Nanna schreef:Waarom neem je niet een leuke kat? Of twee. Daar hoef je ook geen uitlaatservice voor in te schakelen en als je eens wat later thuiskomt is dat ook geen probleem.
Mijn kat zal de uitzondering wel zijn, maar die heeft meer aandacht nodig dan mijn honden. Gelukkig is ze helemaal verliefd op de honden dus hun aanwezigheid/aandacht is ook voldoende.
Maar zomaar een kat aanraden omdat die makkelijker zijn zou ik dus nooit doen
OT:
Ik werk fulltime en heb 2 honden, waarvan 1 actieve hond die echt de aandacht, training en beweging nodig heeft. Dit betekend inderdaad dat ik doordeweeks alleen werk en daarbuiten is alle aandacht voor de honden (en katten), als ik ergens heen ga gaan ze mee en anders ga ik niet. Sporten doe ik onder andere hierom niet en 's nachts ligt iedereen gezellig bij elkaar op mijn slaapkamer. In de ochtend voor mijn werk sta ik eerder op om ze nog even te laten rennen en korte training stukjes voor het denkwerk te doen, pas daarna wil ik ze alleen laten. Eerste wat ik bij terugkomst doe is naar buiten, dan koken en dan weer naar buiten. Ik ben altijd blij als ik voor 9 uur weer op de bank kan ploffen, wat betekend dat ik van 's ochtends half 7 tot 's avonds half 9 bezig ben met of de honden, of werk.
In de weekenden ga ik ook liever niet zonder honden weg en zowel een paar uurtjes, maar niet langer. Boodschappen, winkelen, stappen, etc. ik doe het alleen zonder honden en ook maar op 1 dag in het weekend, er is altijd 1 dag die helemaal voor hun is.
Iedereen is er inmiddels wel aan gewend, ik kom met honden en anders blijf ik niet te lang. De regel wordt alleen in noodgevallen verbroken en ja, dan is het even jammer. Vorige week had ik een crematie, dan sta ik nog eerder op om ze voor mijn werk naar mijn moeder te brengen.
Ik ben zoals ik zag niet de enige die soms vloekend en scheldend op de honden door de zeikende regen gaat terwijl je je veel liever nog even in je nest had gelegen, het koud is en de modderspetters om je oren vliegen. Of terwijl je eigenlijk al aan de late kant bent en er 1 besluit in die dooie vis, dooie egel of verse vogelstront gaat rollen, dat de stank je tegemoet komt drijven en de klodders diep in de vacht zitten, dan nog tijd maken om ze onder de douche te zetten zodat niet je hele huis meurt als je terugkomt en je aan je baas moet uitleggen waarom je en zo laat bent en er een vleugje vismarkt aan je handen kleeft. Maar ik geef ook toe, ik wil ze echt niet missen