Canidae schreef:Neeltje schreef:...Personen die er wel een bij zich zouden hebben, zou ik mijden, heel ver.
Tenzij die personen er een bij zich hebben voor het geval hun hond wordt aangevallen, mag ik aannemen.
Ik heb er standaard een bij me, zou alleen niet weten hoe jij erachter zou kunnen komen dat ik hem bij me heb, behalve als je je hond overal op af laat gaan en die duidelijke honden taal niet begrijpt, dan heb je idd kans dat ie te voorschijn komt. Jammer genoeg zijn het juist de verantwoordelijke baasjes die weten wat ze aan de lijn hebben die slim genoeg zijn om voorzorgsmaatregels te nemen, doordat het overgrote deel van de honden eigenaren geen enkel idee hebben wat hun hond doet..... Laat staan dat ze enige kennis hebben van het ras waar ze mee lopen of die ze tegen komen.
Mooi voorbeeld, ik was lekker mijn ast teef aan het trainen vandaag op een omheind losloopveld. Ik hang mijn riem aan de toegangsdeur (etiketten, betekend kan niet met andere honden). Komt een man met een chihuahua aan en gooit heel vrolijk de deur open en een bal erachteraan. Was ik ff blij dat mijn teefje aan de andere kant van het veld was en niet daar dichtbij..... Zelfs nadat ik uitdrukkelijk riep dat e niet met andere kan snapte hij het niet... Totdat ik wat grover werd, toen leek het kwartje te vallen, of zou het mijn aanstormende teef zijn geweest? Het liep net goed af, hij was net tijd me zijn hond van het veld achter de deur. Vervolgens krijg ik te horen dat ik daar niets te zoeken heb met mijn agressieve hond, beetje begrip voor elkaar is heel erg ver te zoeken. Veldje is voor iedereen en vraag je me zoals het zou moeten zijn of je hond erbij kan zeg ik nee maar dan maak ik wel plaats, meestal doen dat soort eigenaren 5 minuten spelen en vertrekken weer terwijl ik op mijn gemak een uurtje of twee bezig ben. Ik loop wel ff een rondje, dan is iedereen blij...