Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Groentehapje

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

29996D

Re: Groentehapje

Ongelezen bericht door 29996D »

Mina2006 schreef:
Miranda schreef:Ik deed het nooit, maar bij Skadi merkte ik dat ze er behoefte aan heeft. Die is net een geit als ik haar geen groente voer, grazengrazengrazen :roll:
Ik maak met de staafmixer wat groente fijn (tomaat, sla, kiemgroente, wat er maar is) en vries dat met een geklutst ei en wat kwark of yoghurt in kleine portie's in. In écht kleine portie's, als ik mijn duim en wijsvinger tegen elkaar zet is dat ongeveer de maat van anderhalve portie. En dat geef ik dan een of twee keer per week. Dat lijkt meer dan genoeg te zijn. Geef ik het niet, dan graast ze als een geit met graskoorts. Geef ik het wel, dan negeert ze gras (behalve natuurlijk als haar maag wat van slag is).
Mag ik vragen hoe je dat geeft? Want je vriest het in, maar ontdooi je het dan voor gebruik, en geef je dat eigenlijk een beetje hetzelfde als kvv? En maak je het fijn tot moes, of gewoon dat het wat vermalen is? Ik had pas geleden sperziebonen fijngemalen tot moes (met verder niks erbij)..was niet zo'n succes haha.
Bij Joe door het vlees heen, Beuk eet het los.
Groente moet je als je het rauw geeft goed vermalen, als je het gekookt geeft maakt het niets uit.
Mina2006
Zeer actief
Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mina2006 »

MissDorien schreef:
Mina2006 schreef:
Miranda schreef:Ik deed het nooit, maar bij Skadi merkte ik dat ze er behoefte aan heeft. Die is net een geit als ik haar geen groente voer, grazengrazengrazen :roll:
Ik maak met de staafmixer wat groente fijn (tomaat, sla, kiemgroente, wat er maar is) en vries dat met een geklutst ei en wat kwark of yoghurt in kleine portie's in. In écht kleine portie's, als ik mijn duim en wijsvinger tegen elkaar zet is dat ongeveer de maat van anderhalve portie. En dat geef ik dan een of twee keer per week. Dat lijkt meer dan genoeg te zijn. Geef ik het niet, dan graast ze als een geit met graskoorts. Geef ik het wel, dan negeert ze gras (behalve natuurlijk als haar maag wat van slag is).
Mag ik vragen hoe je dat geeft? Want je vriest het in, maar ontdooi je het dan voor gebruik, en geef je dat eigenlijk een beetje hetzelfde als kvv? En maak je het fijn tot moes, of gewoon dat het wat vermalen is? Ik had pas geleden sperziebonen fijngemalen tot moes (met verder niks erbij)..was niet zo'n succes haha.
Groente moet je als je het rauw geeft goed vermalen, als je het gekookt geeft maakt het niets uit.
Oke en na het koken, als je het bijvoorbeeld niet heel goed vermaald, kun je het daarna invriezen, of het liefste na het koken gelijk geven?
Danku :mrgreen:
Afbeelding

9,5 jaar
29996D

Mina2006 schreef:
MissDorien schreef:
Mina2006 schreef:
Oke en na het koken, als je het bijvoorbeeld niet heel goed vermaald, kun je het daarna invriezen, of het liefste na het koken gelijk geven?
Dat maakt helemaal niets uit ;) Eenmaal gekookt blijft gekookt, of je het daarna invriest of niet.
Mina2006
Zeer actief

MissDorien schreef:
Mina2006 schreef:
MissDorien schreef:
Mina2006 schreef: Mag ik vragen hoe je dat geeft? Want je vriest het in, maar ontdooi je het dan voor gebruik, en geef je dat eigenlijk een beetje hetzelfde als kvv? En maak je het fijn tot moes, of gewoon dat het wat vermalen is? Ik had pas geleden sperziebonen fijngemalen tot moes (met verder niks erbij)..was niet zo'n succes haha.
Dat maakt helemaal niets uit ;) Eenmaal gekookt blijft gekookt, of je het daarna invriest of niet.
Dat klopt, alleen misschien vreten ze het dan niet (nja..kleine kans :lol1: ) Dankje, zal het weer eens gaan proberen met wat meer dingetjes erin :ok:
Afbeelding

9,5 jaar
29996D

Mina2006 schreef:
MissDorien schreef:
Mina2006 schreef:
MissDorien schreef: Bij Joe door het vlees heen, Beuk eet het los.
Dat klopt, alleen misschien vreten ze het dan niet (nja..kleine kans :lol1: ) Dankje, zal het weer eens gaan proberen met wat meer dingetjes erin :ok:
Als je daar bang voor bent is het het slimst om het wel helemaal fijn te hakken en lekker door het vlees te prakken ;)
Mina2006
Zeer actief

MissDorien schreef:
Als je daar bang voor bent is het het slimst om het wel helemaal fijn te hakken en lekker door het vlees te prakken ;)
Ga ik doen :ok:
Afbeelding

9,5 jaar
happy girl
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door happy girl »

ik heb een maandje geleden denk ik groente prutjes staan maken ;-)
ik had : boerenkool, bloemkool, wortel , komkommer, bietjes, spinazie, peultjes , doperwten , sla , spercibonen en w s ben ik nog wel w at vergeten , alles rauw gepureerd ( alles samen dus )en in porties in de vriezer gedaan en iedere dag krijgt ie een groenteprutje bij zn barf , gaat in mike zn geval maar om 20 gram per keer ;-)) ik had dus echt voor maanden gepureerd ;-)
hij eet t braaf op ;-)
groetjes tanja
Mina2006
Zeer actief

happy girl schreef:ik heb een maandje geleden denk ik groente prutjes staan maken ;-)
ik had : boerenkool, bloemkool, wortel , komkommer, bietjes, spinazie, peultjes , doperwten , sla , spercibonen en w s ben ik nog wel w at vergeten , alles rauw gepureerd ( alles samen dus )en in porties in de vriezer gedaan en iedere dag krijgt ie een groenteprutje bij zn barf , gaat in mike zn geval maar om 20 gram per keer ;-)) ik had dus echt voor maanden gepureerd ;-)
hij eet t braaf op ;-)
Voor maanden? Er wordt geadviseerd op barfplaats om dit niet langer dan 4 weken in de vriezer te houden. Of heb je er ervaring mee dat dit gewoon wel kan? (ik lees het alleen haha)
Hoeveel weegt mike ongeveer? En jij geeft het ook gewoon 1x per week ongeveer?
Dankjewel, hele grote groentemix haha, volgens mij ziet dat er wel apart uit :tongue:
Afbeelding

9,5 jaar
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Ik geef ze soms de restjes groente die we over hebben van het avondeten. Prak ik door de smuldier heen.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
happy girl
Vaste gebruiker

Voor maanden? Er wordt geadviseerd op barfplaats om dit niet langer dan 4 weken in de vriezer te houden. Of heb je er ervaring mee dat dit gewoon wel kan? (ik lees het alleen haha)
Dankjewel, hele grote groentemix haha, volgens mij ziet dat er wel apart uit
ja hoor hij leeft nog ;-))Mike weegt nu 7 kilo , is vrij forse maltezer , hij krijgt dagelijks 20 gram ;-)
groetjes tanja
Mina2006
Zeer actief

happy girl schreef:
Dankjewel, hele grote groentemix haha, volgens mij ziet dat er wel apart uit
ja hoor hij leeft nog ;-))Mike weegt nu 7 kilo , is vrij forse maltezer , hij krijgt dagelijks 20 gram ;-)
Oh het groentehapje dagelijks? Okee. Mina is een kruising (en weegt bijna 10 kg, moet wel wát kwijt haha)
Afbeelding

9,5 jaar
happy girl
Vaste gebruiker

ja ik geef het dagelijks , mike doet t er goed op , er zijn diverse theorien over of het "nodig "zou zijn , ik weet t niet ik geef het maar zoalng ik heb liggen , geen idee of ik nog een keertje zoveel tijd neem om het klaar te maken ;-).
groetjes tanja
Mina2006
Zeer actief

happy girl schreef:ja ik geef het dagelijks , mike doet t er goed op , er zijn diverse theorien over of het "nodig "zou zijn , ik weet t niet ik geef het maar zoalng ik heb liggen , geen idee of ik nog een keertje zoveel tijd neem om het klaar te maken ;-).
Haha nja het is een bezigheid :tongue: Misschien heb je er, tegen de tijd dat het op is, wel weer zin in ;)
Afbeelding

9,5 jaar
happy girl
Vaste gebruiker

ja of ik doe het dan anders....idd de groente van de dag ( die wij zelf eten) ff pureren al is dat voor 20 gram wel een beetje maf ( das 2 spercibonen ofzo?)
groetjes tanja
Mina2006
Zeer actief

happy girl schreef:ja of ik doe het dan anders....idd de groente van de dag ( die wij zelf eten) ff pureren al is dat voor 20 gram wel een beetje maf ( das 2 spercibonen ofzo?)
Haha daar zit je al snel aan denk ik ja :tongue:
Afbeelding

9,5 jaar
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik ontdooi het en geef het door het vlees heen. De celwanden van groenten kunnen door het spijsverteringssysteem van honden niet kapot gemaakt worden, daarom dien je het dus te pureren óf te koken. Anders hebben ze er alsnog niks aan. Ik geef twee à drie maal per week.
Niets uit blik geven (is véél te zout), en als je het kookt doe je dat natuurlijk zonder zout.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
JLPaco
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog

Ongelezen bericht door JLPaco »

Ik heb hier nu een pup van 4,5 maand lopen die de tic heeft de complete achtertuin leeg te vreten.. het is af en toe net een koe. Nu lees ik hierboven dat het bij Miranda geholpen had groentehapjes te gaan geven.... hmm.... misschien een idee.

Ben ik wel nieuwsgierig wat de gedachtegang erachter is om de honden groenten te voeren (naast of door de dagelijkse voeding) op 'vulling' na.

En ook qua samenstellen van de groenten, hoe zet je nu een goed groentehapje voor een hond in elkaar? Wat zijn de do's en don'ts?

(geen ui, geen prei... check. )
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Waar kun je trouwens vinden welke groenten ze niet mogen hebben.
De één zegt tomaten niet en de ander zegt van wel.
Uien en prei klinkt logisch maar welke mogen ze nog meer niet dan?
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

JLPaco schreef:Ik heb hier nu een pup van 4,5 maand lopen die de tic heeft de complete achtertuin leeg te vreten.. het is af en toe net een koe. Nu lees ik hierboven dat het bij Miranda geholpen had groentehapjes te gaan geven.... hmm.... misschien een idee.

Ben ik wel nieuwsgierig wat de gedachtegang erachter is om de honden groenten te voeren (naast of door de dagelijkse voeding) op 'vulling' na.

En ook qua samenstellen van de groenten, hoe zet je nu een goed groentehapje voor een hond in elkaar? Wat zijn de do's en don'ts?

(geen ui, geen prei... check. )

Hier kun je heel veel info vinden: http://www.barfplaats.nl/handleiding-to ... e-en-fruit
JLPaco
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog

Ongelezen bericht door JLPaco »

Dankjewel! :ok:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Felix likt elke avond de pan uit. Of we nou bloemkool of chinees hebben gegeten.
In geval van aardappelen gooi ik er ook nog wat sju overheen :pffff:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”