Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat denken jullie? - voorlopig even niet

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Aantal honden: 1

Re: Wat denken jullie?

Ongelezen bericht door kaatje888 »

veertje schreef:
kaatje888 schreef:Ik zou het ook gewoon doen hoor.
Wil je trouwens een grote of een kleine hond?
En een pup of een herplaatser ?
Goede vragen, ik ben er nog niet uit. Ik heb er wel veel over gedacht, maar probeerde me altijd in te houden, want ik kon toch geen hond nemen.
Ik ben meer een grote honden persoon, maar Joris (het markiesje in mijn onderschrift) is weer echt mijn hondje. Hier past een grote hond ook niet, dan is de kamer meteen vol. Ik denk dus dat het dan een kleintje of middenmaatje wordt. Wel eentje waar ik mee kan sporten, want ik heb het trainen (behendigheid en gehoorzaamheid) erg gemist de afgelopen jaren.

En pup of herplaatser, dat is nog open. Ik zie voor beide wel de voor- en nadelen. Ik heb al wel eens naar herplaatsers gekeken, maar dan viel ik weer net voor een hond die hier totaal niet past natuurlijk :oeps: Eentje die rust en structuur nodig heeft bijvoorbeeld. Dat werkt niet in een huis waar mensen op allerlei tijden binnenkomen en weer weg gaan.

Ik ga er allemaal nog eens goed over denken.

Okee dan :D
Nou je hebt genoeg tijd om na te denken, en neem geen overhaaste beslissingen.
Er zijn in iedergeval genoeg leuke herplaatsers die wel bij jou zouden passen.
En als je een pup wilt is dat natuurlijk ook hartstikke leuk en gezellig :lol1:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Mit schreef:Je kan een hond NU een leuk leven geven. Dus ja, ik zou ervoor gaan. Wel een herplaatser denk ik.
Niemand kan de toekomst voorspellen. Ik studeer nu en heb een man, bijna altijd iemand thuis. Maar voor hetzelfde geld lig ik volgende week in scheiding, who knows? Je leeft nu, je kan voorlopig een basis bieden en daarna regel je heus wel wat.
En dit ook inderdaad. Wanneer de zaken er anders voor staan, dan vind je er wel weer wat op. Tenminste, zo heb ik het gedaan. Ik zou wel voor een relatief makkelijke hond gaan (evt. herplaatser) als je afhankelijk bent van anderen om af en toe bij te springen qua oppas en zo. Ook als je de hond overal mee naar toe wilt kunnen nemen. Dat heb ik niet gedaan en ik heb altijd erg kieskeurig moeten zijn met oppasadresjes e.d. Maar ook daarbij kwamen er wel weer dingen op mijn pad, maar makkelijk is het soms niet.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Vraag na bij je achterban, vrienden en familie, zoek een oppas in de buurt. Maak een kostenplaatje. Pas je uitgaven aan. Zo "smokkelde" ik een jaar geleden een oude zwerfhond mijn toenmalige studentenhuis in. Er zijn momenten geweest dat ik met torenhoge koorts wiebelend op m'n benen de hond uit ging laten. Ik heb me zorgen gemaakt over onvoorziene dierenartskosten of het breken van mijn been. Ik studeer (nog heel even) en werk ook. Maar ik ben ook jong, vindingrijk en vastberaden. Wilde een volwassen hond zodat ik wist waar ik aan toe was, en maakte de keuze om exotische vakanties even te laten voor wat ze zijn. Ik heb mijn hart gevolgd. Als je het echt wilt vind je wel een weg. En met een hond het bos in... dat is toch elke dag vakantie
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

veertje schreef: @Paisley: Ik ben zo'n zelfde student :mrgreen: Mag ik vragen hoe het gaat bij jou met de hond en je huisgenoten? Wij leven met z'n vijven in de woonkamer. Op onze eigen kamers zijn we zelden. Dus de hond zou daar dan tussen leven en komt dan natuurlijk veel in contact met de rest. Is dat bij jullie ook of leeft daar iedereen meer op zichzelf en kom je elkaar tegen in de keuken?
Mijn ouders hebben een groenendaeler en ik blijf het hele leuke honden vinden, maar voor hier past dat inderdaad niet. Al heb ik Biry wel eens meegenomen hier en dan blijkt ze toch heel snel te wennen aan al dat in en uitlopen van vreemde mensen.
Eén huisgenoot is nogal onhandig met honden. Als hij mijn hond ziet, rent hij gillend weg en laat zich bespringen door een dolgedraaide Mayke. Dat doet hij al zo vanaf dat het pupje binnen kwam met 10 weken (en ze is nu 10 maanden). Ik ben ermee gestopt te vragen het niet zo te doen :oohja: Het heeft geen zin want hij vind het te leuk om zo te ravotten. Als mijn hond hem binnen ziet komen, wordt ze al helemaal 'ready to go' en hou ik er weinig aan tenzij ik een stuk worst in mijn hand heb, toevallig :roll:
Nou, wat kent skele . Op zo'n moment ben ik blij dat ik een hele milde hond heb met manieren die nooit scherp wordt of te ver gaat. Als ik dat wel had gehad, had ik hier een uitdaging gehad. Ik vind het ook ongepast om hun allemaal beperkingen op te leggen met betrekking tot de omgang met de hond.

Het gaat goed. We leven grotendeels op onze eigen kamers (zijn allemaal erg groot), maar vaak staat alles open. Ik ben merendeel eigenlijk niet thuis omdat ik op een schip woon en werk, dus dat is ook minder intensief voor mijn huisgenoten dan wanneer ik altijd thuis zou zijn.
Ik heb de hond geprobeerd te leren om op de gang te blijven en de kamers niet in te lopen, maar dit lukt niet helemaal omdat ze vaak toch wordt aangehaald of iets te eten krijgt als ze toch een kamer binnen loopt.
Zonet kwam iemand vragen waar zijn pakje bitterkoekjes is gebleven.
Een tijdje terug heeft ze een stukje brie met verpakking en al opgegeten omdat iemand dat liet rondslingeren en het plastic had haar enorm schade kunnen toebrengen. Maar ik begrijp dat mijn huisgenoten niet met alles rekening kunnen houden en daarom hou ik haar toch liever op mijn kamer als ik er geen zicht op heb.

Een volwassen hond is toch echt 10x makkelijker dan wanneer je midden in de opvoeding zit. Ik heb hier vaak een oppashond gehad en die hond kon je gewoon haar gang laten gaan zonder dat er pakjes bitterkoekjes vermist werden en zonder dat er huisgenoten werden besprongen.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Inge O schreef:ik vind dat problemen er zijn om op te lossen, niet om je leven door te laten rulen :pffff: .

dus ja, ik zou nu een hond nemen :pffff: .
Zo is dat. :ok: Mijn eerste hondje had ik ook toen ik nog studeerde (was 18). Ik had wel het geluk dat ze enorm makkelijk was en mee ging van de academie tot aan de kroeg, en alles daar tussen in. :D
Als ik er nu (ouder en wijzer :tongue: ) aan terug denk, vraag ik me wel af hoe het kwam dat het allemaal zo soepel ging, maar het was gewoon zo, Pepper en ik, we hoorden bij elkaar.
Jeugdige overmoed? Misschien. Maar het heeft wel de basis gelegd voor hoe ik nu in het leven sta met honden.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Rami schreef:mee ging van de academie tot aan de kroeg, en alles daar tussen in. :D
Dat heb ik ook wel eens geprobeerd, maar ik werd er binnen 5 minuten weer uit gebonjourd :flower:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Paisley schreef:
Rami schreef:mee ging van de academie tot aan de kroeg, en alles daar tussen in. :D
Dat heb ik ook wel eens geprobeerd, maar ik werd er binnen 5 minuten weer uit gebonjourd :flower:

Haha, ik ging via de kelder. En het was de sociale academie, daar kon nogal veel. :wink:
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Paisley schreef:
veertje schreef: @Paisley: Ik ben zo'n zelfde student :mrgreen: Mag ik vragen hoe het gaat bij jou met de hond en je huisgenoten? Wij leven met z'n vijven in de woonkamer. Op onze eigen kamers zijn we zelden. Dus de hond zou daar dan tussen leven en komt dan natuurlijk veel in contact met de rest. Is dat bij jullie ook of leeft daar iedereen meer op zichzelf en kom je elkaar tegen in de keuken?
Mijn ouders hebben een groenendaeler en ik blijf het hele leuke honden vinden, maar voor hier past dat inderdaad niet. Al heb ik Biry wel eens meegenomen hier en dan blijkt ze toch heel snel te wennen aan al dat in en uitlopen van vreemde mensen.
Eén huisgenoot is nogal onhandig met honden. Als hij mijn hond ziet, rent hij gillend weg en laat zich bespringen door een dolgedraaide Mayke. Dat doet hij al zo vanaf dat het pupje binnen kwam met 10 weken (en ze is nu 10 maanden). Ik ben ermee gestopt te vragen het niet zo te doen :oohja: Het heeft geen zin want hij vind het te leuk om zo te ravotten. Als mijn hond hem binnen ziet komen, wordt ze al helemaal 'ready to go' en hou ik er weinig aan tenzij ik een stuk worst in mijn hand heb, toevallig :roll:
Nou, wat kent skele . Op zo'n moment ben ik blij dat ik een hele milde hond heb met manieren die nooit scherp wordt of te ver gaat. Als ik dat wel had gehad, had ik hier een uitdaging gehad. Ik vind het ook ongepast om hun allemaal beperkingen op te leggen met betrekking tot de omgang met de hond.

Het gaat goed. We leven grotendeels op onze eigen kamers (zijn allemaal erg groot), maar vaak staat alles open. Ik ben merendeel eigenlijk niet thuis omdat ik op een schip woon en werk, dus dat is ook minder intensief voor mijn huisgenoten dan wanneer ik altijd thuis zou zijn.
Ik heb de hond geprobeerd te leren om op de gang te blijven en de kamers niet in te lopen, maar dit lukt niet helemaal omdat ze vaak toch wordt aangehaald of iets te eten krijgt als ze toch een kamer binnen loopt.
Zonet kwam iemand vragen waar zijn pakje bitterkoekjes is gebleven.
Een tijdje terug heeft ze een stukje brie met verpakking en al opgegeten omdat iemand dat liet rondslingeren en het plastic had haar enorm schade kunnen toebrengen. Maar ik begrijp dat mijn huisgenoten niet met alles rekening kunnen houden en daarom hou ik haar toch liever op mijn kamer als ik er geen zicht op heb.

Een volwassen hond is toch echt 10x makkelijker dan wanneer je midden in de opvoeding zit. Ik heb hier vaak een oppashond gehad en die hond kon je gewoon haar gang laten gaan zonder dat er pakjes bitterkoekjes vermist werden en zonder dat er huisgenoten werden besprongen.
Dat klinkt een beetje zoals mijn oude huis. Dat lijkt me inderdaad niet makkelijk een pup opvoeden. Waar ik nu woon is de opzet anders. Het is een gewone gezinswoning met 5 slaapkamers. Door de gang lopen en andere kamers bezoeken kan dan al niet.
Ik zal van te voren goed moeten bedenken wat ik vooral niet wil en voor de rest zien hoe het gaat en eventueel wat bijsturen. Het zijn allemaal goede vriendinnen van me, dus heb er vertrouwen in dat het goed komt.

En meenemen naar de lessen mag hier ook niet denk ik. De enige honden die ik binnen zie zijn hulphonden.
veertje
Zeer actief

Ik heb besloten de plannen voor een hondje even op de lange baan te schuiven. Niet al mijn huisgenoten willen graag een hond hier in huis en omdat we hier allemaal samen leven vind ik dat iedereen het er mee eens moet zijn. Heb altijd gezegd dat we geen dier moeten nemen als niet iedereen er 100% achter staat, dus daar moet ik me nu ook aan houden, ook al wil ik het graag.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

cornelia schreef:Was hier laatst op het forum ook niet een student die een hond wou ? Staat me nog bij dat iemand opmerkte dat hij met zijn pup vast een "vrouwenmagneet" zou worden.
Misschien kunnen jullie e.e.a. combineren ???? Zeer romantisch.
En dan later de verfilming ???

Maar als je er goed voor kunt zorgen dan moet je het zeker doen (een hond nemen bedoel ik)
Jaa.. maar die neigt naar Hollandse herder of Zwitser. Ik zie Groenendaeler in TS d'r profiel..hmmm
Kan nog best een uitkomst bieden :mrgreen:
veertje
Zeer actief

Dee schreef:
cornelia schreef:Was hier laatst op het forum ook niet een student die een hond wou ? Staat me nog bij dat iemand opmerkte dat hij met zijn pup vast een "vrouwenmagneet" zou worden.
Misschien kunnen jullie e.e.a. combineren ???? Zeer romantisch.
En dan later de verfilming ???

Maar als je er goed voor kunt zorgen dan moet je het zeker doen (een hond nemen bedoel ik)
Jaa.. maar die neigt naar Hollandse herder of Zwitser. Ik zie Groenendaeler in TS d'r profiel..hmmm
Kan nog best een uitkomst bieden :mrgreen:
Zal ik eens de groenendaeler opperen in z'n topic :engel:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

veertje schreef:Ik heb besloten de plannen voor een hondje even op de lange baan te schuiven. Niet al mijn huisgenoten willen graag een hond hier in huis en omdat we hier allemaal samen leven vind ik dat iedereen het er mee eens moet zijn. Heb altijd gezegd dat we geen dier moeten nemen als niet iedereen er 100% achter staat, dus daar moet ik me nu ook aan houden, ook al wil ik het graag.
Knap dat je er zo over denkt :ok:
Misschien komt er ergens opeens een hond op je pad die door alle huisgenoten gewaardeerd wordt :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

veertje schreef:Ik heb besloten de plannen voor een hondje even op de lange baan te schuiven. Niet al mijn huisgenoten willen graag een hond hier in huis en omdat we hier allemaal samen leven vind ik dat iedereen het er mee eens moet zijn. Heb altijd gezegd dat we geen dier moeten nemen als niet iedereen er 100% achter staat, dus daar moet ik me nu ook aan houden, ook al wil ik het graag.
:ok: helemaal mee eens.

Verder zou iedereen het er wel mee eens zijn gewoon lekker doen. Ik heb vanaf het eerste moment dat ik uit huis ben Jola gekocht. Die is inmiddels alweer bijna 10 jaar bij me. In die tijd heb ik gestudeerd, parttime gewerkt,naar school gegaan, weer gestudeerd, zonder werk gezeten, alleenstaand 40 uur gewerkt, weer zonder werk gezeten en nu woon ik weer lekker samen hebben we 3 honden en werken we beide meer als 40 uur. Nooit problemen met de honden ondervonden. Maar de honden zijn hier wel alles en dus gaat ook alle vrije tijd eraan op. Dat maakt het makkelijk te combineren met banen van 40 uur. het is een manier van leven, maar ik geloof dat jij die instelling ook wel hebt :wink:

Als ik iets geleerd heb de afgelopen 2 jaar is het wel dat je het leven niet voorspellen kan en zeker niet in deze tijden, met een beetje pech ben je voorlopig nog niet aan het werk :schrik: godforbid!
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

veertje schreef:Ik heb besloten de plannen voor een hondje even op de lange baan te schuiven.

Niet al mijn huisgenoten willen graag een hond hier in huis

en omdat we hier allemaal samen leven vind ik dat iedereen het er mee eens moet zijn. Heb altijd gezegd dat we geen dier moeten nemen als niet iedereen er 100% achter staat, dus daar moet ik me nu ook aan houden, ook al wil ik het graag.

ach, terwijl ik je opening bericht las , dacht ik dit al .. het zijn allemaal jonge meiden , en die willen echt geen blaffer in huis, en onhandig voor nieuwe vriendjes en feesten geven .. :wink:

dus doe dat maar als je op jezelf gaat wonen !
Pepper en Lucy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pepper en Lucy »

Pakdebal schreef:
veertje schreef:Ik heb besloten de plannen voor een hondje even op de lange baan te schuiven.

Niet al mijn huisgenoten willen graag een hond hier in huis

en omdat we hier allemaal samen leven vind ik dat iedereen het er mee eens moet zijn. Heb altijd gezegd dat we geen dier moeten nemen als niet iedereen er 100% achter staat, dus daar moet ik me nu ook aan houden, ook al wil ik het graag.

ach, terwijl ik je opening bericht las , dacht ik dit al .. het zijn allemaal jonge meiden , en die willen echt geen blaffer in huis, en onhandig voor nieuwe vriendjes en feesten geven .. :wink:

dus doe dat maar als je op jezelf gaat wonen !
Pdb niet alle mensen vinden honden leuk of ze zijn er bang voor
En zo kan je talloze redenen bedenken waarom zij geen hond willen.
[size=40]In nood leert men z'n vrienden kennen.
Hoe beter je mensen leert kennen des te meer dat je van honden
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Geen hond nemen, of een man zoeken en huisvrouw worden.
Of ga op zoek naar een man met een goede baan.
Dan zit je ook gebeiteld. :roll:
Je kunt natuurlijk ook gewoon een leuke huisman zoeken! :idea:
Of ieder een parttime baan nemen of een duobaan zoeken....
Je studeert immers niet om thuis te gaan zitten en jezelf afhankelijk te maken van het inkomen van een ander?
veertje
Zeer actief

corason del perro schreef:
:ok: helemaal mee eens.

Verder zou iedereen het er wel mee eens zijn gewoon lekker doen. Ik heb vanaf het eerste moment dat ik uit huis ben Jola gekocht. Die is inmiddels alweer bijna 10 jaar bij me. In die tijd heb ik gestudeerd, parttime gewerkt,naar school gegaan, weer gestudeerd, zonder werk gezeten, alleenstaand 40 uur gewerkt, weer zonder werk gezeten en nu woon ik weer lekker samen hebben we 3 honden en werken we beide meer als 40 uur. Nooit problemen met de honden ondervonden. Maar de honden zijn hier wel alles en dus gaat ook alle vrije tijd eraan op. Dat maakt het makkelijk te combineren met banen van 40 uur. het is een manier van leven, maar ik geloof dat jij die instelling ook wel hebt :wink:

Als ik iets geleerd heb de afgelopen 2 jaar is het wel dat je het leven niet voorspellen kan en zeker niet in deze tijden, met een beetje pech ben je voorlopig nog niet aan het werk :schrik: godforbid!
Ja, inmiddels ben ik wel zover klaar met mijn studentenleventje dat ik mijn 'hondenleventje' dat ik daarvoor had begin te missen. In de toekomst zullen honden weer mijn grootste hobby zijn, dus mijn leven daarop inrichten vind ik dan ook geen probleem. Voorlopig maar op een andere manier invulling geven aan die hondenhobby :wink:

@PdB: Ik was toch wel van plan mijn hond wat opvoeding bij te brengen. Dus nee, geen blaffertje en vriendjes mogen ook veilig naar binnen. Grootse feestjes geven we ook al niet en met een verjaardag of iets dergelijks zou ik ook wel zorgen dat bezoek veilig het huis in en uit kan. Genoeg ervaring mee met onze groenendaeler en zelfs die laat hier het bezoek met rust :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”