Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bull terriër

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Bull terriër

Ongelezen bericht door dagmar88 »

kaatje888 schreef:Er zijn zoveel leuke rassen.
En zoals je leest heb je ook hele lieve bullterriers erbij zitten.
Je moet ze natuurlijk ook opvoeden :wink:

Oh echt? Ze komen niet kant en klaar bij de bart smit vandaan?
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Peter27 »

niet?? labs en goldens wel hoor..
blablabla :)
Peter27
Zeer actief

jullie raden trouwens nooit wie mij mailde inzake dit topic!!! :)
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Wil je persé een pup ? Anders is een ruim volwassen bullterrier herplaatser die wel met andere honden kan misschien een idee ?
Die zijn er wel, maar ik zou er niet vanuit gaan dat het gaat lukken bij een pup of jonge hond.
Ik wilde vroeger altijd een Bull en vind ze nog steeds de leukste (grappigste) honden ter wereld maar mij zijn ze te eigenwijs heb ik gemerkt na twee opvangers.
Neemt de uitlaatservice überhaupt bullen aan trouwens ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Peter27
Zeer actief

Liever geen pup zelfs. Ik ben meer van de herplaatsers ongeacht het ras.

Sent from my LG-P760 using Tapatalk
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door JYBD »

Peter27 schreef:jullie raden trouwens nooit wie mij mailde inzake dit topic!!! :)
Vertel??
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Peter27
Zeer actief

1X raden....

dagmar88
Zeer actief

Peter27 schreef:1X raden....

willem alexander

nou, vertel :mrgreen:
Peter27
Zeer actief

Hint: ban

Peter27
Zeer actief

Nanna mag niet meer raden :|

dagmar88
Zeer actief

:LOL: nou, daar ben je mooi vet mee
Peter27
Zeer actief

haha. ik kan er wel om lachen hoor. Heb die hele discussie gemeden.
JYBD
Zeer actief

Pakdeban? Meen je dat nou? :80: :roll:

Afbeelding
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

JYBD schreef:Pakdeban? Meen je dat nou? :80: :roll:
Oh, ik geloof het direct!
Sterkte Peter :F:
Afbeelding
ticho
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ticho »

ik en me zus hebben een bull terrier facebook pagina https://www.facebook.com/groups/HondenLounge/
kom daar is kijken naar de verhalen en foto´s
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Even of topic, maar wel inhakend op wat hier al eerder gemeld werd:

ik heb een week of wat terug ook een mailtje gehad van PdB, en daar zat ik nou niet echt op te wachten. Heb er verder niets mee gedaan overigens. Maar hoe valt dat te voorkomen dan? (uiteraard over haar one-issue)
Ik vind het prima om pb's via het forum te krijgen, maar mail vind ik toch minder prettig, zeker van iemand die niet lid is. Dat betekent in feite dat iedere idioot dus mijn email adres kan achterhalen. Dat vind ik geen prettig idee.

On topic: ik heb zowel leuke als niet leuke bull-terriers gezien, qua gedrag. Maar ik denk niet dat het een "standaard-makkelijk ras is"
Uiteraard bestaan er geen kant-en-klaar makkelijke honden, maar er zijn natuurlijk wel verschillende rassen. En die verschillen zitten zowel in uiterlijk als gedrag. Wil je er zeker van zijn dat de kans op een ongecompliceerde hond die makkelijk met andere honden kan groot is, dan zou ik zelf denk ik niet voor dit ras kiezen.

Wat betreft uiterlijk: ik weet zelf nog steeds niet wat ik ervan denken moet... Aan de ene kant vind ik ze erg koddig, en om de een of andere reden lijken die honden zich daar zelf nog van bewust te zijn ook??
Aan de andere kant vind ik de overdreven ramsneus eigenlijk niet erg mooi. Maar dat is echt heel persoonlijk natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Habibi op 02 jan 2014 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Habibi schreef:Even of topic, maar wel inhakend op wat hier al eerder gemeld werd:

ik heb een week of wat terug ook een mailtje gehad van PdB, en daar zat ik nou niet echt op te wachten. Heb er verder niets mee gedaan overigens. Maar hoe valt dat te voorkomen dan? (uiteraard over haar one-issue)
Ik vind het prima om pb's via het forum te krijgen, maar mail vind ik toch minder prettig, zeker van iemand die niet lid is. Dat betekent in feite dat iedere idioot dus mijn email adres kan achterhalen. Dat vind ik geen prettig idee.

Bij je contactinformatie in je profiel staat je email adres (bij iedereen standaard geloof ik, heel vervelend) dus inderdaad kan iedere mafketel je mailen.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

dagmar88 schreef:
Habibi schreef:Even of topic, maar wel inhakend op wat hier al eerder gemeld werd:

Bij je contactinformatie in je profiel staat je email adres (bij iedereen standaard geloof ik, heel vervelend) dus inderdaad kan iedere mafketel je mailen.
Thnx, ga ik direct aanpassen!
Afbeelding
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

dagmar88 schreef:

Nee helaas niet :19:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
petertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): american staffordshire terrier

Ongelezen bericht door petertje »

dagmar88 schreef:

echt wel :lol1:
Afbeelding
Sanne123
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sanne123 »

Peter27 schreef:Een lab is leuk maar er zijn zoveel leuke rassen. Daarbij roepen mensen regelmatig dat labs de ideale honden zijn. Zelf denk ik daar echter anders over.
Het overdreven mensgericht, vraatzucht en hyperactief maken dat veel mensen zich hierin vergissen.
Vandaar dat ik me ook oriënteer op andere rassen.
Ook dat zal toch niet voor iedere lab gelden?Ik vind mensgericht trouwens wel fijn,vraatzucht ja dat lijkt me lastig.maar verder blijf ik ze toch wel zo leuk vinden dat ze nog op mijn lijstje van toekomstige wenshonden blijven staan. :D
Magic-Freedom
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Teckel kruising

Ongelezen bericht door Magic-Freedom »

In het pension waar ik werk komen meerdere bulterriërs en dat zijn allemaal super blije knuffelhondjes. Het kan toeval zijn maar het zijn allemaal vrolijke honden. De meeste zitten ook gewoon in groepjes
A dream is a wish your heart makes.
primera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier

Ongelezen bericht door primera »

Een bullterrier blijft een apart slag hond (als je het onder hond mag plaatsen :P ) Heerlijke honden mits ze goed worden opgevoed (met nodige humor ook) Je kan het bijna niet met andere rassen vergelijken, ze hebben naast een unieke kop ook een ander 'woordenschat' ze maken ontzettend veel rare geluiden, die je bij andere rassen als agressief zou plaatsen is bij hun juist niet zo (heb er zelf ontzettend aan moeten wennen), yuki heb ik aankomende zomer 6 jaar terug uit het asiel gehaald en is mijn eerste bull. Reken erop dat een pup van dit ras toch een hele klus is en je ontzettend door moet zetten en nooit moet opgeven (ook al zou je dat vaak het liefste doen), en met dit ras ben je zowat altijd de klos, je moet tegen flink wat kritiek kunnen (kan je dat niet dan leer je het vast met een bull ;) ) want meeste mensen hebben toch een negatief beeld over dit ras (wat je ook merkt is dat er veel mensen zijn die heel positief zijn over ze, die parkeren ineens de auto naast je, springen eruit om je hond te knuffelen... heb het ook eens gehad dat een man helemaal emotioneel werd omdat zijn vorige hond een bull was en hij het het beste ras vond wat er bestond).
Ik heb er in elk geval twee (reuen, niet standaard aan te raden want dat gaat meer mis in dit ras dan dat het goed gaat) en ik vind ze super, een hoop werk om ze goed op te voeden en je moet echt stevig in je schoenen staan maar ze zijn het wel waard.
(er zijn in mijn buurt ook nog 2 gezinnen die een koppel bullterriers hebben en een gezin met 1 bullterrier) ze kunnen ook heerlijk spelen als ze het gewend zijn maar je moet wel de baas blijven. Je zou gewoon eens bij verschillende mensen langs moeten gaan en je goed laten informeren, er zijn erkende fokkers bij waar je liever geen pup moet halen.
Het boek 'De bull de baas' is een heel goed boek om te lezen, gaat over verschillende bullterrier bazen met hun ervaringen over dit ras, een echte aanrader als je er aan denkt om dit ras aan te schaffen.
Luna87
Zeer actief

Ongelezen bericht door Luna87 »

Tja, wat zal ik eens zeggen over de bullterriër... Je moet er maar tegen kunnen :engel: Ik heb nu mijn eerste bull, een herplaatser en ik heb er flink aan moeten wennen. Ik ben opgegroeid met briards en dan is een bull wel een heel andere hond.

Wat mij vooral opvalt aan mijn bull; sommige dingen krijg je er niet uit. Je kan op je kop gaan staan, trainen, straffen, belonen, ik noem maar wat, als een bull wat in zijn hoofd heeft gehaald dan krijg je het er amper meer uit. Ze zijn koppig en ontzettend eigenwijs, maar, vind ik persoonlijk, ze zijn wel makkelijk te lezen als je de hond eenmaal kent. Daar kan je dan op inspelen om een en ander in goede banen te leiden, maar ze zijn zeker niet maakbaar.
Afbeelding
petertje
Zeer actief

ik vind ze leuk :)
Afbeelding
JYBD
Zeer actief

ik vind ze ook leuk! :D

Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

JYBD schreef:ik vind ze ook leuk! :D
Nee, dat meen je niet :80: :O: ?!
dagmar88
Zeer actief

Inez87 schreef:Tja, wat zal ik eens zeggen over de bullterriër... Je moet er maar tegen kunnen :engel: Ik heb nu mijn eerste bull, een herplaatser en ik heb er flink aan moeten wennen. Ik ben opgegroeid met briards en dan is een bull wel een heel andere hond.

Wat mij vooral opvalt aan mijn bull; sommige dingen krijg je er niet uit. Je kan op je kop gaan staan, trainen, straffen, belonen, ik noem maar wat, als een bull wat in zijn hoofd heeft gehaald dan krijg je het er amper meer uit. Ze zijn koppig en ontzettend eigenwijs, maar, vind ik persoonlijk, ze zijn wel makkelijk te lezen als je de hond eenmaal kent. Daar kan je dan op inspelen om een en ander in goede banen te leiden, maar ze zijn zeker niet maakbaar.
:oeps: Dat maakt Charlie inderdaad een debiele kruising, hoe leuk ze voor mij ook is.

:mrgreen: Kwam laatst via marktplaats toevallig bij buren verderop in de straat terecht met een jong bull terrier teefje.
Stond pas een half uur later weer buiten omdat we vreselijk om die etterbakken hebben staan lachen.
petertje
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Inez87 schreef:Tja, wat zal ik eens zeggen over de bullterriër... Je moet er maar tegen kunnen :engel: Ik heb nu mijn eerste bull, een herplaatser en ik heb er flink aan moeten wennen. Ik ben opgegroeid met briards en dan is een bull wel een heel andere hond.

:oeps: Dat maakt Charlie inderdaad een debiele kruising, hoe leuk ze voor mij ook is.

:mrgreen: Kwam laatst via marktplaats toevallig bij buren verderop in de straat terecht met een jong bull terrier teefje.
Stond pas een half uur later weer buiten omdat we vreselijk om die etterbakken hebben staan lachen.
wat voor kruising is het dan?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

amstaff x bt
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”