Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lekenvraag

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Lekenvraag

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Je komt niet op dit forum uit. Je hebt niet geklikt blijkbaar. En ik reageerde vooral op Jokkebrok, eigenlijk.
Hoewel ik jouw reactie ook niet snap. Want ik verzin geen botje als dat er niet gewoon zit :19:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Marjoleine schreef:Je komt niet op dit forum uit. Je hebt niet geklikt blijkbaar. En ik reageerde vooral op Jokkebrok, eigenlijk.
Hoewel ik jouw reactie ook niet snap. Want ik verzin geen botje als dat er niet gewoon zit :19:
Als ik google op zaken die mij interesseren, kom ik toch vaak op het hf uit.
Ik zeg nergens dat je wat verzint? uitleg van BP was voor mij duidelijk. Zoals ik al zei, weer wat geleerd.
De vraag werd hier gesteld, ik had zelf geen noodzaak dat te googelen. Zit wat dat betreft hier kennis zat lijkt me.Maar kon me de vraag van TS indenken.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als iedereen alles ging opzoeken konden we het HF wel sluiten want dan was alles duidelijk.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bandolero
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bandolero »

ik hou niet vast als het niet nodig is.
ging prima bij mijn reu en de teef die hij gedekt heeft, ze bleven mooi staan
honden die zouden durven verlopen tijdens de koppeling of teven die niet helemaal meewerken worden wel vastgehouden.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dee schreef:Nou kan de vraag van TS best begrijpen hoor. Ik ben ook best geschrokken van het gegil, de eerste keer dat ik dat hoorde.
Niet dat een dekking van stamboom of bastaards anders zal zijn. Maar dan ga ik ervan uit dat het het met die stamboom gepland is. Om het simpel te houden.
Niet alles gilt. Beide teven die Xito gedekt heeft waren gewoon stil. ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Hier 7x dekkingen gehad van 2 verschillende teefjes waar 5 nesten van gekomen zijn, en niet 1 keer gegil erbij hoor, en mijn honden zijn toch echt stamboomhonden. Vasthouden om een dekking te krijgen heb ik nooit gedaan, is nooit nodig geweest. Ondersteunen tijdens de koppeling wel, vooral als mijn honden nog onervaren waren, om te voorkomen dat ze aan de wandel zou gaan.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Heb alleen maar bastaarden en kan Charlie de volgende keer dat ze dekrijp is (als ze dan nog niet gecastreerd is) echt geen seconde meer met de castraten alleen laten.
Zodra die hem er in hangen sprint ze de kamer door en zij is niet degene die gilt :oeps: :schrik:
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Bij Jänta haar dekking, de reu de 1ste keer (was voor beide de 1ste keer) proberen te helpen overstappen, maar meneer hangde goed, hij weegt wel wat meer als Jänta, die wilde gaan zitten, geen strak plan als ze gekoppeld zit, hij is er uiteindelijk naast blijven staan op 3 poten :piew: ik heb Jänta toen wel ondersteunt want na 5minuten had madam het wel gezien en wilde weer gaan zitten :schrik:
alle keren erna hebben we de reu er af moeten halen, omdat hij gewoon op Jänta's rug bleef hangen, hij bleef er ook elke keer naast staan, gewoon ondersteunt en bij gezeten, omdat ze dat beide prettiger vonden en omdat 1 van de 2 het na 5 minuten wel elke keer gezien had en aan de wandel wilde, Jänta heeft geen 1x gegild, de reu de allereerste keer met helpen overzetten (zijn poot hong op Jänta's rug, maar verder ging niet, dus dan maar terug gedraaid en is hij er dus naast blijven staan)
alleen de laatste dekking was wel wat spannend, normaal koppelde ze max 20 minuten, de laatste keer 40 minuten en vooral de reu vond er niks aan, gezien het ook nog begon te regenen en hij het gewoon beu was

Moest ik Jänta haar zin geven, zou ze het liefst gedekt worden door haar vader, maar die vlieger gaat dus niet op :19:
Afbeelding
Jokkebrok

Ongelezen bericht door Jokkebrok »

:ok: Allen vriendelijk bedankt voor de reacties.

Ik weet dit soort dingen echt niet, en ik hoor/lees inderdaad wel eens wat, maar veel vaker zie ik het. Als ik berichten lees bijvoorbeeld over geslaagde dekkingen en de trotse foto's erbij bekijk. En in mijn optiek zitten daar vaker wel dan niet 'vastgehouden' honden bij.

Maar ik begrijp er nu meer van, dankzij een groot aantal heldere antwoorden en dat is alleen maar mooi, toch. En er zijn zelfs anderen die van mijn vraag ook weer iets hebben opgestoken. Nog mooier :ok:

En ik ben heus geen rashondenhater. Ik ken er gewoon extreem weinig en zelf kom ik er op de één of andere manier nooit aan toe - aan die rashonden. In plaats van een pup uit de ongeplande beschreven mix (boerenbordercollie x zeeman(s)stabij) was ik eigenlijk heel erg van plan om de eerste generatie outcroswetters af te wachten, maar de escapade van pa kwam daar dus tussen. En voor pa was eigenlijk ook een rasexemplaar gepland, maar om allerlei praktische en andere redenen kwam dat er ook niet van. En ik weet ook "waar een wil is, is een weg", maar blijkbaar is mijn wil (voor die stamboom/rashond) dus toch niet groot genoeg.

En tot slot, ik kan wel begrip opbrengen voor het feit dat sommigen lichtelijk geschokt zijn door de onverantwoorde manier waarop mijn jongste hond ter wereld is gekomen (en door de leeftijd van z'n moeder), maar ik woon nu eenmaal op een andere plek dan de meeste van jullie. Plus ik zit ongetwijfeld ook heel anders in elkaar, dan de meeste van jullie. Die bewuste (lichtelijk geschokte) reacties dragen echter niet bij aan mijn lust (om maar even in stijl te blijven) om meer te delen over hoe het hier bij mij gaat. Maar goed, wellicht zit ook wel helemaal niemand daar op te wachten.

Dank - nogmaals - voor de verhelderende reacties!
francientje
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog

Ongelezen bericht door francientje »

Grappige naam, Jokkebrok ;-)
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Wij hadden een teef die te vaak in de slaapkamer had gegluurd en die dacht dat het de bedoeling was om te gaan liggen na de koppeling........
Nu gebeurde dat terwijl ik het liefdeskoppel vrij in de weide had gelaten en ik dacht dat ze het inderdaad wel zelf wel zouden kunnen. Dus ik naar buiten omdat madam op haar 4 poten wilde zetten en ondersteunen maar de reu rende in paniek weg met de teef achter zich aan slepend; Niet echt een goed idee dus maar ik heb het die keer maar zo gelaten om de schade te beperken den de volgende dekking ben ik er bij gebleven omdat de dame te ondersteunen.
Sandra
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”