Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een volwassen hond bijt geen pup

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Re: Een volwassen hond bijt geen pup

Ongelezen bericht door sky »

Mijn herder teef zal nooit iets doen bij bekende pups.
Vreemde honden die contact zoeken, waar ook pups bijhoren, vreed ze op.
Bij haar komt het omdat ze helaas alleen zeer vervelende ervaringen bij de fokker heeft meegemaakt ( tijdens loslopen in de tuin door een andere herder door de tralies gegrepen meerdere malen) en verder nooit van het terrein geweest tot ik haar meenam met 6 maanden oud.
Daarna bij de IPO gegrepen toen ze langs de hokken liep en een hok niet goed dicht zad.
En zo nog wat dingen.....

Ze kan los ook met andere honden ze nergeerd ze maar als ze komen snuffelen grijp ze ze ook pups dus. Geeft de hond/pup zich over stopt ze ook gelijk, maar gaat ie piepen en draaien draaid ze door.
Toch GG1 cynophillia met uitmuntend gehaald (verder gingen ze niet wegens geen animo en kennis)
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

kipo schreef:
Miranda schreef: Skadi doet wát ze maar kan om vreemde pups te ontwijken. Daar gaat ze best ver in. Tot commando's van mij negeren aan toe. Maar als zo'n pup dan tóch naar haar toe komt en fysiek contact maakt, moet die pup dood.
Ik vind het geen wenselijk gedrag, maar wel normaal.
Maar Skadi zoekt die pup toch niet zelf op om hem te grijpen? Ze doet haar best om te ontwijken, om de pup niet te hoeven grijpen, dus.
Ze doet haar uiterste best. En ook als ze moet zitten en zo'n pup in de buurt ronddreutelt, vertoont ze nog vermijdgedrag. Kop afgewend, met de rug er naar toe gaan zitten, the works.
Komt zo'n pup contact zoeken, dan snauwt ze hem af.
Dringt zo'n pup áán....dan gaat het nógal met grof geweld. Geen gaten, maar wél snoeihard.

Volkomen gestoord gedrag, is mij verteld. Nou. Ik vind het wel meevallen. En ik vind het tamelijk normaal gedrag. Niet wenselijk. Maar wél biologisch gezien volkomen logisch.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Miranda schreef: Ze doet haar uiterste best. En ook als ze moet zitten en zo'n pup in de buurt ronddreutelt, vertoont ze nog vermijdgedrag. Kop afgewend, met de rug er naar toe gaan zitten, the works.
Dringt zo'n pup áán....dan gaat het nógal met grof geweld. Geen gaten, maar wél snoeihard.

Volkomen gestoord gedrag, is mij verteld. Nou. Ik vind het wel meevallen. En ik vind het tamelijk normaal gedrag. Niet wenselijk. Maar wél biologisch gezien volkomen logisch.
Precies, ik vind dit ook geen gestoord gedrag, gestoord vind ik het als Skadi een pup ziet, er op af vliegt en hem opvreet. Dit niet.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Miranda schreef:
kipo schreef:
Miranda schreef: Skadi doet wát ze maar kan om vreemde pups te ontwijken. Daar gaat ze best ver in. Tot commando's van mij negeren aan toe. Maar als zo'n pup dan tóch naar haar toe komt en fysiek contact maakt, moet die pup dood.
Maar Skadi zoekt die pup toch niet zelf op om hem te grijpen? Ze doet haar best om te ontwijken, om de pup niet te hoeven grijpen, dus.
Ze doet haar uiterste best. En ook als ze moet zitten en zo'n pup in de buurt ronddreutelt, vertoont ze nog vermijdgedrag. Kop afgewend, met de rug er naar toe gaan zitten, the works.

Miranda, zoals jij het beschrijft, vind ik het ook echt geen abnormaal gedrag. Maar we hebben het nu over honden die doelbewust een pup opzoeken om die naar z'n grootje te bijten. Dat is naar mijn mening abnormaal gedrag. Net zo abnormaal als honden die doelbewust op jacht gaan om soortgenoten naar de barrebiesjes te bijten.
Dus niet bij het langslopen, in de persoonlijke zône komen, maar het echt, écht opzoeken.
Eerlijk gezegd vind ik onze in met mensen en honden overbevolkte maatschappij geen plaats voor dergelijke honden.
Afbeelding
Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Jeffy »

lieke schreef: Eerlijk gezegd vind ik onze in met mensen en honden overbevolkte maatschappij geen plaats voor dergelijke honden.
Als de eigenaar het niet voorkomt.
sky
Zeer actief

lieke schreef:
Miranda schreef:
kipo schreef:

Miranda, zoals jij het beschrijft, vind ik het ook echt geen abnormaal gedrag. Maar we hebben het nu over honden die doelbewust een pup opzoeken om die naar z'n grootje te bijten. Dat is naar mijn mening abnormaal gedrag. Net zo abnormaal als honden die doelbewust op jacht gaan om soortgenoten naar de barrebiesjes te bijten.
Dus niet bij het langslopen, in de persoonlijke zône komen, maar het echt, écht opzoeken.
Eerlijk gezegd vind ik onze in met mensen en honden overbevolkte maatschappij geen plaats voor dergelijke honden.

Dat DEED mijn teef dus wel toen ik haar net had, zodra ze los was rende ze naar de eerste de beste hond om die op de grond te gooien met bijten, maar zonder gaten.
Dat was gelijk ook de eerste keer dat ze los was. Ze rende weg volgde een spoor!! En een heel stuk verder dook ze op een andere herder. "Gelukkig" kon ik door door de bosjes er heel snel bij zijn en was de andere herder niet erg onder de indruk.
Maar goed toen ze dus uit de auto kwam hing ze gelijk bij een stilstaande vrachtwagen in de band. :piew:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

sky schreef:
Dat DEED mijn teef dus wel toen ik haar net had, zodra ze los was rende ze naar de eerste de beste hond om die op de grond te gooien met bijten, maar zonder gaten.
Dat was gelijk ook de eerste keer dat ze los was. Ze rende weg volgde een spoor!! En een heel stuk verder dook ze op een andere herder. "Gelukkig" kon ik door door de bosjes er heel snel bij zijn en was de andere herder niet erg onder de indruk.
Maar goed toen ze dus uit de auto kwam hing ze gelijk bij een stilstaande vrachtwagen in de band. :piew:
Die heeft toch wel een steekje los, als je het mij vraagt. :hmmm:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Jeffy schreef:
lieke schreef: Eerlijk gezegd vind ik onze in met mensen en honden overbevolkte maatschappij geen plaats voor dergelijke honden.

Helaas zijn dit soort honden vaak in handen van eigenaars die het dus NIET voorkomen. Uit onkunde, onwetendheid of gewoon omdat ze zelf niet fris zijn. :wink:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Jeffy schreef:
Daar ben ik het mee eens.
Ik vind alleen dat ongewenst gedrag te vaak wordt afgeserveerd als abnormaal gedrag. En als je enigszins logisch nadenkt en wat van biologie weet, dan is het dat gewoon niet.

Edit: Overigens, wellicht overbodig om te melden, maar ik doe het toch maar even, ik mijd pups dus als de ziekte als ik het Skamonster bij me heb ;)
And few will ever climb
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nee, dat soort fabels blijven toch zo hardnekkig :ugh: Wat is dat toch met honden? Iedereen heeft zulke rare fabels en het wordt ook altijd gelooft. Ik hoorde laatst weer van een trainer dat je een herder flink moet aanpakken want die blijft tot z'n dood bezig z'n baas te domineren :pffff: :19:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Pom is zo'n vreselijk onbehouwen figuur.. als ik haar laat gaan stiert ze overal op af. Dat doe ik dus niet. Maar ook bij bekende honden gaat ze weleens tever en krijgt ze op haar flikker. Geen probleem, en als daar eens een gaatje bij zou vallen vind ik dat ook niet erg. Maar inderdaad, als een hond haar moedwillig op zou zoeken om haar eens even toe te takelen, dan vind ik dat toch wel vrij gestoord ja..

Ik vind overigens de meeste honden (vooral reuen) zo vreselijk geduldig met pups, dat je je soms afvraagt hoe ze dat volhouden :D
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

semmyboy schreef:Volgens mij maakt zij het verhaal groter dan het is.
Het komt wel is voor dat een volwassen hond een pup corrigeerd en dat ziet er soms wel hevig uit.
Maar ze zullen niet doorbijten.
Maar de meeste mensen (hier in de buurt) hebben helaas niet veel verstand van de hondentaal, waardoor het soms verkeerd kan lopen als de honden elkaar ontmoeten.
hoe weet jij dat zo zeker, ik zou er maar niet vanuit gaan :roll:
Ik neem maar het zekere voor het onzekere en hou mijn pup uit de buurt van vreemde honden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Jeffy »

lieke schreef:
Jeffy schreef:

Helaas zijn dit soort honden vaak in handen van eigenaars die het dus NIET voorkomen. Uit onkunde, onwetendheid of gewoon omdat ze zelf niet fris zijn. :wink:
Dat is waar helaas. Maar ik wilde het toch even zeggen :mrgreen: Sommige mensen interesseert het gewoon niks wat hun hond doet, zolang hun eigen hond maar heel blijft.
Miranda schreef:
Jeffy schreef:
Daar ben ik het mee eens.
Ik vind alleen dat ongewenst gedrag te vaak wordt afgeserveerd als abnormaal gedrag. En als je enigszins logisch nadenkt en wat van biologie weet, dan is het dat gewoon niet.

Edit: Overigens, wellicht overbodig om te melden, maar ik doe het toch maar even, ik mijd pups dus als de ziekte als ik het Skamonster bij me heb ;)
Ik had niet anders verwacht natuurlijk :wink: Maar ik ben het met je eens.
Maeve schreef:Nee, dat soort fabels blijven toch zo hardnekkig :ugh: Wat is dat toch met honden? Iedereen heeft zulke rare fabels en het wordt ook altijd gelooft. Ik hoorde laatst weer van een trainer dat je een herder flink moet aanpakken want die blijft tot z'n dood bezig z'n baas te domineren :pffff: :19:
Dan moet je ze eens horen over castratie :schrik: :mrgreen:
Howie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Stabyhoun
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Howie »

Vriendin van mij haar labrador pup is laatst ook gegrepen door een volwassen hond.
25 hechtingen, 3 drains, pijnmedicatie en antibiotica. Arme dier heeft er goed last van gehad en was best angstig voor grote honden.
Gelukkig is mijn grote hond ook nog pup en wij proberen nu langzaam de labrador pup minder angstig te maken voor die grote enge beesten.

Ik vind dat een hond niet meteen een kronkel in zijn kop hoeft te hebben als hij zulke situaties veroorzaakt, wel vind ik dat zo'n hond aangelijnd moet wezen en dat je als honden eigenaar duidelijk moet maken dat je hond het niet zo op die kleintjes heeft. Voorkomt een hoop ellende. Ik vraag altijd of er gesnuffeld mag worden aan het andere hondenbaasje. Heb op die manier al een leuke kring opgebouwd van honden die dagelijks met zo'n 5 a 6 stuks een uurtje kunnen spelen! Goed voor het sociale leven van mijn 11 maanden oude pup.
:I: Bo mijn lieve friese stabij :I:
sky
Zeer actief

kipo schreef:
sky schreef:
Die heeft toch wel een steekje los, als je het mij vraagt. :hmmm:
Ligt eraan wat je daaronder verstaat, aangeboren nee, aangeleerd ja.
Gelukkig na veel trainen en haar zekerder maken naar vreemde honden zoekt ze geen honden meer op. Wel reageerde ze dus door als een hond contact maakt deze aantevallen maar nooit als dit buiten twee meter van haar vandaan gebeurd dan nergeerd ze.
Ik weet zeker dat ze gewoon sociaal in het bos had kunnen lopen als ze als pup/jonge hond deze ervaringen niet of minder had gehad.
Ze liep namelijk wel tussen alle honden (los) van mijn uitlaatservice plus die van de uitlaatservice van een vriendin. En dat waren voor haar ook vaak vreemde honden waar ze dan mee speelde.
En nog gaan we met een roedel van min. 7 plus vaak jonge pups op pad.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Howie schreef:Ik vind dat een hond niet meteen een kronkel in zijn kop hoeft te hebben als hij zulke situaties veroorzaakt, wel vind ik dat zo'n hond aangelijnd moet wezen en dat je als honden eigenaar duidelijk moet maken dat je hond het niet zo op die kleintjes heeft. Voorkomt een hoop ellende.
Samantha en ik stonden eens bij de Berendonck met Macho en Skadi. Helemaal ons eigen ding te doen. We zagen iemand aankomen met een pup, ik meen een malamute, die de pup optilde. Dus wij roepen de honden keurig bij ons en staan zo ver mogelijk aan de kant te wachten.
Vóór we doorhadden wat er gebeurde duwde die vrouw de (nogal angstige) pup eerst in het gezicht van Skadi en toen in het gezicht van Macho. Se moete toch soosjaliseere, hè. Godenzijdank was Skadi net zo verbijsterd en overdonderd als ik was en deed ze niks.
Toen we van de schrik bekomen waren zei ik tegen Sam: "Als dat later geen angstagressie gaat ontwikkelen, vreet ik mijn schoen op.".
Ik vraag altijd of er gesnuffeld mag worden aan het andere hondenbaasje.
Dat moet je natuurlijk altijd doen, maar ik zou ook zelf naar de hond kijken. Te veel baasjes die nul verstand hebben van hondengedrag.
And few will ever climb
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Miranda schreef:Te veel baasjes die nul verstand hebben van hondengedrag.
ik kreeg onlangs wel te horen dat mijn honden aangeleerd hebben andere honden aan te vallen, maar dat ik de kans op kwetsures verklein door de tanden van mijn honden af te vijlen, dat was immers duidelijk te zien :hmmm:
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

maart schreef:
Miranda schreef:Te veel baasjes die nul verstand hebben van hondengedrag.
ik kreeg onlangs wel te horen dat mijn honden aangeleerd hebben andere honden aan te vallen, maar dat ik de kans op kwetsures verklein door de tanden van mijn honden af te vijlen, dat was immers duidelijk te zien :hmmm:
:LOL: Nou ja, dat was er dan eentje die er toevallig wél verstand van had, dus :LOL:
And few will ever climb
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

dus eigenlijk zou ik mijn hond moeten afmaken lees ik omdat die inderdaad wel een pup tegemoet rende om aan te vallen. ik lijn hem toch liever aan en train hem tot negeren denk ik. ik weet ook niet waarom hij kleine hondjes en pups dood wil hebben. maar er wordt dus helemaal niks ge-ontmoet of gesnuffeld. daar ga ik niet aan beginnen ook. en Semmy-boy ik dacht dat eigenlijk ook dat als een hond een pup zou bijten dat dat een klein beetje zou zijn, tis dat mijn man aardig hard kan rennen en die mevrouw haar pup optilde want anders was het snel einde verhaal geweest. ik weet niet meer hoeveel hechtingen maar het was wel door.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Corneliana schreef:dus eigenlijk zou ik mijn hond moeten afmaken lees ik omdat die inderdaad wel een pup tegemoet rende om aan te vallen.
Nee hoor. Maar zo'n hond zag ik dan wél heel graag bij een baas met overwicht die er appèl op weet te leggen.
But that could be just me.
Laatst gewijzigd door Miranda op 07 mei 2013 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
And few will ever climb
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Een volwassen hond bijt geen pup....

Moet je is tegen Kaya zeggen :mrgreen:

En nee ze bijt een pup niet aan gort maar kan behoorlijk uhh stevig :schrik: corrigeren....
1 keer is er een hoektand in een oor beland, sja....die kon mooi een oorbel in zullen we maar zeggen :F:

Overigens is dat alleen in eigen roedel, een vreemde pup heeft ze nog nooit iets gedaan behalve een snauw hier of daar.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Miranda schreef:
Corneliana schreef:dus eigenlijk zou ik mijn hond moeten afmaken lees ik omdat die inderdaad wel een pup tegemoet rende om aan te vallen.
Nee hoor. Maar zo'n hond zag ik dan wél heel graag bij een baas met overwicht die er appèl op weet te leggen.
But that could be just me.
ja dat snap ik.
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Mijn honden vinden pups niet altijd heel leuk, ze doen er in principe alles aan om weg te lopen bij drukke pups, maar zijn wel milder naar opdringerig gedrag dan dat ze bij volwassen honden zullen zijn. Hooguit een opgetrokken lipje, waar een volwassen hond echt op zijn falie krijgt.
Toch heeft Misty eens een pup vanuit het niets omver geschoffeld, die zag ik echt niet aankomen en god wat schaamde ik me voor dat beest. Pup had niets buiten de schrik en ze hebben daarna nog wel normaal aan elkaar gesnuffeld en wat gespeeld, maar ik laat haar niet meer onbegeleid op een pup aflopen, daar krijg je die verhalen van die grote rothonden van en die trauma's.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Jeffy schreef:
En laat dat nou meestal niet het geval zijn.
Einstein
Actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door Einstein »

Miranda schreef:
kipo schreef:

En in wat voor situatie komt hij dan toch in aanraking met pups?
Zoals ik hier lees, zoekt hij ze dus niet op en ik neem aan dat je in losloop situaties de naïeve eigenaar van de pup waarschuwt en je hond eventjes bij je houdt (of bij de pup weghoudt) tot de eigenaar (die blijkbaar niet ziet dat jouw hond hem niet moet) wegloopt met de pup?

Ik ben voorstander van socialiseren, maar wel graag met honden die geen trauma's veroorzaken. Bij jou zou ik dus doorlopen. Het moet wel van 2 kanten komen natuurlijk :D

Corrigeren van een pup hoort erbij. Ziet er soms eng uit, en liever niet eerlijk gezegd. Maar als ie te opdringerig is dan moeten ze dat weten. Bij voorkeur gewoon met een snauw. Ik panikeer snel bij bloed.. :roll:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Oh dat dacht ik ook toen ik pup Gol had, dat volwassen honden pups niet bijten. Zo stom. Ze is zo hard gegrepen toen ze een maand of 3 was, de littekens zie je nog steeds :(
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Kaya van mij moet ook geen pups. Ze zal ze niet opzoeken, maar ze wil er gewoon niets mee te maken hebben en negeert ze totdat
een pup (of ook een volwassen drukke hond) naar haar toekomt en opdringerig doet (wat dus al is als ze met hun pootjes tegen
haar aan gaan staan).
Dan geeft ze een te harde correctie, ze geeft absoluut geen correctie met de bedoeling een pup dood te hebben, maar ze geeft een
flinke knauw en een flinke knauw van een Rottweiler bij een pup, komt stomweg te hard aan.
Ik kom dus niet in drukke gebieden, want pupjes zijn onstuimig en die rennen nu eenmaal op honden af en dat risico loop je in
een losloopgebied en dus moet je niet met je grote hond die te hard corrigeert daar komen... vind ik.

Puchu kan eigenlijk met alle pupjes en ook alle kleine honden. Hier in de buurt een chi (reutje zelfs) waar hij stapelgek op is en
al het kleine grut vind hij leuk.
Reuen middenmaat en groot is echter ellende, maar pupjes is prima.

Ik denk dat het vrij normaal is als een hond geen vreemde pups accepteert, ik denk echter dat het niet helemaal normaal is als
een hond een andere hond echt wil doodbijten en voor de kill gaat.
Het gebeurt, ik vind ook niet bij voorbaat dat al die honden afgemaakt zouden moeten worden - zeker niet - maar ik vind het
absoluut geen wenselijk gedrag en bij een echte killer zou ik mezelf nog eens flink achter de oren krabben alhoewel je feitelijk
niets meer kan doen dan zelf zorgen dat er echt niets kan gebeuren.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Einstein schreef:En in wat voor situatie komt hij dan toch in aanraking met pups?
Zoals ik hier lees, zoekt hij ze dus niet op en ik neem aan dat je in losloop situaties de naïeve eigenaar van de pup waarschuwt en je hond eventjes bij je houdt (of bij de pup weghoudt) tot de eigenaar (die blijkbaar niet ziet dat jouw hond hem niet moet) wegloopt met de pup?
Zij.

En zij komt tegenwoordig nooit meer in aanraking met pups. Tenzij er een of andere randdebiel haar pup oppakt en die in haar gezicht duwt terwijl ik duidelijk met de hond onder appèl naast me aan de kant sta te wachten tot pupeigenaar voorbij is. Ik kan veel, maar dát soort situatie's voorkomen kan ik dus niet.

Naar naïeve pupeigenaren die even leuk willen soosjaliseeeeren ben ik uitermate duidelijk. Gaan we niet doen. Komt niet goed. Ze houdt niet van pups. Dat lijkt me evident, dat ik daar duidelijk over ben.
And few will ever climb
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mowgli had geen enkel probleem met pup Balou, ze was heel lief voor hem en ging zachtaardig met hem om. Toch is de enige hond die ze ooit gegrepen heeft een pup van ongeveer een half jaar oud. Ze was leuk met hem aan het spelen maar ineens sloeg haar gedrag om, en dook ze boven op hem. Gelukkig was er alleen schrik en geen gaatjes, maar we waren wel geschrokken dat ze juist een (beagle) pup te pakken nam.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk dat veel mensen vergeten dat er een hoop rassen zijn. En een heleboel honden die niks kennen. Bv geen pups gewend zijn. En die ook nog eens verkeerd begeleid worden. Want ik ben het wel met Nanna eens dat het niet hoort. Welke bedreiging is een pup nu helemaal? En hoe kan een pup agressie uitlokken? Dus normaal is het absoluut niet dat een volwassen hond een pup toe gaat lopen takelen in mijn ogen.

De gevallen waarin een hond op een pup komt afstuiven zijn gevallen waarbij de hond niet eens de moeite neemt om te kijken wat hij nu bijt. Een shitzu? Een pup? Een yorkie? Dus ik denk dat die honden sowieso agressie-issues hebben waar iets aan gedaan moet worden.

Mijn vorige teef moest ook niks van pups weten. Dat uitte zich in tanden laten zien en dreigen. Volstond dat niet dan kon er gecorrigeerd worden. Maar aanvallen? En echt bijten? Dat zag ik nog niet zo snel gebeuren. Ik vind dat honden die meteen gaan bijten sowieso niet normaal zijn. De meeste honden bijten niet eens echt als ze in gevecht raken. Pas in uiterste nood gaan ze bijten. Dus de meeste gevechten tussen honden lijken meer dan het is. Er vliegt vooral wol in de rondte en uiteindelijk is er weinig aan wonden normaal gesproken. Dus een pup toetakelen is echt eenrichtingsverkeer.

Vergeet ook niet dat veel honden gecastreerd zijn. Iets wat in mijn ogen niet meewerkt aan tolerantie naar pups. Ik denk dus dat normaal gesproken bij hele sociale honden die pups kennen en die intact zijn weinig zal gebeuren als je er een pup bij zet. Bij honden die issues hebben kun je niks meer zeggen. Die zijn niet helemaal normaal. Het kan ook het ras zijn. Jachtdrift. Slechte socialisatie. Noem maar op.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”