Maar toch, dan hou je er toch geen gaatjes aan over? Dat zegt mij dat het veel te lomp gebeurt, wil ik ook niet hebben. Ik geef koekjes altijd aan tussen twee vingers, als ze niet rustig doen, doen ze me pijn en dat mag niet. Coda had als pup nog wel eens de neiging om je halve arm er bij op te etenPaisley schreef:Misschien heeft de hond zich ook gewoon vergist en had hij in zijn hoofd dat het is aangeboden.
Mijn hond is super-galant en helemaal niet op eten gericht, maar die heeft ook een keer zonder pardon haar neus in mijn bord geplant in de veronderstelling dat het tijd is voor de 'afwas' (ze likt onze borden schoon na het eten).
In dat geval ben ik wel heel mild.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
the hand that feeds...
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: the hand that feeds...
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Nee dat is waarMaeve schreef: Maar toch, dan hou je er toch geen gaatjes aan over? Dat zegt mij dat het veel te lomp gebeurt, wil ik ook niet hebben.
Als er pleisters aan te pas komen, moet het wel echt een venijnige beet zijn geweest inderdaad

-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Tuurlijk heb je daar wel gaatjes van, ze hapt alsof ze iets gaat opeten.Maeve schreef:Maar toch, dan hou je er toch geen gaatjes aan over? Dat zegt mij dat het veel te lomp gebeurt, wil ik ook niet hebben. Ik geef koekjes altijd aan tussen twee vingers, als ze niet rustig doen, doen ze me pijn en dat mag niet. Coda had als pup nog wel eens de neiging om je halve arm er bij op te etenPaisley schreef:Misschien heeft de hond zich ook gewoon vergist en had hij in zijn hoofd dat het is aangeboden.
Mijn hond is super-galant en helemaal niet op eten gericht, maar die heeft ook een keer zonder pardon haar neus in mijn bord geplant in de veronderstelling dat het tijd is voor de 'afwas' (ze likt onze borden schoon na het eten).
In dat geval ben ik wel heel mild.Maar die heeft zo ook geleerd om het gewoon normaal aan te pakken.
Zij weet het verschil tussen die kastjes niet...
- dagmar88
- Zeer actief
kooi schreef: Tuurlijk heb je daar wel gaatjes van, ze hapt alsof ze iets gaat opeten.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
dagmar88 schreef:kooi schreef: Tuurlijk heb je daar wel gaatjes van, ze hapt alsof ze iets gaat opeten.
Dat lijkt me toch sterk.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Mijn hond hapt nog niet als er iets naast dr op de grond valt terwijl ik geen 'toe maar' heb gezegd. Kan me niet voorstellen dat de hond in dit verhaal het verschil tussen de kastjes niet weet, zo dom is de gemiddelde hond ook weer niet toch. Ik zou er in ieder geval behoorlijk nijdig van worden en in een reflex grijpen naar het gejatte. En als daar dan een halve hond bij gegrepen wordt, tsja...
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Zoals ik al zei: ik leer m'n honden dus om het rustig aan te pakken. En eenmaal in hun bek mogen ze er zo hard op kauwen als ze willenkooi schreef:Tuurlijk heb je daar wel gaatjes van, ze hapt alsof ze iets gaat opeten.Maeve schreef:Maar toch, dan hou je er toch geen gaatjes aan over? Dat zegt mij dat het veel te lomp gebeurt, wil ik ook niet hebben. Ik geef koekjes altijd aan tussen twee vingers, als ze niet rustig doen, doen ze me pijn en dat mag niet. Coda had als pup nog wel eens de neiging om je halve arm er bij op te etenPaisley schreef:Misschien heeft de hond zich ook gewoon vergist en had hij in zijn hoofd dat het is aangeboden.
In dat geval ben ik wel heel mild.Maar die heeft zo ook geleerd om het gewoon normaal aan te pakken.
- Liesbeth
- Zeer actief
Dat zou bij mij ook eens en nooooooit meer zijn. Als ik de hond niet vanuit een reflex een pets had gegeven, dan zou die, op zijn minst verbaal alle hoeken van de kamer zien
.
@Kooi, tuurlijk kent die hond het verschil tussen de kastjes wel. Mijn honden gaan bij de koekjesoma echt wel voor de goede kast zitten wachten. Ze komen zelden bij haar, maar ze weten precies in welke kast de trommel met hondenkoekjes staat.
@Kooi, tuurlijk kent die hond het verschil tussen de kastjes wel. Mijn honden gaan bij de koekjesoma echt wel voor de goede kast zitten wachten. Ze komen zelden bij haar, maar ze weten precies in welke kast de trommel met hondenkoekjes staat.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Raika
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Basset Artesien Normand en Berner sennen
TessaThomas schreef:Tay heeft het op de club een keer gedaan met mijn tosti. Thuis jatte hij niks, maar ineens was er een stuk tosti weg.Gelukkig had hij mijn hand niet, dat doet idd zeer!
Ik zie het al helemaal voor me
Die van mij kon in het begin ook zo lomp doen met een koekje aanpakken bijvoorbeeld
Er wordt hier ook niet lomp gedaan als ik ze iets wil geven want dan krijg je niks en dat had meneer heel snel in de gaten.

-
kooi
- Zeer actief
Want?dagmar88 schreef:kooi schreef: Tuurlijk heb je daar wel gaatjes van, ze hapt alsof ze iets gaat opeten.
Dat lijkt me toch sterk.
-
kooi
- Zeer actief
Daat twijfel ik serieus aan, het was halfdonker en haar ogen zijn niet al te best meer, zit wat staar op.Inge O schreef:dat verschil hoeft ze ook niet te kennen, het was haar ten eerste niet gegeven (maar oké, een vergissing kan dan nog wel) maar ze zag neem ik aan toch wel dat het in jouw hand zat?kooi schreef:Tuurlijk heb je daar wel gaatjes van, ze hapt alsof ze iets gaat opeten.Maeve schreef:Maar toch, dan hou je er toch geen gaatjes aan over? Dat zegt mij dat het veel te lomp gebeurt, wil ik ook niet hebben. Ik geef koekjes altijd aan tussen twee vingers, als ze niet rustig doen, doen ze me pijn en dat mag niet. Coda had als pup nog wel eens de neiging om je halve arm er bij op te etenPaisley schreef:Misschien heeft de hond zich ook gewoon vergist en had hij in zijn hoofd dat het is aangeboden.
-
kooi
- Zeer actief
Dat niet maar, als ik altijd op dat tijdstip iets onder uit een kastje haal voor haar, dan is ze daarop voorbereid, en of ze dan snapt dat het het kastje ernaast is, tja...Tara schreef:Omdat honden niet zwakzinnig zijn.kooi schreef:Want?dagmar88 schreef:kooi schreef: Tuurlijk heb je daar wel gaatjes van, ze hapt alsof ze iets gaat opeten.
Dat lijkt me toch sterk.
In ieder geval ik vond het meer mijn eigen schuld dan de hare, al viel ik wel tegen haar uit natuurlijk.
- dagmar88
- Zeer actief
Ze hoeven niet eens in dezelfde kamer te zijn om te weten welk deurtje er open gaat 
-
kooi
- Zeer actief
Nou overschat ook mijn berner maar niet, dat is a bear of little brain hoor.Tara schreef:Nou Kooi, laat ik je zo zeggen: onderschat ze maar niet.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nee, hier ook niet, denk ik dan.renee-uk schreef:en hier ook nietInge O schreef:kan best zijn dat ze zo zijn maar dat ze zo zullen blijven zie ik hier niet gebeuren - echt niet dus.Marjoleine schreef: Maar sommige honden zijn dus zo.
En toch doen ze het, ondanks een pets. Niet elke week hoor, maar toch af en toe.
Ik zie niet zo dat er gebrek aan respect is trouwens. Het zijn de stabijs die dat doen en die staan er ook om bekend dat het vreselijke dieven zijn.
Orpa probeert het ook nog steeds af en toe, zo eens per jaar. Krijgt ze ook een tik. Willemijn is erger, de een is ook erger dan de ander.
Maar jatten doen ze allemaal en de een doet het uit je hand, de ander alleen uit de kasten, tassen en noem maar op.
En gebrek aan respect voor mij hebben ze echt niet. Zelfvoorzienend noem ik het maar.
De wetters en Fien halen het niet in hun hoofd trouwens, hoor. Alleen die stomme stabijs doen zulke dingen.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Hier ook hoor, alle keukenkastjes klinken voor mij hetzelfde, maar hun weten als ze nog in de kamer zitten precies wanneer het juiste kastje open gaatdagmar88 schreef:Ze hoeven niet eens in dezelfde kamer te zijn om te weten welk deurtje er open gaat
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
als het structureel zou gebeuren en geen verrassingsoverval is zou ik niet petsenMarjoleine schreef:Nee, hier ook niet, denk ik dan.renee-uk schreef:en hier ook nietInge O schreef:kan best zijn dat ze zo zijn maar dat ze zo zullen blijven zie ik hier niet gebeuren - echt niet dus.Marjoleine schreef: Maar sommige honden zijn dus zo.
En toch doen ze het, ondanks een pets. Niet elke week hoor, maar toch af en toe.
Ik zie niet zo dat er gebrek aan respect is trouwens. Het zijn de stabijs die dat doen en die staan er ook om bekend dat het vreselijke dieven zijn.
Orpa probeert het ook nog steeds af en toe, zo eens per jaar. Krijgt ze ook een tik. Willemijn is erger, de een is ook erger dan de ander.
Maar jatten doen ze allemaal en de een doet het uit je hand, de ander alleen uit de kasten, tassen en noem maar op.
En gebrek aan respect voor mij hebben ze echt niet. Zelfvoorzienend noem ik het maar.
De wetters en Fien halen het niet in hun hoofd trouwens, hoor. Alleen die stomme stabijs doen zulke dingen.
ik vind ook een wezenlijk verschil tussen stelen en iets uit je hand grissen, aan dat laatste til ik een bult zwaarder.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij het laatste pets ik (instinctief) een stuk harderrenee-uk schreef:ik vind ook een wezenlijk verschil tussen stelen en iets uit je hand grissen, aan dat laatste til ik een bult zwaarder.
En laat ik het zo zeggen: de creativiteit van een stabij is niet te evenaren.
Ik kan sinds ik dit ras heb héél goed opruimen
- *Esther
- Zeer actief
Ze heeft altijd nog haar neus, toch?kooi schreef:
Daat twijfel ik serieus aan, het was halfdonker en haar ogen zijn niet al te best meer, zit wat staar op.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Dat lijkt me heel sterk inderdaad.dagmar88 schreef:kooi schreef: Tuurlijk heb je daar wel gaatjes van, ze hapt alsof ze iets gaat opeten.
Dat lijkt me toch sterk.
Ik heb ook in één keukenkastje de hondenkluiven liggen en er wordt echt alleen gereageerd als dat kastje opengaat
en niet als andere kastjes opengaan.
Uit mijn handen pikken, betekent automatisch een tik op de neus. Nou gebeurt het nooit hoor, maar dat komt
waarschijnlijk doordat ze ooit die tik op de neus hebben gehad
Netjes zitten en wachten en zachtjes aanpakken.
Ik vind het ook getuigen van weinig respect, het ras maakt niet uit. Puchu is ook gefixeerd op eten, maar no way dat
hij dit op zo'n manier doet.
Ik vind jatten trouwens wat anders dan het met gaatjes uit je handen pakken. Puchu schuifelt ook weleens richting keuken
als er brood ligt te ontdooien en kijkt dan heel stiekem om zich heen 'ziet niemand het?' en als inderdaad niemand het ziet,
heb ik weleens kans dat mijn brood voortijdig opgegeten is. Dat mag hij niet, maar dat weet hij alleen als hij in de gaten gehouden wordt
-
kooi
- Zeer actief
Klopt, en zoals ik haar ken heeft ze niet de bedoeling gehad om mij pijn te doen en dit heb ik ook nog nooit met haar meegemaakt. Dus ik houd het toch op een vergissing.Heavy schreef:Ik snap het niet helemaal , ook al was het wel voor haar bedoeld en waren het wel brokjes ipv nootjes dan hoeft ze het toch niet zo uit je handen te pakken zodat jij er een pijnlijke hand aan over houd?
-
kooi
- Zeer actief
Ja, ik geef haar nooit iets recht uit de hand, ik gooi het altijd in haar bek.Inge O schreef:oh dus ze is het gewend dat lekkere hapjes zomaar door de lucht vliegen, zonder hand aan?kooi schreef:Daat twijfel ik serieus aan, het was halfdonker en haar ogen zijn niet al te best meer, zit wat staar op.Inge O schreef:
dat verschil hoeft ze ook niet te kennen, het was haar ten eerste niet gegeven (maar oké, een vergissing kan dan nog wel) maar ze zag neem ik aan toch wel dat het in jouw hand zat?
Ook haar medicijnen.
Vaak moet ze eerst gaan zitten maar niet altijd.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ach, weet je, het boeit me niet zo.Inge O schreef:het is maar waar je jezelf mee kan troosten hè.
Dat hele gedoe van rangorde en zo boeit me niet, in die zin dat ik me daar niet vreselijk in verdiep.
Ze hebben te luisteren en zich aan de regels te houden en verder ben ik wel makkelijk.
En de stabijs jatten en de rest niet.
Of dat self-fulfillung prophecy is weet ik niet, ze deden het ook al toen ik dat niet wist namelijk.
Ik heb er een gehad die ook doodleuk in andermans huis de (onbeheerde) zaak van het aanrecht trok
Want ze doen dat niet waar je bij bent, maar ze hebben wel aan een halve seconde genoeg.
Diezelfde dame heeft ook eens gezellig op een show met een meneer staan kroelen, terwijl ze ondertussen de lunch uit zijn tas stond op te vreten.
Dat was dan niet onbeheerd (ik was er niet bij, hij zou even op haar letten) maar hij keek de andere kant op.
Dat soort dingen heb ik echt nooit met andere honden meegemaakt. Een wetter zou het echt niet eens bedenken!
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Tara schreef:Misschien ga ik ook iets teveel uit van de uiteraard niet te evenaren intelligentie van mijn honden.kooi schreef:Nou overschat ook mijn berner maar niet, dat is a bear of little brain hoor.Tara schreef:Nou Kooi, laat ik je zo zeggen: onderschat ze maar niet.
Nou leef ik al bijna 30 jaar met honden die, om zachtjes uit te drukken, niet de scherpste messen in de la zijn en die ontzéttend gefixeerd zijn op eten maar er heeft er niet één ooit zo iets geflikt.
Ja, wel eens iets te snel een snackje geprobeerd te pakken waardoor je een paar scherpe voortandjes voelde maar dat heb ik de overtreder heel rap afgeleerd.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Als hier een stabij weer eens iets jat kun je de gene echt van Chaconnes gezocht scheppen. Rinne Roos had dat ook heel erg, die zat dan echtTara schreef:De braafjes.Marjoleine schreef: Dat soort dingen heb ik echt nooit met andere honden meegemaakt. Een wetter zou het echt niet eens bedenken!
- Liesbeth
- Zeer actief
Gaat ze dan zitten met haar bek open en mik jij het erin of vangt ze het zelf?kooi schreef:Ja, ik geef haar nooit iets recht uit de hand, ik gooi het altijd in haar bek.Inge O schreef:oh dus ze is het gewend dat lekkere hapjes zomaar door de lucht vliegen, zonder hand aan?kooi schreef:Daat twijfel ik serieus aan, het was halfdonker en haar ogen zijn niet al te best meer, zit wat staar op.
Ook haar medicijnen.
Vaak moet ze eerst gaan zitten maar niet altijd.
Als dat laatste het geval is zal ze waarschijnlijk niet zo heel slecht zien.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik begin steeds meer overeenkomsten te zien tussen Tollers en Stabijs
Maar toch, jatten als niemand kijkt vind ik toch anders dan uit je handen grissen.
- dagmar88
- Zeer actief
Liesbeth schreef: Gaat ze dan zitten met haar bek open en mik jij het erin of vangt ze het zelf?
Als dat laatste het geval is zal ze waarschijnlijk niet zo heel slecht zien.
- Roompie
- Zeer actief
Romy is ook ontzettend gefixeerd op eten. Als je haar wat wilt geven zul je echt op je vingers moeten letten want uit enthousiasme pakt ze die er altijd bij. Rustig aanpakken kan ze niet. Je kunt nl wel een dag wachten met het koekje voor haar neus tot ze 'rustig' wordt maar op het moment dat je het geeft is het toch nog HAP.
Maar zonder toestemmig iets uit mijn hand grissen? Nooit.
Maar zonder toestemmig iets uit mijn hand grissen? Nooit.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Daar zie ik ook wel een verschil inMaeve schreef:Ik begin steeds meer overeenkomsten te zien tussen Tollers en StabijsMaar toch, jatten als niemand kijkt vind ik toch anders dan uit je handen grissen.
@Marjoleine ik zit me te bescheuren om het jatwerk van je Stabij's