Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden met de gunfactor

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Hailfall
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Honden met de gunfactor

Ongelezen bericht door Hailfall »

Inge schreef:Marouck had dat ook wel, die kon overal op af stieren en kreeg binnen no time alles aan het spelen :denken: Maar ze had niet altijd een hoge houding, dus toch weer niet helemaal wat jullie bedoelen denk ik?
Dat had Loki voordat meneer wat ouder werd en iets meer praatjes kreeg ook. Overal op af en kreeg dan eigenlijk iedereen aan het spelen (Kreeg vaak te horen "Goh, eigenlijk speelde die niet meer")

Maar echt zo'n gunfactor heeft hij niet haha!

Hij weet wel wanneer hij zich uit de voeten moet moeten of liever geen grote bek moet geven en dan is ook alles in orde, alleen soms.. dan moet hij zich bewijzen denk ik.. maar dat is gelukkig een stuk minder door de hormoonchip.
Lief schreef:Het verbaasd me soms hoe honden ineens goed met andere dominante types op kunnen schieten. Dat je er zelf met dichtgeknepen billen en zwaar verbaasde blik bijstaat....
Dat had ik laatst met Loki en een massieve husky reu (intact), die kwam aangelopen en Loki stond eerst stil en ik dacht al van "Shit dat gaat problemen geven" omdat het zelf zo'n dominante donder is maar nee hoor die reu gaat bijna over Loki staan en je ziet hem echt even denken om daarna weg te lopen en de reu verder gewoon zijn gang ging. Bij een ander reu pikte hij dat niet en dan was hij er vol opgedoken maar bij deze.. nee daar heeft hij respect voor. Ook met zo'n DH reu hier in de buurt, die hebben allebei respect voor elkaar, dat is altijd even hallo zeggen en daarna is het klaar.
Afbeelding
Afbeelding
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Nanna schreef:ik denk trouwens dat dat komt omdat andere honden in de gaten hebben dat het zijn bedoeling helemaal niet is om te gaan knokken.
ik denk ook dat dat het is , als er een aanval zou komen is dat ook gelijk , en wachten ze niet eens het gesnuffel af . :80:

ik had ook een reu , die maar rondjes kon draaien met sommige reuen , tot ze beiden weer verder liepen
patsen wil nog niet zeggen .. " Aanvalluh . ! "

ik heb nog nooit van " gun-factor " gehoord
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Pakdebal schreef:ik denk ook dat dat het is , als er een aanval zou komen is dat ook gelijk , en wachten ze niet eens het gesnuffel af . :80:
Nee hoor, niet altijd. Soms vliegt de vlam pas in de pan als ze al een poos bij elkaar zijn.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Pakdebal

Miranda schreef:
Pakdebal schreef:ik denk ook dat dat het is , als er een aanval zou komen is dat ook gelijk , en wachten ze niet eens het gesnuffel af . :80:
Nee hoor, niet altijd. Soms vliegt de vlam pas in de pan als ze al een poos bij elkaar zijn.

oh ja, je hebt gelijk , als de ene niet doet wat de ander van hem vraagt

maar ik weet nooit wanneer , want Bauke was best wel bang voor die macho honden , en dat liet hij soms merken
maar
misschien niet goed genoeg in de ogen van die " macho's "
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

~Suzanne~ schreef:Ik vind dat altijd erg vervelend als een hond (reu of teef) op die manier naar mijn aangelijnde hond gaat. De mijne gaat daar namelijk inhangen.
Wie zegt dat ik (en anderen in dit topic) mijn hond op aangelijnde honden af laat lopen?
Pakdebal

Muk schreef:
~Suzanne~ schreef:Ik vind dat altijd erg vervelend als een hond (reu of teef) op die manier naar mijn aangelijnde hond gaat. De mijne gaat daar namelijk inhangen.
Wie zegt dat ik (en anderen in dit topic) mijn hond op aangelijnde honden af laat lopen?
meestal vraag ik het waarom aangelijnd , en 9 vd 10 keer is het heel onschuldig, dus dat vinden ze dan niet erg .
dan
heb ik het wel over een aangelijnde hond in een losloop park
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Pakdebal schreef:
Muk schreef:
meestal vraag ik het waarom aangelijnd , en 9 vd 10 keer is het heel onschuldig, dus dat vinden ze dan niet erg .
dan
heb ik het wel over een aangelijnde hond in een losloop park
Ik vind het een kwestie van fatsoen om je hond niet op aangelijnde honden te laten aflopen. Zelfs al weet ik dat Finn niets doet, dan nog maak je het iemand met een aangelijnde hond niet moeilijk.
Moet er na al die jaren nog steeds aan wennen, want vooral Tagor had die 'gunfactor' beslist niet. Moest je veel beter in de gaten houden dan Finn.
Afbeelding
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Muk schreef:

De mijne in elk geval niet, ik heb ook geen idee waar je dat uithaalt?
aangelijnde hond = leo ook aangelijnd net zo makkelijk
Groetjes Heidi
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik wordt dus altijd "erg blij" als bazen van een loslopende, patserig aankomende hond niet ingrijpen. Vaak onder het motto "hij doet niets hoor".. nee, dat geloof ik op zich wel (al kan IK dat niet weten als een hond met die houding aan komt) maar eh... "die van mij dus wel!!" En ja, die hou ik aangelijnd enzo en hou ik kort ook nog maar ik blijf het storend vinden dan "men" een loslopende hond op de mijne af laat lopen.

Van mijn hond weet ik hoe hij doet en ik hou 'm bij me. Gek genoeg verwacht ik van andere mensen ook dat ze hun hond bij zich houden als ze zien dat ik mijne aan de lijjn heb, ZEKER als ze weten dat een hond zo patserig aan komt lopen.

Ik weet echt 99,99999% zeker dat de mijne er vol in gaat namelijk en ik zit daar niet zo op te wachten.

Suznane
Maar daar gaat dit topic niet over, dit gaat over honden die op de een of andere manier geen ruzie veroorzaken. (Jack kan zich ook aardig wat veroorloven bij stoerdere honden dan hijzelf eigenlijk is. Hij heeft veel van die tevenvriendinnen (gehad, de meeste zijn inmiddels overleden) die naar andere honden toch wel een kort lontje hadden, maar Jack (ondanks zijn gebrek aan ballen) vonden ze dan wel helemaal okee. En vreemde stoere teven vinden hem ook vaak wel erg charmant ook al gedraagt hij zich als een soort manke discodanser uit de 80's. (Echt, zoals hij van de week een teef stond te versieren, het is potdomme net John Travolta met een klompvoet.)

Bij volle reuen kan hij al helemaal van alles doen wat andere honden niet mogen. Balletje afpakken, hoofd in de buggy met peuter van die reu steken, opspringen tegen hun baas, flirten met hun teef... En met de jaren is hij alsmaar arroganter geworden, maar wat iemand al zei, hij gaat er gewoon nooit vanuit dat er mot van kan komen. Als een hond gromt of lip optrekt is het ook best, dan draait hij zich om en gaat andere dingen doen. Iedereen mag vrienden met Jack worden, maar het is graag of niet. )

Wat betreft aanlijnen als je een aangelijnde hond tegenkomt, ik lijn niet per definitie mijn honden direct aan, en dat verwacht ik andersom ook niet. Het is een kleine moeite om even te vertellen wat de reden is. Bij loopse teven hoef ik mijn honden niet aan te lijnen, hoogstens Jack effe mee te commanderen, en als ik Lilo aanlijn bij het zien van een vreemde herder, roep ik ook even dat ze akelig doet naar herders, en dan is het aan die baas om ofwel aan te lijnen, of zijn hond er netjes langs te sturen. En als ik met een gezellige visitehond loop hoeft niemand zijn hond aan te lijnen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Pakdebal

Branka schreef:Ik vind het een kwestie van fatsoen om je hond niet op aangelijnde honden te laten aflopen. Zelfs al weet ik dat Finn niets doet, dan nog maak je het iemand met een aangelijnde hond niet moeilijk.
Moet er na al die jaren nog steeds aan wennen, want vooral Tagor had die 'gunfactor' beslist niet. Moest je veel beter in de gaten houden dan Finn.
oh ,maar op zulke honden laat ik geen hond op af komen , als je het vraagt zou jij dus geantwoord hebben " nee , liever niet "
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”