veertje schreef:
@Paisley: Ik ben zo'n zelfde student

Mag ik vragen hoe het gaat bij jou met de hond en je huisgenoten? Wij leven met z'n vijven in de woonkamer. Op onze eigen kamers zijn we zelden. Dus de hond zou daar dan tussen leven en komt dan natuurlijk veel in contact met de rest. Is dat bij jullie ook of leeft daar iedereen meer op zichzelf en kom je elkaar tegen in de keuken?
Mijn ouders hebben een groenendaeler en ik blijf het hele leuke honden vinden, maar voor hier past dat inderdaad niet. Al heb ik Biry wel eens meegenomen hier en dan blijkt ze toch heel snel te wennen aan al dat in en uitlopen van vreemde mensen.
Eén huisgenoot is nogal onhandig met honden. Als hij mijn hond ziet, rent hij gillend weg en laat zich bespringen door een dolgedraaide Mayke. Dat doet hij al zo vanaf dat het pupje binnen kwam met 10 weken (en ze is nu 10 maanden). Ik ben ermee gestopt te vragen het niet zo te doen

Het heeft geen zin want hij vind het te leuk om zo te ravotten. Als mijn hond hem binnen ziet komen, wordt ze al helemaal 'ready to go' en hou ik er weinig aan tenzij ik een stuk worst in mijn hand heb, toevallig
Nou, wat kent skele . Op zo'n moment ben ik blij dat ik een hele milde hond heb met manieren die nooit scherp wordt of te ver gaat. Als ik dat wel had gehad, had ik hier een uitdaging gehad. Ik vind het ook ongepast om hun allemaal beperkingen op te leggen met betrekking tot de omgang met de hond.
Het gaat goed. We leven grotendeels op onze eigen kamers (zijn allemaal erg groot), maar vaak staat alles open. Ik ben merendeel eigenlijk niet thuis omdat ik op een schip woon en werk, dus dat is ook minder intensief voor mijn huisgenoten dan wanneer ik altijd thuis zou zijn.
Ik heb de hond geprobeerd te leren om op de gang te blijven en de kamers niet in te lopen, maar dit lukt niet helemaal omdat ze vaak toch wordt aangehaald of iets te eten krijgt als ze toch een kamer binnen loopt.
Zonet kwam iemand vragen waar zijn pakje bitterkoekjes is gebleven.
Een tijdje terug heeft ze een stukje brie met verpakking en al opgegeten omdat iemand dat liet rondslingeren en het plastic had haar enorm schade kunnen toebrengen. Maar ik begrijp dat mijn huisgenoten niet met alles rekening kunnen houden en daarom hou ik haar toch liever op mijn kamer als ik er geen zicht op heb.
Een volwassen hond is toch echt 10x makkelijker dan wanneer je midden in de opvoeding zit. Ik heb hier vaak een oppashond gehad en die hond kon je gewoon haar gang laten gaan zonder dat er pakjes bitterkoekjes vermist werden en zonder dat er huisgenoten werden besprongen.