honden op een bepaalde manier behandelen.

-Wie behandelen hun honden vaak zo?
-Oudere mensen. (Dus niet andere soorten mensen, die oudere mensen benoem je specifiek)

Dát is wat je schrijft.
Als je het anders bedoelde, dan had je het even iets anders moeten formuleren.
Bijvoorbeeld: Ik zie vaak dat sommige oudere mensen hun honden zo behandelen...
Kleine nuance, maar het maakt wel de zin heel anders.
Bij deze heb jij het verbeterd. Ik denk dat we elkaar wel begrijpen. :wink:
mmartinn
Zeer actief

Miranda schreef:Weet je waar die mensen wonen?
Is het in dat geval dan een optie om 144 te bellen?
Afschuwelijk is dat om te zien, ik snap dat je wat moest zeggen, daarover zou ik mijn mond ook niet kunnen houden.

Een paar jaar terug woonde er bij ons in de straat ook zo iemand. Ook met een mechel.
Die klapte met 9 maanden al op mijn mechelaartje. Logisch, dat hondje was helemaal verknipt geraakt.
Zowel ik als andere buren hebben de politie gebeld, maar die deden er niet veel mee, behalve een preek geven. En op een dag kwam dat hondje terug. En flink ook. Dat vond ik dan wel weer mooi.
Hij is toen herplaatst, gelukkig.
Ik weet waar ze wonen.
Als ik het nog een keer zie, ga ik er even wat dieper op in.
Als het dan op mij overkomt alsof ze het doodnormaal vinden, dan ga ik eens kijken welke instantie ik kan bellen.
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Meestal niet zelfs.
Ha, ha....tuurlijk niet.
Hier geen hakje zoals bij die Mexicaan hoor of eindeloos oefeningen herhalen die op de hondenschool worden voorgekauwd tot de hond er simpel van wordt.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Als ik het zie moet ik er ook wat van zeggen inderdaad, maar ik besef me wel dat het als praten tegen een muur is. Zeker als ik daar als begin-twintiger aan kom met mijn adviezen :wink: Dan heb ik er geen verstand van, en mijn honden zullen wel over mij heen lopen etc. En als vervolgens hun hond de fout in gaat ligt het aan de hond, die heeft een kronkel :pffff: :ugh:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

weten jullie wat ik zo "leuk" vind? in dit topic gaat het over iets zeggen tegen een hondeneigenaar die zijn hond schopt (dus advies geven hoe wel te doen) en in een ander topic wil iedereen dat niemand ongevraagd advies geeft. rijmt niet met elkaar.
ellen
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Als ik mijn hond in elkaar zou trappen en nog even doorga als hij gillend weg probeert te komen mag iemand mij op zijn minst daarop aanspreken. Geweld lijkt me nooit de oplossing, ook niet voor beesten.
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Tja sommige mensen, je begrijpt het soms niet. En dan vraag ik me af, zal die hond het dan nooit eens zat zijn en terug happen? Ach erm dan zal die er helemaal van langs krijgen.... sneu..
En tja, mechels waar wij ooit op de hondenschool zaten, zelfde persoon kwam bij ons thuis en wilde devel uit ons huis halen zonder toestemming, de buren hadden een jonge mechel 6 mnd ofzo.... en deze kwam buiten, die man traint al jaren met zijn honden in de africhting.. die vrouw wist wel even te vertellen dat die hond uiterst dominant was want jaaa hij had zijn staart in de lucht, en dat mocht absoluut niet... ondanks dat de hond prima luisterde en commando's opvolgden, maarja mechelaar he goed aanpakken want oh oh oh... zij ze natuurlijk niet waar hij bij was... jammer genoeg...

Pas geleden ook nog op FB iemand die een foto plaatste van een staff pup met een slipketting waar hij nog in kon groeien... tja het was al beter om hem nu aan te doen en hem zo hard te corrigeren als straks want pff..
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Tegen het schoppen zou ik zeker iets zeggen. Ooit op een HS ook eens mijn mond opengetrokken toen het blijkbaar nodig was om een hond fysiek te mis(be)handelen. (en dan ben ik echt geen doetje)
Werd me niet in dank afgenomen, maar ze stopten er wel mee. Meer was niet nodig voor mij. :ok:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Inge O schreef:
ellen en de birmanen schreef:weten jullie wat ik zo "leuk" vind? in dit topic gaat het over iets zeggen tegen een hondeneigenaar die zijn hond schopt (dus advies geven hoe wel te doen) en in een ander topic wil iedereen dat niemand ongevraagd advies geeft. rijmt niet met elkaar.
ellen
nee, maar er zit denk ik wel een groot verschil tussen mensen uit het niets met allerlei adviezen om de oren slaan of er boos op worden omdat ze hun hond in elkaar slaan.
Precies.

Weet je wat ik zo "leuk" vind?
Dierenmishandeling op één lijn zetten met ongevraagde adviezen geven.
Dat rijmt in mijn ogen dan weer niet met elkaar.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
mmartinn
Zeer actief

Inge O schreef:
ellen en de birmanen schreef:weten jullie wat ik zo "leuk" vind? in dit topic gaat het over iets zeggen tegen een hondeneigenaar die zijn hond schopt (dus advies geven hoe wel te doen) en in een ander topic wil iedereen dat niemand ongevraagd advies geeft. rijmt niet met elkaar.
ellen
nee, maar er zit denk ik wel een groot verschil tussen mensen uit het niets met allerlei adviezen om de oren slaan of er boos op worden omdat ze hun hond in elkaar slaan.
Ja dat lijkt mij toch ook.
Ik gaf ook geen advies, ik vroeg of ze dat normaal vond om die hond kreupel te schoppen, omdat het beestje van een half jaar een beetje trok.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Miranda schreef:
Inge O schreef:
ellen
Precies.

Weet je wat ik zo "leuk" vind?
Dierenmishandeling op één lijn zetten met ongevraagde adviezen geven.
Dat rijmt in mijn ogen dan weer niet met elkaar.
Inderdaad, daar ligt de grens. Als iemand enthousiast vertelt dat hij z'n hond Royal Canine voert op advies van de DA, ga ik daar niet tegen in tenzij diegene specifiek om mijn mening vraagt. Als ik iemand met een jonge Berner Sennenhond zie fietsen terwijl die hond overduidelijk te jong is en geforceerd wordt, bemoei ik me er niet mee maar moet ik wel op m'n tong bijten. Als een hond ordinair in elkaar geschopt wordt is die grens overschreden en zeg ik er wel wat van. Daar ligt die grens.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”