Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dogtrail Cunos 2014

Voor de evenementen die niet in de andere rubrieken passen.
Ook geschikt voor aankondigingen met betrekking tot workshops en lezingen.

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Dogtrail Cunos 2014

Ongelezen bericht door LongFields »

gyanty schreef: En al hebben wij een stel pittige honden die elkaar ook lang niet altijd even aardig vinden, wij geven nooit iemand anders de schuld. Waar 1 hond een andere hond niet mag, hebben gewoon 2 schuld en houden we samen rekening. Dus Hilde bij ons geen probleem hoor!
:ok:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

gyanty schreef: En al hebben wij een stel pittige honden die elkaar ook lang niet altijd even aardig vinden, wij geven nooit iemand anders de schuld. Waar 1 hond een andere hond niet mag, hebben gewoon 2 schuld en houden we samen rekening.
Zo is het ook maar net :)
Als ze zich een beetje kunnen gedragen is t allemaal prima toch?
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Precies :) Beau is een ster in negeren hoor en in grote groepen doet hij het altijd keurig. We hebben de wandeling met Castor in de groep ook gewoon afgemaakt, Beau laat na mijn 'klaar' dan ook geen onvertogen woord meer vallen. Dus ik verwacht helemaal geen probleem wat dat betreft!
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mmartinn »

Goh Hilde nu is het in een keer zo wat Gyanty zei?
En net sloot je mij en Castor nog uit? :denken: Beetje vreemd vind je niet.
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

mmartinn schreef:Goh Hilde nu is het in een keer zo wat Gyanty zei?

Wil je zo graag met Hilde de hort op Martin?
mmartinn
Zeer actief

:goeie:
Afbeelding
gerda__b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres of te wel de prutschuivers...:)
Contacteer:

Ongelezen bericht door gerda__b »

Kit schreef:Beetje wampexen met honden, klootviolen door de bossen, op je bek gaan in moerassen, je hond in een kruiwagen gooien, dat soort ongein :LOL:
Je vergeet het verzuipen nog :schrik:
En de gezelligheid met z'n allen tijdens een hapje en een drankje(s) :F:
Afbeelding

Those who know don't speak....and those who speak don't know ;)

06-06-2003 - 29-04-2015 Branca..... :cry:
06-01-2007 - 24-02-2016 Cayuse..... :cry:
09-08-2005 - 01-03-2016 Brandy :cry:
05-07-2005 - 04-07-2017 Sita :cry:
26-03-2008 - 06-08-2018 Centho :cry:
Hilde
Zeer actief

Nee, vind ik niet vreemd. Waarom jij wel?
Beau mag Castor niet. Hij vindt zelden een hond echt leuk, maar hij scheldt er, zeker tijdens een groepswandeling, ook zelden één uit. En dat hij met Castor wel op de vuist wilde zegt mij genoeg en dat is voor mij een reden om niet twee dagen met Castor in een team te willen. Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat Beau niet snel op de vuist wil, Castor was namelijk de eerste sinds tijden. En ik vond het ook niet zo vreemd dat hij dat wilde, eerlijk gezegd. Dus: vind je het nog steeds vreemd dat ik er voor kies niet bij Castor in een team te willen? Of viel je ergens anders over?
Afbeelding
Kit
Erelid

Hilde schreef:
Nee, vind ik niet vreemd. Waarom jij wel?
Beau mag Castor niet. Hij vindt zelden een hond echt leuk, maar hij scheldt er, zeker tijdens een groepswandeling, ook zelden één uit. En dat hij met Castor wel op de vuist wilde zegt mij genoeg en dat is voor mij een reden om niet twee dagen met Castor in een team te willen. Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat Beau niet snel op de vuist wil, Castor was namelijk de eerste sinds tijden. En ik vond het ook niet zo vreemd dat hij dat wilde, eerlijk gezegd. Dus: vind je het nog steeds vreemd dat ik er voor kies niet bij Castor in een team te willen? Of viel je ergens anders over?

Waarom ga jij nog dingen uitleggen?
mmartinn
Zeer actief

Hilde schreef:Castor was namelijk de eerste sinds tijden. En ik vond het ook niet zo vreemd dat hij dat wilde, eerlijk gezegd. Dus: vind je het nog steeds vreemd dat ik er voor kies niet bij Castor in een team te willen? Of viel je ergens anders over?
Hier val ik even over, want dit irriteert mij mateloos en dat heb ik niet snel.
Jij vond het dus niet vreemd dat Beau kwaad wou?
Waar iedereen Castor roemde om zijn heerlijk relaxte houding, waaronder jijzelf volgens mij, ga je nu zeggen dat beau terecht kwaad wou naar hem?
Je had laatst een topic waarin je omdat je een paar dagen thuis zat al geen respect meer van beau kreeg, en je hebt zo vaak gezegd dat je relatie tussen jou en beau fragiel is. Dus ga nou niet van alles lopen insinueren.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Wtf :80: Ga me inderdaad niet verder verdedigen, dat is slecht voor mijn gezondheid. Hoe je er bij komt dat er iets mis is tussen mij en Beau is mij een raadsel en ik kan je absoluut verzekeren dat het prima gaat tussen ons.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hilde schreef:Toevallig nog mensen die geïnteresseerd zijn om een team te vormen? :engel:
Is het niet veel handiger om een team te maken met mensen / honden die je kent zodat de honden elkaar ook kennen?

En zou dit ook te doen zijn als je niet aldaar wilt overnachten maar dat gewoon thuis doet? Er zullen wel meer mensen zijn die niet willen of kunnen kamperen neem ik aan?

Suzanne
Kit
Erelid

~Suzanne~ schreef:
Hilde schreef:Toevallig nog mensen die geïnteresseerd zijn om een team te vormen? :engel:
Is het niet veel handiger om een team te maken met mensen / honden die je kent zodat de honden elkaar ook kennen?

En zou dit ook te doen zijn als je niet aldaar wilt overnachten maar dat gewoon thuis doet? Er zullen wel meer mensen zijn die niet willen of kunnen kamperen neem ik aan?

Suzanne

Veel forummers kennen elkaar en de honden ook irl :wink:
~Suzanne~
Zeer actief

Kit schreef:
~Suzanne~ schreef:

Suzanne

Ja, van een wandeling ofzo maar ik dacht meer dat zoiets veel prettiger werkt in een team waarbij je elkaar ook goed kent en weet wat je aan de diverse honden hebt, zodat je eventueel kunt bepalen welke hond welke opdracht doet. Ik heb even op de site gekeken maar zag niet welke dingen een hond moet beheersen. Ooit eerder iets dergelijks gezien maar daar verbaasde ik me toen al over... je kunt toch pas inschrijven als je weet wat precies de bedoeling is qua opdrachten? Dat je kunt inschatten of je hond dat aankan ja of nee of dat je weet hoe je opdrachten tussen de teamleden onderling kunt verdelen?

Suzanne
Kit
Erelid

~Suzanne~ schreef:
Kit schreef:
~Suzanne~ schreef:

Suzanne

Ja, van een wandeling ofzo maar ik dacht meer dat zoiets veel prettiger werkt in een team waarbij je elkaar ook goed kent en weet wat je aan de diverse honden hebt, zodat je eventueel kunt bepalen welke hond welke opdracht doet. Ik heb even op de site gekeken maar zag niet welke dingen een hond moet beheersen. Ooit eerder iets dergelijks gezien maar daar verbaasde ik me toen al over... je kunt toch pas inschrijven als je weet wat precies de bedoeling is qua opdrachten? Dat je kunt inschatten of je hond dat aankan ja of nee of dat je weet hoe je opdrachten tussen de teamleden onderling kunt verdelen?

Suzanne

Nee joh dat is nou juist het leuke eraan, iedereen weet wel wat zijn/haar hond wel of niet kan, het is echt zo'n funweekend, lekker metz'n allen in de weer, de lol is het belangrijkst :mrgreen:

De opdrachten die je krijgt, kom je onderweg tegen, die hoor je niet van te voren :mrgreen:
Hilde
Zeer actief

Waarom zou je precies moeten weten hoe en wat? Ik ken mijn hond van binnen en buiten en kan ter plekke ook inschatten of hij iets kan, of niet. Het gaat er ook om dat je het gewoon leuk hebt, hè :D
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Kit schreef:
~Suzanne~ schreef:
Kit schreef:
~Suzanne~ schreef:

Suzanne

Suzanne

Nee joh dat is nou juist het leuke eraan, iedereen weet wel wat zijn/haar hond wel of niet kan, het is echt zo'n funweekend, lekker metz'n allen in de weer, de lol is het belangrijkst :mrgreen:

De opdrachten die je krijgt, kom je onderweg tegen, die hoor je niet van te voren :mrgreen:
Ja, van je eigen hond weet je het wel maar dit zijn nou typisch dingen die ik op voorhand wil weten. Ik wil kunnen inschatten of ik en mijn hond het kunnen. Anders heeft deelname niet zoveel zin.
Als je dan in een team zit met mensen en honden die je kent kun je dus ook inschatten welke hond welke opdracht gaat doen, dat je "van alles wat" in huis hebt zeg maar ;-)

Als er dingen bijzijn die je als baas moet doen wil ik dat ook op voorhand weten, ook om in te schatten of ik dat kan of wil. Het idee "dat is juist leuk als je dat niet weet" is 'm voor mij dus niet. Daar wordt ik ernstig nerveus van ;-(

Suzanne
Kit
Erelid

Het is geen wedstrijd he? Het is een funweekend en kom je een opdracht tegen die je echt niet wilt of kunt doen ( voor mij zou dat iets als abzeilen zijn) dan doe je die niet, daar kan bijvoorbeeld een ander teamlid dan weer punten mee scoren

Wij gaan gewoon mee als dweilorkest, gewoon omdat het altijd een ontzettend leuk en goed in elkaar gezet weekend is, de mensen van Cunos zijn daar echt een heel jaar zo knetterhard mee bezig, de sfeer is goed, de opdrachten leuk, dus why not
~Suzanne~
Zeer actief

Kit schreef:Het is geen wedstrijd he? Het is een funweekend en kom je een opdracht tegen die je echt niet wilt of kunt doen ( voor mij zou dat iets als abzeilen zijn) dan doe je die niet, daar kan bijvoorbeeld een ander teamlid dan weer punten mee scoren

Wij gaan gewoon mee als dweilorkest, gewoon omdat het altijd een ontzettend leuk en goed in elkaar gezet weekend is, de mensen van Cunos zijn daar echt een heel jaar zo knetterhard mee bezig, de sfeer is goed, de opdrachten leuk, dus why not
Ja, alles goed en wel maar als ik niet op voorhand weet wat ik kan verwachten vind ik dat uitermate onprettig; ik kan dan absoluut niet inschatten of het iets voor mij is of niet.
Zo vind ik het ook absoluut niet fijn om niet te weten waar het is. Hoe kun je je nou inschrijven voor iets waarvan je niet eens weet WAAR het is en wat er gedaan gaat worden?
Ik kan daar helemaal niets mee ;-(

Dan is het dus ook niet in te schatten of ik gewoon naar huis op en neer kan rijden.
Maar ook de te lopen afstand weet je niet op voorhand. Langer dan 1,5 max 2 uur is niet haalbaar en dat zijn toch echt de minimale dingen die ik wil weten.

Suzanne
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

~Suzanne~ schreef:
Kit schreef:Het is geen wedstrijd he? Het is een funweekend en kom je een opdracht tegen die je echt niet wilt of kunt doen ( voor mij zou dat iets als abzeilen zijn) dan doe je die niet, daar kan bijvoorbeeld een ander teamlid dan weer punten mee scoren

Ja, alles goed en wel maar als ik niet op voorhand weet wat ik kan verwachten vind ik dat uitermate onprettig; ik kan dan absoluut niet inschatten of het iets voor mij is of niet.
Zo vind ik het ook absoluut niet fijn om niet te weten waar het is. Hoe kun je je nou inschrijven voor iets waarvan je niet eens weet WAAR het is en wat er gedaan gaat worden?
Ik kan daar helemaal niets mee ;-(

Dan is het dus ook niet in te schatten of ik gewoon naar huis op en neer kan rijden.
Maar ook de te lopen afstand weet je niet op voorhand. Langer dan 1,5 max 2 uur is niet haalbaar en dat zijn toch echt de minimale dingen die ik wil weten.

Suzanne
Gewoon lekker dan niet mee doen. Veel te veel onzekerheden voor jou. Alles is nl. in dat weekend onzeker, behalve dat je weet wat er niet komen gaat, dat is zeker.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Inschrijven is idd niets voor mij maar ik snap niet, echt niet, dat dat niet een issue is waar anderen mee zitten.
Ik kan mij met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat het de deelnemers echt niet boeit dat ze niet weten waar ze voor inschrijven? Je hebt geen idee of het kunt of niet, of je hond het kan of niet, waar het is, of je naar huis kunt om te slapen...?
Geen idee of het Nederland is of Frankrijk? Dan weet je dus ook niet of je hond geent moet zijn en meer van dat soort dingen... ?
Da's toch geen manier om iets te organiseren, om niets erover te vertellen? Dan weet je toch niet waar je aan begint?
Dat ik niet inschrijf, tuurlijk, zit ik verder ook niet mee maar ik begrijp echt niet dat er mensen zijn die er wel op inschrijven; veel te veel onzekerheden.

Suzanne
Kit
Erelid

~Suzanne~ schreef:Inschrijven is idd niets voor mij maar ik snap niet, echt niet, dat dat niet een issue is waar anderen mee zitten.
Ik kan mij met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat het de deelnemers echt niet boeit dat ze niet weten waar ze voor inschrijven? Je hebt geen idee of het kunt of niet, of je hond het kan of niet, waar het is, of je naar huis kunt om te slapen...?
Geen idee of het Nederland is of Frankrijk? Dan weet je dus ook niet of je hond geent moet zijn en meer van dat soort dingen... ?
Da's toch geen manier om iets te organiseren, om niets erover te vertellen? Dan weet je toch niet waar je aan begint?
Dat ik niet inschrijf, tuurlijk, zit ik verder ook niet mee maar ik begrijp echt niet dat er mensen zijn die er wel op inschrijven; veel te veel onzekerheden.

Suzanne

Nou dat is niet helemaal waar, de Dogtrail wordt altijd gehouden in 1 van de 3 noordelijke provincies en dan meestal het noorden van Drenthe... Ergens daar... Heb je de website bekeken? Er staan namelijk heel veel foto's en ook wordt er van je verwacht dat je hond gewoon in een goede conditie is, mijn Lilootje is 1 keer meegeweest jaren geleden en die zou ik dat nu met 10 jaar niet meer aandoen.
Overnachten is ook prima geregeld, alle spullen die je meeneemt ( gelabelt) bij de start, worden heel netjes allemaal vervoerd naar de overnachtingsplek, zodat je bij aankomst daar je kamp kunt opslaan, uitgebreidde buffetten 's avonds en een goed ontbijt voor de zondag, tevens lunchpakketten, je wordt goed verzorgd, IN Nederland ( neem gewoon eens een kijkje op de website en in het foto album :wink: )
Hilde
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:Inschrijven is idd niets voor mij maar ik snap niet, echt niet, dat dat niet een issue is waar anderen mee zitten.

Suzanne
Het is gewoon in Nederland.
Mijn hond kan alles en ik ben fanatiek dus samen zijn we best leuk, haha. En als hij iets niet kan om wat voor reden, dan niet, boeiend. Dan doet een ander teamlid dat gedeelte, daar kom je heus wel uit. Ik wil heel graag de beste zijn, maar als het niet zo is heb ik ook de grootste lol hoor!
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Hilly45 schreef: Gewoon lekker dan niet mee doen. Veel te veel onzekerheden voor jou. Alles is nl. in dat weekend onzeker, behalve dat je weet wat er niet komen gaat, dat is zeker.
Precies!
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

~Suzanne~ schreef:
Kit schreef:
~Suzanne~ schreef:
Kit schreef:

Suzanne

Ja, van je eigen hond weet je het wel maar dit zijn nou typisch dingen die ik op voorhand wil weten. Ik wil kunnen inschatten of ik en mijn hond het kunnen. Anders heeft deelname niet zoveel zin.
Als je dan in een team zit met mensen en honden die je kent kun je dus ook inschatten welke hond welke opdracht gaat doen, dat je "van alles wat" in huis hebt zeg maar ;-)

Als er dingen bijzijn die je als baas moet doen wil ik dat ook op voorhand weten, ook om in te schatten of ik dat kan of wil. Het idee "dat is juist leuk als je dat niet weet" is 'm voor mij dus niet. Daar wordt ik ernstig nerveus van ;-(

Suzanne
Het enige dat je hoeft te weten is dat het een flinke aangelijnde wandeling is in een team. Dat moet je hond en dat moet je vooral ook zelf kunnen. Verder maakt het niet veel uit. De opdrachten zijn niet verplichte en hoeven ook niet door iedereen in het team uitgevoerd te worden.

Ik ken mijn team komend jaar voor een gedeelte nauwelijks. Een aantal kennen elkaar helemaal niet.
Bij een opdracht bespreken we gewoon even welke hond(en) daar het meest geschikt voor zijn. Zo hoeft een hond die iets niet kan, dat ook niet te doen. En dat gaat best wel eens mis, vorig jaar snapte geen van de honden de commando's via een telefoon, daar houden ze niets aan over. Behalve dan koekjes die ze toch wel kregen.
En mijn oudje van 13 mocht bij een behendigheidsparcourtje gewoon heel laag springen. Er worden geen extreme eisen gesteld. En red je het niet is er ook nog een enorme organisatie die je helpt.
En houd je niet van een uitdaging waarbij je flink kunt verdwalen of zo een uur omloopt en wil je alles van te voren weten, dan kun je het misschien beter overslaan.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ik sla het ook over, want ik zou beslist thuis willen slapen bijvoorbeeld maar ik snap gewoon echt niet dat wie dan ook aan dit soort dingen deel wil nemen als je vooraf niet gewoon precies weet waar je aan toebent. Ik snap echt de lol van die onzekerheid niet.

Met onbekenden in een team? No thanks! Als het de bedoeling is dat je een dag met elkaar optrekt is het toch gewoon niet handig om dat met onbekenden te doen? Honden die elkaar niet kennen, je weet niet of je met die mensen overweg kunt?

Het is mij zonneklaar dat het voor mij niets is... maar het blijft me verbazen echt, enorm verbazen dat anderen daar zo helemaal geen moeite mee lijken te hebben.

Suzanne
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Tja, wat voor jou blijkbaar een nachtmerrie is, is voor een ander geweldig.. Ik rij er 1000 km voor enkele reis....
Het is maar net hoe je het ziet, ik ga een heerlijk weekend op pad met m'n hondje. Nee ik weet niet wat precies er komen gaat, wel weet ik dat we heus weer de meest bizarre routes moeten zoeken met leuke opdrachten tussendoor. Veel lol hebben met gelijkgestemde, savonds met zn allen op de camping eten en lachen, ook met de andere teams. En ook al ken je de mensen en honden in je team niet allemaal, gezien de intensiviteit die het weekend heeft, zijn het wel allemaal hondenmensen die net even wat meer met hun hond doen dan de gemiddelde hondenbaas, en over het algemeen ook wat meer kennis hebben van hondje en rekening houden met evt persoonlijke ruimte van de honden in het eigen team. Veel mensen kom je her en der dus ook weer tegen bij andere honden evenementen.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

~Suzanne~ schreef:Ik sla het ook over, want ik zou beslist thuis willen slapen bijvoorbeeld maar ik snap gewoon echt niet dat wie dan ook aan dit soort dingen deel wil nemen als je vooraf niet gewoon precies weet waar je aan toebent. Ik snap echt de lol van die onzekerheid niet.

Met onbekenden in een team? No thanks! Als het de bedoeling is dat je een dag met elkaar optrekt is het toch gewoon niet handig om dat met onbekenden te doen? Honden die elkaar niet kennen, je weet niet of je met die mensen overweg kunt?

Het is mij zonneklaar dat het voor mij niets is... maar het blijft me verbazen echt, enorm verbazen dat anderen daar zo helemaal geen moeite mee lijken te hebben.

Suzanne
Misschien komt dat wel omdat jij eerder wat afwijkt in je "angsten" voor het onbekende dan de rest van Nederland? :19:
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

ik kan me gewoon niet voorstellen dat jij je zo druk kan maken om dingen....
en zo kun jij je niet voorstellen dat het een ander niet boeit.
wat kun jij moeilijk doen zeg. krijg het al benauwd van alleen het lezen van je angsten.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

ik neem Solar mee die eet Danne op, vrees alleen dat Solar op haar leeftijd het niet meer gaat trekken :mrgreen:
Ik neem dan Astro ook mee die eet Beau wel op

zoooo alles opgelost :lol:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Plaats reactie

Terug naar “Evenementen”