Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

In hoeverre spelen financiën een rol...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: In hoeverre spelen financiën een rol...

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Nanna schreef:Ik heb er vijf :engel:
Is prima te behappen maar ik laat geen buitenissige dingen doen bij de DA. Het is bij mij al snel over en sluiten.
Dat zou overigens ook zo zijn als ik maar één hond had, voor de goede orde.

Scheelt mij weer een stukje typen , alleen heb ik er straks weer 4 ;)
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Nanna schreef:
kooi schreef: Of je kunt je dieren gewoon niet laten behandelen.
dát vind ik onverantwoord.
Dat hangt van je definitie van behandelen af. Ik vind dat geld voor basiszorg er altijd moet zijn.
Je laat je beest niet kreperen.
Maar zoals Samantha die haar konijn aan zijn heupen laat opereren, dat zou ik nooit doen. Overigens alle respect voor haar dat zij het wel doet hoor, dat is ieders eigen keus. Het is ook meer als voorbeeld.
Dat zou ik inderdaad ook niet meer doen. Mijn konijn heeft 1500 euro gekost de laatste anderhalf jaar. En dat is het laatste konijn wat zoveel geld heeft gekost.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Nanna schreef:
Dat hangt van je definitie van behandelen af. Ik vind dat geld voor basiszorg er altijd moet zijn.
Maar zoals Samantha die haar konijn aan zijn heupen laat opereren, dat zou ik nooit doen. Overigens alle respect voor haar dat zij het wel doet hoor, dat is ieders eigen keus. Het is ook meer als voorbeeld.
Dan zijn we het toch eens, als je in de bijstand zit en je hebt toch 15 dieren en die worden ziek, dan heb je toch geen geld voor die basiskosten?
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Geloof dat de meeste mensen nog geen 1000 euro per kind op hun rekening hebben staan.
Eigenlijk is het ook een beetje elitair gelul en ergens de belangrijkheid bij leggen in een bepaalde zekerheid.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ach voorlopig heeft het voornamelijk te maken met persoonlijke keuzes
de een heeft een auto van tigduizend euro, de ander spaart voor het geval de kinderen willen studeren en weer een ander heeft graag wat achter de hand voor het geval er iets met de hond is.
zo lang nou maar iedereen doet waar ie zich het best bij voelt lijkt me er weinig aan de hand te zijn, je kunt nou eenmaal alleen maar je eigen leven leiden en je eigen beslissingen nemen.
het zou eruit zien als je dat aan anderen moest overlaten.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Afhankelijk van de financiën? Ja. Ten 1e moest ik de pupprijs kunnen betalen :P En maandelijks het voer, daarnaast de basisdingen die je nodig hebt, de lidmaatschappen van de verenigingen waar ik wilde gaan trainen en daarnaast nog wat extra geld in een potje. Ik kan de standaard dingen voor twee honden betalen en de eventuele DA bezoeken.

Maar als er iets duurs is bij de DA zou het lastiger worden, hoewel ik dat 100% zeker mag lenen bij mijn ouders. Ik verkoop liever mijn spullen, dan dat ik mijn honden in moet laten slapen omdat ik geen geld heb. Wat natuurlijk anders ligt als het een ingreep is met een extreem laag slaginspercentage bijvoorbeeld.
bouvierpoedel
Zeer actief

renee-uk schreef:ach voorlopig heeft het voornamelijk te maken met persoonlijke keuzes
de een heeft een auto van tigduizend euro, de ander spaart voor het geval de kinderen willen studeren en weer een ander heeft graag wat achter de hand voor het geval er iets met de hond is.
zo lang nou maar iedereen doet waar ie zich het best bij voelt lijkt me er weinig aan de hand te zijn, je kunt nou eenmaal alleen maar je eigen leven leiden en je eigen beslissingen nemen.
het zou eruit zien als je dat aan anderen moest overlaten.
:ok:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Nanna schreef:
nathalie schreef:Mijn konijn heeft 1500 euro gekost de laatste anderhalf jaar.
:80:
Zie, dat bedoel ik. Dat zou ik echt niet doen. Eigenlijk lullig want voor een hond heb ik het wel over. Maar ook daar geldt weer: tot zover en niet verder. Simone is nu een oud barreltje, daar laat ik ook niks meer aan vertimmeren. Ze heeft nog hartstikke veel lol en vanmiddag gaan we weer lekker zwemmen bij de IJzeren Man. Ze slaapt in bed en krijgt lekkere beetjes. Dat is mijn idee van verwennen. Niet het honderden zo niet duizenden euro's ten koste van alles uitgeven bij de dierenarts.
Als ze niet meer goed mee kan, houdt het op.
Ik snap dat wel ;-)
"Vertimmeren" laat ik niets, maar we hebben bijv. Guinnie wel nog een paar keer zo'n anabolen-injectie gegeven. En pijnstilling. Dat vind ik iets anders dan vertimmeren ;-) Haar blaasontsteking hebben we ook gewoon laten behandelen.
Zolang het verantwoord is en het "relatief simpel op te lossen" zodat het dier een dierwaardig leven heeft vind ik het prima.

Ik zou denk ik niet begonnen zijn aan chemo.. maar de vraag is of ik dat zou doen voor mijn kerels van 8 en 5,5 jaar... ik denk het niet. Niet vanwege de kosten .. maar omdat ik de behandeling zelf teveel van het goede vind. Maar, zolang ik er niet voor kom te staan weet ik het niet.

Iedereen maakt hierin de eigen keus, maar.... er moet dus wel geld zijn voor basiszorg; pijnstilling, behandeling van "eenvoudige dingen" die na een kuurtje weer over gaan. Althans.. dat vind ik ;-)

Ik zal mogelijk wel "duizenden euro's" uitgeven... maar weer niet ten koste van alles. Het moet een reeele mogelijkheid zijn dat de kwaal verholpen wordt en dat het dier daarna nog een poosje probleemloos mee kan.

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

kooi schreef:
Nanna schreef:
Dan zijn we het toch eens, als je in de bijstand zit en je hebt toch 15 dieren en die worden ziek, dan heb je toch geen geld voor die basiskosten?
Dus.. moet je dan geen 15 dieren hebben is mijn stellige overtuigen.

Ik hoor wel 's "ja, maar ik heb toch recht op een dier...? "..Mijn antwoord is even stellig als direct "Nee, als je niet de middelen hebt om de basiszorg te verlenen niet nee". Je bent het aan je dier verschuldigd om dat goed te verzorgen. Da's wat anders dan "met goud omhangen" ;-)

Suzanne
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

TessaThomas schreef:Ik verkoop liever mijn spullen, dan dat ik mijn honden in moet laten slapen omdat ik geen geld heb.
Hihi, moet je wel spullen hebben om te verkopen :mrgreen:

Maar het aantal honden wat ik heb heeft niets met financiën te maken. Twee, omdat eentje er maar één is. En niet meer dan twee omdat het zo'n volmaakt koppeltje leek/lijkt waar een derde alleen maar het vijfde wiel aan de wagen kan zijn.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Voor mezelf vind ik het wel belangrijk; ik ben een halve (hele?) neuroot met sommige dingen en zou slapeloze nachten hebben
als ik geen cent achter de hand zou hebben of voor mijn honden of katten geen medische zorg kan betalen.
Geen type dus 'laat maar waaien en ik zie het wel'... zou het soms wel willen hoor, maar zo zit ik nu eenmaal niet in elkaar.
Niet dat ik makkelijk lullen heb, maar ik maak dus wel bepaalde keuzes zoals dat ik liever zit met een verrot dak op het huis zit dan zonder cent om een van mijn dieren te laten opereren.

Dus ik bekijk zeker wel of ik die hond of kat erbij kan betalen en het is één van de redenen waarom hier het aantal dieren langzaam
minder wordt.
We begonnen met 4 katten en 2 honden en inmiddels zijn het 1 kat en 2 honden (katten zijn overleden hoor, niet eruit gesodemieterd :F: ).
Als Kaya overlijdt, komt er ook geen tweede hond meer bij. Dat heeft meerdere redenen overigens, maar één ervan is dus vanuit financieel oogpunt.
Alleen nu moet ik dat nog zien vol te houden, jemig wat zal dat stil zijn :ugh:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
bouvierpoedel
Zeer actief

Ach zelfs een zwerver met geen cent te makken kan het nog beter doen dan iemand met een 1000 op de bank voor zijn hond.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Geen rol ik neem gewoon niet meer dieren omdat ik ze lichamelijk niet meer kan onderhouden dat telt bij mij het meeste.
En ja soms moet ik even op een korst knagen als je te vaak in de maand met verschillende dieren bij de DA zit maar dat heb ik er wel voor over.
En in schaf geen duur ras aan maar dat is meer omdat ik gek op mixjes ben dus al snel wat leuks vind
Afbeelding
Vrouwtje Knecht
Actief
Mijn ras(sen): Een zwarte beer

Ongelezen bericht door Vrouwtje Knecht »

Sparen, wat is dat? ;)

Sparen doen wij niet in grote getallen zeg maar, je spaart toch om het later uit te geven, wij geven het gewoon meteen uit.
Wij zijn nog jong en onbezonnen, en geven het ook wel eens uit aan onzinnige dingen, maar dat kan nu eenmaal.
Zou er iets gebeuren met Knecht, dan zijn we in eerste instantie verzekerd en dan doen we een keer geen onzinnige dingen.
Ik ga niet berekenen hoeveel mijn hond per maand kost, het komt zoals het komt.
Afbeelding

Liefde kost niets om te krijgen, maar is onbetaalbaar als je het hebt
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:Ach zelfs een zwerver met geen cent te makken kan het nog beter doen dan iemand met een 1000 op de bank voor zijn hond.
En andersom ook.

Het is toch knap lullig als hondlief een baarmoederontsteking krijgt en hondje ligt te creperen van de pijn omdat je niet naar
de dierenarts kan gaan :ugh:

Basiszorg moet je kunnen betalen vind ik. Wat iemand hier ook zei; dat betekent dus niet met 'goud omhangen', dat is wat anders.
Ik zou ook geen konijn laten opereren voor een vermogen (ook alle respect voor wie het wel doet hoor, echt waar) en ik ga oude Kaya ook
niet meer een hd operatie laten ondergaan. Al sowieso niet vanwege haarzelf, wat altijd het belangrijkste zal zijn, maar ook niet qua kosten.
Of een oude kat dagen laten opnemen met nierspoelingen zodat ie 2 maanden later alsnog sterft, maar dan wel met een klomp goud in z'n adertjes :ugh:
Maar basiszorg - vind ik - moet je kunnen geven.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Caro. schreef: Als Kaya overlijdt, komt er ook geen tweede hond meer bij. Dat heeft meerdere redenen overigens, maar één ervan is dus vanuit financieel oogpunt.
Je kunt natuurlijk ook geld uitgeven om jezelf iets te gunnen.
Ik vind het nou eenmaal leuk om met een hele roedel honden rond te darren in het bos. Aan uitgaan geven we hier niks uit, we zitten nooit in de kroeg. Rook niet, drink niet. Gaan zelden uit eten. Ik ben tevreden met kleding van de Vögele, hoef geen Chanel blouse. Een dure auto hoef ik ook niet onder mijn reet.
Niet omdat ik op die manier die honden pas kan betalen; ik heb er gewoon geen behoefte aan. En ja, dan hou je geld over.
Waar je ergens mee heen moet :mrgreen:
En in ons geval is dat dus de honden, dat is hier de luxe. Alhoewel ik het met de kosten reuze mee vind vallen.
O, ik vind het ook hartstikke leuk hoor, zou graag altijd twee honden willen hebben en was ik blakend van gezondheid, dan zou er
voor de financiële kant best een oplossing zijn.
Maar alles bij elkaar (gezondheid, Puchu's karakter én de financiële kant) is het verstandiger om het niet te doen als Kaya overlijdt. Als hoofdreden mijn gezondheid en ik nu heen en weer ga van lange wandelingen met Puchu en kortere wandelingen met Kaya, omdat ze het niet meer redt. Dat is regelmatig teveel voor me en ik wil me dan eerst focussen op Puchu en met hem erop uitgaan en wat meer tijd besteden aan wat dingen nog bij hem.

Maar goed, je weet het niet: toen Moritz overleed, zouden we het ook alleen bij Kaya houden. Toen zag Kaya het niet meer zitten dat ze niemand had om over te 'bitchen' en ik vond er ook geen hol meer aan zo en toen kwam Puchu :mrgreen:
Laatst is Elmo, onze kat overleden, en nee we zouden geen nieuwe kat meer nemen en ondertussen zitten we allebei op internet te kijken naar Oosterse kortharen :schrik:

Verstand en gevoel botsen dus nog weleens en we zullen zien wat gaan overheersen straks :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik heb de laatste jaren ook bewust het aantal dieren hier afgebouwd. Niet om de financiële situatie nu, maar wel hoe die zal zijn als ik met pensioen ben. Wat die zouden er dan allemaal nog zijn als ik ze allemaal had 'vervangen'.

Hier geen katten meer, niet alleen omdat 2 van mijn 3 katten suikerziekte hebben gekregen en ik dat niet nog een keer wil meemaken, maar ook wil ik, als ik straks met pensioen ben, als ik weg wil, zo alles kan inpakken, hond in de auto en voordeur achter me sluiten en dat ik dan niet nog voor allerlei dieren zorg moet regelen.

Ik heb nooit meer dan één hond willen hebben, dus dat zal zo ook blijven.
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Katten zijn hier in de buurt niet zo welkom...dan zou ik ze binnen moeten houden en dat is erg lastig.

En èèn hond is wel praktisch maar soms vind ik het voor Vlinder wel sneu.Ze heeft bij andere baasjes hondjes om zich heen gehad en nu is ze alleen.Ze mag wel graag met andere hondjes spelen.
Hondje waar ik wel eens op pas is daar te oud voor.En toen met Dydo net zo,die kon ook niet meer spelen.

Vraag me dan wel eens af of het inderdaad sneu is dat ze nu alleen is.

Ik ben natuurlijk wel altijd thuis,maar ik ben geen hond..

Ik kijk wel eens rond,eigenlijk een paar keer per week.Doe ik al jaren..haha

En als ik dan zo iets tegen kom denk ik...dat zou de perfecte match voor haar zijn;

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Hier speelt het wel een rol, het is een van de redenen dat ik nog even wacht met een tweede...
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Nanna schreef:
Caro. schreef: Als Kaya overlijdt, komt er ook geen tweede hond meer bij. Dat heeft meerdere redenen overigens, maar één ervan is dus vanuit financieel oogpunt.
Je kunt natuurlijk ook geld uitgeven om jezelf iets te gunnen.
Ik vind het nou eenmaal leuk om met een hele roedel honden rond te darren in het bos. Aan uitgaan geven we hier niks uit, we zitten nooit in de kroeg. Rook niet, drink niet. Gaan zelden uit eten. Ik ben tevreden met kleding van de Vögele, hoef geen Chanel blouse. Een dure auto hoef ik ook niet onder mijn reet.
Niet omdat ik op die manier die honden pas kan betalen; ik heb er gewoon geen behoefte aan. En ja, dan hou je geld over.
Waar je ergens mee heen moet :mrgreen:
En in ons geval is dat dus de honden, dat is hier de luxe. Alhoewel ik het met de kosten reuze mee vind vallen.

Daar heb je wel een punt;Het is ook wat je aan andere dingen uit geeft.

Ik ga ook nooit uit of op vakantie en hecht geen waarde aan nieuwe spullen.
Heb alles gratis of tweede hands.Kleding ook tweedehands over het algemeen.
Heb ook geen auto of brommer,doe alles op de fiets of lopend.
Drinken doe ik niet,verjaardagen heb ik ook niet veel en mijn eigen doe ik ook haast niks aan.
Abonnementen heb ik niet etc,etc.

Ik vind de dieren ook belangrijker dan dat soort zaken.Niet iedereen snapt dat hoor.Die geven 2000 euro uit aan een weekje vakantie terwijl ik dan denk...weet je wat je daar allemaal van kan doen?Zonde...
Heb natuurlijk wel een gezin te onderhouden.En er moet wel fatsoenlijk boodschappen in huis zijn.(dan heb ik het over zo`n 90 a 100 euro aan boodschappen per week dus niet over 250 haha)

Mijn dochter is bijna 21,gaat een keer de deur uit,mijn zoon zit de hele dag op school,en de dieren zijn echt mijn ding.Mijn hele leven al.

Soms denk ik misschien te moeilijk,he het wat als?....en dat ik misschien te veel geld uit geef aan 1 dier wat misschien ook wel iets goedkoper maar net zo goed kan....

Ach,ik weet niet....

Het is ook geen beslissing die je zo maar moet maken.Je heb zo`n beestje wel heel wat jaren bij je.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Nanna schreef:
nathalie schreef:Mijn konijn heeft 1500 euro gekost de laatste anderhalf jaar.
:80:
Zie, dat bedoel ik. Dat zou ik echt niet doen. Eigenlijk lullig want voor een hond heb ik het wel over. Maar ook daar geldt weer: tot zover en niet verder. Simone is nu een oud barreltje, daar laat ik ook niks meer aan vertimmeren. Ze heeft nog hartstikke veel lol en vanmiddag gaan we weer lekker zwemmen bij de IJzeren Man. Ze slaapt in bed en krijgt lekkere beetjes. Dat is mijn idee van verwennen. Niet het honderden zo niet duizenden euro's ten koste van alles uitgeven bij de dierenarts.
Als ze niet meer goed mee kan, houdt het op.
Ik dus ook niet meer. Beestje was 8,5 toen. Is bijna 10 geworden. Mocht ik ooit nog een konijn nemen (nu met de weimen is dat geen optie :mrgreen: ), dan is het echt einde verhaal mochten er zoveel kosten komen. Maar niet omdat ik het niet kan betalen.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Hier speelt het in zoverre een rol dat als ik geen honden had kunnen betalen ik ze niet zou hebben. Ik heb er altijd graag twee gewild maar dat kon een lange tijd niet wegens praktische problemen. Toen die weg waren was Mika er al snel. Drie vind ik zo'n ongelijk getal en vier honden vind ik teveel dus blijven het er waarschijnlijk twee.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Hier twee honden; dat kan ik financieel wel bolwerken als er problemen zijn; want ik zou zeker wel bereid zijn hoge bedragen uit te geven. Ik heb hiervoor ook fretjes gehad; daar had ik hetzelfde voor gedaan. Dus ja, ik wil de vrijheid hebben dat geld uit te kunnen geven, en dus houd ik rekening met het aantal dieren en mijn portemonnee..
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Geld speelt absoluut wel een rol voor ons, ik wil voor mezelf zeker weten dat als er iets is ik het kan betalen.
Maand of uhh 5 ? geleden 11 honden giardia, nou trek je knip maar (en dan is het niet alleen de panacure, maar ook alle kleden weg gemietert en flessen gas, schoonmaakmiddel enz enz) als ik dat niet zou kunnen betalen zou ik er geen 11 hebben.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

** Angela ** schreef:
Is prima te behappen maar ik laat geen buitenissige dingen doen bij de DA. Het is bij mij al snel over en sluiten.

Scheelt mij weer een stukje typen , alleen heb ik er straks weer 4 ;)
Ik sluit ook even aan als aanvulling op mijn eerdere bericht :F:
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Geld is belangrijk, ik wil mijn honden kunnen bieden wat ze nodig zijn, binnen mijn financiële mogelijkheden.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Hier 12 honden en nog gn 100€ per maand aan eten. Ieder heeft zijn eigen honden en bekostigd eigen hobby met honden of entingen.
Er is een buffer voor als erwat gebeurd, maar er wordt niet aangekloot.
1 van mijn honden heeft nu een slechte heup, aar benniet van plan een operatie uit te laten voeren. Hij is nog comfortabel met de suplementen en pijnstillers nuen buiten dat flyball en agility nu verleden tijd is voor hem, mag hij van mij nog van hartelust jagen zolang het fysiek nog mogelijk is.
Annajaco
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kruizing

Ongelezen bericht door Annajaco »

Toen ik jong was ( ahum ahum) dacht ik echt niet aan zulke dingen maar heb inmiddels zo vaak gezien dat mensen hun hond(en) niet meer kunnen onderhouden dat ik er nu toch wel anders naar kijk.
Je hebt het niet altijd zelf in de hand, zeker in deze onzekere tijden is het niet onbelangrijk dat je daar goed over nadenkt. Heb een vriendin die altijd vier honden heeft gehad totdat haar man een paar jaar geleden op 59 jarige leeftijd ontslag kreeg. Nou probeer dan maar weer eens ander werk te vinden. Uiteraard worden haar honden ook ouder en beginnen de gebreken langzaam te komen en daar mee dus de kosten. Gelukkig hebben ze een spaarpotje en redden ze zich wel maar als er nu een hond overlijd komt er eerst geen nieuwe het kan financieel gewoon niet meer.

Dus ja ik vindt het belangrijk om over de financiële kant na te denken voordat je een hond aanschaft
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Natuurlijk speelt dat een rol, hier nu twee honden, en de derde zou er niet komen als we het financiel niet kunnen dragen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb er 2, maar verder sluit ik mij bij bovenstaande aan.

dan vergeet ik gewoon even de duizenden euro's die sam de eerste 5 jaar van zijn leven gekost heeft :engel:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”