Nanna schreef:Caro. schreef:
Als Kaya overlijdt, komt er ook geen tweede hond meer bij. Dat heeft meerdere redenen overigens, maar één ervan is dus vanuit financieel oogpunt.
Alleen nu moet ik dat nog zien vol te houden, jemig wat zal dat stil zijn

Je kunt natuurlijk ook geld uitgeven om jezelf iets te gunnen.
Ik vind het nou eenmaal leuk om met een hele roedel honden rond te darren in het bos. Aan uitgaan geven we hier niks uit, we zitten nooit in de kroeg. Rook niet, drink niet. Gaan zelden uit eten. Ik ben tevreden met kleding van de Vögele, hoef geen Chanel blouse. Een dure auto hoef ik ook niet onder mijn reet.
Niet omdat ik op die manier die honden pas kan betalen; ik heb er gewoon geen behoefte aan. En ja, dan hou je geld over.
Waar je ergens mee heen moet
En in ons geval is dat dus de honden, dat is hier de luxe. Alhoewel ik het met de kosten reuze mee vind vallen.
Daar heb je wel een punt;
Het is ook wat je aan andere dingen uit geeft.
Ik ga ook nooit uit of op vakantie en hecht geen waarde aan nieuwe spullen.
Heb alles gratis of tweede hands.Kleding ook tweedehands over het algemeen.
Heb ook geen auto of brommer,doe alles op de fiets of lopend.
Drinken doe ik niet,verjaardagen heb ik ook niet veel en mijn eigen doe ik ook haast niks aan.
Abonnementen heb ik niet etc,etc.
Ik vind de dieren ook belangrijker dan dat soort zaken.Niet iedereen snapt dat hoor.Die geven 2000 euro uit aan een weekje vakantie terwijl ik dan denk...weet je wat je daar allemaal van kan doen?Zonde...
Heb natuurlijk wel een gezin te onderhouden.En er moet wel fatsoenlijk boodschappen in huis zijn.(dan heb ik het over zo`n 90 a 100 euro aan boodschappen per week dus niet over 250 haha)
Mijn dochter is bijna 21,gaat een keer de deur uit,mijn zoon zit de hele dag op school,en de dieren zijn echt mijn ding.Mijn hele leven al.
Soms denk ik misschien te moeilijk,he het wat als?....en dat ik misschien te veel geld uit geef aan 1 dier wat misschien ook wel iets goedkoper maar net zo goed kan....
Ach,ik weet niet....
Het is ook geen beslissing die je zo maar moet maken.Je heb zo`n beestje wel heel wat jaren bij je.